Vorig jaar met de heuvelklassiekers gigantisch de boot ingegaan, dus voor dit jaar mijn team geprobeerd hier meer op af te stellen en dat verschaft me toch wel een luxe positie gok ik.
Kopmannen voor AGR:
1. MvdP
2. Flipje
3. Twijfel tussen: Sagan, Lutsenko, Matthews
3e man twijfel ik nog over. Matthews kraakte flink in BP en Sagan is geen pijl op te trekken. Daarnaast nog GVA en Colbrelli maar die gok, ga ik na dit voorjaar sowieso niet meer nemen.
Omdat weinig mensen Schachmann zullen hebben overweeg ik zeer om hem als 2e of 3e kopman op te stellen.
Daarnaast ben ik niet zeker van Sagan als kopman omdat hij ook maar zo buiten de top 10 (of erger) kan vallen, ook al is dat met Matthews ook geen zekerheid (maar wil ze daardoor niet beide als kopman eigenlijk).
Momenteel heb ik daardoor staan:
1. Alaphilippe
2. Schachmann
3. Matthews
met Sagan, Wellens, Lutsenko en nog 6 andere starters daarachter.
Dit wordt toch weer een rotgok. Als Naesen 2e kan worden in MSR kan ie hier ook kort rijden.
Ik heb Alaphillipe, Valverde, Matthews, Sagan, GvA, Naesen, Trentin, Wellens, Colbrelli, EBH en Pasqualon aan het vertrek staan, waarvan enkel de laatste 2 zeker niet hoog gaan eindigen. En Trentin normaal gesproken ook niet, die lijkt me er wel doorheen te zitten.
Kopmannen is dus gewoon weer dom geluk.
voor de heuvels heb ik Alaphillippe, Valverde, Wellens, Matthews en Lutsenko maar in de Amstel ga ik alles of niets spelen om het gat kleiner te maken. Met mijn 89,nogwat% moet ik risico’s nemen wil ik nog kans maken op top 10 (als dat al mogelijk is). De Amstel is nog de enige wedstrijd waarin je kunt gokken op andere renners dan de heuvelrenners, dus in de Waalse Pijl en Luik ga ik wel voor de heuvelmannen. Ik ga denk ik sowieso voor Gilbert en Matthews. Als 3e kopman zit ik nu aan Naesen te denken, maar een Van Avermaet zou ik ook nog weleens kunnen kiezen.
Ga in ieder geval sowieso weer supporteren voor Gilbert, dus voelt het ook een stuk fijner om hem als kopman te nemen.
Tien kanshebbers voor AGR heeft iedere serieuze deelnemer wel in zijn selectie. Het is in deze koers dus extra belangrijk om goed na te denken over de keuze voor je drie kopmannen.
Daarbij kun je het spelletje volgens mij op twee manieren zien. Óf je gelooft in de drie renners die je uiteindelijk - op basis van alle denkbare factoren - selecteert en hoopt zondag op een mooi resultaat. Óf je noemt de uitkomst nu alvast 'dom geluk'. Ik kies voor het eerste.
Ik vond dat er met o.a. Matthews voor 3 mil die veel meer koersen reed, Wellens voor 1,5 mil die ook nog Strade reed en Schachmann voor 750K idd andere aantrekkelijke alternatieven voor handen waren voor koersen uit het drieluik (want daar hebben we het hier over, Kwiat zou geen MSR rijden).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.