Voor en tijdens de Tour de France leek het mij leuk om eens extra de kennis van de Tour van iedereen eens op te frissen. Misschien dat sommige dit maar niks vinden maar voor wie dit ook een leuk idee vindt kunnen we elkaar eens uitproberen wat iedereen weet over al die jaren Tour de France. Iedereen is vrij om vragen hierin te zetten. Eens kijken hoeveel iedereen nog weet.....
Probeer de vragen te beantwoorden zonder het even (makkelijk) op te zoeken. Succes!
'@TijmenCamps
Geen probleem dacht ik probeer gewoon eens wat en ik wilde ruim nemen dus volgende vragen waren van de Tour van 2012 bijvoorbeeld breed kijken dacht ik. Als je alleen maar dingen van de laatste vijf jaar gaat doen bijvoorbeeld wordt het wel makkelijk.
MAAR ik zie ook nu wel dat dit niks wordt.
(Deze renners waren trouwens ook echt wel ruim voor mijn tijd.)
Prima Tijmen , zijn geen west maar ook wel brabanders. Had hier zelf niet gelijk aan gedacht.
Uiteraard wel aan Johan van der Velde - Rijsbergen (heb net zijn biografie "Langs het Ravijn" gelezen. Zeer indrukwekkend boek over deze talentvolle en grote renner)
Geldt ook voor Rini Wagtmans (Sint Willibrord)die voor Merckx bij Molteni reed ( en nu bezig met zijn biografie " Van straatjongen tot ridder"
En als derde Johan Lammerts uit Bergen op Zoom voor Greg Lemond
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.