Sporza Wielermanager

1 2 ... 22 23 24 25
KV

Misschien dat Jumbo Pog wel eens wil testen in de eerste rit... Of dat Alaph all-in gaat op de Pike en dan moeten de AK toppers wel mee, zeker omdat er dan ook bepaalde andere AK mannen (de minder explosieve types) niet mee zullen zijn. In dat geval zie ik het inderdaad te zwaar worden voor VDP en evt ook WVA. Een eerste gele trui betekent toch meestal wel een groot gevecht.

Wordt alleszins een leuk kijkstuk!

Gibo

VDP verwacht ik echt heel goed te zijn maar niet echt zijn parcours en Philipsen.
Wva verwacht ik iets minder goed als vdp maar kan dan weer in meer etappes scoren.
Girmay is dan weer goedkoper en zal in veel ritten de kopman zijn.
Als ik ze alle drie neem is er dan weer te weinig voor klassementsrenners of pure spurters.

Silent Hill

Nou, ik dacht een koopje te doen in de 3Mtjes met Van Gils, is die ook al 5M geprijsd. Maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Heb nu een team met 16 leuke namen, maar ik vrees dat een team met 8 absolute toppers en 8 kneusjes (veel) beter scoort. Niet leuk, voelt niet goed aan maar als je hoog wil staan, is het van moeten.

Laatst gewijzigd
SlepaUl1ca

Zeker geen makkelijke opdracht dit jaar, maar dat is misschien niet slecht.
Eender welke deftige renner zit al in de 6M+ categorie, met hier en daar een uitzondering 5M.
Wordt vooral weer zaak enkele nuttige mannen van 2M/3M te vinden..

Gibo

Ik heb nu een ploeg staan met 5 klassementsrenners van minstens 7m, 5 spurters (incl van aert, excl VDP) van minstens 7m en 6 aanvullingen van 2 of 3m.
Ik maak mezelf wijs dat daar niet veel meer aan gaat wijzigen

arjenzvob

Ik heb een minicompetitie gemaakt met de verrassende naam: Wielerflits

https://giromanager.sporza.be/join/gYVRe06Av4AQ

Silent Hill

Laporte vorig jaar 4de in het puntenklassement, enkel met een 1ste, 3de en 6de plaats. Dat krijg je toch niet uitgelegd :p

Poeksel

Hij deed (als leadout) ook mee aan tussensprints volgens mij. Dat zal hij nu vast niet meer doen.

Silent Hill

Zo zal het zijn. Opvallend toch.

yoeri

Ik doe voor de eerste keer mee met Sporza. Hoe ik het begreep kun je je bankrenners in transfereren wanneer je basis uitvalt of niet voldoet voor +10% afgerond naar boven vanaf 0,5. Dus alle renners onder de 5 miljoen pp de bank betekent dus geen extra afdracht. Zo begreep ik, maar nu lees ik hier zojuist dat mensen uitgevallen renners transfereerden tegen renners die zij niet hadden. Klopt het dat dit kan?

Omdat er 4 in de bus zitten en je 4 transfers mocht doen ging ik ervan uit dat dit de transfers waren die je kon doen. Dit staat niet helemaal duidelijk bij de spelregels. Dat verandert de zaak wel wat.

Poeksel

Je hebt een selectie van zestien renners, daar kies je elke dag uit welke twaalf renners je opstelt.
Je kan vier keer een transfer doen: een renner uit je selectie verkopen en een andere renner kopen.
Een renner die oorspronkelijk 2 miljoen kost, kost na het begin van het spel 2.5M (10% extra naar boven afgerond).

Laatst gewijzigd
BigApple

Ikheb mij ook aangemeld voor de mini-competitie. Arjan : dat linkje met “giromanager” is dat wel een link voor het tour-spel of gaat daar wat mis ? @arjenzvob

BigApple

Ah het lijkt goed te gaan 👍

Landeirovic

Ik twijfel om Wva en MVDP thuis te laten en die 19mil aan andere renners te spenderen. Zou het deze gok waard zijn?

Silent Hill

Ik heb het ook eens geprobeerd, ik kreeg enkel maar vraagtekens in mijn ploeg. Mas ? Yates ? Gaudu ? Girmay ?

WvA en Matje daarentegen staan garant voor veel punten, en je kan ze zonder rekenwerk makkelijk inwisselen voor de vraagtekens als die het goed doen.

Sowieso moet je de 1ste gele trui in je team hebben (of je loopt een goede start mis), en dan kom je toch snel bij MvdP uit.

Ab Normaal

Ja, ook ik heb zowel Wout als Matje. Niet omdat ik per se denk dat ze waanzinnig scoren, maar omdat je daarna kan wisselen wie je wil. Anders kom je toch altijd wat in de problemen denk ik.

Even één vraag die ik me nu bedenk. Krijg je eindpunten voor alle renners? Dus ook voor de 4 die je in de laatste etappe in de bus hebt?

Poeksel

Jawel: "Na de finish op de Champs-Elysées in Parijs worden de eindwinnaars van de vier klassementen in de bloemetjes gezet. Deze bonuspunten worden aan het puntentotaal toegevoegd (niet aan de laatste speeldag), zowel in het algemene klassement als in de minicompetities. Al jouw renners (basis én bus) komen in aanmerking voor deze bonus."

KV

Maar Wva ga je in normale omstandigheden toch niet wisselen met die sprints (en evt groene trui) op het einde?

Vdp zou je idd wel kunnen overwegen om na 12 te wisselen voor AK man.

oli4g

Voor degenen die eerder op dagsucces willen spelen, dagelijks wordt een groene trui gesigneerd door de ritwinnaar van die dag uitgereikt aan de speler met de meeste punten in die rit.

Ab Normaal

Zo, team klaar. 4M over gehouden voor wissels.

Limal

De Limalloten zijn ook ingeschreven. Last-minute vervangingen zijn niet uitgesloten...

Imbatido

Waarom 4 miljoen op de bank Ab Normaal? Het kapitaal moet op het veld staan toch?

Ab Normaal

Omdat ik niet weet wie er uiteindelijk goed gaat zijn. En die moet je wel kunnen wisselen. En met die taks moet je dus altijd duurder wisselen voor goedkoper anders

Poeksel

1M over hier, voor een enkele wissel. En de twee beste renners van 2M (hoop en denk ik) genomen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik heb 3 2M mee. Hopen dat Groenewegen veel sprints gaat winnen :)

1 2 ... 22 23 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.