Spel: De Wielervisionair 2020

1 2 ... 11 ... 14 15
Ab Normaal

Ok. Thanks.
Misschien kun je dat getal van het aantal wissels tussen haakjes achter de naam zetten op de eerste pagina bij de teams.
Dus iets als: Rawolf (1)

jappe666

Toegevoegd!

Arry1337

Kun je misschien aangeven wie er nu in de gevarenzone zitten na de UAE tour, en wat nu de doorslaggevende factor gaat zijn om te beslissen wie er uit vallen vandaag? Na alle discussie, en nadat ik het blijkbaar verkeerd begreep, is het me niet duidelijk wat nu het verschil gaat maken. Is het nu een optelsom van de gereden uitslagen in de UAE en in de Omloop? (Hoe) hebben de gemaakte CQ kosten voor de renners hierop invloed? Of heeft dat geen invloed? Ik ben het noorden een beetje kwijt, en weet dan ook niet hoe ik tactisch mijn wissels zou moeten of kunnen toepassen aangezien ik nu niet begrijp wat de randvoorwaarden bij het afvallen nu zijn.

Laatst gewijzigd
zeewolde

CQ kosten spelen pas vanaf morgen.
Omloop en UAE tellen samen als 1 wedstrijd, en omdat het de eerste is kunnen dus kosten nog niet de doorslag geven.

jappe666

Hieronder de naam van de manager, zijn/haar huidig aantal strafpunten en de renner die voor hem/haar vandaag de Omloop rijdt. Voor de omloop moet de effectieve rituitslag erbij geteld worden (Uitvallers = 175 ptn).

Peter Post Forever 175 DRUCKER Jempy
Rawolf 175 KEUKELEIRE Jens
Vernis 175 STYBAR Zdenek
Jappe666 88.75 HOLLMAN Juri
Mithrandir 88.75 VAKOC Petr
Rahimns 88.75 DRUCKER Jempy
Silent Hill 87.5 ROELANDTS Jürgen
Ab Normaal 75 DILLIER Silvan
Arry1337 47.5 VAN GESTEL Dries
Park111982 17.5 DILLIER Silvan
KimJungPoels 13.75 KRAGH ANDERSEN Søren
Hartstikkebedankt 12.5 ROELANDTS Jürgen
Gerrit Glomser 8.75 VAN POPPEL Danny
Erveedeeee 7.5 KEUKELEIRE Jens
Joske47 7.5 VALGREN ANDERSEN Michael
SammySosa 7.5 ROWE Luke
SvenVDB 7.5 DRUCKER Jempy
Wienk33 7.5 DE VREESE Laurens
Zeewolde 7.5 ROELANDTS Jürgen

Laatst gewijzigd
jappe666

Omdat er 3 managers 175 strafpunten hebben gepakt, en ze alle 3 een andere renner hebben gekozen voor de omloop, betekent het dat (in het geval hun renners Drucker, Keukeleire en Stybar podium rijden), de 'slechtste manager' al minstens 178 strafpunten zal scoren. Dat betekent bv dat de managers met Froome in de UAE (88.75 strafpunten) al zeker safe zijn als ze met hun renner bij de eerste 89 eindigen, en als ze verder eindigen, binnen de 89 plaatsen na Drucker, Keukeleire of Stybar moeten eindigen.

zeewolde

Jappe666 je had zeker nooit gedacht dat je wiskunde nog van pas zou komen bij het organiseren van een wielerspelletje

jappe666

Hoera, ik lig er zelf als eerste uit...

Rawolf

Ik kruip door t oog van de naald dan

Ab Normaal

Pfff, dat is wel klote...

zeewolde

Hollman DNF
Jammer Jappe

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begrijp er echt geen bal meer van... maar ik geloof je op je woord.

zeewolde

De mannen in de gevarenzone na UAE ( die met de Plus) reden allemaal top 51 vandaag.
Jappe zijn renner was vandaag DNF, en omdat hij Froome had in UAE die daar 71e werd, valt Jappe af
Of je nu sec deze resultaten neemt, of een gewogen gemiddelde dat verandert hier niet zo veel aan.

Silent Hill

De Plus werd 134ste en Keukeleire 51ste.
Froome 71ste en Hollman 70ste.

Toch gaat de eerste combinatie door ? Benieuwd hoe dat kan.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Hollman is toch geen 70e, hij heeft net zoals de Plus n DNF.

KJP

Huh, wat heb ik gemist over strafpunten??

Silent Hill

Azo, op die manier.
Dacht dat een DNF de punten kreeg van de laatste in de uitslag. Vandaar.

Laatst gewijzigd
Peter Post Forever

Onverwacht overleefd!! Balen voor jou Jappe!

SvenVDB

Ondanks de onduidelijkheden vind ik het toch wel een leuk spel! Vanaf nu zal het ook wel gewoon vlot verlopen :)

Misschien nog een tip voor het tweede blok.. het zou handiger zijn om het ploegenoverzicht volgens datum te zetten ipv alfabet + de cq waarde achter de spelers zetten. Dat maakt het uitrekenen van de afvalkansen iets makkelijker 👍

jappe666

Doordat we met 1 deelnemer minder aan de start stonden, kregen we de uitzonderlijke situatie dat de afvaller bepaald werd door het slechtste resultaat over 2 wedstrijden in plaats van 1, en dat werd de dood van...mezelf.

Ik had vooraf enorm hard ingezet op het bewust erg laag houden van mijn budget, met Froome (77) en Sean De Bie (5), waarbij ik erop rekende dat ik bij een gelijke stand als goedkoper team alsnog zou doorgaan. In normale omstandigheden was dat ook gelukt, want in de UAE bereikte De Plus de finish niet, en in de Omloop Het Nieuwsblad kwamen ook Danny Van Poppel, Luke Rowe en Laurens De Vreese niet over de finishlijn. Nu kwam het plots aan op de plaatsen, meer dan op het budget en dat betaalde ik cash. Doordat De Bie niet startte en ik amper 10 cq restbudget had, moest ik in extremis Juri Hollman inschakelen om de Omloop te rijden. Hij bereikte helaas de finish niet en doordat Gerrit Glomser, SammySosa en Wienk33 met Zakarin en tweemaal Kelderman een beter resultaat lieten optekenen in de UAE, ga ik er als eerste roemloos uit.

Rawolf (slechtste resultaat in de Omloop van de laatsten in de UAE) en Gerrit Glomser (Duurste uitvaller Omloop), die in normale omstandigheden zouden zijn afgevallen, kruipen zo dus door het oog van de naald en mogen de niet-indieners van een team uitgebreid bedanken. Zij kunnen de handschoen immers ook in Kuurne-Brussel-Kuurne weer opnemen.

jappe666

De teams voor Kuurne-Brussel-Kuurne:

Ab Normaal DEBUSSCHERE Jens 259
Arry1337 DRUCKER Jempy 103
Erveedeeee MERLIER Tim 523
Gerrit Glomser BAUHAUS Phil 194
Hartstikkebedankt DEBUSSCHERE Jens 259
Joske47 ROWE Luke 202
KimJungPoels TERPSTRA Niki 559
Mithrandir PETIT Adrien 270
Park111982 PETIT Adrien 270
Peter Post Forever BOL Cees 565
Rahimns BAUHAUS Phil 194
Rawolf DOULL Owain 284
SammySosa PETIT Adrien 270
Silent Hill CORT NIELSEN Magnus 227
SvenVDB ROELANDTS Jürgen 100
Vernis DRUCKER Jempy 103
Wienk33 ROELANDTS Jürgen 100
Zeewolde DRUCKER Jempy 103

Arry1337

Kuurne-Brussel-Kuurne
Voor KBK geldt dus, zonder veranderingen, de volgende volgorde wanneer een gelijke stand bij de slechtste prestatie het resultaat is? Ofwel, gerrit, hartstikke, sammy, vernis en Wienk zijn in gevaar bij een slecht resultaat van de volgende renners?

Phil Bauhaus – Gerrit Glomser / rahimns
Jens Debusschere – hartstikkebedankt / Ab normaal
Adrien Petit – Sammysosa / Park111982
Jempy Drucker – Vernis / Zeewolde / Arry1337
Jurgen Roelandts – Wienk33 / SvenVDB

SvenVDB

Ik had gisteren inderdaad ook al uitgeteld dat ik sowieso Kuurne zou overleven dankzij de mindere reeds gebruikte cq punten.

Ceramiche Ariostea

Is het ook mogelijk om ook de gebruikte cq tot en met de huidige koers ( in dit geval Kuurne ) te plaatsen ? Ik spreek voor mij zelf misschien maar hoop en denk het dan iets beter te kunnen volgen.

Onbekende gebruiker

Ik vind het vrij gecompliceerd geworden. Klote dat je er zo vroeg uit ligt Jappe!

1 2 ... 11 ... 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.