Scorito - Tour de France 2019

1 2 3 4 ... 175 176
Rawolf

Bedankt @stuff

vevie

De 6 mil voor Geraint is idd wel heel lastig. Die gaat het echt wel goed doen, zonder valpartij, maar als je echt wil kun je drie sterke renners van 2 mil per stuk krijgen voor die prijs.

Sebelius

De 1e etappe aankomst is niet helemaal vlak,volgens scorito is het laatste gedeelte oplopend tot 4% .touretappe heeft het over een licht oplopende aankomst. Klein detail misschien maar wel bepalend voor je kopman keuze.

Gerardv

Volgens de kaart die op Touretappe staat, loopt de laatste 900 meter met 1,3 procent op. Er kan dus een stuk van 4 procent bij zitten, maar dit is zo'n kort stuk dat het niet van invloed zal zijn. Zeker als je ervan uitgaat dat ze daar 60 km/h rijden.

pirazzi

Hoeveel etappes zijn voor de vluchters?

Jeffrey81

Allemaal, behalve de tijdritten.... ;)

Laatst gewijzigd
04398

Iedereen heeft het hier over een veel te hoog budget en Thomas die veel te duur geprijsd is. In de Giro zei ook iedereen het budget is veel te hoog, ik kan veel te gemakkelijk een veel te sterk team opstellen en hoeveel bleken er uiteindelijk de echte puntenpakkers in hun team te hebben? volgens mij waren dat er niet zo heel veel.
En Thomas 6 mln lijkt mij een logische prijs aangezien hij vorig jaar oppermachtig was en bijna 700 punten bij elkaar fietste terwijl hij in eerste instantie toch echt als meesterknecht van Froome startte en er dit jaar minder tegenstand is door wegvallen van Froome en wellicht een mindere Dumoulin en Roglic die overslaat. Als Thomas het niveau van vorig jaar haalt en Bernal gewoon knecht is dan lijkt me die 6 mln een prima prijs. Maar de vraag blijft natuurlijk haalt hij dat niveau of is het net als Yates in de Giro dat iedereen verwacht dat hij zijn geld wel waard gaat zijn en dan uiteindelijk tegenvalt, maar dat weet je natuurlijk nooit, misschien dat er na Zwitserland iets meer over te zeggen is

Threeohthree

Vind ze ivm de TTT eigenlijk allemaal wel interessant van INEOS. Als ze die winnen kan het zo maar zijn dat Thomas het geel en Bernal het wit tot Parijs dragen. Dan is 6 mil en 4.5 mil natuurlijk niet zo veel. Echter als ze tegen vallen haal je waarschijnlijk de 70% niet eens, dat is het risico. Maar met dit budget overweeg ik gewoon iedereen.

Verder wel opvallend dat Mas net zo duur is als Nairo en Bardet en Dylan best wel heel veel duurder is dan de rest. Maar goed, zie hem deze tour ook wel een Kitteltje doen.

hartstikkebedankt

Welk team schatten jullie op voorhand als 2e in voor de TTT?

Connotador

'@hartstikkebedankt,

Jungels en consorten?

Jumbo, Mitchelton en Sunweb kunnen ook. Zie niet een gedoodverfde hiërarchie. Ook Ineos als 1 vind ik niet vanzelfsprekend op voorhand.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Jungels rijd niet dus dat word sowieso lastig

Connotador

Heb je een bron, Random wielerliefhebber?

Threeohthree

https://www.wielerflits.nl/nieuws/zelfkritische-jungels-ik-was-gewoon-niet-klaar-voor-de-giro/

Hier geeft hij in ieder geval aan eerst op vakantie te willen en zich te focussen op het najaar. Verder niks over gelezen, maar wel te begrijpen als hij hem skipt.

hartstikkebedankt

Zat een beetje op dezelfde ploegen, plus Bora dat nog wel verrassend uit de hoek zou kunnen komen.

Rawolf

Dat bericht inderdaad en de plekjes zijn krap binnen quickstep, verwacht dat Asgreen hem vervangt die is aan een puik jaar bezig

Wicky

Wat te denken van Uran, Woods en Tejay van Garderen. Toch aantrekkelijk geprijsd... En na die 2e plek in de tijdrit gisteren...

Rawolf

EF is ook wel een outsider voor de TTT, hebben daar dit jaar een flinke verbeterslag gemaakt

bakfiets

De eerste 11 etappes 5 sprintkansen. Waarbij met een ttt en aankomst etappe 6 bergop ik toch neig naar een sprinter of 5. Aangevuld met wat snelle mannen die een heuvel overkomen. Eerste 11 etappes zitten 4 heuvel etappes. Toch wel een interessante eerste 1,5 week. En veel renners voor de heuvel etappes. Dat gaat weer twee weken erin en eruit klikken worden.

Koenniiee

Mijn eerste bevindingen. Veel te duur:
- Thomas
- Mas
- Sagan

Koopje:
- TJ
- Woods
- GvA
- Latour (afh. van vorm, duh)

michael rasmussen

Vergeet Bahrein niet voor de tijdrit & Mohoric voor etappe 3

Brillenpoetser

Pfff word weer een hele puzzel. Het is wel voor het eerst dat ik serieus overweeg om de op papier 2 beste kanshebbers voor het ak niet mee te nemen. Td is afwachten of hij mee kan doen in goede vorm en niet teveel last heeft van de splinter en bij gt is de prijs wel erg hoog in vergelijk met de andere kanshebbers.

Zal quintana voor 3.5 niet interessanter zijn en heeft ie zijn vorm weer terug of een bardet voor 3.5 hoe gaat mas het doen in zijn eerste tour en wat als porte ooit eens op zijn fiets kan blijven zitten? Misschien is bernal wel de grote man zoals hij vorig jaar liet zien beter te zijn in de bergen dan gt.

Ik ben er benieuwd naar de ronde van Zwitserland en de dauphine om te kiezen tussen de mannen voor het ak. De sprinters heb ik wel staan en aanvallers ook.

Voor nu in elk geval geen td en gt in mijn team.

snoek1974

'@ brillenpoetser

Thomas staat gelijk aan Quintana en Nibali , zo moet je afvragen wat je van Thomas verwacht en of die ook kan presteren als die niet in de luwte van Froome kan presteren , t m etappe 18 of zo was Froome nog de kopman voor de buitenwacht en Dumoulin of die een dijk van Tour kan rijden en hoe ze beide in de extreme bergetappes zullen presteren , dus 10,5 miljoen kan idd veel geld zijn aangezien die 4,5 miljoen ook gelijk staat aan Mollema , Buchman en Dennis ( al is het wel een heuvel tijdrit )

Denk dat met die hoogtemeters die we nu aandoen , de Spanjaarden en Colombianen in het voordeel zijn en door de heuvel etappes twijfel ik ook nr 5 en nr 6 in mijn sprint team .

Falco Waterman

Ik denk dat Bernal een prima ‘vervanger’ is voor Thomas. Teampunten/jonge trui en waarschijnlijk top 5 notering... daarnaast gaat er bij mij een streep door Dumoulin wanneer hij zelf niet positief gestemd is over zijn ‘splinter issue’...
Sagan ook groot vraagteken, maar persoonlijk vind ik het onmogelijk deze thuis te laten...

Platje

Zie veel leuke renners van 750-1m die in potentie een hoop punten kunnen pakken, nu nog de juiste selecteren en in de juiste etappes opstellen.

Kip

Sagan lijkt eigenlijk te duur voor wat hij dit jaar laat zien. Maar genoeg etappes waar je hem kan opstellen en hij kan rijden voor de Top 5.

Dylan, wel in vorm, zelfde prijs, moet het in aanzienlijk minder etappes weten te doen. Gav of viv lijken prima alternatieven

1 2 3 4 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.