Team Sunweb 2020

1 2 ... 6 ... 24 25
S. Morgenstern

Een knecht op het niveau van Bilbao en Formolo is goed genoeg. Dat hij in die unieke koerssituatie daardoor Dumoulin niet kon helpen, doet niets af aan zijn waarde (of zijn taakuitvoering) als knecht.

Rawolf

In de Tour heb je geen superknecht nodig bergop, in de finale rij je toch achter Ineos aan :p

Ik denk iets van Bardet, Cherel, Benoot, SKA, Arndt, Matthews, Haga + jonge klimmer.

Maar ik vraag me af hoe concreet de komst van Bardet is, ik vind het niet erg logisch dat hij AG2R verlaat.

ghostwriter

'@Joaquim Agostinho
Hoezo beweer ik nu wat anders? Zoals je zelf quote schreef ik "[v]olgens mij is Oomen helemaal niet meer bezig met zijn eigen klassement dan het klassement van Dumoulin". Jij suggereerde dat Oomen eigenlijk helemaal niet veel werk voor Dumoulin als knecht had gedaan en daarmee dat hij eigenlijk meer bezig was met zijn eigen klassement. Jouw quote toont dus aan dat ik net als nu toen ook vond dat Oomen helemaal niet met zijn eigen klassement bezig was.

Dat hij die dag niet goed genoeg was om met het groepje favorieten mee te gaan klopt. Ik heb toch ook nooit beweerd dat hij dat wel was? Als zijn ploegleiding hem in die Giro niet op momenten waarop het onnodig was werk voor Dumoulin had laten doen had hij misschien toen geen mindere dag gehad. Je doet net alsof hij omdat hij één mindere dag had de rest van de tijd niet veel energie heeft besteed aan het knechten voor Dumoulin. Dat is een totale herschrijving van de historie aangezien hij die gehele Giro de belangrijkste knecht van Dumoulin was. Dumoulin heeft Oomen tijdens die Giro niet voor niets meerdere keren geprezen om het werk wat hij voor hem deed. Sterker nog, Dumoulin bedankte Oomen daar zelfs nog voor door in de laatste bergetappe voor Oomen op kop te rijden om zijn klassering in het algemeen klassement te verdedigen. Het is absurd dat jij het werk van Oomen als knecht nu probeert te bagatelliseren.

https://www.cyclingopinions.nl/2020/06/18/vertrek-oomen-moet-ogen-bij-sunweb-openen/

Volgens Raymond Kerckhoffs heeft Oomen "na deze winter al in een vroegtijdig stadium tegen het management van Team Sunweb [aangegeven] dat hij zijn contract bij het team niet zou verlengen [en zelfs] toen teammanager Iwan Spekenbrink hem een vorstelijk contract voorlegde, weigerde hij hier op in te gaan". Maar net als bij Kämna komt Spekenbrink met het bericht dat het de keuze was van Sunweb om hem geen contract aan te bieden. Zeer geloofwaardig... Sunweb heeft een enorme val gemaakt ten opzichte van een paar jaar geleden. Het lijkt me duidelijk dat er iets niet helemaal goed gaat daar. Gelukkig hebben ze een aantal grote talenten waarmee ze hopelijk de komende jaren weer een goede ploeg kunnen bouwen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Iets ging fout met mijn reactie...

@Joaquim Agostinho
Hoezo beweer ik nu wat anders? Zoals je zelf quote schreef ik "[v]olgens mij is Oomen helemaal niet meer bezig met zijn eigen klassement dan het klassement van Dumoulin". Jij suggereerde dat Oomen eigenlijk helemaal niet veel werk voor Dumoulin als knecht had gedaan en daarmee dat hij eigenlijk meer bezig was met zijn eigen klassement. Jouw quote toont dus aan dat ik net als nu toen ook vond dat Oomen helemaal niet met zijn eigen klassement bezig was.

Dat hij die dag niet goed genoeg was om met het groepje favorieten mee te gaan klopt. Ik heb toch ook nooit beweerd dat hij dat wel was? Als zijn ploegleiding hem in die Giro niet op momenten waarop het onnodig was werk voor Dumoulin had laten doen had hij misschien toen geen mindere dag gehad. Je doet net alsof hij omdat hij één mindere dag had de rest van de tijd niet veel energie heeft besteed aan het knechten voor Dumoulin. Dat is een totale herschrijving van de historie aangezien hij die gehele Giro de belangrijkste knecht van Dumoulin was. Dumoulin heeft Oomen tijdens die Giro niet voor niets meerdere keren geprezen om het werk wat hij voor hem deed. Sterker nog, Dumoulin bedankte Oomen daar zelfs nog voor door in de laatste bergetappe voor Oomen op kop te rijden om zijn klassering in het algemeen klassement te verdedigen. Het is absurd dat jij het werk van Oomen als knecht nu probeert te bagatelliseren.

https://www.cyclingopinions.nl/2020/06/18/vertrek-oomen-moet-ogen-bij-sunweb-openen/

Volgens Raymond Kerckhoffs heeft Oomen "na deze winter al in een vroegtijdig stadium tegen het management van Team Sunweb [aangegeven] dat hij zijn contract bij het team niet zou verlengen [en zelfs] toen teammanager Iwan Spekenbrink hem een vorstelijk contract voorlegde, weigerde hij hier op in te gaan". Maar net als bij Kämna komt Spekenbrink met het bericht dat het de keuze was van Sunweb om hem geen contract aan te bieden. Zeer geloofwaardig... Sunweb heeft een enorme val gemaakt ten opzichte van een paar jaar geleden. Het lijkt me duidelijk dat er iets niet helemaal goed gaat daar. Gelukkig hebben ze een aantal grote talenten waarmee ze hopelijk de komende jaren weer een goede ploeg kunnen bouwen.

S. Morgenstern

Bardet is een aanvallende renner, bij uitstek niet een Ineos-volger, die nu in de bergen vaak werkt met hulp van vooruitgeschoven renners. Vooral Roche, Benoot en Krak zijn hele geschikte renners voor dat werk. Roche in plaats van Haga of die jonge klimmer lijkt me duaarom en dan verdient Bardet eigenlijk ook nog een echt goede klimmer aan zijn zijde.

ghostwriter

Ik zou het persoonlijk mooi vinden als Sunweb zich weer gaat richten op eendaagse wedstrijden en etappeoverwinningen. Dat lijkt me namelijk ideaal voor de ontwikkeling van talenten als Hindley, Hirschi, Dainese en Van Wilder. In plaats van een klassemenstsrenner zie ik ze liever een sprinter aantrekken die bij de wereldtop hoort. Ik weet alleen niet of er deze winter eentje beschikbaar komt. Misschien kunnen ze polsen of Groenewegen nog wel gelukkig is bij Jumbo-Visma.

Rawolf

Ze hebben nu al Bol, Matthews, Dainese en Eekhoff. Dan zit je qua sprinters wel ff goed lijkt me.

Een superknecht erbij is natuurlijk altijd goed maar die zijn zeldzaam, ik acht ook Oomen daar nog niet goed genoeg voor om echt wat te kunnen betekenen tegen de Ineos Trein. Kelderman in goede doen wel maar dan moet hij rechtblijven en bij het team blijven.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Een renner die met de beste vijftien mee omhoog gaat is toch geen overbodige luxe als je een kopman hebt die voor het podium mee kan doen? Kunnen de lat wel bij ´superknecht´ gaan leggen, maar het lijkt me niet overdreven om van een ploeg rond Bardet meer te verwachten dan hetgeen we nu op kunnen sommen.

Het feit dat Oomen en Kelderman blijkbaar volgens de ploeg niet goed genoeg zijn, doet veel beloven, maar is wellicht ook wat onrealistisch wat betreft de mogelijkheden om betere renners te vinden.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Met de info die we hebben lijkt mij het meest waarschijnlijke scenario nog steeds dat Bardet of een andere topper zou komen ten kosten van Oomen en Kelderman ivm het budget. Als ze t geld hadden om beide te doen hadden ze Oomen en Kelderman wel een aanbieding gedaan.

ghostwriter

'@Dainese
Geen van die mannen zal de komende twee jaar veel massasprints winnen waar de wereldtop aan meedoet. Er zit niemand tussen waarvan je ten minste 10 overwinningen per seizoen kan verwachten. Van hun lijkt alleen Dainese mij een echte massasprinter. De rest lijken mij meer goede (of in het geval van Matthews een geweldige) hardrijders die zeer rap kunnen aankomen en daar door wel af en toe een massasprint kunnen winnen maar geen garantie op succes zijn. Zoals je van sprinters als Viviani, Groenewegen, Ewan, etc. voor een ronde wel met bijna zekerheid kan zeggen dat ze ten minste één massasprint zullen winnen.

"Een superknecht erbij is natuurlijk altijd goed maar die zijn zeldzaam, ik acht ook Oomen daar nog niet goed genoeg voor om echt wat te kunnen betekenen tegen de Ineos Trein."

Ik wel. Iemand die zelf als knecht een top 10 klassering kan rijden in de Giro kan als pure knecht zeker wel wat betekenen tegen de klassementstrein van Ineos.

"Als ze t geld hadden om beide te doen hadden ze Oomen en Kelderman wel een aanbieding gedaan."

Hoe weet je dat ze dit niet hebben gedaan? Raymond Kerckhoffs schreef het volgende: "Oomen gaf na deze winter al in een vroegtijdig stadium tegen het management van Team Sunweb aan dat hij zijn contract bij het team niet zou verlengen. Zelfs toen teammanager Iwan Spekenbrink hem een vorstelijk contract voorlegde, weigerde hij hier op in te gaan."

Laatst gewijzigd
user26777

'@Ghostwriter
Je kunt er nog zoveel regels aan wijden, maar haal het schuim van je mond en probeer begrijpend te lezen.
Natuurlijk heeft Oomen zich te pletter gewerkt, maar op het meest cruciale moment moest hij passen.
Erg? Nee hoor, hij zat er zelf het meest mee en hij was nog piepjong.
Maar nu hij lijkt te gaan verkassen zijn de superlatieven niet van de lucht en een tikje overdreven. Ik begrijp jouw teleurstelling dat de Plus vertrekt met als reactie het ophemelen van Sam en het bagatelliseren van de Plus' kwaliteiten, terwijl iedere nuchtere volger en INEOS hebben kunnen constateren dat de inbreng van de Plus heel wat indrukwekkender is geweest dan hetgeen Sam tot nu toe heeft laten zien.
Dat je Raymond Kerckhoffs citeert en Spekenbrink's verhaal in twijfel trekt gun ik je van harte, het geloof kan niemand je schenken en wellicht verzacht het de pijn een beetje!

Rawolf

'@Ghostwriter, noem eens 1 echte wereldtopper sprinter (waarvan er maar 5 zijn) die beschikbaar is voor volgend seizoen.

ghostwriter

'@Rawolf
Zoals ik schreef kunnen ze polsen of Groenewegen nog wel tevreden is bij Jumbo-Visma. Als hij straks te horen krijgt dat hij volgend jaar weer niet naar de Tour mag zal hij misschien wel ergens anders heen willen.

S. Morgenstern

Met de info die we hebben lijkt mij het meest waarschijnlijke scenario nog steeds dat Bardet of een andere topper zou komen ten kosten van Oomen en Kelderman ivm het budget.

Dat zou goed kunnen, maar dan kun je je dus wel de vraag stellen of de ploeg zonder knechten van het niveau Kelderman/Oomen wel geschikt is om weer een podiumkandidaat als belangrijkste kopman is hebben en ze in de balans wat zijn doorgeslagen met de enorme investering in toptalenten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Spekenbrink´s verhalen niet voor zoete koek slikken lijkt me heel gezond. Ik zie hem er nog voor aan om straks te verkondigen dat ze weer zelf voor een andere materiaalsponsor hebben gekozen, nooit verlaat er iemand zijn ploeg zonder dat het niet eigenlijk de keuze van de ploeg was. Staat iedereen vrij om zijn verhaal devoot te volgen en vertrekkers ook meteen wat kwaliteitspunten aftrek toe te kennen, maar heel sterk komt dat niet over.

Rawolf

'@Ghostwriter, dat zie ik niet als realistisch, Groenewegen ligt onder contract en misschien kan Dainese of Eekhoff nog zodanig een stap zetten in de komende jaren dat 1 van hun een topsprinter word.

Bij AG2R had Bardet geen betere ondersteuning in elkgeval, en ook voor de klimploeg geld als 1 van de jonge renners nog een stap heeft gezet/gaat zetten kan dat er zomaar anders uitzien.

S. Morgenstern

Een renner als Latour heeft hij straks niet meer, als er verder niets bij komt.

Rawolf

Bij AG2R zou hij Latour ook niet meer hebben, die is nu zelf kopman.

S. Morgenstern

Bardet is een klasse beter dan Latour, dus lijkt me sterk dat ze niet voor Bardet gaan.

ghostwriter

'@Joaquim Agostinho
"Je kunt er nog zoveel regels aan wijden, maar haal het schuim van je mond en probeer begrijpend te lezen."

Wat een kinderachtige reactie. Kan je niet een normale discussie voeren?

"Natuurlijk heeft Oomen zich te pletter gewerkt, maar op het meest cruciale moment moest hij passen."

Je schreef dat de "taakuitvoering [van Oomen] als “knecht” in de Giro van 2018 wordt overdreven". Het feit dat je knecht tussen aanhalingstekens zette toont aan dat je suggereert dat hij zich niet (voldoende) schikte in zijn rol als knecht. Dat baseer je op één slechte dag waarin hij zijn taak als knecht in de finale niet kon uitvoeren.

"Maar nu hij lijkt te gaan verkassen zijn de superlatieven niet van de lucht en een tikje overdreven."

Laten we eens kijken wat ik in het verleden over Oomen schreef:
"ghostwriter 9 maart 2018 om 19:32

Oomen is samen met Kruijswijk mijn favoriete Nederlandse wielrenners. Ik houd namelijk enorm van goede klimmers die daarnaast goed kunnen tijdrijden in plaats van goede tijdrijders die daarnaast goed kunnen klimmen (zoals Dumoulin en Kelderman)."

bron: https://www.wielerflits.be/nieuws/optreden-oomen-geeft-sunweb-vertrouwen-voor-koninginnenrit/

"Ik begrijp jouw teleurstelling dat de Plus vertrekt met als reactie het ophemelen van Sam en het bagatelliseren van de Plus’ kwaliteiten, terwijl iedere nuchtere volger en INEOS hebben kunnen constateren dat de inbreng van de Plus heel wat indrukwekkender is geweest dan hetgeen Sam tot nu toe heeft laten zien."

Natuurlijk is het jammer dat De Plus vertrekt maar als je mij de keuze had geven om De Plus voor Oomen te ruilen had ik dat zeker gedaan. Ik bagatelliseer de kwaliteiten van De Plus ook helemaal niet. Ik vind hem een zeer talentvolle wielrenner maar ik vind Oomen ook een zeer talentvolle wielrenner. De Plus heeft nu meer kunnen laten zien doordat Oomen anderhalf seizoen geblesseerd is geweest (hij kreeg al in de zomer van 2018 last van een beknelde liesslagader) maar voor die periode liet Oomen meer zien. Ik dat Oomen als klassementsrenner meer potentieel heeft en daarbij denk ik dat het voor Jumbo-Visma als Nederlandse ploeg belangrijk is dat ze de grootste Nederlandse talenten onder contract hebben staan. Het zou me niet verbazen als Oomen (net als De Plus) een enorme stap in zijn ontwikkeling zal zetten in zijn eerste jaar bij Jumbo-Visma.

"Dat je Raymond Kerckhoffs citeert en Spekenbrink’s verhaal in twijfel trekt gun ik je van harte, het geloof kan niemand je schenken en wellicht verzacht het de pijn een beetje!"

Blijf vooral in de verhaaljes van Spekenbrink geloven. Als het de pijn verzacht van het verliezen van nog een enorme talent gun ik je dat enorm.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Krijgen andere ook een foutmelding als ze een bericht verzenden?

@Joaquim Agostinho
"Je kunt er nog zoveel regels aan wijden, maar haal het schuim van je mond en probeer begrijpend te lezen."

Wat een kinderachtige reactie. Kan je niet een normale discussie voeren?

"Natuurlijk heeft Oomen zich te pletter gewerkt, maar op het meest cruciale moment moest hij passen."

Je schreef dat de "taakuitvoering [van Oomen] als “knecht” in de Giro van 2018 wordt overdreven". Het feit dat je knecht tussen aanhalingstekens zette toont aan dat je suggereert dat hij zich niet (voldoende) schikte in zijn rol als knecht. Dat baseer je op één slechte dag waarin hij zijn taak als knecht in de finale niet kon uitvoeren.

"Maar nu hij lijkt te gaan verkassen zijn de superlatieven niet van de lucht en een tikje overdreven."

Laten we eens kijken wat ik in het verleden over Oomen schreef:
"ghostwriter 9 maart 2018 om 19:32

Oomen is samen met Kruijswijk mijn favoriete Nederlandse wielrenners. Ik houd namelijk enorm van goede klimmers die daarnaast goed kunnen tijdrijden in plaats van goede tijdrijders die daarnaast goed kunnen klimmen (zoals Dumoulin en Kelderman)."

bron: https://www.wielerflits.be/nieuws/optreden-oomen-geeft-sunweb-vertrouwen-voor-koninginnenrit/

"Ik begrijp jouw teleurstelling dat de Plus vertrekt met als reactie het ophemelen van Sam en het bagatelliseren van de Plus’ kwaliteiten, terwijl iedere nuchtere volger en INEOS hebben kunnen constateren dat de inbreng van de Plus heel wat indrukwekkender is geweest dan hetgeen Sam tot nu toe heeft laten zien."

Natuurlijk is het jammer dat De Plus vertrekt maar als je mij de keuze had geven om De Plus voor Oomen te ruilen had ik dat zeker gedaan. Ik bagatelliseer de kwaliteiten van De Plus ook helemaal niet. Ik vind hem een zeer talentvolle wielrenner maar ik vind Oomen ook een zeer talentvolle wielrenner. De Plus heeft nu meer kunnen laten zien doordat Oomen anderhalf seizoen geblesseerd is geweest (hij kreeg al in de zomer van 2018 last van een beknelde liesslagader) maar voor die periode liet Oomen meer zien. Ik dat Oomen als klassementsrenner meer potentieel heeft en daarbij denk ik dat het voor Jumbo-Visma als Nederlandse ploeg belangrijk is dat ze de grootste Nederlandse talenten onder contract hebben staan. Het zou me niet verbazen als Oomen (net als De Plus) een enorme stap in zijn ontwikkeling zal zetten in zijn eerste jaar bij Jumbo-Visma.

"Dat je Raymond Kerckhoffs citeert en Spekenbrink’s verhaal in twijfel trekt gun ik je van harte, het geloof kan niemand je schenken en wellicht verzacht het de pijn een beetje!"

Blijf vooral in de verhaaljes van Spekenbrink geloven. Als het de pijn verzacht van het verliezen van nog een enorme talent gun ik je dat enorm.

Rawolf

'@morgenstern, je weet dat Latour in 2019 al niet voor Bardet reed en in 2020 dat origineel ook weer niet het plan was?

ChefSpijker

Latour was aanvankelijk kopman Tour en Bardet voor Giro ja. Dat Latour niet jaren bleef knechten voor Bardet is ook logisch natuurlijk. Net als ze bij FDJ straks Gaudu toch ook eens meer eigen kansen moeten gaan geven in grotere koersen.

Wat betreft de sprinters, geloof ik wel in Dainese en Bol. Dainese lijkt inderdaad meer de pure massasprinter, maar de zege van Bol in de Algarve was best indrukwekkend. Ook mede dankzij een geweldige leadout van Pedersen. Die ook nog jong is en kan groeien in zijn rol de komende jaren. Het is lastig te voorspellen waar een Dainese (22) en Bol (24) over twee jaar staan. Toen Dylan op z'n 22e bij Roompot sprintte had ook niemand kunnen bedenken dat ie twee jaar later in Parijs zou winnen op de slotdag van de Tour.

S. Morgenstern

Vorig jaar had Latour gewoon knecht geweest voor Bardet in de Tour. Hij was echter totaal uit vorm in de aanloop en werd vervangen. Dat het plan dit jaar oorspronkelijk anders was, maakt nog niet dat hij dit jaar wel degelijk Latour als knecht heeft. Zoals dat altijd zo zou zijn wanneer ze samen naar de Tour zouden gaan. De optie om zo'n knecht erbij te hebben is er voorlopig bij Sunweb nog niet de komende jaren.

simplex

De zojuist gelezen vele goed gedocumenteerde en beargumenteerde(noemen ze ook inhoudelijk) en goed te lezen posts van vandaag zijn leerzaam hoe de feiten en de voorkeuren en sentimenten liggen.
Gaat ook nog eens over diverse Nederlandse renners en 1,5 NL. ploeg met hoofdzakelijk Nederlands kader.
Derhalve knap hoe het hier onderling wordt verwoord.
Dergelijke inhoud en niveau om iets eruit te halen qua info en te leren zou ook bij het TJV forum wat meer welkom zijn.

1 2 ... 6 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.