Religie

1 2 ... 17 ... 28 29
Gesloten
achtpuntzes

'@ oscarito:
ja, ga jij even tig jaar in een vluchtelingenkamp leven met miljoenen andere mensen wachten tot ze elkaar in je land tot de laatste man uitgemoord hebben en je weer terug kan.

Klootje Kriekeljon

Oscarito heeft gelijk denk ik met wat hij over vrijheid zegt. Dat zie je in Afrika ook, eeuwen onderdrukt en zodra je het dan zelf moet doen... Processen die bij ons eeuwen geduurd hebben moeten daar opeens door de strot geduwd worden in een paar jaar. Zo werkt het gewoon niet.
Naar ons belang kijkende waren wij heel cru gesteld beter af met dictators aan het bewind in al die landen. Bikkelhard.

Een muur bouwen? Natuurlijk niet. Ik heb de oplossing ook niet hoor, zeker niet voor het wespennest wat het Midden-Oosten is. Maar maak me er wel flink zorgen om.

oscarito1908

Ik stel het wel keihard maar dit zijn in mijn ogen gewoon feiten. Die mensen kunnen niet met vrijheden omgaan. En zeker niet als het van het ene op het andere moment gebeurt.

Nee ik ga niet in een kamp wonen, dat hebben mijn opa en oma gedaan. Daarna vergast en als een dier verbrand.

oscarito1908

Misschien moet jij in een kamp gaan zitten en liedjes met je gitaar spelen. Dan zul je zien dat vrouwen worden onderdrukt. homofielen worden gediscrimineerd en al dat soort rare fratsen.

Nee voor die mensen is geen toekomst in deze mislukte multiculturele samenleving. De verschillen zijn te groot, en gaan niet door knuffelaars opgelost worden.

Casperge

Bij het uit de weg ruimen van Saddam Hoessein speelde de olie, maar ook de door GW Bush uitgeroepen kruistocht tegen de islam. Deze was volledig gebaseerd op het christendom. Dit heeft honderdduizenden burgerdoden tot gevolg gehad en is pure terreur. Ook in Afghanistan speelde dit mee toen bleek dat Bin Laden daar helemaal niet zat, de Taliban moest uit de weg worden geruimd. De Taliban zou bij vrije verkiezingen veel groter zijn dan de partijen die nu de macht hebben, want dat zijn allemaal corrupte criminelen die daar door de Amerikanen zijn neergezet.

Toen de SGP de VVD steunde met dat we gelovigen die de vrouwen weigeren als gelijken te erkennen hier niet welkom heten steunde was er kennelijk niemand die inzag dat dit wel een erg raar standpunt van een partij die al jaren precies hetzelfde doet.

@ klootje kriekeljon

We hebben de dictator in een land laten zitten n.l. Syrië. Lijkt me dus niet echt een goed idee om overal dictators aan de macht te laten. Juist nu hij zo gesteund word door Rusland moeten we hem nu keihard aanpakken. Dat hebben we nagelaten en nu moeten we leven met de gevolgen.

Opvangen in de regio is volstrekt onmogelijk en een uiterst onzinnig standpunt. Landen als Turkije Libanon en Jordanië willen ze niet langdurig opnemen en kunnen deze aantallen onmogelijk aan. De andere landen daar zitten juist vaak achter de vechtende groepen en die willen de chaos daar, dus werken niet mee aan een oplossing.

De oorlog daar gaat nog heel lang duren en daarna is het hele land een puinhoop, dus ze kunnen de komende 5 jaar nog lang niet terug. Partijen die dat soort dingen beloven die zijn gewoon bezig ons te belazeren.

achtpuntzes

'@ oscarito:

Nee voor die mensen is geen toekomst in deze mislukte multiculturele samenleving.

tja. voor die mensen is ook geen toekomst in Syrie, en ook geen toekomst in het vluchtelingenkamp net over de grens. maar dat is jouw probleem niet, omdat ze een andere cultuur hebben.
overigens verdienen vrouwen in Europa nog steeds minder dan mannen, zijn ze niet welkom in sommige politieke partijen en werd er van de week nog een homofiele priester uit zijn abt gezet door het vaticaan omdat hij uit de kast kwam. wij zijn er ook nog niet.

Laatst gewijzigd
Onie

Wij zijn er zeker nog niet, maar vergeleken met andere culturen/religies die ons land in snel stroom vaart komen verrijken lopen wij al vele decennia voor. En dat botst.

De 'vluchtelingen' zouden waarschijnlijk met open armen zijn ontvangen mochten eerdere generaties immigranten volledig zijn geïntegreerd en een goede bijdrage aan de samenleving hebben geleverd. Dit is bij een aantal groepen wel het geval geweest en bij een aantal ook totaal niet. Daarbij denk ik dat de echte vluchtelingen - gevlucht voor de oorlog - ook echt bereid zijn om een nieuw leven op te bouwen hier of elders en de schouders eronder te zetten, dit zal niet gelden voor de economische vluchtelingen (klinkt gek) die het overgrote deel van de stroom vluchtelingen bevat. En dan begint het van vooraf aan, en zal de onwelwillendheid en onvrede verder groeien, waardoor er groeperingen uiteindelijk lijnrecht tegenover elkaar zullen staan.

Olifanto

Dat vrouwen minder dan mannen verdienen is niet zo gek wanneer je je beseft dat de voorkeur van veel vrouwen is om deeltijd te werken, en een paar kinderen te baren

Voor de rest, wat een heerlijk topic waar je gewoon je mening kan geven zonder voor rotte vis te worden uitgemaakt

achtpuntzes

'@ olifanto:
ik doel niet op het feit dat vrouwen minder uren werken dan mannen en daardoor minder salaris krijgen, maar op het feit dat het uurloon van een vrouw in de meeste gevallen nog altijd minder is dan het uurloon van een man met precies dezelfde baan.

Laatst gewijzigd
Olifanto

Serieus 8.6? Dat is toch in strijd met alle wetten, regels en CAO's?

achtpuntzes

'@ olifanto:
?
denk je dat wat ik stel niet het geval is, of wil je nu dat ik dat moet verantwoorden?
mocht het eerste het geval zijn:
http://www.loonwijzer.nl/home/vrouwenloonwijzer/beloningsverschillen-m-v

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Ik zie niet in waarom wij meer verantwoordelijk zouden zijn voor dit probleem dan landen in de regio zelf. http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/9/Waarom-rijke-Golfstaten-geen-Syrische-vluchtelingen-opnemen-2680171W/

Maar laten we eerlijk zijn, ik wil het gewoon niet. Dat is mijn mening. Genoeg hier.

8.6
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/8/Migranten-op-Kos-het-weer-in-Duitsland-is-beter-2671385W/
http://www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/2015/7/Hoe-mensensmokkelaars-enkeltjes-Europa-aanbieden-1739727W/

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
tja, dat jij niet wil is nu wel duidelijk. maar toch zijn ze er, en blijven ze komen. dan kan je in een hoekje gaan zitten kniezen, maar daarmee los je ook niets op.

maar misschien weet jij wel een manier om de Syriërs te overreden om niet naar hier te komen, of een manier om ze buiten te houden?

zo niet, heb je aan een 'ik wil niet' niet zo veel.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Ik zou niet weten waarom je het land niet dicht kunt gooien. Dichte grenzen, treinstations met controles. Dan komen ze idd. ook, maar al een stuk minder. Landen op de Balkan worden toch ook gewoon vermeden zodra daar de grenzen dicht gaan? Als dat eenmaal bekend is, geeft de grote groep het op.
Ja het is rigoureus, maar zo denk ik er inmiddels wel over. Ze komen hier massaal heen, juist omdat wij er niets tegen doen en omdat het verhaal rond gaat dat ze hier heen kúnnen komen.

Jouw opstelling is dat typisch lijdzame wat Nederlanders hebben. Ja we kunnen we er tegen doen joh, ze komen toch. Laten we nooit ergens tegen demonstreren en alles over ons heenkomen. Volgens mij ben jij juist degene die in een hoekje af gaat zitten wachten.

Olifanto

8.6
Ik kan het me niet voorstellen, ouwe hiphopper

Olifanto

Nou 8.6 lat die link net zien wat ik al aangaf

Waarom verdienen vrouwen gemiddeld minder dan mannen?
•Omdat ze hun loopbaan onderbreken of minder uren gaan werken, vanwege de zorg voor kinderen.
•Omdat werkgevers anticiperen op de wijzigingen in arbeidspatronen van werkende moeders, die zo minder kans krijgen op een carrière.

en deze hieronder is gewoon legitiem
•Omdat vrouwen werken in sectoren en beroepen waarin het uurloon lager is en waarin deels de combinatie van arbeid en zorg beter te realiseren is.

Laatst gewijzigd
iLLan

'@klootje en 8.6:
Een mogelijke oplossing van het probleem lijkt mij het volgende. Immigranten (vluchtelingen wordt tegenwoordig teveel gebruikt om ze heel zielig voor te stellen, uiteraard hebben ze het niet makkelijk) die via omwegen hier aankomen en willen blijven moeten allemaal terug. In plaats daarvan moeten er meer vluchtelingen hierheen gehaald worden die in vluchtelingenkampen zitten in de regio. In die vluchtelingenkampen zitten de meeste oorlogsslachtoffers, nog veel meer dan het kleine groepje dat nu Europa binnenwandelt. In die kampen of in die landen moet het mogelijk zijn asiel aan te vragen. Van al die asielaanvragen worden er elke week een deel uitgepikt en hierheen gehaald. Laatst was in het nieuws dat hier ook meer geld voor beschikbaar wordt gesteld.
Hiermee voorkom je een aantal problemen. 1. Vluchtelingen/immigranten hebben geen motivatie meer in bootjes te stappen. Mensen die opvang aanmoedigen houd ik verantwoordelijk voor de vele doden in de Middellandse Zee. 2. Mensensmokkelaars hebben hopelijk minder [s]klachten[/s] (edit:klanten, bijzondere verspreking). 3. Er zijn gelijke kansen voor alle vluchtelingen, niet alleen de rijken/brutalen/gezonden kunnen in Europa komen. Laten we wel wezen, de mensen die doorreizen hebben daar vaak veel geld voor en zijn gezond. 4. We kunnen mensen eerst al screenen voor we ze doorlaten. We weten nu simpelweg niet hoeveel IS-aanhangers we in Europa hebben. Misschien 0, misschien 5000. 5. We kunnen gecontroleerde aantallen binnenlaten en verdelen. Dit is beter voor de kansen van de immigranten zelf, want ze hebben een betere kans om te integreren. Daarnaast is het beter uit te leggen aan de bevolking, want nu ontstaat er heel veel weerstand.

En daarnaast blijft het idioot om te verwachten dat mensen uit zulke gebieden kunnen functioneren in onze cultuur. Daarin ben ik het helemaal met klootje eens, ik denk dat wij geen idee hebben bij wat er in die hoofden speelt.
Een voorbeeldje. Een man die daarvandaan komt heeft zijn hele leven geleerd dat hij geen hand mag geven aan vrouwen. Dat krijg je echt niet uit zijn hoofd als dat zijn geloof is en dat maakt wel dat je niet kunt functioneren in onze maatschappij. Dan hebben we het nog niet eens over hoe die mensen kijken naar blonde vrouwen zonder hoofddoek ("hé hoer", gegarandeerd in sommige 'Nederlandse' buurten), laat staan - god verhoede het - een vrouw met een kort rokje.

Nee, er is een heel aantal immigranten die bij voorbaat kansloos zijn in onze samenleving en die zieligheidsindustrie die ze hier heen haalt is degene die die mensen elke kans op een normaal leven ontneemt. Sommige mensen passen hier nooit en zouden zelf gewoon beter af zijn in land van herkomst.

Om terug te komen op het christendom: helaas is het in de kerk nog moeilijker dan in de rest van onze maatschappij om kritiek te hebben op het opvangen van vluchtelingen.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
ik ben het niet gewend dat wij zo tegenover elkaar staan qua mening. ik herinner me dat je eigenlijk nog niet zo heel lang geleden een stuk anders tegen deze materie aankeek.
maar goed. de toekomst is dus dat het ene na het andere land de grenzen sluit, totdat ook Jordanie en Turkije het beu zijn en al die mensen terugdeporteren naar Syrie. zoek het maar lekker uit, niet ons probleem.
verder ben ik eigenlijk wel klaar met deze discussie. ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, en dat nog een paar keer herhaald.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Nee maar dat hoeft toch ook niet altijd 8.6?

Als je goed gelezen hebt dan zie je dat ik al eerder aangaf dat realisme het van mijn idealisme heeft over genomen. Bij deze hoeveelheden is het gewoon wachten op enorme problemen en sociale onrust, die er al flink is.

Idealistisch gezien geloof ik dat je in principe altijd voor constructieve oplossingen moet zijn. Ook als die niet meteen vruchten af werpen. Dus immigranten moeten gewoon goed begeleid worden en zo hervormd worden.. al duurt het 2 generaties. Als kleuterklassen begeleiden die hap.

Maar... hoe ga je deze grote aantallen op een goede manier in je samenleving integreren? We hebben al geen constructieve oplossing voor de problemen hier met immigranten. Laten we die eerst aanpakken.

Als je Europa wilt destabiliseren, dan is dit de manier. Wie zegt mij dat we niet een opmaat zien naar een oorlog op eigen continent, het lijkt ver gedacht. Maar mijn mening is dat we nu iets moeten doen en niet over 5 jaar terugkijken en vaststellen dat we 2 voor 12 voorbij hebben laten gaan.
Ik neem liever het risico dat mijn angst voor niets was, dan andersom.

Illan, goed verhaal.

achtpuntzes

iemand nog iets te melden over religie zelf? ;)

Klootje Kriekeljon

Het is zondag 8.6, het zal van ons moeten komen vandaag.

achtpuntzes

'@ klootje:
oke, maar liever iets luchtiger materie na zo'n zwaar onderwerp. :p

Klootje Kriekeljon

Je zit in het topic religie. Fat chance.

Klootje Kriekeljon

http://www.nu.nl/buitenland/4138714/eu-maakt-afspraken-met-turkije-vluchtelingenstroom-beperken.html

Kijk eens aan, of het kan.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
vooralsnog zetten ze (Europa) nog alleen maar in op het gevolg van het probleem en niet de oorzaak. en zolang je niets doet aan de oorzaak (oorlog in Syrie) zal het gevolg (vluchtelingenprobleem) alleen maar groter worden, ongeacht hoeveel je inzet op beheersing.
Duitsland heeft het aantal te verwachten vluchtelingen inmiddels naar boven bijgesteld van 800.000 naar 1.4 miljoen. ondanks de maatregelen verwachten ze er nu dus meer dan eerder werd aangenomen.
leuk om te zien dat de discussie gisteren even doofde. ook ongelovigen hebben dus schijnbaar de behoefte aan een rustdag! ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 17 ... 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.