Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 10 ... 100 101
Florian

Waar zie je wie wat rijdt @cerebral

Cerebral36

'@AjVenema Helemaal eens. Valverde is naar mijn mening nu echt wel over zijn top. Fuglsang gaat volgens mij nooit herhalen wat hij vorig jaar deed. Kwiat meh.

Ja dan is toch Ala veruit de safeste bet. Ik wil Matthews ook graag mee, kijkende naar zijn schema, maar daar staan nu Jungels en Styby (over twijfel gesproken) nog :)

Leuke puzzel weer !

@MrRaas: procyclingstats

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Ik heb inderdaad ook nog wel wat goedkopere jongens op de korrel die het volgens mij beter gaan doen dan Valverde.
Iemand een mening over Higuita? Doet dit jaar ook het drieluik (met woods en Clarke) Het is z'n debuut, maar we weten allemaal hoe goed dat ventje is.

Fuglsang zn succes zit ingeprijst, en hij kan eigenlijk alleen maar minder gaan dit jaar. Kwiat heeft 1 extreem goed jaar gehad, voor een miljoentje minder had ik 'm meegenomen:) Heel ineos ziet er trouwens veelbelovend uit, maar echt lekker gaat het zelden.

Jungels is een persoonlijk favorietje, maar voor deze prijs kies ik toch andere jongens. Het voordeel van de Quicksteppers vind ik dat ze uiteindelijk toch allemaal wel scoren.

Cerebral36

'@AJ Higuita gaat bij mij mee, maar zijn zoveel opties :)

DQS gaat uiteindelijk de rest van mijn selectie bepalen. Vind het momenteel erg moeilijk om te bepalen of Jungels Styby en Lampy echt de 2 mil meer waard gaan zijn to.v. Asgreen/Senechal/Ballerini.

Ik wil sowieso dan Ala + 1 dure en 1 goedkopere, maar ja wie dan :) Styby vs Lampy vs Jungels en Senechal vs Asgreen vs Ballerini....pffffff

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Altijd afwachten hoe zo'n Higuita het gaat doen als het shitweer is in de klassiekers, sowieso vind ik een LBL altijd erg onvoorspelbaar. Valverde vind ik voorlopig wel erg prijzig.

M@thijs

Valverde is over zijn top maar nadat ik de puntetelling heb gezien twijfel ik toch, hij rijd evenveel koersen als flip en kost de helft, dit betekend dat flip structureel 7/8 plaatsen boven hem moet eindigen1=100 8/9 = 48/52

Jori

'@ M@thijs: leuke som, maar in 3 a 4 koersen (afhankelijk of BP op het definitieve schema komt, denk het wel) maak je Alaphilippe sowieso kopman (x3 en mss in Amstel/BP x2.5 als MvdP meedoet). dat mag je dus zie als zien als 5.5 races extra als je ze direct met elkaar vergelijkt, inclusief kopmanfactor. Tenzij je dan andere renners kopman zou maken, dan moet je dat verschil verrekenen.

Overigens is Fuglsang echt niet gek geprijsd. Hij hoeft natuurlijk niet de prestatie van vorig jaar te herhalen, overal top 5 of zelfs top 10 en dan is hij als heuvelman zijn geld echt wel waard zijn icm kopmanfactor (kijkende naar de consistentie van uitslagen van anderen in SB, Amstel, WP, LBL). Maar rijdt hij wel alles? TotA zit er vervelend bij en je hoort er veel tegenstrijdige berichten over programma Fuglsang.

@ Hartstikke bedankt: True, al is het ook bekend dat GvA en Valverde ook stuk minder zijn in hondenweer. Maar eigenlijk is het altijd goed weer. Laatste keer dat ik me herinner dat het echt slecht was, toen won Poels LBL. Al is het wel een factor. Als het in openingsweekend echt slecht weer is, sluit ik ook niet uit dat ik bijv. Pedersen nog eventjes in mijn team pruts :p

Poeksel

Het lastige van de kopmanfactor is dat je moet vergelijken wat b.v. renners A, B en C opleveren en renners B, C en D. Oftewel, 3A +2.5B+2C - 3B-2.5C-2D levert het verschil op tussen A en D in aantal punten. Maar je moet wel eerst inschatten op welke plek je renners eindigen, en dan nog inschatten hoeveel geld hoeveel punten waard is. Met gewoon wiskunde kom je er helaas niet...

De heuvelklassiekers zijn sowieso wat lastiger in te schatten dit jaar denk ik, omdat diverse renners meedoen die weinig tot geen geschiedenis ermee hebben, maar wel hoog kunnen eindigen. Diverse sterke klassementsrenners (b.v. bij TJV), diverse jonge renners. Het is dan toch een gok, zeker als je ze als kopman wilt opstellen. Wel eentje waarmee je het verschil kan maken!

Timeas

Hoe goed Fuglsang ook zou kunnen zijn, is het niet zijn prijs die hem naar mijns inziens minder interessant maakt, maar een cruciaal verschil in de rest van zijn programma...

Jori

Of eigenlijk dus 3A - 0.5B -0.5C - 2D het verschil ;)

M@thijs

'@jori heb je helemaal gelijk in als hij bp rijd is het een no brainer.
Maar zonder bp is flip best wel duur. Over fugl geef ik je geheel gelijk trouwens.

Weet iemand hoe flip is in slecht weer? Best goed volgens mij maar weet het niet zeker.

dewim

Iemand een idee wat Pogacar zou kunnen in de klassiekers, zie dat hij voorlopig genomineerd staat om 4 stuks mee te rijden ?

Ajvenema

'@Wim: Pogacar kan helemaal niks in Frankrijk. Zo snel mogelijk vergeten en zeker niet opstellen.

Cerebral36

Wat ik het vervelende aan Flip vind, is stel dat hij opeens wel een Strade gaat rijden vanwege wat voor redenen dan ook dan is hij in combinatie met de andere races echt een must have. Zelfde als hij deelneemt aan de Brabantse Pijl. Hierdoor moet ik hem eigenlijk wel meenemen. Ondanks dat blijft mijn stelling dat ik 5 mil voor 5 races (voor zover nu bekend) teveel vind. Maar ik heb ook al geen Sagan en hen beiden niet klinkt als pure zelfmoord :)

Laatst gewijzigd
GlennTour

Toch heerlijk..na de Vuelta was het oh zo'n rustige periode.

En nu: zoeken, stressen en discussiëren tot de eerste rit....

En dan: oh crap, had ik toch maar beter mijn eerste gedachte behouden of dan valt MVDP en gaat alles in rook op. :D

Heerlijk dit spel!

Cerebral36

'@Glenn Don't you dare jinx Matthieu !! Foei ! :)

GlennTour

Haha! Mijn excuses!

Jori

'@ AJVenema: en dat team UAE presteert ook dramatisch, niks meer van verwachten :p

Treenert

'@joern00: je gebeden zijn verhoord, Quinten Hermans is toegevoegd. En omdat je er zo enthousiast over bent is ie, speciaal voor jou, net zo duur als Higuita geworden. ;)

@Poeksel: dat dus …..

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik zie in de waalse klassiekers meer 500-1m renners die flip of fugl kunnen vervangen dan in de vlaamse die sagan, mvdp of dure qs kunnen vervangen, denk ik. Zelfs als je de kopmanfactor doorrekent. Wat niet wil zeggen dat ik mvdp en sagan zeker mee ga nemen en flip of fuglsang zeker niet.

Iemand trouwens een zinnige kijk op E-F dit kaar qua verwachte starters buiten die nu op PCS staan?

Florian

Ik neem Sagan en Alaphilippe niet mee, anders wordt het gewoon te duur. Je moet ook nog andere renners meenemen.

Cerebral36

'@KJ "Ik zie in de waalse klassiekers meer 500-1m renners die flip of fugl kunnen vervangen dan in de vlaamse die sagan, mvdp of dure qs kunnen vervangen, denk ik." Deze moet je even uitleggen :) Wat hebben 500-1 millers te maken met de absolute favorieten?

@Florian Raas: Je heette hiervoor toevallig niet Kevin Raar he ?

Poeksel

Quintana is ook toevoegd! En ook 750k. Met drie renners van 750k/1M zou je in de heuvelklassiekers goed kunnen scoren, maar dan moet je wel de goede drie hebben.

Cerebral36

Ok en daarmee begrijp ik ook wat KJ wilde zeggen :) Maar dan moet je inderdaad wel heel erg goed gokken :)

Ludi

Dat bedoelde ik ja. In de vlaamse klassiekers zijn er meerdere dure toppers. In de waalse eigenlijk maar een handje vol. En er zijn toch bij iedere race 10 renners doe top 10 rijden. Wellicht zijn er zelfs een aantal die dat meerdere keren doen. Is lastig zeggen, maar als je de juiste keuze maakt zou je dus in principe een geweldige alaphilippe makkelijker kunnen vervangen dan een geweldige Sagan. In theorie...

1 2 ... 10 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.