Religie

1 2 ... 7 ... 28 29
Gesloten
Romāns Vainšteins

Leuk topic!

Als zoon van professionele biologen en overtuigd Darwinist vind ik dat alle geloven beetje bij beetje de hobbyistenhoek ingedreven te worden tot een status die ongeveer gelijk staat aan postzegels verzamelen. MAW : je mag van mij de prachtigste albums thuis hebben liggen maar duw mij ze niet onder de neus en doe chill tegen mensen die er niks om geven. Vroeger diende het om maatschappijen te regulieren maar vandaag moeten we er gewoonweg af, allereerst de kerk en staat compleet scheiden naar Frans model en vervolgens alle importantie ervan af schaven. Het christelijk geloof heeft deze gang natuurlijk allang ingezet en de islam heeft evident een paar goede, extra schoppen die kant op nodig.

achtpuntzes

'@ rv: :)
je hebt trouwens de kans dat er nu mensen zijn die je doorverwijzen naar het politieke topic. je mag hier praten over religie, daar over politiek, maar over religie in de politiek praten mag eigenlijk nergens.

Klootje Kriekeljon

Ik vind dit nog steeds het mooiste topic dat ik op WF gezien heb. Vooral omdat het over misschien wel het meest gevoelige onderwerp wat er is gaat en toch altijd respectvol blijft.

Echt een topper dit.

Romāns Vainšteins

'@ 8.6

Da's dan vaag want deze zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden.

gardeyn

'@greenday: ik ben gelovig, maar als iemand vraagt hoe het heelal is ontstaan noem ik de evolutietheorie en niet Genesis 1
En met mij heel veel gelovige wetenschappers of gewone gelovigen.

iLLan

'@8.6, lees dan waar ik 'christelijken' heb neergezet 'religieuzen'.
Ik vind je argumenten een beetje übermens-achtig klinken.

@8.6 17:56, :D

Laatst gewijzigd
iLLan

Als zoon van professionele biologen en overtuigd Darwinist

Ah, indoctrinatie gaan sommigen roepen! Hierbij mijn standpunt dat dit niet het alleenrecht is van 'religieuzen'.

en de islam heeft evident een paar goede, extra schoppen die kant op nodig.

Ik ben persoonlijk bang - ja, bang - dat dit nooit gaat gebeuren, maar goed, dat dacht men misschien een paar eeuwen geleden ook van het christendom.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ gardeyn:
heu... de evolutietheorie is toch van eencellig organisme ergens 3 miljard geleden in de zee tot de biologische wereld die we nu om ons heen zien? het heelal ontstond ruim 10 miljard jaar eerder volgens de nu gangbare theorieën. je haalt natuurkunde en biologie door elkaar..... ;)

Laatst gewijzigd
Olifanto

Hoe zat t nou met de dinosaurussen en t geloof?

Ik weet dat ik niets weet.

gardeyn

'@8.6 goed punt. Voer te vaak discussies met creationisten. ... dan is alle wetenschap die afgewezen moet worden 'evolutietheorie'

achtpuntzes

'@ olifanto:
ik zou niet weten waar de dinosauriërs in geloofden. wel dat ze nu door het leven gaan als vogels, althans volgens de evolutietheorie. ;)

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'@ Illan, uiteraard, indoctrinatie vloeit alle kanten op, t'is net water.

Meer constructief meen ik dat het geloof ontzettend belangrijk is geweest bij het creeren van beschaving en de maatschappij 'an sich' maar dat het anno nu zoveel mogelijk 'losgeweekt' dient te worden, een uitdagende piste.

Laatst gewijzigd
Olifanto

8.6

Nee, nee. Er was iets met de dino's, geloof ik. Ik kom er zsm op terug.

achtpuntzes

'@ olifanto:
ik heb wel eens horen beweren dat God overal dinosaurusbotten heeft neergelegd om ons eens te testen of wij wel onvoorwaardelijk ons geloof trouw blijven. misschien bedoel je dat?

gardeyn

'@olifanto
-dat ze bij de zondvloed allemaal verdronken zijn?
- dat noach jonge dino's of dino-eieren meenam in de ark?
Het leuke van creationisten is dat ze met allerlei verklaringen komen die niet te bewijzen zijn.

Olifanto

Dat de dino's al ruim 200 miljoen jaar geleden leefden, maar de aarde nog maar zo'n 6.000 jaar oud is, volgens de bijbel en co.

Er zit in een gat in het cv van de bijbel, als je t mij vraagt.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Hahahahaha die hele bijbel is een groot verzinsel man.

Olifanto

8.6

Nee, je bent in de war met Hans en Grietje?

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

Goh, van het meest respectvolle en mooie topic van de site naar compleet ongefundeerde spot in 1 dag, knap mensen!
Graag weer even wat betere onderbouwing en minder one-liners, dan kan ik tenminste ook fatsoenlijk reageren, hier kan ik namelijk niks mee.
Edit; dit gaat natuurlijk niet over iedereen die hier vandaag postte, wie de schoen past enz. ;)

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Mee eens Don Hamstre, had het nog niet gezegd of...

achtpuntzes

'@ olifanto:
het gat mag gerust wat groter. er zijn fossielen gevonden die 3,3 miljard jaar ouder zijn dan de door jou genoemde dinosauriërs. er zijn gesteenten gevonden op aarde die meer dan vier miljard jaar oud zouden zijn. de theorie van de oerknal is terug te leiden tot 13,7 miljard jaar geleden zo uit mijn hoofd. (terugrekenen vanuit de uitdijing van het heelal).

achtpuntzes

ah, jullie bedoelen mij? excuus, ik werd hierheen gestuurd door iLLan tijdens een discussie over politiek. het blijft lastig mijn mening omtrent religie te ventileren zonder iemand te kwetsen of tegen het been te schoppen. nogmaals mijn excuus als dat het geval is.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Volgens mij meer het gegeven dat er opeens oneliners komen die de juist goed onderbouwde discussie eerder doodslaat dan verder helpt.

Ook al ben ik het met de inhoud van die oneliners wel eens.

Laatst gewijzigd
Timocycling

'@Klootje: je kan hier geen onderbouwde discussie over voeren aangezien mensen die heilig in hun geloof geloven. Die gaan hun mening toch niet bijstellen, zijn blind voor feiten en geloven dat de aarde maar een paar duizend jaar oud is. Hoe kun je daar mee discussiëren?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Blader eens terug en dan zie je dat dat wel degelijk mogelijk is. Er valt alleen niet gemakkelijk een slotconclusie te trekken, dat is wat anders.

Ik heb in ieder geval mijn blik verwijd op bepaalde momenten door dit topic.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 7 ... 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.