De Afvalkoers: Tour 2019 !

1 2 3 4 ... 9 10
Mr10B

Wat Pietje zegt inderdaad, iemand anders kan de tweede divisie beheren. Het hoeft ook totaal niet gelinkt te zijn met de eerste divisie als je hier je "exclusiviteit" wil behouden. Ik vind het ook nogal onzinnig om op te roepen om geen schaduwversie te spelen op dit forum. Wat is er mis mee als iemand anders het organiseert en er nog 21 gelukkige zielen zijn?

Kingstown

Park heeft heel duidelijk gevraagd om deze discussie hier niet te voeren. Ik vind het van erg weinig respect richting de organisatoren getuigen om dat dan toch te doen. Soms zijn er momenten in je leven dat je niet je zin krijgt. Dan kun je blijven drammen en zeuren of je kunt het accepteren.

Ik zal een tirade over de "ik wil en heb recht op" mentaliteit verder achterwege laten, maar ik krijg enorme kromme tenen van dat soort gedrag.

Fondista

Volgens mij is het spel "de afvalkoers" met een andere gedachte van deze naam voorzien dan om de bedenker ervan af te vallen....

Eigenlijk begint de afvalkoers al zodra de deelnemers bekend zijn, de rest is afgevallen :)

Pietje Precies

Ach Kingstown (en Fondista), stel je niet aan met berichten over 'weinig respect' of 'afvallen'.

Een forum is er om te discussiëren. Het waren louter nette berichten die erover geschreven zijn en de bedenker wordt alles behalve afgevallen. Er zijn enkel wat suggesties gedaan om dit toffe spel uit te breiden, zodat er meer mensen plezier van kunnen hebben. That's it.

Laatst gewijzigd
Fondista

Laat mij er verder buiten, ik wilde enkel een toespeling maken op de naam.

Er valt voor zowel de voors als de tegens wat te zeggen en mij boeit het niks wat het wordt, kan me er niet druk om maken, het is een spelletje jongens, waar gaat het over? :D

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Prima ;)

Jep. Je hebt enerzijds een 'kamp' met onder andere Mr10B en ikzelf die denken: "jeetje mensen, neem het organiseren/exclusiviteit/er niet over mogen discussiëren toch niet zo serieus. Laten we er gewoon een fantastisch spel van maken voor 42 man in plaats van 21 man."

En er is een kamp die dat blijkbaar als iets respectloos zien en die het graag exclusief willen houden. Zelfs als er binnen no time ontzettend veel teleurgestelde reacties zijn van mensen die ook graag mee hadden willen doen (en die niet ieder uur refreshen of er al een nieuw topic is).

Vind ik een hysterische reactie, maar allez, hou het lekker bij het oude. Verandering is eng!

Bode80

Voordeel van de huidige opzet is dat max 21 teams een eitje is qua organisatie. Daarnaast heeft de opzet een exclusief sfeertje omdat niet iedereen kan meedoen (tov andere spellen hier op het forum die iedereen laten meedoen).

Groot nadeel is wel dat er mensen worden teleurgesteld omdat ze niet mogen meedoen maar zeker ook dat je nooit de beste spelers bij elkaar krijgt. De uiteindelijke winnaar is de beste van de 21 teams die toevallig als eerste hebben aangemeld en natuurlijk de top 5 van de vorige editie. Niet geheel toevallig zie je veelal dezelfde teams in de top 5 eindigen.

Silent Hill

Om misverstanden uit de wereld te helpen, en enkele zaken te duiden, wil ik toch even reageren.
Het exclusieve karakter zoals jullie het noemen - ik noem het eerder kleinschalig - is bewust. Ik neem 21 deelnemers mee in een verhaal, waarin we letterlijke spannende avonturen beleven, waarin we als groep zo naar die laatste rit toeleven, waarin we soms oprechte spijt ervaren bij het wegvallen van een deelnemer. Waar het bij andere spelletjes om alfamannetjes gaat, is dit een heel familiaal spel. Zo ervaar ik het toch. Mijn opzet is altijd geweest om spelers spelplezier te bezorgen, letterlijk mee te nemen in een verhaal, van voorbeschouwingen tot weetjes tot het dankwoord. Los resultaten posten zou me geen voldoening schenken. Dat vraagt me wat energie, inspiratie, originaliteit enzo, en dat kan ik nooit opbrengen of overbrengen in 2 divisies. Ik vermeldde het ook eerder: dan lopen posts van 2 divisies door elkaar heen, en wordt het één grote kakafonie. Twee spelen los van elkaar dan. Ja, persoonlijk vind ik dat vrij weird, hoewel dat misschien niet zo is, dat kan. Twee verschillende organisatoren, de ene leeft voor de Afvalkoers, maakt er zijn werk van en neemt de deelnemers mee in het verhaal, de andere post louter resultaten. De ene zit klaar om de uitslag snel te posten, de andere heeft minder tijd en daar laat de uitslag langer op zich wachten, twee verschillende winnaars van een Afvalkoers ... misschien ligt het effectief aan mij, maar ik blijf dat een vreemd idee vinden. En 2 afvallers per rit ? In mijn beleving (hier ga ik weer) wil ik de spotlights op 1 afvaller, één loser die alle aandacht krijgt. Gedeelde smart is halve smart, en dat wil ik niet. De sadist in mij vindt het heerlijk om een 'pineut van de dag' te zien.
Het spelplezier is altijd mijn grootste bekommernis geweest. En dan kom ik uit op 21 deelnemers die vol van het spel kunnen genieten, eerder dan 42 of meer deelnemers die wachten op een uitslag zonder meer. Dat is de beleving die ik heb als organisator. Zolang ik het organiseer, verandert er om die reden niets. Maar kijk, de organisatie wil ik gerust uit handen geven als iemand een groter idee voor ogen heeft en zijn opzet wil uitproberen. Stuur me een persoonlijk berichtje en er valt zeker te 'onderhandelen' over een overname van het spel. Thuis zullen ze blij zijn. Drie maal per jaar leven voor de Afvalkoers, pogen thuis te zijn voor een snelle verwerking (dat is toch het leukste ?), het niet klakkeloos brengen van uitslagen, randinformatie bijhouden, het spel pogen onderhoudend te houden ... het eitje is net iets omslachtiger dan je zou denken. Ik ga ermee slapen, ik sta ermee op.
Waar Bode80 wel een heel goed punt heeft, is dat bepaalde toppers elkaar vaak ontlopen. Waar het spel steeds voorop staat bij me, eerder dan de spelers, is het inderdaad zonde dat enkele sterkhouders er (weer) niet bij zijn. Daar valt zeker iets over te zeggen, en doet me flexibeler opstellen naar veranderingen.
Voorstellen zijn welkom, stuur me gerust een persoonlijk bericht, en dan liefst iemand die die veranderingen wil omzetten als organisator, want als buitenstaander is het heel erg makkelijk om te roepen voor verandering, voorstellen te posten, als men de organisatie niet hoeft te doen. Dit is nog net iets anders.

Ik wil trouwens nog wel het verhaal achter de Afvalkoers kwijt. Waar het idee vandaan kwam. Een leuk weetje (met een verrassende hoofdrolspeler), al moet ik die ene post uit het Megaflits Wielerspel wel weten terug te vinden.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Houdt het alsjeblieft zoals het is! Ik heb een aantal naast de pot gepist omdat ik te lat was, heb alles meegelezen vanaf de zijlijn en ondanks dat ik geen deelnemend team had tóch de achtbaan die de Afvalkoers is mogen ervaren. Juist om al die redenen die je aangeeft SH en tijd die je er in stopt.

pirazzi

Amen!

Pietje Precies

Mooie post Silent Hill!

Het is nooit mijn insteek geweest om iemands kindje af te pakken. Ik hoop(te) er enkel een feestje van te maken voor meer genodigden. Nu zijn er een hoop teleurgestelde niet-deelnemers door botte pech en dat vind ik zonde. Maar tegelijkertijd snap ik de uitleg van jouw kant ook.

Het punt van Bode had ik nog niet aan gedacht, maar vind ik een interessante. Het zou in mijn optiek toffer zijn als de crème de la crème tegen elkaar strijdt in plaats van de snelst aangemelde.

@Sammysosa, maar verandert 'die achtbaan' dan wanneer er ook een tweede divisie is? Een divisie waar de mindere goden in acteren / de laatkomers die zich nog moeten bewijzen voor het échte werk.

Ab Normaal

In dat geval zou je een top divisie kunnen doen die door Silent Hill georganiseerd wordt.
Hij nodigt dan 22 spelers uit (de toppers) en kan het op zijn eigen manier doen.
Iemand anders kan dan een tweede en derde divisie doen (indien voldoende animo) en de winnaar van de eerste divisie (of de top 3) kan doorschuiven naar de champions league van SIlent Hill.
Wel twee aparte topics dan.

Silent Hill

De post terug gevonden die de inspiratie was voor de Afvalkoers.
Tijdens het Megaflits Wielerspel - Tour 2017 postte Pirazzi [URL=https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/megaflits-wielerspel-tour-2017/page/6/]hier:[/URL]

9 juli 2017 om 21:00
pirazzi
Gedeelde laatste plaats met 6 punten billi en kokkie. Of maakt de alfabetische volgorde het verschil, dan kokkie wel laatste idd.

Wat maakt het nu uit of Billi of Kokkie als laatste genoteerd werd. Niets toch ?
Of moest dat wel eens belangrijk zijn en wél gevolgen hebben ...

En ziedaar de Afvalkoers.
Alle credits aan Pirazzi dus.
Ik heb je er eigenlijk nog nooit voor bedankt. Bij deze dus :)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Leuk!

Verder probeer ik de fles als halfvol te zien (mooi als ik wel kan meedoen) in plaats van halfleeg (naar als ik niet kan meedoen). Er zijn ook tientallen tourspellen, waaronder verschillende op het forum, dus het is niet zo dat we ons hoeven te vervelen als we net bij de 'happy few' zitten.

pirazzi

Nog geen twee jaar geleden maar het was weggezakt in mijn geheugen. Graag gedaan dan. :)

Bode80

'@ Silent hill
Mooie post. Geeft duidelijk jouw visie weer.
Mocht je ooit zelf een verandering willen doorvoeren dan zou ik meerdere afvallers per etappe doen. Dan hou je de lijn van het spel nog min of meer in tact en kost het maar iets meer werk.

Pietje Precies

Inderdaad Ab!

Oh ik ook wel hoor Poeksel. Maar niet geschoten is altijd mis. Dit spel is een stuk interessanter dan menig ander spel, dus vandaar de poging tot uitbreiding.

Rawolf

Is er ook een makkelijke manier om van alle tourdeelnemers de 2018 cp ranking te zien?

pirazzi

Niet echt, je zou bij teams kunnen kijken. Class: PROF levert de Wildcards Cofidis, Team Arkea - Samsic, Total Direct Energie en Wanty - Gobert Cycling Team op. Class: PRT de 18 World Tour ploegen.Rijtje B (points at the beginning of 2019) is hetzelfde als de CQ score van 2018.

Ceramiche Ariostea

De eerste teams druppelen inmiddels binnen. Deadline om een team in te leveren staat tot en met zaterdagmiddag 6 juli 2019 12.00

helmi046

Ik zit momenteel alleen met de vraag hoe de puntentelling in elkaar zit bij de ploegentijdrit.

Ceramiche Ariostea

de ploegentijdrit op dag 2 slaan we over: geen punten die dag, dus ook geen uitvaller

Ceramiche Ariostea

12 van 21 teams ontvangen met nog goed 1,5 dag op de klok voor de resterende 9 deelnemers tot aan de deadline van zaterdag 12.00

Bode80

Laat maar weten als je nog een extra reserve nodig hebt. ;-)

Ceramiche Ariostea

'@bode80 insturen kan altijd maar geen garanties. Ik ga er vanuit dat de overige deelnemers vanavond met een biertje erbij hun team finetunen en inleveren

1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.