Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 19 ... 100 101
Cerebral36

'@Ab Volgens mij rijden ze alleen DDV eventueel samen.

Pim96

Ik twijfel of Gaviria en Ewan panne en EF gaan rijden. Als ze niet beide koersen gaan rijden, dan zijn ze meteen al minder interessant.

Ajvenema

Ik zou Merlier ook niet meenemen voor de teampunten, maar juist voor top5-10 Kuurne, de Panne en Gent Wevelgem.

GlennTour

'@Jeffrey

https://www.wielerflits.nl/nieuws/dit-is-het-voorlopige-wedstrijdprogramma-van-mathieu-van-der-poel/

GlennTour

Hierin vertel MVDP dat hij niet zeker is van deelname aan de heuveletappes zelfs niet de AGR.
Dit artikel werd vanochtend geupdated.

Ab Normaal

'@Pim
Ewan rijdt de Panne. Heeft ie aangegeven. Doel van hem en de ploeg.

Ajvenema

'@Ab De vraag is dus vooral hoe ie het in San Remo gaat doen. Als ie daar weer top10 kan rijden is ie zn geld waard, maar anders heb je alleen de Panne, en dan zouden er toch betere opties moeten zijn voor 1.5 m...

Jeffrey81

'@glenn: Dank je wel.

Poeksel

Ewan is wel een van de grote favorieten voor Milaan-San Remo volgens de bookmakers. Nou was hij dat vorig jaar ook en toen werd hij 29e, dus het zegt niet zo veel (een jaar eerder was hij wel tweede).

GlennTour

'@jeffrey

Ik denk wel dat hij de AGR gaat rijden. Is hij toch ook wel een beetje verplicht aan het Nederlandse publiek lijkt me.

Jeffrey81

Ik zou het hele bericht nog eens goed lezen als ik jou was Glenn. Zoals ik het lees is het niet echt een kwestie van willen of kiezen, maar van mogen

Ajvenema

Volgens mij hebben ze juist de wildcards al binnen, maar moet ie zelf nog beslissen.
Hoe dan ook, als ie zich goed voelt rijdt ie vast. WAt is uberhaupt zn alternatief?

Jeffrey81

Hey...wtf....er staat nu inderdaad ineens weer iets heel anders. Of ik ben gek (wat niet uitgesloten is, haha)

GlennTour

Ja dat begrijp ik wel. Mogen of niet mogen.

Het zal afhangen hoe hij zich na de Vlaamse en Italiaanse klassiekers nog voelt. Maar ik denk nu wel dat als MVDP zegt dat hij de AGR wilt rijden dat zijn ploeg daar wel naar luistert. Die status zal hij toch wel hebben in zijn team.

Cerebral36

Als we kijken naar de normaliter no brainer caps dan steken Flip, Sagan, MVdP en Acky (sprints) er toch wel uit. Ik heb nu een team gemaakt met alle 4. Is in de breedte natuurlijk wel wat zwakker, maar qua caps.....En daar wordt het spel toch door bepaald. Ok, ik weet het echt ff niet meer :)

KV

'@Ajvenema: klopt wat betreft Merlier. Die 3 koersen had ik ook voor hem aangestipt (Kuurne twijfel ik wel door het zwaarder parcours dit jaar). Maar hij rijdt in principe ook DDV en Roubaix samen met VDP, dus wat teampunten daar zijn toch niet onwaarschijnlijk

snoeppoeppie

Volgende naam: Bettiol?

TrEb

'@snoeppoepie hetzelfde als Vanmarcke!

Treenert

En dan nog Felline, welke koersen mag hij rijden en kan hij zijn opleving van ik dacht 2017 bij zijn nieuwe team evenaren?

snoeppoeppie

Ik twijfel er eigenlijk sterk aan om geen rassprinter mee te nemen...
Uiteindelijk, hoeveel ritten eindigen écht zeker op een massasprint?
In mijn ogen alleen De Panne en Frankfurt.
San Remo kan, maar kan evengoed anders uitdraaien en is dus 50/50.
Al bij al dus 2,5 koersen. Welke topsprinter geeft garantie op 2 top-3 noteringen in deze ritten?
Temeer omdat ze allemaal tamelijk prijzig zijn eigenlijk!

Alle andere klassiekers die op papier "vlak" zijn, eindigen toch vaak op een sprintje in beperkte groep, en daar ontbreken die echte topsprinters toch meestal?

Hoe denken jullie hierover?

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Ackermann de Panne en EF 2 x winst als 1e cap is 600 punten. Maar een voorbeeld.

Zelfs al wint hij er maar 1 is dat 300 punten, wat meer is dan de meeste renners die je nooit cap zal maken zullen halen. Je moet er dan natuurlijk wel op vertrouwen dat de sprinter die je kiest er echt 1 kan winnen :)

Laatst gewijzigd
Poeksel

En hoeveel meerpunten zijn dat, Cerebral36?

Cerebral36

Geen idee man :) Hangt van zoveel factoren af. Maar het is voor mij een reden om Acky in ieder geval mee te nemen.

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Cerebral en zou je dan toch niet om diezelfde reden ook Viviani meenemen?

gercodevries

'@Timeas de winnaar van vorig jaar had 7374 punten. Ik was het overigens niet :P

1 2 ... 19 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.