Spel: De Wielervisionair 2020

1 2 3 4 ... 14 15
vernis

ow ja inderdaad!

Silent Hill

Ik zou het ook op 3 houden. Ziet er prima uit zo !

Ab Normaal

Dus ieder blok wordt door iemand gewonnen en in het volgende blok doet iedereen weer mee? Is dat het?

Wienk33

Ik vind 3 inderdaad ook beter.
Hoeveel wissels zijn er toegestaan per blok, 3 lijkt me dan aan de ruime kant, 1 of 2?

hartstikkebedankt

Ja, Ab

jappe666

'@Wienk33: Een voorstel: 5 wissels over het hele seizoen, zelf vrij te verdelen?

Ab Normaal

Dan zou ik nog wachten met het verdelen van de koersen in de blokken 2 t/m 4. Kan best dat er straks meerdere enthousiastelingen mee willen doen als het erg spannend is in blok 1.
Of zetten je het spel dicht op 9 februari en kan er daarna niemand meer meedoen?

Arry1337

Ik heb het even een beetje aangekeken, en denk dat ik toch wel mee wil doen. :)

joske47

Leuk gevonden, ik wil ook wel meedoen als dat nog kan.

Homme

Ik wil ook wel meedoen

Gerrit Glomser

Met 3 extra koersen erbij is 3 blokken wel weer prima... Voordat er weer een Hongarije of Utah bijkomt...

jappe666

Gezien de 3 extra aanmeldingen komen er sowieso max 3 blokken.
Afhankelijk van hoeveel extra aanmeldingen er nog komen voor 09/02 om 23:59:59 zal ik de kalender definitief indelen.

@Gerrit: Er zijn nog wel enkele interessante koersen op de agenda die ik nog niet had opgenomen in de huidige planning, dus ik kan altijd nog schuiven. Hoeft niet per sé Hongarije of Utah te zijn.

zenzyvdb

Ik doe graag mee

jappe666

Vandaag laatste dag om in te schrijven!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

20 deelnemers nu ...

Ab Normaal

'@Jappe666
Misschien dan aan Park vragen of je een berichtje van dit spel in het afvalkoers topic mag plaatsen.
Omdat dit ook een soort Afvalkoers is en dat spel is inmiddels zo populair dat de mensen in de rij staan om daar aan mee te mogen doen.
Misschien dat die mensen dan ook nog voor dit spel in kunnen schrijven.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Goed idee van Ab!

Wat mij betreft overigens een uitstekende aanpassing van de spelregels. Ik zou hem zo vastzetten, aantal koersen per blok aanpassen naar aantal deelnemers, tenzij dat aantal toe neemt tot 25+, dan zou ik er 2 blokken van maken. Een totaal aantal wildcards zou ik afhankelijk maken van het aantal koersen, bij voorkeur 1 wissel/wildcard per 5 koersen.

Ceramiche Ariostea

'@jappe666, @Ab Normaal, eenmalig bericht is geen probleem !

jappe666

Thanks Park!

Mithrandir

Hallo nog een dingetje over de wissels.
Bij de laatste of een na laatste wedstrijd van een blok kun je manipuleren door je wissel in te zetten als je weet dat je bij gelijke stand wint (ivm minste cq punten gebruikt).
Als je dan wisselt naar de renner die de ander heeft win je altijd.
Keuzes en wissels geheim houden lijkt me ten koste te gaan van de spanning.
Mss regel maken dat je bij de laatste 2 wedstrijden van een blok niet mag wisselen naar een renner die al gekozen is door je tegenstander(s).

vernis

Gelieve wel nog eens alles duidelijk op te sommen, want sommige dingen zijn me niet zo duidelijk.
Ik denk juist maar als je 20 koersen en dus 20 renners (met weinig waarde) op voorhand moet kiezen, dat je op de duur (naar het einde toe) koersen gaat hebben waar er veel deelnemers geen renner gaan hebben die start.

zeewolde

Hoe ga je te werk wanneer wedstrijden elkaar overlappen ?
Bijvoorbeeld in de volgende situatie

27.03 E3 BinckBank Classic
23.03 – 29.03 Volta Ciclista a Catalunya
Catalunya begint dus eerder maar eindigt later dan de E3.

Welke nummer laatst valt dan eerder af ? Dit kan namelijk theoretisch van invloed zijn op de afvaller van de andere wedstrijd .
Bijvoorbeeld
in E3 zijn de laatste 3 als volgt A - B - C (C is laatst)
in Catalunya zijn de laatste 3 als volgt B - A - C (ook hier is C laatste)

voor speler B is het gunstigst als de E3 als eerste wordt doorgevoerd, en vallen C (in E3) en A (in Catalunya) af .
in het geval Catalunya eerst wordt doorgevoerd valt eerst C af in Catalunya en vervolgens valt B af in de E3, dit is dus gunstiger voor speler A.

Ik vraag het niet omdat ik hier mijn team op zou kunnen inrichten, maar zodat je dit vooraf kunt vastleggen en gedoe achteraf kunt voorkomen.

jappe666

Ik heb de openingspost al wat aangepast, maar moet hem straks thuis nog eens rustig nalezen.

Wat betreft de volgorde van de koersen bij overlapping, telt de volgorde zoals aangegeven in de kalender.

Ab Normaal

Ik denk dat bij gelijke koersen de koers waar het eerste het resultaat van bekend is moet telen.
Dus in het voorbeeld van Zeewolde telt eerst E3, daarna Catalunya, lijkt me.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lijkt me ook... het gaat uiteindelijk om de uitslag en niet om de startdatum.

1 2 3 4 ... 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.