Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 173 174 175 176
Rad

Hier ook een drama ronde inderdaad (geloof iets van 76%) qua sprinters ging het nog wel (had bijv wel Ewan maar geen Matthews en Trentin). Maar bij de klassementsmannen heb ik flink gefaald qua keuzes (Yates/Bardet/Fuglsang/Martin) volgende keer toch maar mijn gevoel volgen, dan had ik Kruijswijk sowieso gekozen.

LutsenkoFan

Rond plek 13000 geëindigd, vanwege het gebrek aan sprinters.

Als ik nou Bardet en Fuglsang had omgeruild voor 2 sprinters had ik toch een stuk hoger geeindigd.
Had minder sprint etappes verwacht op voorhand.

hartstikkebedankt

Starlynk, daar zie je inderdaad ook aan dat een kleine keuze kan zorgen voor grote gevolgen. De combinatie van 2 renners die jij beschrijft is niet gek maar heeft een enorme impact. Je moet een beetje geluk hebben soms met het presteren van bepaalde renners / dat je renners op de fiets blijven zitten. Kan een keer gebeuren!

nasibal

Kunnen we trouwens even stilstaan bij het feit dat Porte de Tour heeft uitgereden?

Jeffrey81

Mijn Tour de France is geheel in de soep gelopen, 66% is mijn deel....

Het is voor een groot deel te herleiden naar één tactische beslissing: Ik ging voor de aanvallers-etappes voor 5 aanvallers, waarvan Alaphilippe, en 4 goedkope opties. Die vier goedkope renners hebben waren Bevin, Mohoric, Bettiol en Gesbert.

Met deze renners gokte ik op succes uit ontsnappingen, en mogelijk op de bergtrui met Gesbert. Bettiol en Mohoric zijn ook regelmatig kopman geweest. Het was allemaal ook nogal high risk natuurlijk. Dat wist ik vantevoren ook al wel.

Bevin viel natuurlijk ook sowieso al snel uit, Gesbert had ik mee als aanvaller in de bergen, en die liet zich ook wel twee keer in de vluchtgroep zien, maar leverde uiteindelijk niets op. Bettiol en Mohoric? Sja....amper gezien.

Uiteindelijk leverden deze vier in totaal samen een prachtige 32 punten punten op. Die kwamen allemaal van Bettiol, en 16 daarvan scoorde hij in de TTT.

Maar goed, de punten die ik naar dit soort aanvallers had zien gaan, gingen in werkelijkheid eerder naar types als Stuyven, Trentin, Van Avermaet, Colbrelli, Van Aert, Matthews en Impey . En die had ik allemaal niet, want ik had juist gekozen voor een sprintteam met vooral pure sprinters (Dylan, Ewan, Viviani, Sagan, Kristoff, Laporte en Pasqualon) omdat ik wel wist wanneer ik die op moest stellen, haha. En dat leverde op zich ook wel aardig punten op, zelfs met een toch tegenvallende Kristoff en een al vroeg uitgevallen Laporte.

Mijn AK team was redelijk, maar ook niet meer dan dat, met Thomas, Bernal, Pinot, Kruijswijk, Uran, A.Yates, Martin en TJ...

Vantevoren schreef ik dat ik Thomas en Bernal als de twee topfavorieten inschatte, dat kwam wel mooi uit. Yates, Kruijswijk, Uran en Pinot nam ik mee omdat ik ze als de nummer 3-6 zag zag. Dat kwam op zich ook uit, behalve bij Yates. Van Pinot is het gewoon zonde dat hij geen eindklassementpunten en punten voor de laatste twee bergetappes meer kon pakken. Yates en Martin waren natuurlijk wel een miskoop. TJ op zich ook, al weet je nooit helemaal wat het nog geworden was als ie niet had moeten uitvallen (zie ook Laporte trouwens). Hij had in ieder geval de ITT nog gehad.

Grappig hoe je vantevoren overtuigd kan zijn, en dan achteraf vooral denkt: waarom heb ik dat in godsnaam ook alweer besloten te doen??

Anyhow...uithuilen maar, en op naar de Vuelta!

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

Kan het topic voor de Vuelta alvast worden opgestart? Kunnen we alvast bakkeleien over de te hanteren prijzen voor renners.

Hoe had het ideale Scorito team eruit gezien, weet iemand dat? Waarschijnlijk toch een team met Thomas en de juiste AK mannen (Buchmann, Kruijswijk, Bernal, Alaphilippe).

Laatst gewijzigd
n3razzurri

Het doet me goed om te lezen dat hier geen volksopstand is gekomen na het ontbreken van een daguitslag in een bepalende bergrit. Of de meeste mensen hier moeten er natuurlijk profijt van gehad hebben...

Starlynk

'@Jack Buijnsters: heb het nog niet gecontroleerd, maar volgens mij was het Glazen Bol Optimale Scorito Team:

Bernal
Sagan
Thomas
Alaphilippe
Ewan
Viviani
Kruijswijk
Buchmann
Pinot
Groenewegen
Trentin
Matthews
Colbrelli
Van Aert
Stuyven
Teunissen
Benoot
Teuns
Van Avermaet
Mühlberger/De Gendt

Daarmee had je 7428 punten kunnen halen als je perfect had opgesteld.

Het was dit jaar wel echt een puzzel met budget, want zonder rekening te houden met budget had je eigenlijk Landa, Bardet, S. Yates en Uran/Quintana op de plekken van de laatste 4 moeten hebben. Dan had je 7528 punten kunnen halen, maar had je wel 7,25m meer budget moeten hebben ;)

Dekenner01

Starlynk: grote klasse dat jij ook je mindere score gewoon hier laat weten. Er zijn hier bepaalde figuren die je nooit hoort, en nu ineens met hun score pronken en dan ook nog balen als ze 95+ scoren…. Normaal vind ik zelfverheerlijking al irritant, maar ik geef ook toe dat door mijn eigen mindere score (die ik ook gewoon vermeld heb) het nog een tikkeltje zuurder is.

Zo, dat moest ik even kwijt. Zoals ik al zei: op naar de Vuelta! Zin in!

Ben ik het mee eens Arjen.

Wie is trouwens de uiteindelijk winnaar van de forumpoule? DavidaLoca heb ik hier nooit voorbij zien komen.

Elpiedro

Deze tour heeft de ongeschreven Scorito regels weer bevestigd: nooit TJ nemen, nooit Porte nemen, altijd Sagan, altijd Alaphilippe, altijd (oud) veldrijders, en in de Tour altijd Sky/Ineos. Mis ik er nog een paar?

Ceramiche Ariostea

'@arjenzvob, Accuzuur bij de lunch gedronken? Man laat je niet zo kennen man en gun iedereen zijn plezier van een verslavend spelletje

bakfiets

Geen renners selecteren die de giro hebben gereden. Die ging op Landa na toch ook goed op! Als het op klassementsmannen aankomt. Sprinters is een ander verhaal.

Laatst gewijzigd
gesink/dekker

In het vervolg ook de gebroeders Yates, net als Porte niet meer selecteren?

arjenzvob

'@Park: ik ben zelden zuur. En ik geef ook gewoon toe dat het vervelend lezen is als je zelf niet echt lekker gescoord hebt. Maar het feit dat je sommige figuren nooit hoort en hier komen pronken, ja dat vind ik irritant.
Ik gun het anderen zeker, ik heb hartstikkebedankt bijvoorbeeld aangemoedigd en gecomplimenteerd.

canard de toilette

Haha Soa, zelden zuur . Zo zou je jezelf ook kunnen noemen i.p.v. soa. Zelden zuur , ik ga kapot. Jij bent zuurder dan een citroen mijn vriend. Dat sommige niet zo actief zijn als jij wil alleen maar zeggen dat ze wat beters te doen hebben. Die winnaar Maarten of hoe heet hij? Is naar mijn weten juist erg actief in de kampioenen app van Jorik.

ArjenChlamydia

Gefeliciteerd Maarten! Heb je hier nooit echt gesproken, maar je lijkt me een sympathieke jongeman. In tegenstelling tot die Arjensoa bah bah, wat een zelfingenomen abrikoos is dat zeg. Zelf heb ik iets meer dan 95% gehaald. Niet geheel tevreden, mijn dagopstellingen lieten te wensen over.

Jasperdewaal11

Geeindigd op een 85,5% ben helaas nog onder de 90% gezakt met de eindafrekening.

Heb mij gebrand aan: Fuglsang, A Yates, D Martin, TJ en Laporte

Dus dat was niet genoeg, desalniettemin toch nog aardig resultaat met rake aankopen zoals Flip, WvA, GvA, Bernal en Ewan.

Basis is gelegd en in de Vuelta knallen !

ArjenChlamydia

Wie gaat Vuelta eigenlijk rijden van Ineos?

Laatst gewijzigd
RonnieStam

Ik ben geëindigd op 67,0%, niet al te best. Maar wat is het dan vervelend dat mensen die wel goed gescoord hebben dat op dit forum laten weten. Alsof ze per se zout in mijn wonden willen strooien!

joeri_024

Ik heb het deze keer voor elkaar gekregen om 7 uitvallers te selecteren. Iemand die me daarin overtreft?

Laatst gewijzigd
S. Dauert

Hier ook een schamele 76,5%. Ik maakte de ‘fout’ door Groenewegen/Thomas op te offeren voor een in de breedte sterk team met Fuglsang/A. Yates/D. Martin/Garderen (Dauphiné!) en in plaats van Colbrelli/Stuyven te kiezen voor Matthews/Hagen gezien de aankomsten en hun ‘tourverleden’. Ook was ik één van de lijders aan de bekende Schachmann-illusie. Daarnaast op de laatste etappe na steevast last-minute mijn kopmankeuze in de verkeerde keuze veranderd :-p Alles bij elkaar heb ik 790 punten ‘gemist’. Op naar de Vuelta! Oja: complimenten aan Porte, die heeft eindelijk het juiste zadel gevonden.

arjenzvob

Het was wachten op de haters. Geen probleem. Ik verwoord wat velen denken.

Valvuillerdemoz

'@arjenzvob. Zo is dat! Volgens mij was er niets zuurs aan enige opmerking van jou.
En die haters: ik vind het wel een probleem. Als je enige doel is bij discussies om direct op de man te gaan spelen zijn daar wel andersoortige fora voor te vinden. Het mooie van dit wielerforum vind/vond ik altijd dat het hier altijd om de inhoud ging, een leuk spelletje en dat alles met humor en relativering gepaard gaat. Dat is in de laatste paar grote rondes jammergenoeg wat afgezakt naar een af en toe bedenkelijk niveau. Dus ik stel voor aan met name Arjen Chlamydia, Canard de Toilet, en al die andere 'schijtlolligerds' : ga naar een ander forum alsjeblieft. Op sites als voetbalprimeur of zo, of geenstijl, als dat nog bestaat, kun je vast wel je zieke ei ook heel goed kwijt.

Jeffrey81

Ik kan me wel in de woorden van Arjen vinden. Mensen die je hier normaal niet ziet, en die nu alleen na afloop hun mooie scoren komen delen? Sja, wat voegt dat toe? Het zou ze sieren dan ook even te bedanken voor mogelijke tips die ze hier dan hebben opgedaan bijvoorbeeld. Kans dat ze wel meelezen lijkt me best groot. Wie gaat er namelijk speciaal dit forum opzoeken om alleen zijn eindscore te laten weten.

Wel vind ik dat Arjen inderdaad wel een beetje een hand in eigen boezem zou moeten steken. Waarschijnlijk bedoelt ie het allemaal niet zo slecht, maar om de opmerking dat hij zelden zuur is moest ik toch ook wel even grinnikken. Aan de andere kant: de opmerkingen komen eigenlijk uitsluitend van alle trollen met nep-accounts, en als ik dan moet kiezen wat ik hier liever zie is het toch echt, met afstand, de soms enigszins zeurderige kant van Arjen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ik zou "Jezelf nooit laten horen en dan hier wel je score komen delen" en "daar vervolgens een verzuurde opmerking over maken" dan weer onder hetzelfde noemertje plaatsen.
Zoals Arjen zelf al ruiterlijk toegaf ligt (een deel) van de oorsprong vooral toch in het zelf ontevreden zijn. Ben je zelf tevreden over je uitslag, sta je er vast ook niet (of minder) bij stil dat anderen hier hun eigen gevoel delen, laat staan dat je je geneigd zal voelen er een opmerking over te maken.

Ook de opmerking dat het niet oké is dat sommige mensen (ik voel me hierbij ook aangesproken) ontevreden zijn met een 85%+ score vind ik wat zuur. Mensen stellen een doel. Als ze dat niet halen hoeven ze dus ook niet tevreden te zijn, lijkt me. Hooguit kan je je afvragen of het doel realistisch is. Dat hangt dan weer volledig af van eerder ervaringen en uitslagen van betreffende mensen. Iets waar betreffende mensen zélf het beste inzicht in hebben.

Hier moeten deelnemen aan discussies om überhaupt je uitslag te mogen laten weten vind ik sowieso vreemd. Misschien zijn (of voelen) sommigen (zich) gewoon niet zo sterk als, ik noem maar wat, een Pietje Precies, Ab Normaal, Starlynk etc. en lezen lekker mee. Achteraf laten ze dan wel graag horen hoe het is gegaan. Persoonlijk vind ik dat alleen maar leuk om te lezen en wat mij betreft zijn ze ook niemand een bedankje schuldig. Daarnaast is er al lang geen sprake meer van de lange inhoudelijke discussies die er jaren geleden wél waren. Waar precies moeten mensen dan aan meedoen om het recht te krijgen hier hun uiteindelijke uitslag te delen? Een paar A of B - vraagjes? WIe zijn 'wij' uberhaupt eigenlijk om zoiets te 'bepalen' op een openbaar forum?

Leef en laat leven.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 173 174 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.