Team Sunweb kan terug kijken op een geweldige tour. Hopelijk kunnen ze deze manier van rijden vasthouden. Al vrees ik dat de Giro wat minder spectaculair zal zijn door de aanwezigheid van Kelderman. Het enige dat je op de tour kunt aanmerken is dat niet elke kans raak was. Ik vind het jammer dat Bol geen etappe weet te winnen. Dat had wellicht een mooie stap in zijn ontwikkeling kunnen zijn. Ik hoop dat die laatste stap naar de wereldtop gaat komen maar ik vrees er een beetje voor.
Nu op naar de klassiekers! Ik ben benieuwd.
Ik denk dat de ploeg Kelderman wel zal ondersteunen maar door het vertrek van hem en Oomen kan bv Hindley ook wel wat vrijheid krijgen. Hindley klimde in de tirenno nog beter dan Oomen zelfs.
Het word ook uitkijken naar Matthews die een aantal etappes op maat vind.
Ik vraag me ook af wat de toekomst word van Chris Hamilton, het lijkt me niet onlogisch als hij meeverhuist naar Mitchelton. Vaste maatje van Matthews.
Je hoeft het niet af te kopen als Sunweb gewoon gelijk akkoord gaat, een renner tegen zijn zin vasthouden heeft ook geen zin. Dat is een paar keer zin in een zin.
Opvallend dat Sutterlin deelneemt aan de Binckbank Tour, ik had hem in de Giro verwacht als vervanger van Pedersen. De Giro word nu dan Power of Haga? Ondersteuning voor het vlakke is dan wel minimaal. Misschien doet iemand toch de Tour - Giro dubbel, daar zou Arndt dan voor in aanmerking komen.
De communicatie erover had beter gekund, maar misschien had Sunweb wel gelijk om Matthews naar de Giro te sturen. Het parcours lijkt heel geschikt voor hem en hij zou wel eens topfavoriet voor de puntentrui kunnen zijn als ie ervoor gaat. En ook voor de roze trui na etappe 2.
Neem maar van mij aan dat er aan die interne communicatie niks scheelde. Maar Matthews is een vreemde vogel die graag een schuldvraag bij een ander legt. Het ligt in zijn beleving in ieder geval nooit aan hem.
Als hij niet scoort ligt het aan het trainingsprogramma dat hem opgelegd is of aan kamikaze sprinters. Hij zoekt nooit een schuldvraag bij zichzelf.
Let maar op.
Gelukkig was er alsnog een tijdrit want dit hadden we natuurlijk niet willen missen. Wellicht dat dat nog extra motivatie geeft dit weekend. Wat mij betreft komen er weer genoeg kansen voor de ploeg om zich te laten zien.
In de Binckbanktour kunnen ze met Kragh Andersen (en eventueel Sütterlin en Eekhoff) nog wel iets proberen voor de ritwinst of het klassement. In de tijdrit van de Giro verwacht ik dat Matthews wel kort kan eindigen (en wellicht Denz, haga of Kelderman voor een mooi plekje in de ranglijst). Zondag in de Giro is natuurlijk op het lijf geschreven van Matthews. En dan kijk ik zondag ook nog uit naar Hirschi en Benoot in LBL.
Ik heb het vermoeden dat ik dit weekend de deur niet meer uitkom haha!
Ik heb het vermoeden dat dit artikel een beetje nuance mist want hij zegt ook dat hij "gewoon" niet meekon met die aanval. Hoe dan ook zijn dat soort uitspraken onhandig want hij heeft die zelfde ploeggenoten nog hard nodig deze Giro. Daarnaast gaat hij toch weg, probeer er gewoon nog het beste van te maken. Niet zeuren maar fietsen.
Een etappe zoals gister blijft overigens het probleem van Matthews. Die is altijd goed maar grijpt er ook zo vaak naast. Het is bizar als je zijn overwinning afzet tegen top-10 plaatsen.
Maargoed. Sowieso een weekend van net niet voor Team Sunweb. Kragh Andersen die het net aflegt tegen van der Poel, Hirschi die verliest in een ontregelende finale (anti-climax na een leuke wedstrijd) en Matthews die weer eens de peloton sprint wint maar er helaas een paar man weg zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.