Team Sunweb 2020

1 2 ... 18 ... 24 25
Koosr1946

'@kelderfan
JHij is gelukkig wel verstandiger dan Oomen en voor een ECHTE ploeg gekozen

FritsvanHoefelen

Speelt Sunweb Hindley nu als schaduwkopman uit? Vooruitlopend op volgend jaar of is hij echt beter dan Oomen?

ChefSpijker

Voorlopig maakt ie een prima indruk toch? Was in de Tirreno met de aankomst bergop ook al wat beter dan Oomen. Wellicht op basis daarvan de keuze gemaakt.

S. Morgenstern

Oomen begon niet goed aan de Giro. Vandaag al stukken beter, maar tot nu toe was de keuze voor Hindley als laatste man volkomen logisch.

Rawolf

Sunweb nog met 8 (alle renners) in een peletonnetje van 50 renners in de Giro, indrukwekkend.

Poeksel

'@frits: Hindley was van tevoren al aangekondigd als schaduwkopman en gaat voor de top tien. Oomen is knecht.

user26777

???? https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2020-team-sunweb-met-kelderman-en-oomen-als-klassementsrenners/

Laatst gewijzigd
user26777

Mooie dag voor Sunweb, Casper Pedersen die Parijs-Tours wint, Joris Nieuwenhuis 3e en in de Giro een sterke Kelderman en Hindley!

Rawolf

Ja zeker.

Wel enigzins jammer dat Sunweb in de Giro niet het vertrouwen had om te kopgroep terug te halen voor Kelderman. Ze hadden de mankracht, de benen en de kopman. Kans verspeeld.

Poeksel

'@joaquim: Artikelen van Wielerflits bevatten vaak eigen (foutieve) interpretatie.

user26777

'@Rawolf
Extra krachten verspillen met het risico dat anderen profiteren en je met lege handen staat.
Als je het doet moet Wilco aangeven dat hij er sterk genoeg voor is, maar hij is altijd "tamelijk" behoudend....
Nu, met een geringe krachtinspanning, pakt hij toch kostbare seconden, terwijl hij onlangs met een aanval niet meer dan een sec. of 13 won.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Klopt, maar wie wil winnen moet gokken.

user26777

Nog 2 weken koers, gokken kan altijd nog, voorlopig zuinig met je krachten omgaan.

Laatst gewijzigd
n92

Ik hink een beetje op twee gedachten. Enerzijds zou het natuurlijk geweldig zijn om Kelderman voor een rit te zien gaan, maar anderzijds heb ik ook enigszins het idee dat het dan had kunnen aflopen zoals bij Trek (iedereen opgerookt en amper iets opgeschoten).

Kelderman en Hindley zijn de enige twee die de overige toppers pijn kunnen doen maar Hindley willen ze voorlopig in het klassement houden en niet opofferen. Dan komen renners als Tusveld, Oomen en Hamilton waarbij het probleem een beetje is dat het (voorlopig) een loterij is wie die dag mee kan. Pas als die 3 constant mee kunnen met de betere klimmers dan kun je echt de koers in handen nemen zonder teveel risico te lopen.

Overigens ben ik blij met die overwinning van Pedersen! Die heeft een stap gezet in zijn ontwikkeling. Voor de ploeg ook mooi om te zien dat ze in de breedte sterker worden. Wellicht dat hij volgend jaar ook wat zichtbaarder zal zijn in het voorjaar.

simplex

Vandaag weer een groot verschil tussen dit forum en dat van TJV.
Vanwege de uitslagen en zware teleurstellingen in twee koersen.
In Parijs Tours had TJV niet eens de kans gegrepen om zich te tonen.
Vreugde en tevredenheid met een kleine kritische kanttekening bij en op Sunweb forum.
TJV forum eindeloos gezever of den Wout en Matje nou zo dom of slecht koersten? Beschuldigingen zelfs!
Beiden hebben goed en mooi gekoerst. Het is wielrennen en niet altijd winnen de beste op voorhand.
Hennie Kuiper zijn advies van het bekende bordje heeft echt wel opgeld gedaan bij deze twee cracks.
Weer de bevestiging dat Van Aert een echte klassiekerploeg om zich heen moet hebben en dat al lange tijd vooral van enkele diehards.
Teunisse "gefaald" of niet voor goed voorbereid?
Weer de herhaalde verzoeken om versterkingen en die dan zelfs bij Matje zijn steeds sterkere ploeg durven weghalen?
Zoek gewoon een echte goede klassieke renner die ook nog kan sprinten en dus als schaduwkopman van Van Aert kan dienen. Dan vergroot je de kansen om je eigen ploegsucces te blijven vieren.
O ja, de naamvan die "noodzakelijke" mag je zelf verzinnen. Een klasbak en hij heeft Van der Poel al eerder aan gort gereden. Wel prijskaartje maar daar zitten de meeste TJV forumleden echt niet mee.
"De bomen groeien toch bij TJV tot in de ......".

FritsvanHoefelen

Thnx simplex. Vandaag complex.

Mooi ploegspel in Tours na de val van Søren. Joris zag er klaar uit voor de veldritten

Corné 't Glansarm

Als Kelderman nu de Giro wint, ligt het ook niet meer aan Matthews...

n92

Ik word nu al moe van het opportunisme dat de ploeg verweten wordt omdat ze Tiesj niet lieten starten in Gent-Wevelgem. Als er een ploeg niet meegaat in opportunisme is het Sunweb wel.

Maargoed wel zonde dat dit nu een stempel drukt op de Giro. Hopelijk krijgen ze het in de Giro(niet alleen Team Sunweb maar de hele organisatie) allemaal weer onder controle. Ik wil wel graag zien hoe ver Sunweb gaat komen met Hindley en Kelderman. En verder ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar de Ronde. Benoot en Kragh zullen hopelijk wel zien in de finale maar ik ben benieuwd of er verder nog mensen in positieve zin zullen opvallen.

Corné 't Glansarm

Het wordt erg spannend of de interne bubbel bij Sunweb goed genoeg werkte. Laten we vooral hopen van wel.

M.i. zijn beide beslissingen (Benoot niet laten starten afgelopen zondag en vandaag in de Giro Kelderman + 6 wel laten starten) de juiste beslissingen.

S. Morgenstern

Denk je dat Benoot closer is geweest met Bakelants, dan Matthews met zijn kamergenoot?

Laatst gewijzigd
Rawolf

De kamergenoot van Matthews is ook getest en is negatief bevonden. Vandaar dat er hier bijna geen risico is.

Of Matthews überhaupt een kamergenoot had is ook nog maar de vraag, niet verplicht vanuit de RCS maar Sunweb neemt wel vaker op eigen initiatief extra maatregelen.

Daarnaast is het natuurlijk logisch dat je niet uit de Giro gaat terwijl Kelderman de grootste kans uit zijn carrière heeft om een grote ronde te winnen en heel het team goed is.

Corné 't Glansarm

RCS gaat ploegen met besmetting dagelijks (laten) testen

S. Morgenstern

Bijna geen risico lijkt me onzin. Volgens mij is de kans aanzienlijk dat kamergenoten elkaar besmetten. Het zal ook geen toeval zijn dat Mitchelton vandaag de ploeg was met de meeste besmettingen.

En waarom was Benoot niet getest?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Wie zegt dat Benoot niet getest was?

Tussen de bekendmaking dat Bakelants positief was en Gent Wevelgem was te weinig tijd om nog eens te testen en de uitslag te ontvangen.

S. Morgenstern

Wanneer Benoot was getest voor een start van Wevelgem, zoals de kamergenoot van Matthews gisteren voor een vervolg van de Giro, dan had hij toch kunnen starten? Waarom had er bij Benoot nog een test nodig geweest, na de positieve test van Bakelants, maar is dat nu niet nodig? Wat is het verschil?

Ik zou sowieso het risico niet nemen. Mocht er een renner de kamer hebben gedeeld met Matthews, dan zou ik die niet in de buurt van Kelderman willen hebben. Veel te groot risico.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 18 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.