Dat was inderdaad precies mijn dilemma Ab. Nu wisselen en zeker nog een race verder komen door Senechal erin te zetten, of vertrouwen op mijn huidige renner en dan later in de periode nog wat mogelijkheden om eventuele non-starters op te vangen. En dan achteraf natuurlijk balen dat je niet gewisseld hebt, dat hoort er ook bij.
Omdat er gedurende het seizoen vanalles kan voorvallen (ontslag, blessures, schorsing, renner neemt niet deel,… ) krijgt iedere deelnemer per blok 3 wissels die hij kan inzetten, om een vooraf aangeduide renner te vervangen.
Ik ben het wel met Rahimns eens dat in de spelregels die vooraf zijn opgesteld staat dat je alleen mag wisselen bij ontslag, blessures, schorsing en geen deelname ?
'@zeewolde ik interpreteer dat toch anders... kan dus hoeft niet en niet kan en dus mag je ze ook in andere situaties om tactische redenen inzetten, dat had er dan wel wat mij betreft iets duidelijker mogen instaan. Het leuke van dit soort spellen voor mij is dat ik een lijstje kan indienen en er dan niet elke week naar om hoef te kijken, dat maakt het meespelen leuk en doenbaar. Om continue alles te gaan monitoren in dit spel is voor mij niet te doen. Ik zie het wel waar het op uitloopt.
Strade Bianchi gaat niet door. Er zal dus niemand gaan afvallen en het is de vraag of Tirreno-Adriatico doorgaat... We konden dus wel eens te weinig koersen over hebben... Had juist nu wat duurdere renners ingezet met Kwiatko en Porte...
Maar gezondheid gaat voor alles.
Hoe gaan we dit blok nu verder spelen?
Er zullen nu inderdaad snel een aantal knopen doorgehakt moeten worden, met verschillende mogelijke oplossingen:
* Teams blijven behouden (overmacht), volgende koers 2 afvallers
of
* Teams blijven behouden en in de laatste koers van dit blok strijden alle overgebleven managers voor de zege
of
* Extra koersen toevoegen aan dit blok en iedereen mag ploegen voor alle wedstrijden opnieuw ingeven
of
* Extra koersen toevoegen aan dit blok en iedereen mag CQ-punten die hij niet gebruikt heeft (of verliest na annulatie koers) gebruiken in de nieuwe koersen
of
* ...
Als we gewoon verder gaan, tellen de CQ-waardes in de geannuleerde koersen dan mee bij een gelijkstand in de rituitslag om te bepalen wie afvalt? Of kijken we enkel naar de CQ van de renners in de effectief gereden koersen?
Laat maar weten welke oplossing jullie voorkeur geniet? Of als er andere suggesties zijn?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.