Religie

1 2 ... 23 ... 28 29
Gesloten
Ab Normaal

'@ Olifanto en 8.6
Feitelijk zijn jullie het dus eens met mijn (iets te uitgebreide) verhaal.

Maar zien jullie andere oplossingen dan die ik beschreven heb? Ik zie ze nl. niet en hoop dat iemand met een realistische zienswijze komt.
Roepen dat Nederlanders zich volledig aan moeten passen aan de moslims is een mening, maar mijns inziens niet erg realistisch, getuige het aantal Wilders stemmers uit de laatste peiling.

@Klootje
Helemaal eens met je laatste post!
Zag gisteren op Nieuwsuur een interview met iemand van de Deense Volkspartij.
Die hadden vorig jaar de uitkeringen voor vluchtelingen verlaagd omdat ze op het standpunt stonden dat de mensen die al jarenlang belasting betaald hadden, recht hadden op meer, als ze in een uitkering waren beland, dan iemand die net binnenkomt en nog niet bijgedragen heeft aan de samenleving.
Doordat de uitkeringen in Denemarken dus een stuk lager liggen zijn de enige vluchtelingen die Denemarken binnenkomen, vluchtelingen die op doorreis zijn naar Zweden.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
ik vind het kortzichtig. je beschuldigd hen van niet integreren en dat ze samenklonteren, en als antwoord daarop ga je zelf samenklonteren en afzetten tegen.
we zijn op weg naar een wereldsamenleving, dat kan je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo. we kunnen gewoonweg niet terug naar 'vroeger', en dat is voor mij een feit.
we kunnen ons in mij optiek veel beter concentreren op hoe we zo goed mogelijk kunnen samenleven dan in te zetten op 'ons volk', en ons te isoleren van de boze buitenwereld om ons heen.

Casperge

'@ Ab Normaal

Je uitgebreide reactie maakt voor mij duidelijk dat je geen racist bent, omdat je(net zoals ik) tegen alle gelovigen bent die jou hum waarden opdringen.
De vrijheid van vrije geloofsbelevenis kan alleen bestaan als je andersgelovigen zelf laat kiezen. Op dit moment is dat vanuit Christelijke hoek veel sterker dan vanuit de islam. Er zijn op dit moment 3 Christelijke partijen die hun waarden en normen aan anderen opdringen en opleggen, vaak met allerlei slinkse manieren.
Een simpel voorbeeld, winkels mogen niet open zijn omdat dat de zondagsrust verstoord. Dit is ronduit belachelijk, als je niet wil ga dan niet op zondag naar de winkel. Anderen verbieden om dat wel te doen zoals het nu gaat kan echt niet en daarom zouden deze partijen eigenlijk verboden moeten worden.

Ab Normaal

'@ Casperge
Hahahaha, we zijn het eens! Had ik niet verwacht.
Vind het zo enórm bekrompen gedachte dat de winkels niet op zondag open mogen zijn omdat jij vanuit geloofsovertuiging vind dat de zondag een rustdag is en dat daarom niemand op zondag mag winkelen. Zoals je zelf zegt: dan blijf je lekker thuis.
Zelfde als gemekker over bepaalde TV programma's. Dan kijk je lekker iets anders.

Het argument van de gelovigen zal dan wel zijn dat gelovige werknemers zo gedwongen worden om toch op zondag te werken en als ze dat niet doen, ze hun baan kwijtraken. Of je dat verplicht wordt door die winkels durf ik niet te zeggen. En als dat echt zo is kan ik me nog Folkert Velten herinneren.

Al hoeven die partijen wat mij betreft dan weer niet verboden te worden.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Niet christelijke partijen leggen evengoed hun waarden en normen op, Casperge. Daar zit geen enkel verschil tussen. Dat heet politiek.

Casperge

'@ Lamme Frans

Er zou scheiding van Kerk en Staat moeten zijn en dat is er nu niet. Dat impliceert dat er geen politieke partijen zouden mogen zijn die op 1 bepaalde godsdienst gebaseerd zijn. Ik ben ook tegen een moslimpartij, zoals de afscheiding van de PVDA nu is.

Klootje Kriekeljon

8.6

Een groot gedeelte van Nederland wil gewoon eerst duidelijke kaders voor nieuwe bezoekers. Je bent hier altijd welkom, mits je je aanpast. Dit is Nederland, dit verwachten we van je en dit tolereren we niet. Maar die groep ziet helemaal niets gebeuren behalve de bekende passiviteit bij de politiek.

De politiek kon meer dan een jaar geleden al inspringen op berichten uit Ceuta, Melilla, Lampedusa en Griekenland maar besloot van de week pas(!), toen de bussen al voor de poort stonden bij de AZC's, op het allerlaatste moment actie te ondernemen. Mark Rutte wilde eerst zijn colaatje opdringen voor hij het nodig achtte terug te keren naar Nederland. Alle Europese landen vonden het maandenlang wel best zolang het in Italië en Griekenland bleef. Pas toen de problemen bij de eigen poort stonden kwamen ze in beweging.
Er is geen plan of visie, er is zelfs geen flauw idee hoe we dit met alle realiteit aan moeten pakken. Weer verwelkomen we duizenden nieuwe mensen met de bekende passiviteit en politieke correctheid van de jaren '90. Kom er maar weer bij jongens, hoe we het in een goede mal gaan gieten weten we nog niet maar dat zien we later wel.
En de enige in de kamer die spreekt voor miljoenen mensen is een geblondeerde demagoog die vervolgens keihard uitgelachen wordt als hij gewoon zegt wat enorm veel mensen voelen en vinden. Miljoenen mensen in Nederland voelden zich dus al niet gehoord en worden vervolgens door de elite ook nog eens keihard uitgelachen.

Er speelt iets in de samenleving waar volledig aan voorbij gegaan wordt, als dat niet in goede banen geleid wordt voorzie ik echt grote incidenten de komende jaren. Dat is net zo zeer een terechte vaststelling als die jij maakt, dat we naar een wereldsamenleving gaan. Dat gaan we zeker, maar die wereld is wel steeds meer aan het polariseren juist door het gebrek aan erkenning en besef van de andere kant van de medaille. Kampen vormen zich, spreekwoordelijke messen worden geslepen.. en de scheidsrechter denkt met handjes schudden en thee in de pauze er een mooie wedstrijd zonder kaarten van te gaan maken.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
natuurlijk moet je alles proberen in goede banen te leiden maar dat is niet de insteek van onze geblondeerde haagse mafketel (hehe, blijft leuk om op de man af te geven). die is alleen maar geobsedeerd door haat tegen een religie, wil helemaal niemand opnemen, uit Europa stappen, terug naar de gulden, en ons isoleren. ik denk dat we dan slechter af zijn als met dat wat ons nu te wachten staat. en hoe meer hij en anderen zich blijven afzetten tegen nieuwkomers, hoe minder snel ze integreren.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Casperge, er is scheiding van kerk en staat in Nederland. En de politieke pluriformiteit in Nederland aan banden leggen, zoals jij nu voorstelt, lijkt me een slecht idee. Bovendien is dat in strijd met het gelijkheidsbeginsel/discriminatieverbod, artikel 1 van de grondwet.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

de wereld moet hard samenwerken, en ingrijpen bij conflicten en oorlogen in de wereld. en als we dat niet doen, en zoiets hebben van: niet mijn probleem, ver van mijn bed-show, kan je wachten tot de mensen massaal het desbetreffende gebied uitvluchten en bij ons voor de stoep staan, zodat het alsnog ons probleem wordt. en dan die mensen niet toelaten, want hun problemen zijn ons probleem niet, ga maar lekker de rest van je leven slijten in een vluchtelingenkamp in Turkije of Jordanie, tja... erg harteloos alsmede kansloos. mensen gaan niet hun dagen slijten in een vluchtelingenkamp, maar willen iets opbouwen, zit in de aard van de mens.

Skedel

'@Lamme frans
Zoals het nu gaat is er juist discriminatie. Bijv jehovas die geen zorg willen betalen dus gratis zorg krijgen in veel gevallen.
Zo ook het onherkenbaar over straat mogen gaan als moslima.. Allemaal dingen die je kan beschouwen als voordelen.. Als wij over straat gaan in bivakmutsn zullen we snel op het bureau belanden.

Zo kan ik ook wel stellen dat ik kopimist ben en daarom alles zonder auteursrecht mag kopieeren maar ik denk dat de rechter mijn gelooof niet echt zal erkennen, hoe ridicuul andere geloven ook zijn.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

'@Skedel: De grondwet gaat in eerste instantie over bescherming van burgers tegenover de overheid (verticale werking). Burgers hebben bepaalde rechten die gewaarborgd zijn, en zo zijn ze beschermd tegen een tyrannieke overheid. Jij doelt op de horizontale werking (tussen burgers onderling) van grondrechten. Maar daar hadden we het dus niet over.

Het is uiteraard volstrekt onacceptabel dat Jehova's niet hun eigen zorg betalen. Maar dat is niet echt een discussiepunt lijkt me?

Laatst gewijzigd
Skedel

En ik vind dus dat er van een scheiding weinig sprake is.. Iedereen heeft dezelfde rechten maar....

Ab Normaal

'@8.6
Ik snap je punt, maar waarom moeten wij het allemaal doen? Waarom niet Rusland, China, Australië, VS, Canada enz. enz.
Zou het zomaar kunnen zijn omdat je in Nederland en Duitsland meer krijgt? Dak boven je hoofd, eten, uitkering?
Waarom wil er toevallig niemand naar Denemarken? Zou dat te maken hebben met het feit dat de uitkeringen daar lager liggen voor asielzoekers?

En dan geef ik die mensen geen ongelijk dat ze daar naar toe gaan waar ze het meeste krijgen, maar zeg dat dan gewoon. Als je echt een toekomst wil opbouwen en een goede baan wilt hebben, denk ik dat je in Denemarken veel meer kans hebt, want de concurrentie van mede asielzoekers is veel kleiner omdat het er minder zijn.
Je start is wel even lastiger, maar de kans op een succesvolle toekomst is vele malen groter. Dus waarom dan toch kiezen voor dat land waar je meeste krijgt zonder er iets voor te doen? Snap je dat "wij" dan denken dat ze hier alleen maar voor het geld komen?

Geen asielzoeker blijft in Servië, Kroatië, Hongarije of Oostenrijk. Laat staan dat er iemand afbuigt naar Tsjechië, Slowakije of Polen.
Ze willen allemaal naar Nederland en Duitsland. Lekker krijgen krijgen krijgen.

Geef dan eens antwoord waarom ze niet naar Denemarken gaan waar er veel minder concurrentie is op het vinden van een baan?

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ skedel:
lol, dan ben ik ook kopist. en ik laat me niet hinderen door enig auteursrecht als het om een verzameling eentjes en nulletjes gaat. :)

Lamme Frans

'@skedel: In de dagelijkse praktijk behandel ik mensen ook niet gelijk. Ik discrimineer me de hele dag een ongeluk ;-)

De algemene wet gelijke behandeling is er voor gelijke behandeling van gelijke gevallen tussen burgers onderling.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ ab normaal:
niet mee eens, mensen gaan niet daarheen waar ze 'het meeste' krijgen, maar waar de kans het grootst is om iets op te bouwen, dus daar waar de tegenwerking dus het minst is. logisch toch?

Skedel

'@8.6
Dat is dan in de praktijk vaak wel weer hetzelfde land gok ik

ti-raleigh

'@ klootje
Vergis je niet in de tactiek van Wilders. Hij vindt het geweldig om Calimero te spelen en zijn tegenstanders als elite weg te zitten. Op links zitten net zoveel domoren als op rechts. Maar Wilders speelt de verontwaardigde en gebeten hond. Alleen verantwoordelijkheid nemen kent hij niet, dan laat hij liever het kabinet ploffen en legt de schuld bij de ander. Als hij aan de macht komt krijgen we rampscenario's, zoals 8.6 al aangaf.

Ab Normaal

'@8.6
Nou, volgens mij is de tegenwerking van de Nederlandse bevolking behoorlijk hoog en hoor ik niks over Denemarken.
Waarom dan niet naar Denemarken?

Ab Normaal

'@ti-Raleigh
Ben ik wel met je eens, maar iedereen doet Wilders, en daar heeft ie het zelf naar gemaakt, af als een idioot, maar gaat dan voorbij aan het feit dat heel erg veel Nederlanders dermate veel problemen heeft met de situatie dat ze op hem stemmen.
En daar zijn neo nazis bij en andere idioten, maar toch ook veel normale mensen die wel drie keer na hebben moeten denken en eigenlijk niet willen, maar zich toch genoodzaakt zien om op hem te stemmen omdat alle andere partijen dat onderbuik gevoel stelselmatig negeren.

achtpuntzes

'@ ab:
ik weet de cijfers zo niet, maar ook in Denemarken zullen er vluchtelingen zijn. jij zou wel onze vluchtelingen willen overdoen naar dat land, zoals er daar ook mensen te vinden zijn die hun vluchtelingen liever naar hier zien vertrekken.

Ab Normaal

'@8.6
Niet allemaal. Ik vind zeker dat wij ons steentje moeten bijdragen. Maar ik vind dat iedereen dat moet. En niet alleen de Noordwest-Europese landen.

GreenDay

Het probleem is dat er twee groepen tegenover elkaar staan. PVV is voor moslims wat een sterk islamitisch getinte partij voor westerlingen zou zijn: een bedreiging. PVV lult er maar wat op los, ze hebben geen idee waar ze over aan het blaten zijn. Moslims krijgen van veel dingen die misgaan de schuld, waar ze zelf niks aan kunnen doen. Wanneer er wel iets hun schuld is, lijden ze dan weer aan slachtoffercomplexen. Zo los je niks op en wordt de kloof tussen blank en bruin alleen maar groter natuurlijk. Iedereen maakt fouten, we moeten ze samen recht kunnen zetten.

Ab Normaal: Denemarken heeft ook vluchtelingen, Australië wil ze niet, net als de USA. Rusland is slecht bezig en China heeft zelf problemen genoeg. Ja, België, Nederland, Scandinavië en Duitsland lijken (en zijn grotendeels) het paradijs op Aarde. Is daar iets mis mee? Want het is niet alleen voor vluchtelingen een paradijs, ook wij hebben elke dag baat bij zo'n paradijs. Maar ik vind dat we gerust asielzoekers moeten kunnen doorsturen naar Tjechië, Oceanië, Polen, Slovenië, Kroatië, Zwitserland, Oostenrijk, Canada, USA, etc. Dat zijn allemaal veilige landen, ook daar is een toekomst opbouwen mogelijk. Ik ben het trouwens met je eerdere (uitgebreide) bericht eens, het wordt moeilijk om deze twee groepen ooit écht te laten samen leven mét elkaar, in plaats van naast elkaar.

De moslimgemeenschap moet massaal hoger onderwijs volgen, dat is de enige optie volgens mij. "Maak" genoeg competente moslimjongeren advocaat, dokter, leerkracht en je bekomt een betere, meer gelijke samenleving zonder spanningen.

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

Denemarken neemt er ook niet al te veel op. Dat land pakt het veel slimmer aan en adverteert in kranten in de buut van Syrië waarin een bezoek aan Denemarken flink ontmoedigd wordt. Ab Normaal heeft helemaal gelijk. Echte vluchtelingen zouden ook tevreden zijn met een plekje in bijv. Oostenrijk, maar deze gelukszoekers zijn ontevreden, eisen veel te veel en krijgen veel te veel. En de Nederlandse regering is veel te soft.

1 2 ... 23 ... 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.