Dat is nou ook zo verneukeratief aan dit spel. Naast wielerkennis is een wiskundeknobbel nl. ook best handig.
Voorbeeld: Lampaert scoort met 4 top-10 (1 x 3e) plekken meer punten dan Flip met 5 x top-10 waarvan 3 x winst.
Dat kan toch eigenlijk niet? Wat mij betreft mag hij veel punten scoren maar kan hij zonder overwinning nooit boven een renner mét zege uitkomen.
Vd Poel rijd 5-9 wedstrijden. Dit geeft een gemiddeld kostenplaatje van 1 mil/ wedstrijd. Een prijg die alleen geevenaard word door flip en fuglsang.
Het verschil is echter dat je bij deze 2 heren weet wat je ermee moet qua kopmanpunten.
Vd Poel is een joker of goed of slecht dan gok ik liever op de goedkopere sagan die meer rijdt en kans maakt op teampunten.
Sagan is niet te beroerd om een paar koersjes te schrappen, terwijl MvdP volgens mij nog behoorlijk gretig is, en veel rijdt. Het kan best zijn dat Sagan een fantastisch voorjaar rijdt, maar hij lijkt helaas niet meer de gretigheid te hebben om overal top 10 te rijden. Ik zou zeker niet op Sagan gokken ten koste van Mathieu.
@treb waarom zou DQS minder gaan winnen? Volgens mij wordt dat elk jaar opnieuw geopperd:) Als ik even kijk naar de kern voor het voorjaar: Lampie, Stybar, Jungels. Daar net onder Senechal en Asgreen, en Ballerini die waarschijnlijk staat te trappelen om het ook eens te proberen. Hoe ga je zo'n team verslaan?:)
'@ AJvenema; Gilbert is vertrokken bij DQS; Bij Lotto (in mijn ogen) een sterk blok Gilbert-Degenkolb en bij CCC (ook in mijn ogen) een sterk blok GVA met Trentin. De concurrenten van DQS vindt ik sterker dan het afgelopen jaar. En ik weet het, dit is theoretisch mijn gedachte, de praktijk zal uitwijzen hoe het gaat. 😃
Sagan laat in zijn laatste interview ook wel wat uitschijnen dat de nieuwe generatie de rol toch aan het overnemen is. Dus ik kan het idee van minder gretigheid wel volgen. Maar misschien wil hij dit jaar de druk een beetje verleggen naar jongens als MVDP, WVA,...
DQS heeft toch nog altijd een superteam. Ik zie Jungels en Asgreen dit jaar wel de rol van Styby en Lampaert wel overnemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.