Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 88 ... 100 101
danusz1986

Flipje hier een keertje niet meegenomen. Zie toch veel mensen met Flip, MVDP en WVA. 10% gedaald. Had VDP, Kwiatkowski en Wellens als captains.

Westland95

VDP blijft drama met sprint positionering. Hopelijk was dit de laatste x dat Ala kort rijdt met de klassiekerpoule, 9% gedaald. Alhoewel de rest van de top 20 nog moet komen.

Pim96

https://www.procyclingstats.com/race/brabantse-pijl/2020/result

danusz1986

Maar 2 bij de top 20 haha lachwekkend.

FritsvanHoefelen

Blij dat dit heuvelgedoe voorbij is. Nu kan ik echt scoren

Rawolf

ja

Laatst gewijzigd
zeewolde

'@DKrikk volgens mij klopt je rekensom niet.
Die 30 voor Bagioli krijg je sowieso.
Dus het is 300 + 225 + 30 of 250 + 270 + 30 volgens mij wel een verschil 555 om 550.

Landeirovic

Covi kan wel is een verrassing gaan worden. Bij de beloften en juniors 4e en 12e in de RVV. is echt een talentje.

DKrikk

'@zeewolde je hebt gelijk idd. Al is het verschil klein.

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Weet iemand of Kristoff überhaupt heeft meegedaan in de wedstrijd? Ik zie een DNF maar heb hem niet gezien..

Sta nu op 97,9% en met de kasseien nog in aankomst (3x Jumbo met van Aert) en Ewan op de bank moet ik nog wel iets kunnen stijgen. Kopmannen telkens in top 8 gehad, Schiet dan wel op. Bagioli doet ook lekker mee. Rijdt die misschien nog RvV?

Landeirovic

Hoi, Ik zag Kristoff nog bij een uitgedund peloton op 20km van de meet. Hij deed mee voor de overwinning als ze zouden terugkomen. Toen kreeg hij een lekke band en gaf hij het signaal aan Covi om voor zijn kans te gaan. Ik ben er zeker van dat Kristoff er gaat staan zondag.

La Primavera

Waardevolle info @lander luypaert waavoor dank!

Platje

Ben benieuwd wat voor race het wordt.. in ieder geval MvdP, WvA, Kristoff, Senechal en Merlier mee volgens Scorito.. Ackermann, Kwiat, Pedersen erbij volgens PCS.. mooi lijstje met mannen, nu nog de juiste kopmannen kiezen

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik had op voorhand gehoopt vandaag een mooiere slag te kunnen slaan. En er zelfs speciaal Wellens en Vliegen voor meegenomen. Maar goed, met de 3 favorieten die het waarmaakten als captains (2e, 1e en 4e) mag ik niet klagen.

Enkel spijtig dat Cosnefroy en Barguil zo goed presteren + Valgren door zijn val is teruggeworpen.

Al met al sta ik er oké voor na de heuvels gezien ik daar redelijk, maar niet enorm op heb ingezet. Blessure van Greg is wel erg zuur. Maar ik heb denk ik ruim bovengemiddeld veel sprinters, dus dat er nog maar veel gesprint mag gaan worden!

Platje

Op welk percentage sta je nu en welke sprinters heb je Pietje? Heb zelf Ewan, Ackermann, Pedersen, Kristoff, Bouhanni, Merlier, Senechal (en nog WvA en MvdP) maar moet met RVV en PR mazzel hebben met de juiste kopmannen en niet teveel van de verwachte kasseienvreters moeten daar een goede uitslag rijden.. sta nu zelf op 97% en hoop de sprintetappes nog te stijgen maar geen idee hoeveel anderen hebben

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Sta nu op 77% maar de echte koersen voor mijn team moeten gaan komen. Heb geloof ik 12-14 man voor GW maar dat word nog wel een kopman klus dan.

Verder met Kristoff, Ackermann, Bouhanni, Merlier, Pedersen, Stuyven en Teunissen nog wel rappe mannen die in sprintjes kunnen scoren.

We gaan het zien.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Klinkt zeer goed hoor Platje! En iets beter dan hoe ik er voor sta.

Ik sta nu op 92,1%. Als (semi-) sprinters heb ik ook Ewan, Pedersen, Kristoff, Bouhanni, Merlier, Sénéchal, van Aert en vd Poel. Ackermann heb ik niet (vanwege de Vuelta), maar op zijn plek heb ik nog wel Hofstetter en Colbrelli.

RVV en PR zit ik ook niet heul ruim, maar heb net als jij wel kwaliteit. Met Mathieu hebben we in ieder geval de belangrijkste. En hopelijk is Wout de deftige nummer 2. Na vandaag durf ik Alaphilippe denk ik ook wel aan in RVV op plek 3. Normaliter had ik Greg gehad.

Verder verwacht ik nog fraaie dingen van Bettiol (en hopelijk Kristoff) in de Ronde. En van Vanmarcke, Pedersen en Senechal in Roubaix

Ik denk/hoop wel boven de 98% uit te kunnen komen als er lekker vaak gesprint gaat worden. Naar mijn idee staan er nog zeer veel teams boven ons die veel zwakker in de sprinters zitten en mogelijk niet eens 3 fatsoenlijke kopmannen hebben in de Scheldeprijs, laat staan de Panne

Jij mag misschien wel aan 99%+ denken!

Laatst gewijzigd
Platje

Daar gaan we natuurlijk wel voor. Normaal eindig ik rond de 65-80% met de klassiekers, omdat ik het lastig vind te bepalen wie waar rijdt. Dit jaar is dit een stuk makkelijker aangezien er wel al wat namen bekend waren voor de sprintetappes en deze nu ook een stuk meer meetellen dan normaal door het aantal gereduceerde koersen, maar toch met Gilbert (niet goed opgelet met blessure), Teuns en Wellens verkeerde keuzes gemaakt omdat er naast MvdP nog nauwelijks namen bekend waren voor de race van vandaag. Komt uiteraard ook door AGR die niet doorging, flip vandaag was een mooie meevaller (tenzij anders Teuns en Wellens er wel bij zaten). Het budget was, mede doordat de sprinters goedkoop waren (wat normaal logisch is maar deze corona-editie niet), ook wel heel erg ruim. Een Bettiol en Vanmarcke zijn ook wel lekkere renners om te hebben, ik had eerst Naesen maar door zijn val last minute gewisseld voor Gilbert

Laatst gewijzigd
Edd1e

Ik snap überhaupt niet waarom je pure kasseienrenners zou nemen dit jaar met alleen RVV en PR. Het enige wat je nodig hebt zijn heuvelrenners en sprinters met daarnaast wva, vdp en flip.

Cosnefroy maakt tot nu toe het verschil en Barguil zou ook een koopje zijn geweest, alhoewel de prijs niks uitmaakt met dit budget.

Als sprinters nog: Mezgec, Kristoff, Bouhanni, Stuyven, Pedersen, van Poppel en Merlier. Met voorlopig 7 renners aan de start voor PR ziet het er nog goed uit terwijl ik daar niemand speciaal voor had geselecteerd muv de grote 3.

PS Colbrelli was de eerste die ik erin zette nadat die in de tour alleen mocht knechten

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Ik heb de sprinters Ewan, Kristoff, Wout, Matje, Pedersen, Bol, Merlier, Teunissen, AJ Jansen en Senechal. Voor de koersen van Wout heb ik ook Teunissen en Jansen (Misschien truipunten en een top 20). Colbrelli had ik erin staan, toch Wellens meegepakt omdat hij zo veel koersen reed oa ook gisteren.

Bovenin zie je soms Ulissi, Konrad, zelfs een keer Mollema. Dan heb je niet goed de lijst van de Giro bekeken. Quinn Simmons was beetje dark horse maar die heeft zichzelf uitgeschakeld. Cosnofroy en Barguil had ik er ook graag bijgehad.
Paar top 20 teams gecheckt maar die 400 punten achterstand kun je best inlopen, omdat je dan 6-8 renners meer hebt voor RvV of PR (als die doorgaat).

Als Ewan doet wat ie moet doen moet 99% erin zitten. Met Pedersen en Stuyven weet je de rolverdeling nooit. Lijkt dat Pedersen sneller is op een vlakke sprint (de Brugge) en misschien ook Scheldeprijs.

Laatst gewijzigd
KV

Ik heb wel wat sprintdilemma's voor GW met betrekking tot kopmankeuzes. Als beiden meezitten (wat niet ondenkbaar is), wie zal dan sprinten?
- Stuyven vs Mads (heb beiden)
- Kristoff vs Philipsen (heb Kristoff)
- Merlier vs MVDP (heb beiden)
- Wout vs Teunissen (heb Wout - zou toch denken dat Wout zal sprinten?)

Daarnaast nog Ackerman (lijkt mij meest "zekere" kopman) en Van Poppel en zie dat Ewan ook zou meedoen, maar die laatste durf ik toch geen kopman maken

Ajvenema

Heuvels gingen prima. De komende koersen worden qua kopmankeuzes veel lastiger: Zie @KV, veel koppeltjes en dan zul je net ziet dat de verkeerde mag sprinten:) Ik ga denk ik toch voor Van Aert, en Van der Poel. Voor p3 heb ik dan nog Benoot, Stuyven, Kristoff, senechal en Merlier, maar eigenlijk hebben al die jongens binnen het team wel concurrentie. Wordt toch nog even zoeken naar hints. Kristoff lijkt me de meest safe optie, er vanuitgaand dat het een pittige koers wordt met wellicht regen.

Voor de kasseien heb ik Politt bij me als derde kopman achter Wout en MAtthieu, verder hopen op een paar uitschieters van de semi-sprinters aldaar.

Ik sta op een goeie positie voor een bekertje, maar alles gaat afhangen van de juiste kopmankeuzes...

KV

'@ Ajvenema: Benoot en Senechal zou ik zeker niet kiezen. De andere 3 zijn idd een valabele optie ;-)

rev

Parijs - Roubaix onzeker meldt het AD zojuist

WilliamS23

'@Platje,

Kwiatkowski doet zondag niet mee volgens PCS:

161 DOULL Owain
162 HAYTER Ethan
163 KNEES Christian
164 LAWLESS Chris
165 MOSCON Gianni
166 ROWE Luke
167 VAN BAARLE Dylan

Wellicht dat je verkeerd hebt gekeken?

Ikzelf heb zondag 13 man aan de start als het goed is. Met 62% en telkens niet meer dan 9 man aan de start tot nu toe, hoop ik nu toch wat meer te kunnen gaan scoren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 88 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.