Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 13 ... 100 101
Jeffrey81

Als je voor Flip kiest, dan moet je dat vooral doen omdat je denkt dat hij podium rijdt in AGR en de Waalse klassiekers. En dan lijkt het me zinvol om Evenepoel ook te nemen, want die pakt in de Waalse klassiekers dan teampunten mee.

In de Ronde van Vlaanderen zie ik Flip niet per se heel hoog eindigen. Misschien vooral een kans op teampunten voor hem daar. (Al weet ik tegelijk dat hij niet te onderschatten is)

Cerebral36

Ja Ala blijft het grote twijfelpunt. Qua teampunten rijdt van de 4 DQS toppers momenteel Jungels het meeste met allen samen, 10 x. Styby en Lampy 9 x en Ala zelf dus 5 x. Ik kan dus persoonlijk maar niet bepalen welke DQS nou mee te nemen :) Heb nu Flip Evenepoel en Styby maar op de een of andere manier voelt dat niet ok.

Jofferde

'@Jeff, Evenpoel gaat niet want ik heb er al 4 van DQS.
En ik zal je verklappen dat dat de duurste 4 zijn. Of dat verstandig is, weet ik dan ook weer niet.

Cerebral36

'@DerMeister Dat is met name ook ingegeven door teampunten dan. Want met die 4 valt dan iig Naessen en/of GvA weg lijkt me. Ik begin te denken dat ik me momenteel teveel laat leiden door teampunten en me daardoor teveel op DQS focus. Andere reden is dat het typisch voor mij is om dus precies de verkeerde DQS te pakken en dan is de top 4 weer safe haha.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ik heb één DQS mee puur en alleen maar voor de teampunten, en dat is Van Lerberghe. Mijn huidige gedachte/hoop is dat die wel eens in een wedstrijd of 10 in de ploeg zou kunnen zitten. De vraag is of ik dat miljoen niet beter kan besteden, maar daar ben ik nog niet echt over uit, haha

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Cerebal dan moet je inderdaad genoegen nemen met bepaalde renners niet, zoals GVA inderdaad.

Als DQS gaat domineren dan heb ik geluk, en anders doe ik mee voor spek en bonen. Achja, we gaan het mee maken.

Overigens vind ik Ewan wel ruim aan de prijs aangezien hij maar 2 rondes mee doet...
Terwijl ik dat dan bij Flipje weer niet heb. Die kost 1 mil per ronde en Ewan 0,75 mil.

Jofferde

'@Jeffrey81 say what? Maar 1 DQS renner?? Gedurfd!

Jori

Ballerini ziek, dat is toch niet zo lekker 12 dagen voor start klassiekers.

Jeffrey81

Nee nee, maar ééntje puur en alleen voor de teampunten. ;) Ik heb er wel 4 in totaal. Naast Van Lerberghe nog Stybar, Lampaert en Asgreen.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Het stond er wat verwarrend inderdaad, haha

Jofferde

Als je de goedkopere DQS renners pakt kun je wel echt een dik team maken inderdaad.

Cerebral36

'@Jeff Erg benieuwd wie jouw caps zijn in de Waalse Klassiekers :)

Jeffrey81

Ik heb daar ruime keuze denk ik, met MvdP, Pogacar, Formolo, Wellens, Benoot, Schachmann en Lutsenko. Wie er kopman worden zal ik op dat moment wel beslissen.

acb

Trentin staat 6x op de wedstrijdlijst, toch?

Lutsenko lijkt me verdedigbaar. Kan ook teampunten scoren voor Fuglsang. Heuvels (behalve WAP) zijn moeilijk te voorspellen (moeilijker dan sprints inderdaad), dus je kunt ook gokken op een goedkopere renner. Bijvoorbeeld een Sloveen of Colombiaan of Formolo.

Als je Ackermann/Viviani niet neemt, wie zijn dan je kopmannen in De Panne en Eschborn? Van die laatste stelt de startlijst nog erg weinig voor. Gok je er bijvoorbeeld op dat Bouhanni in beide start?

Wat denken jullie van Philipsen? Volgend jaar misschien?

Jeffrey81

Ik vind de sprints juist moeilijk te voorspellen, en dat zit m vooral in "wie start waar?"... ik heb voor de Panne twee renners, en voor Eschborn nul. Maar ik heb wel een aantal renners dat daar zou kunnen starten, dus hopelijk gaan ze dat ook doen.... liefst met bekendmaking voor einde deze maand :)

Valvuillerdemoz

'@acb: Ja, maar dit jaar misschien ook wel.

Laatst gewijzigd
Pim96

Vind ik best een leuke discussie om Alaphilipe niet mee te nemen. Sta er voor open om me om te laten praten en hem niet mee te nemen.

Ik zie op dit moment geen renner die dan inderdaad captain worden in de Waalse klassiekers.

Scorito noemt Fuglsang en Kwiatkowski als grote kanshebbers, maar gaan die nou echt daar top 10 rijden alweer? Ik vind dan Schachmann wel iemand die dat kan. Formolo, Higuita (In klassiekeromstandigheden?) , Valverde (of toch te oud?), Gaudu (nog niet constant?)
Woods en Teuns?

Cerebral36

Het vervelende aan Ala wat hij boven de meeste andere heeft is dat als hij start hij meteen topfavoriet is en hij dus easy 1e cap is. Stel hij wint er 2 en je hebt minimaal 1 extra DQS mee in die race is dat al 660 punten + de losse punten voor de extra renners. Maar dat is allemaal in een ideaal scenario.

GlennTour

'@acb
Een interessante podcast op Sporza koers met Philipsen. Kan je misschien wat wijzer maken.

Ik verwacht dat Evenepoel gaat schitteren in de Ardennen.
Alaphillipe vind ik toch echt duur in ruil voor de onzekerheid van deelnames/ambities.

Fulsang vind ik vaak een onderschatte renner. Iedere grote ronde of dergelijke twijfelt men aan hem. Maar toch pakt hij steeds de nodige punten als ik het me goed herinner. Dus ik denk toch dat hij genoeg punten zal pakken. Ten slotte zijn het maar 2 wedstrijden in de Ardennen.
Voldoende punten pakken in de ritten ervoor lijkt me toch de prioriteit.

canard de toilette

Heerlijk het klassieke voorjaar gaat weer starten. Er gaat niets boven het geluid van brekende sleutelbenen op natte kasseien. Ook Le Canard is weer ontwaakt, vrij van de ketenen die wielerflits had opgelegd om weer heerlijk te kunnen sparren met mijn forum vrienden. Na een kleine 13 pagina’s gelezen te hebben over een parel die geen punten op gaat leveren en het vraagstuk wel of geen 4 DQS moet Le Canard altijd lachen om de hard schreeuwende forum gebruikers die iedereen willen overtuigen om hun adviezen maar te volgen en daardoor ook net als zij, in de top 5000 te eindigen. Nee Le Canard volgt dit jaar Maarten Davidse de winnaar van de tour. Als iemand er verstand van heeft zou hij dat toch moeten zijn zou je zeggen. Kies aan de hand van de statistieken en niet aan de hand van kansloze tips over 750 renners. Het verschil wordt gemaakt door de keuze van de duurste renners en de juiste aanvulling qua 2,5 renner . Maar wil je toch graag middelmatig eindigen en achteraf roepen die ene 750 renner heeft het verschil gemaakt volg dan vooral mijn Zeeuwse vriend.

arjenzvob

A, nep-WcEendt is ook weer terug. Die kettingen hadden best wat langer mogen blijven zitten. Vertaal Canard de Toilet maar eens...

Laatst gewijzigd
canard de toilette

Ha Arjen, jij kreeg zeker een push melding Zeeuws en middelmatig ?

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@acb Tja Philipsen.. goede vraag inderdaad.

Cerebral36

'@Glenn Ik hoor hier inderdaad weinig over Fugl. Kijkende naar de resultaten van vorig jaar en het feit dat hij 2 mil goedkoper is, lijkt hij toch het beste alternatief voor Ala in de Waalse. Aan de andere kant, wat hij vorig jaar deed, doet hij toch niet nog een keer.......toch......

GlennTour

Ja...zo zijn er nog renners waarvan je denkt..nu is het toch wel gedaan of de beste jaren zitten erop en dan..flikken ze het toch weer ergens.

Uit de podcast met Philipsen blijkt dat hij denkt enkel podium te kunnen ambiëren in KBK..de rest denkt hij geen rol van betekenis te spelen..

1 2 ... 13 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.