Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 76 ... 88 89
Valvuillerdemoz

Hier slechts 2 mannen aan de start, die dus ook meteen kopman worden: Ackermann en EBH. En dan staat die laatste ook nog eens niet op de PCS-startlijst. Mijn zo zorgvuldig bij elkaar gesprokkelde top 200-positie staat danig op de tocht.

Laatst gewijzigd
Treenert

Waar zit Burghardt in het treintje van Akkerman want is Selig lead-out?
Na het bericht dat Lampaert niet start moet ik kiezen tussen Burghardt en Vanmarcke als 3e kopman.

Jori

'@Pietje: Qua laatste alinea, dat had ik begrepen, maar ik probeerde nog even te refereren aan de discussie die we eerder over Bouhanni hadden, of hij die aantal hoogtemeters in E-F zou aankunnen, mocht hij deelnemen. Maar snap inderdaad dat het beetje verwarrend stukje was.

Over Scheldeprijs, de feiten lagen zo dat het gewoon erg waarschijnlijk leek dat hij hem ging rijden, op basis van de ploegrelatie, prestaties van huidige seizoenen en schema eerdere seizoenen. Tuurlijk had je geen garantie, maar dat was er bijvoorbeeld voor Jakobsen, Halvorsen, Walscheid, Dupont, Theuns, Bonifazio ook niet.

Enige zekerheden vooraf waren: Kittel, Greipel, Ackermann, Philipsen. Al vond ik, zoals eerder gezegd, Philipsen van dat rijtje nogal link, omdat ik vond dat die veels te veel reed en niet wist of hij uberhaupt nog wel goed aan de start zou komen.

arjenzvob

Voor morgen alleen Greipel en Philipsen. Wordt geen grootse score, maar ach. Mensen die wel een hoge score halen hebben een weinig uitgebalanceerd team in mijn ogen en te veel sprinters. Of hoop ik dat alleen maar...

Rawolf

Ackermann, EBH en Vanmarcke kopman voor de Scheldeprijs. Dat zijn ook gelijk alle starters

Pietje Precies

'@Jori, ah juist, die discussie hebben we inderdaad een tijdje terug gevoerd. Ik denk overigens dat het voor veel sprinters een behoorlijke opgave zal worden, maar we zullen zien!

Jakobsen was wel een behoorlijke zekerheid: https://www.wielerflits.nl/nieuws/fabio-jakobsen-mijn-wielerhart-ligt-in-vlaanderen/

Qua Bouhanni schatte ik de kans ongeveer 50/50 op deelname in de Scheldeprijs. Maar allez, daar gaat het verder ook niet om. Het was op voorhand van het klassiekerspel sowieso een prima keuze ;)

@arjenzvbob,

Ik vind juist de selecties van mensen die morgen geen of maar één fatsoenlijke captain aan de start hebben staan niet uitgebalanceerd. Met de kopmanfactor + voorspelbaarheid van de uitslag is dit een super belangrijke koers in het klassiekerspel!

En de logische keuzes voor deze koers waren stuk voor stuk slechts 0.75 - 1m (dus geen aanslag op je budget) en zouden allemaal in Kuurne starten. Wat dat betreft vond ik renners als Ackermann, Jakobsen (vooral voor afzeggen natuurlijk), Greipel, Philipsen, Bouhanni juist tot de mooiste keuzes van het spel behoren.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Met Ackerman, Greipel en Philipsen 3 redelijke kopmannen denk ik. Wellicht dat Debusschere, Vanmarcke of Moscon nog wat bonuspuntjes weet te halen.

arjenzvob

Pietje, voor iemand die zo precies is, is het jammer dat je mijn naam verkeerd schrijft, maar dat terzijde.

Ik ben het deels met je eens, je moet voor deze 'klassieker' kopmannen hebben. Ik hoopte ook op Viviani/Gaviria en wat echte kleppers als Sagan, Trentin en Matthews, maar van die laatste drie wist ik wel dat de kans klein was dat ze zouden starten.

Ik heb voor andere wedstrijden mannen gekozen. We zullen zien hoe het uitpakt.

Jori

'@arjenzvob:
Scheldeprijs heeft eigenlijk niet van die meevallertjes van klassieke mannen die ook nog even scheldeprijs rijden. Voorheen deed Kristoff het nog, maar iedereen die Roubaix serieus rijdt, sprint hier niet mee. Vandaar dat Pietje al meer naar andere namen keek. Vandaar kijken of er combinaties te maken zijn met kuurne, msr en e-f kan bijzonder veel opleveren. Mocht je echt een klassieke man daarvoor zoeken, trek speelde hier altijd theuns uit (nu en voordat hij naar sunweb ging)

Voor volgend seizoen is het nog een tip om te kijken naar deelnemende teams en zelf te brainstormen over mogelijke namen. Michelton rijdt nooit de scheldeprijs en veel ploegen zijn dit jaar er ook mee gestopt. Scheldeprijs zijn hele makkelijke punten als je goed een naam voorspeld.

Voorbeeld is Pedersen van vorig jaar. Reed 2 geweldige uitslagen, troefde grote namen af en geweldige parel, echter qua scorito punten beperkt (keertje 2e, keertje 5e, ca 150 punten dus. ). Diep respect als je hem had uitgekozen.

Dan bijv. Dupont. Wordt 10e in kuurne en je kan hem x2 kopman factor opstellen in scheldeprijs waar hij 8e wordt, ook 150 punten.

Dupont had ik je wel kunnen voorspellen, Pedersen zeker niet ;)

Gaviria ging voor Roubaix, dus die leek me hier niet te gaan sprinten, enkel meepeddelen voor km's als training. Viviani was een gokje, maar nu weet ik tenminste dat Scheldeprijs aankondigingen gewoon leugens zijn. Had daarvoor zelfs nog een back-up doordat Bouhanni er zo mooi uit leek te komen, maar mocht niet zo zijn. Ook heerlijk ironisch hoe ze vandaag nieuw bericht hebben dat Halvorsen wordt ondersteund door Rowe, terwijl paar uur eerder SKY hun selectie zonder Rowe bekend maakte.

Ik wil echt niet belerend over komen, maar dit soort koude feiten brengen mijn eigen selecties beter in balans qua scorito en hebben mij dus veel geholpen om betere scores te realiseren.

@pietje: Jakobsen was twijfel voor mij omdat Viviani volgens Scheldeprijs ook zou starten. Daadwerkelijk valse reclame wat gewoon niet toegestaan is, vandaar dat het mij zo verbaasde. Onlogisch dat Viviani zou rijden, maar toch.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik heb zo'n gevoel dat Philipsen wel eens zou kunnen uitstappen als hij bijvoorbeeld een waaier mist, maar ja das alleen een gevoel

Iemand die morgen Pasqualon eerder zou spelen dan Philipsen en Debusschere?

arjenzvob

Jori, bedankt voor je tips maar ik snap het spelletje wel hoor. Ik wil niet opscheppen, maar toch even noemen dat ik een index van 99,5% heb en op dit moment 98,1% bij het klassiekerspel. Ik heb weloverwogen keuzes gemaakt, dus je tips met vrijwel altijd dat knipoogje erbij, zijn niet nodig. Als ze goed bedoeld zijn, prima. Maar zo komt het wat betweterig over en belerend over, zeker als je vervolgens noemt dat je zo niet wilt overkomen. Net als ik toch stiekem wel gewoon opschep met mijn index omdat ik er trots op ben!

We zullen zien hoe de keuzes uitpakken. Tot nu toe ben ik tevreden en morgen pak ik mijn ingecalculeerde verlies om vervolgens (hopelijk) weer toe te slaan bij Parijs-Roubaix en zeker in de Ardennen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Dat is zeker netjes. Maar je gaat in Parijs-Roubaix en in de Ardennen natuurlijk niet écht toeslaan met renners van 0.75 - 1 miljoen. Plus het één sluit het ander niet uit, ik verwacht bijvoorbeeld in beide goed te gaan scoren. Is ook nodig ook, want ik sta er nu knap waardeloos voor... hopelijk morgen eindelijk eens een logische uitslag!

Gerlo

'@hartstikkebedankt

Ik zit met dezelfde gedachte, pasqualon of ebh. Neig toch naar pasqualon. Al is het omdat ik verwacht dat meer mensen ebh hebben dan pasqualon en ik heel wat punten in moet gaan halen.

Ab Normaal

Pasqualon is bij mij derde kopman na Ackermann en Greipel. Bij Wanty sprintten immers alle sprinters altijd mee.
Overigens ook geen moeilijke keuze, mijn overige vertrekkers zijn EBH en Vanmarcke.

Marsthinaikos

Ideale scenario vandaag....veel waaiers, overal kleine groepjes en geen sprint :)

Starlynk

Gibbons ziek, dus Boasson Hagen waarschijnlijk kopman bij Dimension Data..

Hmmm misschien toch maar 3e kopman ipv de vermoeide Philipsen dan?

hartstikkebedankt

Ik denk dat Reinardt Janse van Rensburg gaat sprinten bij DD, afhankelijk van het koersscenario zal Boasson Hagen wel of niet meedoen verwacht ik

Jori

Tja, index vind ik zelf niet zo boeiend, al is het wel knap dat je zo hoog staat doordat je een molensteen van scorito gp van 19% met je meesleept. Zelf sta ik daar ook op 49%, zeker in de beginfase gaan die scores gewoon alle kanten op.

Klassiekers hier 96.4%, maar kan nog alle kanten op: Als Sagan en Kwiat in de heuvels presteert, gaat dat drastisch omlaag. Als Matthews, Valverde, Alaphilippe, Wellens uitblinken, gaat dat zeker omhoog. Zelf heb ik nog Lutsenko als jokertje, maar hoe die zich gaat verhouden ten opzichte van Schachmann, Woods, Teuns, Kreuziger.
Wel natuurlijk balen dat ik vooraf hoopte extra te scoren met scheldeprijs en dat nu aardig in het water valt.

Voor vandaag, belangrijkste voor mij is dat Ackermann en Greipel een mooie plek halen en eigenlijk Philipsen niet (te hoog) scoort, dan doe ik alsnog goede zaken.

Rawolf

Lutsenko heeft volgens mij bijna iedereen, die gaat het verschil niet maken

Karperdrol

'@starlynk

waar lees je dat?
laat maar! gevonden

nu zit ik met mijn kopmankeuze:

1. Ackerman
voor de plekken 2 en 3 heb ik de namen: Debusschere, Philipsen en EBH.
Wie zouden jullie doen?

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb zelf 5 man aan de start dit zijn mij kopmannen
1 ackerman
2 dupont
3 hagen

overige renners debusschre en pedersen

kevinraar

karperdrol ik zou dan voor philipsen en hagen gaan katusha gaat waarschijnlijk niet voor debusschre rijden maar voor kittel rijden

ivo001

Mijn opstelling voor vandaag:

1. Edvald Boasson Hagen
2. Moscon
3. -

Imbatido

Kittel is hopeloos uit vorm. Die kwam in De Panne niet eens toe aan sprinten. Als het waaiers worden ligt die er sowieso af. Zou Debusschere toch sterk overwegen om 2,5 te geven, die is altijd sterk met waaiers. EBH gaat hier in eerste instantie ook niet voor eigen kansen lijkt me.

Ajvenema

'@starlynk, ja waar komt dat Dimension Data nieuws vandaan? Kan het nergens vinden...

1 2 ... 76 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.