Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 44 ... 100 101
Treenert

'@Florian: jawel hoor

@M@thijs: dat dus ……………….. aaarrgghhh

@gesink/dekker: ik zou het niet met zoveel zekerheid durven beweren, hij is wel HC hé, zou mij niet eens meer verbazen.

steefje9

De enige waar ik 250 van af kan snoepen is mezgec. Dat is met bol mijn enige goedkope "sprinter"

M@thijs

'@steefje ik zou viviani en merlier pakken dan. Kun je ook nog ergens iets upgraden misschien.

Il Partigiano

Volgens Sporza rijdt Lutsenko ook Strade en Dwars door Vlaanderen. Dat wordt nu tóch serieus het overwegen waard.

Risje89

Na aanpassing nummer miljoenmiljard ben ik wel tevreden over m'n verdeling (9/5/2/4).

De laatste knopen die door te hakken zijn:
1x2mil: Teunissen, Bettiol of Politt
2x750k: Turgis, Cortina, Sarreau of Gaudu

Het is meeste is lood om oud ijzer verwacht ik.

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Steefje dan zou ik die punten afsnoepen van Mezgec
@Risje89: Bettiol, Turgis, Kragh ook een optie?

Risje89

'@DerMeister nog wel veel onduidelijk over programma Bettiol, maar zou in potentie de meeste punten moeten kunnen pakken.. Kragh zou ook nog kunnen inderdaad, maar die viel vorig jaar (toen ik hem wel had), wel erg tegen.

Il Partigiano

Potverdorie, zit ik ineens met Matthews in mijn team.. Rijdt veel koersen, multifunctionele renner en scoort altijd zijn punten. Alleen die €3 miljoen.. Hm, naja, hij is er ook zo weer uit geklikt.

Treenert

Dit jaar benadert Stuyven het voorjaar anders. “Ik focus nu iets minder op mijn gewicht. Toen wilde ik echt proberen zo scherp mogelijk te zijn. Maar dat bleek voor mij niet nodig te zijn. Ik presteer beter als ik niet té scherp sta. Niet dat ik dik zal zijn, hoor”, lacht hij. “Maar ik ga niet scherp staan gelijk een klimmer, laat ik het zo zeggen. En ik ga meer externe stressfactoren proberen weg te laten en meer te genieten. Naast mijn trainingen goed uitvoeren, maar dat spreekt voor zich. En dus niet meer mezelf druk maken over het afwegen van de voeding en tot op de gram met alles bezig te zijn. Een beetje meer van het leven genieten. Hopelijk vind ik daardoor veel meer mentale rust.”

Dit is toch geen topsporter aan het woord?
Zus proberen, misschien dit, en hopen dat …………………
Dat zeg je gvd toch alleen als je meedoen belangrijker vindt dan winnen?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Haha Treenert. In eerste instantie had je je laatste zin niet gebruikt, maar die vond je toch nodig om toe te voegen?
Stuyven heb ik lang overwogen, maar na dit interview de knoop doorgehakt.

Lutsenko is in! Handig, die programma's van Sporza. Was ook mijn missing link. Ik twijfelde heel erg wie ik moest nemen, als laatste heuvelman. Bij UAE heb je Pogacar, maar ze hebben Formolo aangetrokken als man voor de heuvels. Wie spelen ze dan uit? Ik had nog 500k over, ipv hen dus Lutsenko genomen.

Verder zwaar ingezet op sprinters, zonder daarbij de balans in mijn team te verliezen. Bij Panne en EF nu 3 zekere kopmannen (wat is zeker wanneer EF nog maanden duurt). Team is rond, tenzij er nog gekke interviews, blessures of wat dan ook voorbij komen.

Jofferde

'@Risje89 en kun je hem niet upgraden naar Van Aert? Of verwacht je daar weinig van?

Jasperdewaal11

'@ Arjen Denk je niet datze bij UAE Ulissi uitspelen ook ??

arjenzvob

Ook dat nog ja. Maar Formolo is aangetrokken voor dit werk dus....

KV

Lutsenko inderdaad verleidelijk nu maar die heeft echt nog nooit iets klaargespeeld in de heuvelklassiekers, zelfs vorig jaar niet toen hij ook niet veel gereden had voordien. Ook RVV is nog nooit super geweest. Probleem is dat hij altijd super is in begin van het seizoen, maar dat hij die vorm blijkbaar niet kan doortrekken.

Jasperdewaal11

Oke Maar Fomolo spelen ze uit bij LBL en Ulissi bij WP als ik de resultaten van vorig jaar en hun historie zo zie

Jori

Dus Pogacar is een probleem vanwege Formolo, maar Lutsenko dus niet ondanks Fuglsang? OK :p

Risje89

'@DerMeister Wout zat er in eerste instantie wel in, maar toch wat te onzeker wat mij betreft. Ben wel fan van hem, dus hoop dat hij m'n ongelijk bewijst. Zou zo snel ook niet weten waar ik die miljoen vandaan zou moeten trekken. Ik denk dat ik het lekker zo hou. De knoop hak ik morgen wel door, drie keer :)

Elpiedro

Oef de keuze stress wordt opgevoerd :) Toch Flip eruit en dan Evenepoel, Teunissen wordt Naesen en Jungels wordt Lampie?? Maar Flip is voor mij toch minimaal 3x 1e kopman....

arjenzvob

Jori met z'n eigen rubriek. Ik bedoel dat het bij UAE niet duidelijk is wie ze uitspelen. Bij Astana is de kans groot dat het Fuglsang is, maar Lustenko is zeker ook een optie en gewoon een heel sterke renner die meer rijdt dan Fuglsang.

Voor wie nog twijfelt over van Aert:

https://sporza.be/nl/2020/02/27/straf-wout-van-aert-snoept-strava-record-van-chris-froome-af-op-flank-van-teide/

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Toch nog een laatste twijfel voor één renner van 1,5 miljoen: (1) Keukeleire wat ik een wat saaie keuze vind maar die misschien een aantal keren tussen plek 10 en 20 rijdt; (2) Lutsenko die toch wel interessant is door toevoeging Strade en DDV, volgens mij heeft hij wel een stap gezet voor de heuvelkoersen en wellicht teampunten voor Fuglsang en (3) Colbrelli die toch in KBK, MSR en de Brabantse Pijl nog wel punten moet kunnen scoren.

Jori

Ja hé, in mijn rubriek zat Pogacar en geen Lutsenko, dan kan je ook wel wat tegengeluiden verwachten.
Lutsenko klimt wel beter dan ooit, maar zijn punten vorig jaar waren eigenlijk enkel Fuglsang (60) en zijn 4e plaats omloop. 1.5 miljoen is dan gewoon echt heel veel.

Maar zoals WF zou zeggen, met een blok van Felline, Aranburu en De Vreese kan je misschien ook nog wel rekenen op teampunten in de kasseien ;)

ronvisser

'@Jori

Hahaha. Toen WF begon over teampunten voor INEOS heb ik het filmpje afgezet.

danusz1986

Kan Sarreau nou wel een heuvel oprijden. Staat op PCS als pure sprinter, maar volgens mij in de tour ook een paar heuvels verteerd en top 10 gefinished.

danusz1986

Ahh mijn pick Wallays weken uit met een blessure. Next!

Rawolf

Nu Youris tips wat zijn tegengevallen wil ik wel 3 van mijn gedachte spinsels delen om de in t beton gegoten teams toch aan t twijfelen te brengen.

1. Sagan gaat dit jaar voor het eerst in tijden de Giro rijden wat resulteert in een smaller klassiek programma. Dit opent kansen voor de 2e lijn, als je nog een opvuller nodig hebt zou ik Jempy Drucker daarom eens overwegen. Was vorig jaar echt heel sterk (oa top 10 in t nieuwsblad) maar heeft niet veel gereden vanwege een langdurige blessure.

2. Marc Sarreau gaat dit jaar voor het eerst een klassiek programma afwerken op Vlaamse bodem. Ideale man voor maar 750k die je misschien zelfs als kopman kan uitspelen in De Panne. Kan ook puntjes pakken in Gent Wevelgem, Kuurne en Roubaix.

3. Als je nog deelnemers zoekt voor de heuvelklassiekers kijk dan eens naar de punchetappes van de Vuelta 2019. De 2 Slovenen en Colombiaan daar aanwezig zijn allen gunstig geprijst en kunnen zomaar eens verrassen bij hun Ardennen debuut.

1 2 ... 44 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.