Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 6 ... 120 121
romanoww

'@Ab, sinds wanneer kan Nibali niet meer tijdrijden (enkel gebaseerd op 2018 zou je tot deze conclusie komen)? Enfin, het zal niet meer zo indrukwekkend zijn als voorheen, maar om te zeggen dat bij een tijdrit op geaccidenteerde terrein enorm veel tijd gaat verliezen lijkt me onzin.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb nu
7 klassement/klimmers
7 sprinters
1 tijdrit

heb nog 5.250.000 over

user26813

Nu al paar keer mn hele team omgegooid :D, dit wordt weer een klein feestje.

Normaal neem ik altijd 4 an van quickstep maar Jungels is voor het eerst onaantrekkelijk geprijsd hmmm dan maar vier van de brommermannen van Astana?

Ab Normaal

'@romanoww
Ik zeg niet dat ie niet kan tijdrijden, maar op Dumoulin en Roglic gaat ie denk ik 4 min verliezen in die drie tijdritten.

Wielerfan999

Nibali, ik moet het nog maar zien. Lijkt goed in de Alpen maar dat kan ook een vertekend beeld zijn.

hartstikkebedankt

Nibali is bijna nooit bijzonder goed in kleinere rondjes. Hij maakt wel een energieke indruk in de Alps

romanoww

Ik zie hem in ieder geval wel strijden voor de derde plek op het podium.

Jasperdewaal11

Waarom is Jungels niet goed geprijsd ? Hij gaat in 3 tijdritten meedoen en alle heuvel en niet (te) zware bergritten kan hij toch prima mee ??

Dan zie ik genoeg potentiele punten.

Rawolf

In principe wel maar hij heeft zich gericht op het voorjaar en het is de vraag wat dat heeft gedaan met zijn klimmersbenen.

Die 3 tijdritten zijn wat vertekend vind ik, 2 korte waar een bernal/Yates ook heel hoog kan eindigen

Threeohthree

Die tijdritten van Nibali maak ik me nog niet eens zo'n zorgen over, want die zal wel gewoon top 10 rijden in beide heuveltijdritten (met inderdaad 2 min afstand op Dumoulin), ik maak me meer zorgen over die paar lange steile 10km a 10% beklimmingen. Etappe 14 wel een leuke voor hem, maar verder toch net niet denk ik. Maar dan nog heb je voor die prijs (3.5Mil) een prima renner in huis die best veel zekerheid biedt.

Jungels wel leuk voor de eerste week ja 2 tijdritten en 2 heuvelritten plus teampunten Viviani is op zich wel aantrekkelijk. Als hij net iets goedkoper was geweest... Top 10 gaat lastig worden en ga je hem zeker missen bij de eindafrekening.

user26813

Ja precies, die eerste tijdrit verwacht ik Yates, Bernal, Nibali en misschien zelfs Zakarin boven Jungels.

Jasperdewaal11

Jungels reed in de laatste tour top 6 in een langere tijdrit met ook een kort maar venijnige klim. Just saying.

vevie

Het wordt igg lastig om de ‘grote’ 6 niet te nemen. Twee ervan doen nog mee voor de jongerentrui en rijden in twee van de sterkste drie ploegen in de Giro. Twee zijn tijdritkanonnen en sterk bergop. En van de laatste twee won er 1 vorig jaar bijna de Giro en de ander heeft ‘em al tweemaal gewonnen. Wordt toch even goed nadenken voor de renners voor de heuvelritten, etc. Daar kun je namelijk flink achterop raken met te veel AKmannen.

@Ab: Nibali gaat ondanks het tijdverlies toch gewoon in twee van de drie tijdritten top 10 rijden, of iig in de punten. Maybe schrijf je hem te snel af

Ab Normaal

'@Vevie
Klopt. Ik schrijf hem niet af voor punten, wel voor een podium.
En voor 500k meer neem ik liever MAL die nog jongere punten pakt en in de eindafrekening hoger eindigt in mijn optiek.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

MAL moet dan wel bergop goedmaken op Nibali wat hij in de tijdritten, bergaf en door zijn gebruikelijke moment van onoplettendheid verliest. Het is lastig om met iedereen van de grote 6 in de ploeg een gebalanceerde selectie te hebben en als er iemand uit moet is hij daarom voor mij wel een van de minder slechte opties. Dat is wat deze Giro zo lastig maakt: onder de dure klassementsrenners is er geen enkele duidelijk slechtere optie.

Ab Normaal

Tuurlijk, maar ieder moet zijn eigen inschatting maken.
De MIJNE is dat Nibali niet van de Olympische gedachte is.
Die rijdt niet voor een 6e plek en gaat, in mijn inschatting, aanvallen waar ie kan. In het huidige wielrennen moet je dat helaas vaak bekopen. Zie Yates vorig jaar.

MAL is voor mij ook nog geen zekerheid.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Qua bergritten zou ik Dumoulin er best uit willen laten maar die tijdritten kunnen zo 150 punten extra opleveren t.o.v. allen minus Roglic

Mr10B

Wel nee joh, Yates gaat in de tijdritten ook 3 keer op 20 rijden

roburger

Dumoulin wordt bergop toch wel onderschat. In de Giro van vorig jaar was alleen Yates echt beter. In de Tour was hij bergop gelijkwaardig met Thomas en Roglic.

Threeohthree

'@Jasper: Hij zal ook wel gewoon in de buurt van die top 6 zitten, maar de vraag is kan je dat niet goedkoper opvullen? Geen idee overigens, maar gezien Jungels nog niet op hoogtestage is geweest en Sénéchal ook in die ploeg rijdt denk ik dat ik 3 mil voor Jungels toch te duur vind.

@Vevie: Mwah. Yates, Bernal, Konrad, Formolo, Bilbao, Ion, Nibali, Mollema kunnen allemaal wel kort eindigen in de heuveletappes. Niet heel erg nodig om daar nou nog apart renners voor te gaan selecteren. Vind een Valverde of Woods toch te onzeker voor die ritten en die prijs.

Denk vooral dat het belangrijk is om de juiste sprinters te kiezen en zoveel mogelijk in het ak te pompen. Maarja, hoe vaak gaan we precies sprinten en wie gaan er nou eigenlijk mee?

Threeohthree

Roburger: Dumoulin reed vorig jaar achteruit de Zoncolan op, al was hij het jaar daarvoor op de Blockhaus dan wel weer heel erg sterk. Maar goed, dat heeft ook met z'n gewicht te maken.

Ab Normaal

Dumoulin doet het altijd op z’n eigen tempo. Lost eventjes maar komt vaak weer terug.

CasS

Van de grote 6 ga ik er denk ik 4, hoogstens 5 meenemen. Als ik ze allemaal neem is de helft van het budget al op, waardoor ik geen volwaardig sprintersteam kan opstellen en evt. wat aanvallers.

Roglic wordt, hoe goed hij ook presteert, dan toch een no. Leuk dat hij zo goed presteert in UAE tour en de Tirenno, maar iets zegt me dat hij gewoon te vroeg heeft gepiekt en in de Giro in de laatste week net iets tekort gaat komen. Bernal is ook nog een twijfelgeval.
De rest komt er zonder twijfel in.

Laatst gewijzigd
canard de toilette

Niemand heeft het over de nieuwe drietand? Denk dat die heren met Carapaz i.p.v. quintana ook wel een blok zijn om rekening mee te houden . En voor alle Jungels liefhebbers, vergeet niet dat hij 18 kilo zwaarder is , hij zal het in de bergen pittig gaan krijgen. Nog steeds jammer dat er geen Noorse talenten mee doen dit jaar. Had graag een Halvorsen mee genomen voor de sprint

Rutgerca

Wie regelt de appgroep van Wielerflits? Zou graag joinen!!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 6 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.