Spel: De Wielervisionair 2020

1 2 ... 12 13 14 15
Ab Normaal

Het gaat niet om de gebruikte CQ in totaal, maar de gebruikte renner met het hoogste CQ waarde.
Ik theorie kan het dus na een paar koersen zijn dat jouw totaal gebruikte CQ waarde lager is, maar je er toch uitvliegt omdat jij 1 hele dure (de duurste) renner hebt gebruikt.

joske47

Cort Nielsen start volgens mij niet dus overige renners moeten gewoon uitrijden.

Onbekende gebruiker

Wacht, wat? Bij gelijke stand (bv 2 uitgevallen renners) gaat het toch om het tot dan toe gespendeerde CQ punten? Daarom heb ik zo weinig punten gebruikt, omdat ik verwacht dat uitrijden tot zo'n beetje halverwege voldoende zal zijn, en er heel wedstrijden op tie-break beslist gaan worden.

Ab Normaal

'@Sammy
Nope, om de laagste score van de duurste renner.
Daarom sta je er zo belabberd voor met zo’n goedkoop team maar zo’n dure eerste renner.
Gelukkig heb je drie wissels. Hopen dat je de eerste rondes zonder kleerscheuren doorkomt en dan wijs en verstandig wisselen.

zeewolde

Volgens mij hebben Sammy en Arry gelijk.
"Bij een gelijke stand valt de speler af die tot dan toe al de meeste CQ-punten heeft ingezet in zijn voorgaande wedstrijden. Indien dan nog steeds een ex-aequo, valt de speler af van wie de goedkoopste reeds ingezette renner het duurste was"

Dus als vandaag mijn renner Drucker als enig uitvalt ben ik alsnog door omdat 1 van mijn concurrenten met ook Drucker tot nu toe meer CQ heeft gespendeerd in de Omloop en in de UAE.

Edit:
Ik had Kelderman (402) en roelandts ( 100 ) samen 502
Vernis had De Plus (484) en Dillier (101) samen 583
Arry had Bohorquez (10) en Van Gestel (115), samen 125 en is dus inderdaad nog veiliger dan ik :)

Laatst gewijzigd
Arry1337

Zo las ik het ook, en aan die hand heb ik ook dat overzicht gemaakt een aantal pagina's terug. Ik begrijp ook niet waar de toevoeging van de positie in de race vandaan komt in de afrekening. Overigens denk ik dat ik er beter voor sta dan jij met Drucker en daarvoor Bohorquez (10 punten) en gisteren van Gestel (ook goedkoop)

zeewolde

'@arry1337 posities in de race was alleen relevant omdat we die eerste twee races samen moesten nemen ivm niet voldoende deelnemers.
Vanaf nu is het gaat het spel hopelijk normaal verder alhoewel het er naar uitziet dat de Strade , Tirreno en MSR geschrapt worden
Het zit onze organisator niet mee met zijn nieuwe spel

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Jullie hebben gelijk!
Anyway, gelukkig heb ik vooral ingezet op lage scores in het begin. Daarna gaan toch de scores het verschil maken denk ik.

SvenVDB

3 spelers met Petit (DNF) en 1 met Magnus Cort (DNS) .. spannend!

jappe666

Zoals SvenVDB terecht al aangaf, zal Silent Hill tevreden hebben toegekeken hoe zijn niet gestarte Magnus Cort Nielsen gezelschap kreeg van Adrien Petit in de bezemwagen. Dat betekende immers dat ook Mithrandir, Park111982 en SammySosa nagelbijtend moesten afwachten wie tot dan toe al het meeste budget had ingezet.

Die laatste trok met 874 ingezette cq-punten uiteindelijk aan het kortste strootje, want Park111982 wist hem met 826 punten nipt voor te blijven. Mithrandir (492) en Silent Hill (385) voelden zich ongetwijfeld een stuk zekerder. Dinsdag snijden we dus Le Samyn aan zonder SammySosa. Hij mag naast mij vanaf de zijlijn toekijken hoe de rest het verder uitvecht.

Silent Hill

Ironisch dat de manager met het laagst besteedde budget (amper 4277 CQ-punten), er uitgaat door jawel, het hoogst reeds gespendeerde budget. Oef ! Probeer dat thuis maar eens uit te leggen. Verkeerd gepiekt, lijkt het.

Hopelijk zijn we nu goed en wel vertrokken na een turbulente start. Al vrees ik dat de Strade roet in het eten zal gooien ...

Zie je het nog zitten, Jappe ? :D

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Ik begin er ook steeds minder van te snappen. Dacht aanvankelijk dat je na elke koers weer allemaal op 0 begon. Begreep vervolgens dat UAE en Omloop samen werden getrokken en nu schijnt daar dus ook KBK bij te komen.

Ik heb dus wel een paar vragen die handig zijn voor blok 2.

1) Worden eerdere scores meegenomen naar de volgende koers? Dus wordt er na elke koers de score niet teruggezet op 0?
2) Kan voor de volgende blokken aangegeven worden welke koersen allemaal geclusterd worden?
3) Kan er aangegeven worden na welke koers er iemand afvalt?

Hopelijk kan ik dan de blokken 2 en 3 beter invullen. Heb nu alleen rekening gehouden met de prijs van een renner (ging er wel vanuit dat na elke koers bij gelijk spel de duurste ploeg tot dan toe zou afvallen.) en het feit dat we na elke koers weer allemaal op 0 zouden staan zodat dus alleen de uitslag van die koers bepaalt wie er afvalt. Maar wellicht zit er dus helemaal naast.

Onbekende gebruiker

Mooi kut dit!

jappe666

Volgens mij snap je het behoorlijk goed Gerrit, alleen heeft het ontbreken van 1 manager het hele concept een beetje in de war gestuurd voor de eerste 2 wedstrijden, waardoor we het even creatief moesten oplossen.

Vanaf Kuurne-Brussel-Kuurne valt er wel gewoon telkens 1 manager af per wedstrijd, namelijk hij die de slechtste daguitslag laat noteren.
Zijn er meerdere managers die de slechtste daguitslag hebben, dan wordt er gekeken naar het budget dat gespendeerd is aan alle renners die tot dan toe in actie zijn gekomen.
De duurste valt daarbij af.
Is het budget gelijk, wordt er gekeken naar de duurst ingezette renner, waarbij de duurste afvalt.
Indien het ook dan nog gelijk is, volgt er een rechtstreeks duel in de volgende koers.

Duimen dat alle koersen vanaf nu doorgaan, dan zal het allemaal een stuk duidelijker worden :-)

Ab Normaal

Klote! Verder zonder mijn maat Sammy.

jappe666

Het voordeel aan dit spel is dat de koersen elkaar zo snel opvolgen, dat over 6 weekjes de winnaar al bekend is van blok 1, en jullie al enkele weken over blok 2 hebben kunnen nadenken!

Al is het natuurlijk zonde om er zo snel uit te liggen, hoef je mij niet uit te leggen ;-(

Rawolf

Ik ga t volgende blok wel heel anders aanpakken, nu veelste veel punten gebruikt in de eerste koersen. Desondanks denk ik wel Samyn te overleven, Senechal kan dat wel.

Onbekende gebruiker

Volgende keer ga ik het ook anders aanpakken. Dank Jappe voor al het harde werk!!!

SvenVDB

Iemand gewisseld voor vandaag ? (Le Samyn)

Indien geen wissels ben ik vandaag nog safe

zeewolde

Ik heb er aan gedacht om Gaudin en Petit te wisselen, dan was ik in theorie safe geweest. Maar uiteindelijk niet gedaan, eens kijken of me dat vandaag opbreekt, ben de enige met Gaudin.
Edit 11:30 : ben dus niet de enige met Gaudin, Arry heeft hem ook, maar ik leg het af in een eventuele tie-break.

Laatst gewijzigd
Arry1337

Eigenlijk vind ik de mogelijkheid om te wisselen geen toevoeging aan het spel. Ik vind dat het alleen moet worden toegestaan als de gekozen renner niet start, en niet simpelweg om je eerder gekozen tactiek aan te passen. Op deze manier kun je eigenlijk nergens vanuit gaan omdat je directe tegenstanders maar zo hebben kunnen wisselen..

jappe666

'@Arry; Is dat net niet de bedoeling, dat je niet van iets kan uitgaan? Lijkt me net leuk om een onbekende factor te hebben om de spanning te creëren.

jappe666

De teams voor Le Samyn:

BOUDAT Thomas Gerrit Glomser
GAUDIN Damien Arry1337
GAUDIN Damien Zeewolde
PETIT Adrien Ab Normaal
PETIT Adrien Hartstikkebedankt
PETIT Adrien Silent Hill
PETIT Adrien SvenVDB
PLANCKAERT Edward KimJungPoels
PLANCKAERT Edward Mithrandir
PLANCKAERT Edward Vernis
SENECHAL Florian Erveedeeee
SENECHAL Florian Peter Post Forever
SENECHAL Florian Rawolf
STEIMLE Jannik Joske47
STEIMLE Jannik Park111982
STEIMLE Jannik Rahimns
STEIMLE Jannik Wienk33

Iedereen is aan de start verschenen, en maar weinig variatie tussen de gekozen renners, dus het wordt razend spannend vandaag...

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Ik vind de wissels ook wel een leuke toevoeging, nu is het telkens bang afwachten dat je concurrent al dan niet gewisseld heeft..

Ab Normaal

En ook dat is tactiek omdat je er maar drie hebt.
Wissel je nu al om je hachje te redden of gok je en hou je je wissels voor later.
Vind het juist leuk, en ook de regel dat je in de laatste 3 koersen niet meer dezelfde renner als een concurrent mag kiezen. Dat mag wat mij betreft zelfs de laatste 5 koersen worden.

1 2 ... 12 13 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.