Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 8 ... 120 121
Niels22

Eigen Toto met 100 man WC-borstel

BrackenRidgeCycling

'@Kevin
Klassementsrenner 8 € 27.000.000
Klimmer 5 € 8.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 1 € 1.000.000
Sprinter 5 € 9.500.000
Knecht 1 € 500.000
Totaal 20 € 46.000.000

WCEendT

Wanneer 'WC-borstel' het beste is dat je kunt bedenken ben ik er snel klaar mee. Veel plezier met je vriendjes op de Toto!

Ceramiche Ariostea

'@Niels22, Jeetje wat laat jij je kennen vent. Een beetje inhakken op EendT en een splintergroepering die duidelijk niet zoveel van dat getroll en die betweterscultuur op WF moet hebben, maar om nou te zeggen dat het een stel kansloze figuren zijn die vrienden zoeken gaat wat ver. Zo reactie zegt meer over jezelf dat er nog wat te leren valt aan je sociale vaardigheden dan over de blijkbaar 75 deelnemers die dat clubje al heeft en die het blijkbaar heel gezellig met elkaar heeft anders stellen ze zich niet open voor nieuwe aanwas. Volgens de geruchten hebben er al diverse ontmoetingen plaatsgevonden waar vriendschappen uit zijn ontstaan maar goed als jij liever zo warrior bent die alleen vanaf zijn toetsenbordje durft gas te geven even goede vrienden. Zal ook eens overwegen om die club op te zoeken mijn aandacht hebben ze ieder geval getriggerd. Bedankt WCEendT voor je spam.

Ab Normaal

Campenaerts, denk dat iedereen ‘m wel overweegt voor 750k met drie rijdritten en mogelijk wat teampuntjes met Ewan.
Maar weet iemand nog hoe het zit met prestaties van andere werelduurrecord pogers? Presteerden die na hun poging nog wat?
Zijn absolute piek lag daar natuurlijk en de afsluitende derde tijdrit ligt ruim 6 weken na zijn absolute piek.

M.a.w.: gaat Campenaerts überhaupt wel meespelen om de zege in de tijdritten?

Gladiool

Ze zijn ook niet bepaald vlak.

Poeksel

Zie het als een hoogtestage, Ab. En vergeet niet de mogelijke teampunten voor de bollentrui van De Gendt. Het zijn dus geen ideale tijdritparcoursen voor hem, ik denk wel dat ie voluit gaat.

klassikl

Denk dat de profielen van de eerste 2 tijdritten een grotere factor is dan het wereld uur record.

Ik wacht met mijn team nog even tot alle renners duidelijk zijn maar wat een toppers die aan de start staan dit jaar. Mis alleen nog wat mooie vrijbuiter types op de startlijst.

bakfiets

Ik heb er nog niet veel tijd aan kunnen besteden. De meeste van jullie wel zie ik. Bij mij staat 1 ding vast. Dumoulin, roglic, yates en bernal gaan allemaal mee. Gaviria en viviani ook. De rest ligt nog open.

Campenaerts neem ik ook niet om bovenstaande redenen. Tijdritten zijn heuvelachtig en dat ligt hem minder. En het vormpiek argument vind ik ook plausibel.

Ab Normaal

Heuvelachtige tijdritten kan hij toch wel?
Ik heb nog niet gekeken naar zijn resultaten in dat soort tijdritten, moet ik nog doen, moet ik er eerlijk bij zeggen.

Nylz

De bollentrui van De Gendt? Oh god... gaan we weer 3 weken naar z’n kansloze ontsnappingen zitten kijken.

SanderM21

Vorig jaar werd Campenaerts 3e op 2 seconde in de openingstijdrit, die was ook zeker niet vlak. Volgens mij zijn ze dit jaar wel wat pittiger, dus winst zal lastig worden. Maar twee keer een top 10 plek en een keer top 5 lijkt me realistisch. Voor 750k niet verkeerd, maar idd z’n vorm is lastig in te schatten. Meer een kwestie van heb je naast je ak mannen nog plek over lijkt me.

canard de toilette

Denken jullie echt dat Campenaerts er bij de derde tijdrit nog bij zit? Die overleeft die derde week nooit. Dan neem je hem dus voor twee ritten , waarvan de proloog die eigenlijk te zwaar is. Zonde van je plekje

bakfiets

Campenaerts kan volgens mij prima heuvelachtige tijdritten rijden. Alleen zijn dumoulin en roglic daar al beter in. En een yates rijd die de laatste jaren ook prima volgens mij. Ik moet eerlijk gezegd zelf ook nog nakijken hoe campenaerts heuvel tijdritten rijdt. Maar in mijn beleving komt hij in de buurt van de absolute top tekort op heuvel tijdritten en op vlakke is hij absolute top. En persoonlijk ga ik hem niet meenemen voor teampunten de Gendt. Dan neem ik de Gendt liever zelf mee voor de bergtruipunten en drie keer top 10 en opvulling voor ewan.

Threeohthree

Noteer ook: De Gendt heeft zelf ook een prima tijdrit in huis wanneer het gaat om een heuvelachtig parcours. Campenaerts rijdt ze eigenlijk nooit. Wel 1x een zesde plek in Valenciana en dus die derde plek vorig jaar. Maar ik denk niet dat hij de Giro uit gaat rijden, tenzij hij denkt die laatste rit te kunnen winnen natuurlijk.

Eentje die hem wel uit rijdt en ook geen slechte tijdrit heeft is Van Emden. Die rijdt ook vaak rond de top 10 in heuvelachtige ritten en heeft misschien ook teampunten voor Roglic.

Neem overigens ook enkel 1 van deze 2 als ik een plek over houdt van 750k en er verder niks leuks in de categorie bij komt, anders is het vrij zonde idd, dan kan je net zo goed een quickstepper nemen.

Ab Normaal

'@3on3
Maar als De Gendt echt weer voor de bollentrui gaat, spaart hij zin energie in de tijdritten voor z’n aanvallen.

Threeohthree

Op zich. Maar de eerste echte bergetappe is pas etappe 13. Die eerste tijdrit is maar kort ook en bovendien gevolgd door 2 sprint etappes en na de tweede tijdrit is een rustdag en twee ook sprintetappes. Maar goed denk dat de meeste De Gendt wel hebben zij het nu voor de tijdrit of niet. Gaat ook geen sloot punten bij elkaar harken natuurlijk, maar allicht een leuk extratje.

Marco241

No brainer De Gendt. Die sprokkelt z'n punten wel bij elkaar. Wat bergpuntjes, wat teampuntjes en 2 top 10 noteringen. 100 tot 150 punten gok ik. En m'n glazen bol denkt er net zo over :)

Starlynk

En geeft je glazen bol dan ook aan in welke etappes hij ie die top 10 noteringen gaat pakken of ga je hem gewoon elke etappe opstellen?

Phoenix0000

Wie gaat de proloog pakken en waarom?

JimKro

Ik zou het knap van je vinden als je hem dan ook elke keer hebt opgesteld wanneer hij top 10 rijdt.

Marco241

'@ Starlynk + Jimkro: die twee klimtijdritten en uiteraard alle ritten voor aanvallers/puncheurs (sowieso 4, 6, 7 en 12). In die laatste categorie ga je normaal gezien geen 9 andere kandidaten meenemen, dus daar heb je plek.

Indien hij echt voor die bergtrui gaat (en die kans lijkt me vrij groot), dan zijn de 100 punten die je nodig hebt om z'n selectie te verantwoorden vrij makkelijk bij elkaar gesprokkeld.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar ik heb er een beter gevoel bij dan met andere renners in de 750K categorie.

Threeohthree

Precies dat is de reden om evt De Gendt niet te nemen inderdaad. En de op voorhand enige 'echte' vluchtersetappe zie ik hem niet zo snel top 10 rijden. Maar goed, voor 750k is het natuurlijk ook meer een extratje om achter de hand te hebben dan een serieuze optie. Maar goed, de kans is groot dat een willekeurige knecht net zo veel punten binnen harkt ja. Dit valt ook redelijk goed uit te rekenen overigens.

Laatst gewijzigd
canard de toilette

Pfff de 100 punten per miljoen regel. Met die tactiek ga je geen bekertje halen hor

WCEendT

'@Phoenix
Moscon, omdat hij het zelf al maanden zegt :).

1 2 ... 8 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.