Spel: De Wielervisionair 2020

1 2 ... 12 13 14 15
zeewolde

Dat was inderdaad precies mijn dilemma Ab. Nu wisselen en zeker nog een race verder komen door Senechal erin te zetten, of vertrouwen op mijn huidige renner en dan later in de periode nog wat mogelijkheden om eventuele non-starters op te vangen. En dan achteraf natuurlijk balen dat je niet gewisseld hebt, dat hoort er ook bij.

Ab Normaal

Of wat nog erger is straks: wisselen voor een betere renner die vervolgens ten val komt en niet uitrijdt waardoor je er als nog uit vliegt.

Arry1337

Ja oké, jullie hebben me overtuigd, ik neem het terug!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sorry maar dit staat toch niet in de spelregels... mag toch alleen als een renner niet kon deelnemen.

Ceramiche Ariostea

Omdat er gedurende het seizoen vanalles kan voorvallen (ontslag, blessures, schorsing, renner neemt niet deel,… ) krijgt iedere deelnemer per blok 3 wissels die hij kan inzetten, om een vooraf aangeduide renner te vervangen.

Ik ben het wel met Rahimns eens dat in de spelregels die vooraf zijn opgesteld staat dat je alleen mag wisselen bij ontslag, blessures, schorsing en geen deelname ?

Rawolf

Nee de wissels zijn gewoon vrij, daar hebben zelfs al gebruik van gemaakt:p

Laatst gewijzigd
zeewolde

Ik lees het ook dat het KAN om te wisselen bij blessure, schorsing, of andere DNS.
Echter niet 1-op-1 gekoppeld aan .... Dus vrij.
Als je wissels taktisch inzet neem je het risico dat je ze niet meer kunt gebruiken bij blessure, ziek, schorsing.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@zeewolde ik interpreteer dat toch anders... kan dus hoeft niet en niet kan en dus mag je ze ook in andere situaties om tactische redenen inzetten, dat had er dan wel wat mij betreft iets duidelijker mogen instaan. Het leuke van dit soort spellen voor mij is dat ik een lijstje kan indienen en er dan niet elke week naar om hoef te kijken, dat maakt het meespelen leuk en doenbaar. Om continue alles te gaan monitoren in dit spel is voor mij niet te doen. Ik zie het wel waar het op uitloopt.

Arry1337

Het lijkt me dat Gaudin al niet meer in het peloton zit.

Gerrit Glomser

En wederom heb ik een unieke renner... Als er een prijs zou zijn voor wie het vaakst een unieke renner heeft doe ik het goed... Al heb ik net als de meesten wel Aru voor de Tirreno. (als ik daar geraak)

Ceramiche Ariostea

BOUDAT Thomas - 57e
GAUDIN Damien - 63e
PETIT Adrien - 19e
PLANCKAERT Edward - 23e
SENECHAL Florian - 5e
STEIMLE Jannik - 53e

Gerrit Glomser

Dan zou het dus tussen Arry of Zeewolde gaan. Of telt alles zonder punten gelijk? Zo ja, dan heb ik de duurste renner.

SvenVDB

Ik vrees dat Zeewolde eruit ligt. Laatste plaats vandaag en de meest gebruikte CQ punten van hun twee.

Arry:
Bohorquez (UAE) 10 CQ
Van Gestel Dries (OHN) 115 CQ
Drucker (Kuurne) 103 CQ

Zeewolde:
Kelderman (UAE) 402 CQ
Roelandts (OHN) 100 CQ
Drucker (Kuurne) 103 CQ

zeewolde

Klopt. Had ik toch moeten wisselen 😀
Dan begint nu mijn voorbereiding op de tweede periode.

Arry1337

Daar kom ik goed weg

jappe666

Thanks Sven, bespaart mij weer wat opzoek- en rekenwerk!
Klopt helemaal wat je deelde.

Zeewolde heeft met zijn 697 CQ-punten meer gespendeerd dan Arry's 320, zijn blok 1 eindigt hier.
De anderen mogen hun benen al inwrijven voor de Strade Bianche (hopelijk)!!

Gerrit Glomser

Strade Bianchi gaat niet door. Er zal dus niemand gaan afvallen en het is de vraag of Tirreno-Adriatico doorgaat... We konden dus wel eens te weinig koersen over hebben... Had juist nu wat duurdere renners ingezet met Kwiatko en Porte...
Maar gezondheid gaat voor alles.

Hoe gaan we dit blok nu verder spelen?

SvenVDB

Misschien elke volgende koers een speler extra laten afvallen ?

Rawolf

Tja ik zou zeggen Parijs Nice alvast 2 afvallers.

jappe666

Er zullen nu inderdaad snel een aantal knopen doorgehakt moeten worden, met verschillende mogelijke oplossingen:

* Teams blijven behouden (overmacht), volgende koers 2 afvallers
of
* Teams blijven behouden en in de laatste koers van dit blok strijden alle overgebleven managers voor de zege
of
* Extra koersen toevoegen aan dit blok en iedereen mag ploegen voor alle wedstrijden opnieuw ingeven
of
* Extra koersen toevoegen aan dit blok en iedereen mag CQ-punten die hij niet gebruikt heeft (of verliest na annulatie koers) gebruiken in de nieuwe koersen
of
* ...

Als we gewoon verder gaan, tellen de CQ-waardes in de geannuleerde koersen dan mee bij een gelijkstand in de rituitslag om te bepalen wie afvalt? Of kijken we enkel naar de CQ van de renners in de effectief gereden koersen?

Laat maar weten welke oplossing jullie voorkeur geniet? Of als er andere suggesties zijn?

Rawolf

Yo Jappe om chaos te voorkomen is het denk ik beter als jij gewoon een oplossing vaststelt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is jouw spel... neem maar gewoon een beslissing.

joske47

Jappe zijn allemaal goede voorstellen die je doet. Denk ook dat jij er best 1 uitneemt en uitwerkt en dat de deelnemers dit dan volgen.

Mithrandir

Ik heb een voorkeur voor de eerste optie.
Maar welke het ook wordt vind ik prima.

vernis

Ik zou ook optie 1 zeggen. Indien er nog meer koersen worden afgelast zou ik voor optie 2 gaan.

1 2 ... 12 13 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.