Spel: De Wielervisionair 2020

1 2 ... 12 13 14 15 »
Rawolf

Nou ja zo is de laatste koers gewoon met 7 afvallers 😅

Gerrit Glomser

We hebben gewoon 15 winnaars in periode 1 :P

SvenVDB

Enkele weetjes voor vandaag!

Op deze moment ligt Joske47 uit het spel tenzij nog één van de volgende renners de finish niet haalt.

Als Porte vandaag niet start of finished ligt Erveedeeee eruit met 2590 gebruikte CQ punten

Als Latour vandaag niet start of finished ligt Rawolf er uit met 2134 gebruikte CQ punten

Als Rudy Molard niet start of finished ligt Peter Post Forever eruit met 2108 gebruikte CQ punten

Als Paret-Peintre niet start of finished ligt Vernis eruit met 1784 gebruikte CQ punten

11 spelers zijn volledig safe voor vandaag:
AB Normaal, Arry1337, Gerrit Glomser, Hartstikkebedankt, KimJungPoels, Mithrandir, Park111982, Rahimns, Silent Hill, SvenVDB, Wienk33

De speler die de laagste CQ punten tot nu toe gebruikt heeft is Arry1337 met 672 CQ punten, hij heeft ook nog geen wissels gebruikt.

Sjonge Jonge

Latour DNF

jappe666

Een slagveld was het, deze Parijs-Nice.
Slechts 61 renners bereikten de finishlijn, en met hen 7 managers.
Dat betekent meteen ook dat 9 managers hadden plaatsgenomen in de bezemwagen en dus met spanning de ontwikkelingen in de koers zullen gevolgd hebben:

Wienk33
Joske47
Arry1337
KimJungPoels
Park111982
Rawolf
Silent Hill
Hartstikkebedankt
Mithrandir

Voor aanvang van de wedstrijd zag het er somber uit voor Hartstikkebedankt, hij had immers tot hiertoe al het hoogste CQ-budget verbruikt van de niet-starters. Joske47 kon zich dan ook voor het hoofd slaan toen zijn renner Julien El Fares
hard tegen het asfalt ging in rit 3. Die doorspartelde nog wel de tijdrit op de 4de dag, maar dag 5 was er teveel aan en de Fransman gaf er de brui aan. Op de slotdag kneep echter ook Pierre Latour de remmen dicht. De Franse schaduwkopman was de afgevaardigde van liefst 5 van onze managers en uiteindelijk was het Rawolf die daarvan het hoogste budget al opgesoupeerd had. Hij valt dus onherroepelijk af voor de volgende koers, welke dat ook moge zijn...

Arry1337

'@Redactie
Kan iemand even overal die bovenstaande spam verwijderen in alle threads?

Edit: thanks!

Laatst gewijzigd
joske47

Jappe mooi verslag, jammer dat je eerste editie op deze manier moet verlopen hopelijk volgende keer meer geluk.

Ab Normaal

Jappe, ik vind dit spel echt een aanwinst. Leuk en strategisch en ik heb veel plezier gehad bij het puzzelen en samenstellen van mijn team. Ongelofelijk klote, met name voor jou, dat deze corona ellende een behoorlijk streep door het spel trekt.

Ik hoop dat je desondanks door zult gaan met het spel.

Voor deze editie denk ik dat we realistisch moeten zijn en moeten inzien dat blok 1 over en uit is. Ook de organisatie van de Amstel geeft al aan dat ze niet meer verwachten dat die nog door gaat.
Denk dat je moet gaan nadenken alvast hoe je verder wilt.
Ik zou gewoon Rawolf 1 strafpunt geven, Zeewolde 2, Sammy 3 en jezelf 4.
En dan dit blok sluiten. Iedereen heeft een beetje kunnen oefenen en heeft een idee hoe het nu aan te vliegen.
Nu even rustig wachten wanneer er weer gefietst kan gaan worden, hoe de wielerkalander er dan uit gaat zien en dan bepalen of je nog één of nog twee blokken gaat maken.
Alvast dank voor je organisatie en succes met je beslissing.

jappe666

Bedankt voor de feedback jongens, leuk dat te horen!
Voorlopig valt er niets anders te doen dan samen met de renners af te wachten wat het wordt.
Van zodra er meer zicht is op de resterende kalender kan ik dan beslissen hoe we zullen verder gaan.
Misschien zijn er andere forumbezoekers die deze thread ook mee in het oog houden en nu wél beslissen om mee te doen.

We gaan het zien :-)

SvenVDB

En Jappe, komt er een nieuwe versie van de Wielervisionair? :)

Ik was alleszins fan van het spel!

Ab Normaal

Ik ook!

erveedeeee

Voor!

jappe666

Zijn er hiervoor nog meer gegadigden?

hartstikkebedankt

Ik vond het ook leuk, alleen vraag me wel af hoe handig het is het dit jaar verder weer op te pakken, met een spel waarbij het eigenlijk cruciaal is dat iedere koers doorgaat. Dan zou ik wellicht ervoor kiezen om alleen de renner voor de volgende koers steeds door te geven (dus niet een compleet team al bij start van het spel).

jappe666

Het klopt inderdaad dat je zo (weer) een risico moet nemen qua al dan niet doorgaan van de koersen.
Echter, als voor elke koers apart ingediend moet worden, is het risico veel groter dat er iemand niet of te laat kan indienen en daardoor afvalt.
Bovendien valt het 'visionair'-gedeelte zo grotendeels weg, en komt het spel ook een stuk meer in het vaarwater van andere, reeds bestaande spellen.

Ab Normaal

Precies. Ik zeg, doen.
Kies dan koersen uit waarbij je vrijwel zeker bent dat ze door zullen gaan.
Dat zijn de monumenten, belangrijkste klassiekers en rondes.
Wat kleinere koersen worden eerder afgelast.

Wienk33

Ik doe graag weer mee!

jappe666

Top, heb er nieuw topic voor gemaakt!
Dus andere geïnteresseerden kunnen zich daar aanmelden.

1 2 ... 12 13 14 15 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.