Sporza Wielermanager

1 2 ... 22 23 24 25
Dr.Watt

Ik heb 4x 3m en dan nog 2x 2m

Limal

Ik heb 1x1m en 2x3m. Aan ploegpuntenmannetjes doe ik niet mee - mijn koopjes gaan allemaal zelf punten scoren ;-p

Edit: Nu de deadline verstreken is kan ik zeggen dat ik start met Pogacar (kopman), Vingegaard, Van Aert, Hindley, Skjelmose, Bilbao, Wright, Van Gils, Aranburu, Strong, Zimmermann en Berthet. Op de bank zitten Philipsen, Girmay, Meeus en Waerenskjold en 1M aan wisselgeld.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Goed aangepakt, Ab.
Onmiddellijk van dattum.

Landeirovic

223 punten vandaag en Strong ( 11) op de bank.

Sloddies

Volgende poging in dit moeilijke spel voor de Sloddies. 4 koopjes van 3 ook hier plus Berthet van 2. Helaas hier geen Yates in de ploeg, laatste wissels S. vervangen door Pidcock. Die stelt voorals teleur.

Silent Hill

Nu pas op gelet, maar wtf: 81.030 deelnemers ? Wow !!

Poeksel

https://sporza.be/nl/2023/07/13/david-van-der-poel-lacht-ik-heb-lang-getwijfeld-over-mathieu-in-mijn-tourmanagerploeg~1689237464828/

Hij is 20e geworden met de GIromanager, knap!

In onze minicompetitie staat SvenVDB bovenaan, vooral vanwege het koopje Bauhaus.

iMmi04

En dan nu tijd voor de hamvraag voor vele Sporza Wielermanagers: Wout Van Aert houden ja of nee?

Waarom WvA wegdoen:
- voor de komende 3 zware bergritten een extra klassementsrenner + mogelijkheid om nog een tweede klassementsrenner erbij te gooien qua budget. Kan je een enorme sprong mee maken tov de rest die WvA zullen houden dus.
- Indien hij Tour vroegtijdig moet verlaten doe je sowieso gouden zaak en al zeker als hij voor de tijdrit al wegmoet

Waarom WvA houden:
- Voor de Champs Elysées komt er nog een tijdrit en heuvelrit die op WvA's lijf zijn geschreven + een vlakke rit waar hij ook top 5 kan halen.
- Indien in de komende 2 van de 3 bergritten de kopgroep vrijspel krijgt van de klassementsrenners, doe je met WvA houden wellicht een goede zaak.
- Meer zicht op wie uiteindelijk hoog gaat eindigen in het eindklassement als je WvA er pas uitgooit in de laatste ritten en je bent veilig voor uitvallers om zou de juiste renners te pakken en hoge klassementspunten te vangen op het einde van het spel.

Place your bets!

jenzrscl

Wout is ideaal budget voor goeie transfer.. ik blijf toch nog liever zolang mogelijk wachten.. elke dag kan er iemand in die 3 dagen zwaar uitvallen..

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik vind vooral de vraag: wie er in.

iMmi04

Dus jij zegt zonder twijfel WvA er nu direct uit?

Ik vind de vraag wie erin toch iets makkelijker. Lijkt me sterk dat je naast Vingegaard en Poga nog volgende renners allemaal hebt: Hindley, S. Yates en Rodriguez (klassements + witte trui punten).
Dat zijn toch zekerheden. Heb je die ook al allemaal dan kan je nog terecht bij Pidcock en A.Yates.

De vraag blijft toch eerder of je één van bovenstaande nu meteen eringooit voor Wout of nog even wacht.

Ab Normaal

Ik heb Jakobsen. Die kon dus exit. Carlos Rodrigues er in Van der Poel gaat er morgen ook uit, eerste eens kijken wie er door de hoeven zakt.

Silent Hill

Als je kijkt naar de teams bovenaan, zie je inderdaad veel Bauhaus. Goed van diegenen die hem namen.

Zelf ook m'n eerste wissels gedaan: Landa Girmay uit voor Rodriguez Gall. Mijn enige foute keuzes, dus wie weet is er toch nog iets mogelijk.

Ab Normaal

Bauhaus heb ik geen enkel spel en die nekt mij overal.
Maar ja, die heeft zo weinig GT gereden, gaat die nog goed zijn na de komende week klimmen?
Misschien uiteindelijk Mads er nog wel in.

Landeirovic

Ik sta nu 880e overall. Ik heb WVA weg gedaan omdat naar mijn inziens zijn ritten voorbij zijn en hij bvb ook niet meedoet voor groen. 10mil budget en heb Carlos Rodrigues er in gehaald zo hou ik nog 2Mil over en heb ik nog 3 transfers.

Naar mijn mening is het vrij dom om je budget of transfers te verspillen aan een Bauhaus of Pedersen. In de sprints ga je het verschil niet maken. Wel in het eindklassement. Zaak is om zoveel mogelijk klassementsrenners te hebben en goed klimmende aanvallers.

Sloddies

Helemaal mee eens. Ik heb mijn eerste wissel gebruikt. Groenewegen eruit gehaald en in zijn plaats C. Rodriguez ingebracht. Als die overeind blijft levert hij alleen al aan eindpunten een karrenvracht binnen.

Van Aert houd ik nog even aan.

Landeirovic

Ik heb Philipsen, Strong, Meeus en Ghirmay. Er komen nog een 2 sprints aan. Ik ga het verlies best nog beperken.

SvenVDB

Ik sta momenteel op plekje 37 en heb nog al mijn transfers. Getwijfeld om Girmay eruit te halen voor Yates, maar voorlopig toch nog niets gedaan.

VincentK

'@SvenVDB, dat is een mooie klassering. Ik ben al blij met mijn plaatsje (net) bij de eerste 1000.
Maar als je echt wil scoren (bijvoorbeeld) top tien heb je volgens mij geen andere keuze dan 1 of 2 renners er in te zetten die klassementspunten gaan scoren en meer ritpunten pakken dan de renners die er nu in staan. Het blijft een gok, maar gaan voor de eerste 100 a 200 als lijn-toeper of echt indruk maken met een top 10… Ik zou wel weten waar ik voor zou gaan :-). Maar lijn-toeters waren vroeger wel de spelers die gemiddeld het meest verdienden.

Ab Normaal

Ik kan met twee man er uit precies de broertjes Yates wisselen, maar twijfel er aan of dat nu wel zo goed is. Betrekkelijk laat, dus daarmee win ik niets op diegene die ze al hebben, bovendien lijken ze langzaam beter te worden.
Ik overweeg Pidcock te nemen maar dan moet ik het bij één wissel houden. Pidcock lijkt steeds beter te gaan rijden en ik verwacht dat weinigen hem hebben.
Wat denken jullie?

Limal

Ik verwacht eigenlijk dat Pidcock een van de populairste 'ingewisselden' zal zijn. Zelf heb ik dat net alvast gedaan :-) Girmay + Meeus eruit en Pidcock (ritten+AK+jongeren) + Castroviejo (tijdrit+ beetje AK) erin. Van Aert heb ik er nog even in gehouden om evt als pasmunt te dienen voor een latere vervanging. En hoe meer mensen hem nu wisselen, hoe meer hij relatief gezien opbrengt als hij toch nog eens een vanaertje doet of wint op de Champs.

Tot nu toe trouwens een anonieme editie voor mij, zonder o.a. Bauhaus. Met twee goede dagen deze week wel wat gestegen in het AK (5919 nu), maar vóór de rit naar Bordeaux mijn ploeg vergeten aan te passen en zo 108 sprintpunten (Girmay+Meeus+Waerenskjold) laten liggen. Dat is het verschil tussen een 35e en een 17e plaats in onze minicompetitie, om maar aan te geven hoe dicht alles bij elkaar staat. Of hoe elk punt telt...

Laatst gewijzigd
Limal

'@SvenVDB en @Landeirovic, knap werk! Veel succes nog en hopelijk kunnen jullie nog wat verder stijgen.

VincentK

@SvenVDB en @Landeirovic, knap werk! Veel succes nog en hopelijk kunnen jullie nog wat verder stijgen.

Hier mis ik het kunnen plaatsen van een duimpje / plusje. Als je ergens heel hoog wilt eindigen, dan staat Sporza ergens bovenaan lijkt me.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Goeie wissel, Pidcock…

Poeksel

Ploegmaatpunten!

1 2 ... 22 23 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.