Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 10 ... 153 154
PPT

Gaat het script de truien verdelen? Dan wint Bernal hoogstens wit, niet geel.
Ik verwacht dat de INEOS hegemonie voor geel uit het script gaat.
Team INEOS heeft 3 klassementstoppers. Gaat daarvan één uitvallen? Dat geeft het script meer ruimte voor andere etappewinnaars.
Wint Roglič de tour? Dat is met zijn sterke team wel een goede kandidaat.
Met al de Nederlanders in het team heeft hij ook een hogere gunfactor zonder dat het een ál te Nederlands tintje krijgt met een Nederlandse winnaar.
De duurste sprinters zijn Bennett, Groenewegen, Ewan.
Één van de 3 valt denk ik uit en met Bennett kan zijn recente crash in het script geschreven worden.
Van der Poel en Evenepoel gaan punten scoren. Die hebben de gunfactor.
Misschien vallen ze wel later nog uit, het is hun eerste grote koers.

Ludi

Een van de duurste sprinters uit laten vallen accepteer ik alleen door een DNF, later in de bergen, in dit spel. Dit verwacht ik niet van bennett. Met zo weinig sprintritten zullen veel mensen max 2 van de 4,5-6m sprinters hebben, misschien zelfs veel maar 1 van de 4.5-5. Zij zijn dan meteen vrij kansloos, dat zou zuur zijn.

PPT

De uitval van de dure sprinter wel later door een DNF of DNS, daar dacht ik ook wel aan.

Sjas Patatje

Wat is deze ronde lastig te voorspellen zeg! De eerste fictieve ronde, waar ik nog wel een opmerking heb:
- Ik vind de beschrijvingen bij de renners te summier. Eigenlijk hetzelfde als altijd (of iets meer), waarbij veel renners dus geen beschrijving hebben.

Hoe zien jullie dat? Ik had het liefst gezien dat elke renner een beschrijving zou hebben, zeker omdat je in dit fictieve spel geen anders nieuws kan checken omtrent persoonlijke en team doelstellingen. Gaat er nu een onbeschreven pareltje veel punten bijeen sprokkelen op basis van de huidige vorm en/of prestaties uit het verleden? Dat is de hamvraag.

Verder had ik zelf meer voorbeschouwingen geschreven, elke dag één bijvoorbeeld. Een verslag waarbij je je moet inlezen en daaruit het "script" enigszins moet kunnen achterhalen. Met daarbij uiteraard de kennis van jezelf.

Nu blijft het voor mij toch te veel gissen naar hoe de scenario schrijver het voor ogen heeft, waarbij het belang natuurlijk is om zoveel mogelijk mensen te blijven boeien tot het eind. Daarin verwacht ik weinig uitvallers, renners die heel goed presteren en een (kleine) inzinking krijgen of juist andersom en een algemeen klassement waarbij de verschillen tussen de toppers niet bijster groot zal zijn. Dat is mijn verwachting nu.

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik had graag meerdere interviews gehad met ploegleiders voornamelijk. Iedere dag of week een kleine update was ook leuk geweest.

BarryE1

Zou het niet zo zijn dat wanneer je heel erg gefocust bent op het achterhalen/invullen van het script, dat de kans op persoonlijke teleurstellingen alleen maar verhoogt?

Jori

'@ Ab: Kom op, geintje moet kunnen toch? Enkel geloof ik zelf dus niet in de sterren die scorito eraan plakt, die zitten er vooral nog aan door andere spellen. Dat ik dat wat cru demonstreer door de vergelijking Porte-Evenepoel, hoef je niet als een persoonlijke aanval te zien.

Verder, eens idd met de opvatting over Quintana, maar afgezien van die paar monsterlijke bergritten, heb je nergens anders om hem op te stellen en voor 3.5 miljoen toch een dure investering. Hij gaat punten pakken, maar zoals aangestipt haalt een Kruijswijk waarschijnlijk meer door bredere inzetbaarheid (bijv tijdritten en ook mogelijke teampunten).

Geen 5 miljoen sprinter gaat uitvallen, die moet immers nog in Modena sprinten om niet al te gek geprijsd te zijn en te zorgen dat er geen meubels het raam uit vliegen :p

En idd, wat KJ zegt, die beleving mis ik. Uitvogelen of Roelandts wel echt mee gaat sprinten, wat de plannen met Aru zijn, waarom Ciccone opeens een beschermde rol heeft, welke etappes GvA en anderen vooraf hebben aangestipt en welke juist niet. Elke dag een fictief interview was leuk geweest. Nu kom ik ook veel voor mijn gevoel op de keuzes renner A vs renner B

Laatst gewijzigd
nasibal

Nu kom ik ook veel voor mijn gevoel op de keuzes renner A vs renner B

Toch net een echte ronde dus! ;)

Risje89

Verder had ik zelf meer voorbeschouwingen geschreven, elke dag één bijvoorbeeld. Een verslag waarbij je je moet inlezen en daaruit het “script” enigszins moet kunnen achterhalen. Met daarbij uiteraard de kennis van jezelf.

Als ze het een beetje realistisch aanpakken, heb je net als in een echte ronde weinig aan de voorbeschouwingen van Scorito.

Zoals hierboven al een aantal keer besproken gaan ze waarschijnlijk niet al te gekke fratsen uithalen met de toppers om het publiek wat tevreden te houden. Dat is begrijpelijk, maar ook jammer. Het haalt (denk ik) voor mij wel een deel van de charme (en de geluksfactor m.b.t. je punten) weg van een grote ronde. Hoop wel dat er een beetje drama in het script zit, anders wordt het wat te voorspelbaar/saai misschien?

hartstikkebedankt

Deels wel eens, het zou ook onrealistisch zijn als alle 3 tot 4 miljoen mannen allemaal ongeveer hun portie punten gaan halen. Dat er 3 klassementsmannen tegenvallen, maar dat die wel alle 3 nog een ritje meepakken en hoog in het bergklassement eindigen, bij wijze van spreken. Op Porte na dan, want dat is de enige die valt of ziek wordt.

Jofferde

Ik ben even benieuwd... hoe veel sprinters nemen jullie mee?

MarvinG

Zou toch ook grappig zijn als ze Porte ineens de Tour laten uitrijden inclusief een top 5 AK notering ;)

Ludi

Ik vind sprinters in dit spel een lastig begrip, wie vallen daar onder en wie niet. Ik heb best een aantal van die renners die scorito "snelle mannen" noemt in ieder geval

hartstikkebedankt

Uit Sagan, Bennett, Groenewegen, Ewan, Viviani, Démare heb ik er nu 1 in mijn selectie

nasibal

Uit Sagan, Bennett, Groenewegen, Ewan, Viviani, Démare heb ik er nu 1 in mijn selectie

Zelfde hier,

Zou toch ook grappig zijn als ze Porte ineens de Tour laten uitrijden inclusief een top 5 AK notering

Vlak achter Tejay bedoel je?

De Condor van Echt

Leuk, om al dat wikken en wegen te lezen! Ik ben zelf, mede naar aanleiding van jullie redeneringen, nog wat aan het schuiven met de laatste drie renners, maar voor de rest denk ik dat mijn team wel 'staat'.

Ik heb zelf nog wat na zitten de denken over het Scorito-script, en ik moet zeggen dat het heel leuk is om je eigen koersverloop te verzinnen! Ik heb geprobeerd om deels in het hoofd van de scripter te duiken, maar ook wat toe te voegen wat ik zelf zou doen.

Ter vermaak (niet zozeer ter lering) kom ik, al fantaserend, op de volgende acht beschrijvingen voor rit 1 t/m 8 uit. Nogmaals, vooral ter vermaak - zeker als je benieuwd bent wat pechvogel Gallopin allemaal overkomt...

Etappe 1. Breda - Breda
Op papier is de eerste etappe van deze Scorito Grand Tour 2020 een bewegend-behangetappe. En dat blijkt inderdaad zo te zijn: een kopgroep van 3 krijgt de ruimte van het peloton. Enige noemenswaardige is de uitslag van de tussensprint (1. Sbaragli 2. Manzin 3. De Marchi; Sagan wint de pelotonsprint voor Matthews) en een incident met Tony Gallopin, de pechvogel van vorig jaar - herinnert u zich de parasol nog? Hij glijdt uit over een nat wegdek, veroorzaakt door een lekkend zwembadje.
Dylan Groenewegen is de sprinter met turbodijen die als eerste over de finish komt, voor Bennett en Viviani. Aldus neemt hij revanche op de Tour van vorig jaar door de eerste gele trui te winnen. Ewan wordt 4e, omdat Scorito niet zijn vaste lead-out Roger Kluge mee heeft gegeven. Andere renners die in de top-20 terecht komen zijn o.a. Cimolai, Kristoff, Bouhanni, Mareczko, Nizzolo, Stuyven, Garcia Cortina en Bonifazio.

Etappe 2. Utrecht – Neeltje Jans
Deze etappe, die bij menigeen nog in het geheugen gegrift staat als de beruchte waaieretappe van de Tour 2015, begint nog heel kalm, omdat er weinig wind staat. Over de eerste twee uur is dus weinig te melden, behalve dat Mareczko net na de neutrale zone op de gele brug over het Amsterdam-Rijnkanaal niet gelost wordt. In Rotterdam rijdt Sbaragli even virtueel in het groen, als hij zijn medevluchters Ligthart en Dowsett bij de tussensprint voor blijft. Maar het peloton vat ze op de Erasmusbrug in de kraag, en terwijl Mareczko daar gelost wordt, trekt de noordwester steeds harder aan… En ja hoor, het peloton gaat de A15 onderdoor, slaat naar het westen af, en DQS en Ineos zetten de boel op de kant!
(Natuurlijk zijn er waaiers - waarom zou Scorito deze etappe anders opnemen??)
Waaiers,
waaiers,
waaiers,
overal waaiers!
Het duurt een tijd voor de Renaat Schottes en Sebastiaan Langevelds van deze wereld hebben kunnen achterhalen wie waar zit, maar zo ergens in de Hoeksche waard blijkt de schade aanzienlijk… In Waaier 1 zit met maar liefst 5 man: hardrijders Lampaert, Asgreen en Evenepoel met Morkov en Bennett. Ook Dylan van Baarle mag straks als een van de eersten douchen: hij heeft Thomas en Bernal keurig erbij gehouden. Ewan komt met de schrik vrij dankzij De Buyst en Gilbert, die zijn voormalige ploeggenoten natuurlijk heel goed heeft ‘gelezen’. Ook Vanmarcke heeft goed werk gedaan voor Higuita – de Colombiaan was in de waaierritten in Parijs-Nice ook al op zijn post. Urán is echter nergens te bekennen, omdat Bettiol net niet goed gepositioneerd zat. Verder zit Nibali dankzij Stuyven en Pedersen werkelijk in een zetel. Verder heeft Quintana laten zien dat de waaierritten in P-N geen toeval waren: hij zit er als eenling bij, evenals Sagan, Vermote (zonder kopman Viviani) en Hofstetter.
In een waaier passen natuurlijk maar hooguit 20 coureurs. Dus wie hebben de slag gemist? TJV is het eerste opvallende slachtoffer: in Waaier 2 rijden Van Emden en Van Aert zich helemaal stuk voor Kruiswijk, Groenewegen en Roglic – die liet zich ook al in de Vuelta verrassen. Gelukkig voor hen zijn er meer hardrijders aanwezig die alle reden hebben zich op te offeren: Küng (met Pinot), Impey (met Adam Yates), Benoot en Kragh (met Kelderman), LLS en Izagirre (voor MAL). Natuurlijk zien we ook Mathieu van der Poel, die zich kostelijk vermaakt! De Bora-rijders helpen slechts halfhartig mee, omdat Sagan voorin zit. De schade voor andere klassementsmannen is nog groter: Bardet, Pogacar, Simon Yates, Landa, Daniel Martin, Mas, noem ze maar op, die zitten nog verder weg. En Dumoulin? Die zit in de vijfde waaier zich niet heel druk te maken; hij heeft andere plannen…
Bij Ouddorp krijgt het peloton de wind een beetje in de rug, wat voor werkelijk duizelingwekkende snelheden zorgt. In een chaotische sprint zet Gilbert Ewan af in het wiel van Bennett. De Australiër profiteert optimaal en klopt de Ier in een millimetersprint. Als troostprijs mag Bennett wel de gele trui aantrekken. Andere top-10 coureurs: Hofstetter, Sagan, Van Baarle, De Buyst, Asgreen en Vermote.
In alle consternatie komt Gallopin bij de Oosterscheldekering ten val door een weggewaaide vlieger: hij trekt het speelgoed aan het roze-geel gekleurde lint in het wiel enkele tientallen meters mee. Door een Twitteractie van hem komt de vlieger ’s avonds terug bij het dolblije 7-jarige eigenaresje.
Als het stof op Neeltje Jans is neergedaald, blijkt de winst van Evenepoel, Bernal, Thomas, Higuita, Nibali en Quintana ongeveer 1’10” te bedragen. Het is vooral beperkt gebleven door het beulswerk van de hardrijders in Waaier 2. Voor Pinot, Roglic, Kruiswijk, Adam Yates, Kelderman en MAL is de schade dus nog te overzien, maar mannen als Pogacar, Mas, Landa, Simon Yates en Bardet kijken nu al tegen serieuze achterstanden aan.

3. Antwerpen – Oudenaarde (RVV)
Patrick Lefevere is woest: al twee etappes gereden en nog steeds geen ritzege! De ploeg krijgt corvee: de koers keihard maken vanaf het begin! Dit is niet alleen slecht nieuws voor renners die hoopten vanuit de vroege vlucht voorop te blijven, maar ook voor de klassementsrenners, die voortdurend bij de pinken moeten zijn tijdens et vele draaien en keren. Daarom moeten een aantal coureurs, die normaal goed uit de voeten moeten kunnen op dit parcours, hun kopman bijstaan: denk aan Van Baarle, Vanmarcke, Küng, Van Aert en Teunissen. Anderen hebben “straf” vanwege hun onoplettendheid gisteren, zoals Bettiol en Roelandts. Er is echter nog steeds een flink pak dat voor eigen kans mag gaan, zoals MvdP, Garcia Cortina, Sagan, Van Avermaet, Evenepoel, Lampaert, Politt, Gilbert, Terpstra, Matthews, Naesen, Benoot, Kristoff en Alaphilippe – die wel degelijk in vorm is: in de echte wereld had hij willen pieken van RVV tot de Ardennen. Ook Stuyven en Pedersen hoeven hun kopman Nibali niet bij te staan, want die kan zichzelf redden.
Omdat veel renners dus andere belangen te verdedigen hebben en DQS de koers hard maakt, is het koersverloop iets overzichtelijker dan in een gewone RVV. DQS zorgt op de Muur met hun sleurwerk voor een eerste schifting, waardoor een grote eerste groep ontstaat met daarin veel ‘eigen-kans-renners’. Van de klassementsrenners glippen alleen Evenepoel en Nibali mee. Daardoor keert de rust enigszins terug; de klassementsrenners hoeven alleen nog maar heelhuids over de finish te komen en het verlies op Nibali te beperken. In de eerste groep zitten verder o.a. MvdP, Politt, Van Avermaet, Alaphilippe, Lampaert, Naesen, Terpstra, Gracia, Stuyven, Sagan, Matthews, Kristoff en Terpstra. Politt opent de finale al vroeg; hij komt o.a. de Kanarieberg, Oude Kwaremont en Koppenberg als eerste boven en doet zo tevens een gooi naar de eerste bollentrui. Bij de laatste keer Oude Kwaremont kijkt van Avermaet om zich heen, ziet dat de meeste coureurs geïsoleerd zitten - en hij springt weg, met Lampaert in het wiel! MvdP schiet per ongeluk even de berm in en kan niet meer aanhaken. En inderdaad: de rest heeft geen zin om voor al die snelle mannen het gat dicht te rijden. Op de Paterberg blijkt dat Lampaert gisteren een jasje uitgedaan heeft, waardoor hij een tweede versnelling van Van Avermaet niet meer kan beantwoorden.
Dolgelukkig komt de Grembergenaar als eerste over de meet in Oudenaarde! Hij weet nu wat het is om op het parcours van de Ronde te winnen. De top-10 wordt gecompleteerd door achtereenvolgens Lampaert, Van der Poel, Stuyven, Kristoff, Matthews, Naesen, Sagan, Pedersen en Politt – die de bollentrui mag aantrekken. Gilbert valt net buiten de top-10, Evenepoel en Nibali daar vlak achter. Van Avermaet mag het geel aantrekken, Evenepoel en Nibali staan net als Stuyven hoog in het klassement. Klassementsmannen die hun sporen hebben verdiend in de klassiekers (zoals Daniel Martin en Thomas) winnen wat tijd op coureurs die letterlijk te licht zijn voor dit werk, zoals Quintana. Ewan mag de volgende dag in het groen vertrekken.
En Gallopin? Die reed lek op de scherven van een stukgevallen fles Kwaremont.

4. Brussel – Brussel
Na alle gebeurtenissen van rit 2 en 3 heeft het peloton behoefte aan rust – het ideale recept voor een bewegend-behang etappe, waarbij je lekker weg kunt dommelen… De mensen die hun ogen open weten te houden, kunnen zien dat Politt meespringt mee met de vroege vlucht (met verder Godon, Hardy en Jans) om de schamele bergpuntjes op te rapen, om zich dan terug te laten zakken in het peloton. Intussen heeft een overvliegende vogel op de koersbril van Gallopin gepoept. Verblind kan de Franse pechvogel een gat in het wegdek niet ontwijken – zijn val is gelukkig zonder erg. Laatste noemenswaardige feit is dat Mareczko in de finale gelost wordt op de licht oplopende uitgang van de tunnel bij Laken. Trentin moet het dus gaan doen. So far so good, ware het niet dat Sunweb een list bekokstoofd heeft…
Ongeveer op het punt waar Dylan Groenewegen vorig jaar ten val kwam, zet Soren Kragh Andersen een enorme versnelling in en neemt Matthews mee in zijn wiel! Ze pakken 1, 2, 5, 9 tellen... Op het oplopende stuk geeft de Deen af, en Matthews houdt nog 1 luttele tel over op een voluit sprintend peloton! Bennett moet met zijn tweede plek nog langer op zijn honger blijven zitten. Ewan wordt derde, gevolgd door Groenewegen, een mooie 5e plek van Tim Merlier, Viviani, Trentin, Nizzolo, Bouhanni, Démare, Gracia Cortina, Sagan en Kristoff.
Door deze coup mag Matthews het groen aantrekken. Van Avermaet houdt geel, Politt de bollen.

5. Luik – Luik (La Doyenne)
In deze etappe met voetangels en klemmen voor de klassementsrenners, zijn er natuurlijk vele koersverlopen uit te tekenen, met vele vluchtpogingen en vele incidenten. De aannemelijke uitkomst voor de finale is dat die gekleurd wordt door de eendagsheuvelrenners, aangevuld met klassementsmannen die dit type werk goed aan kunnen.
De finale zou dan als volgt kunnen verlopen. Dumoulin, die goed hersteld blijkt te zijn door de afwisseling van rustige en enerverende etappes, opent de finale op de Haute-Levée, maar wordt teruggehaald door onder andere Valverde (geen haar op zijn 40-jarige hoofd dat erover peinst om bij Mas te blijven!) Benoot probeert het vervolgens op de Redoute, maar wordt geremonteerd door o.a. Schachmann, Nibali en Evenepoel. Ook Alaphilippe springt mee – Gallopin beantwoordt de move van de nieuwe vlam van zijn ex, maar door kettingpech moet hij achterblijven. Op de Roche aux Faucons zet Evenepoel een flinke versnelling in, die niemand kan beantwoorden. Met dank aan goed afstopwerk van Alaphilippe hij komt solo over de meet en is de nieuwe bezitter van het geel! In de achtergrond wordt Schachmann tweede, Nibali derde en Wellens vierde. Renners als Kangert, Madouas, Dylan Teuns en Valverde komen binnen voor een favorietengroep met o.a. Roglic, Adam Yates, Higuita, Pogacar, Dumoulin, Bardet, Thomas en Daniel Martin. Deze mannen winnen wat tijd op o.a. Bernal, Lopez, Landa, Mas en Pinot. Achter de naam van Mareczko komt “DNF” te staan.

6. Seraing – Cambrai (PR-light)
Deze etappe is niet zo zwaar als de ‘echte’ PR, omdat stroken als het Bos, Mons-en-Pévèle en Carrefour ontbreken. Toch zijn de stroken die er wél in zitten zwaar (of in ieder geval lang) genoeg om het geen gemakkelijke etappe te maken en voor de nodige nervositeit te zorgen. Klassementsrenners zijn dan ook opgelucht als na de strook bij Quérenaing zich een favorietengroep voor de dagzege afscheidt. Hierin zitten de usual suspects: Sagan, Stuyven, Politt, MvdP en Naesen. Ze worden aangevuld door sterke sprinters als Matthews, Kristoff, Démare en Trentin – die kan helaas het ploegenspel met Van Avermaet niet spelen, omdat de gele-truidrager door mechanische pech achterop is geraakt. Verder zit Teunissen erbij, die als beloning voor het harde werk in m.n. rit 2 voor eigen kans mag gaan.
Nadat Gallopin lek is gereden op St. Python, rijdt op Fontaine-au-Tertre à Quiévy het duo Politt en Teunissen weg. De rest kijkt naar elkaar, met name naar Sagan en MvdP. Die laatste laat het even rustig gebeuren, totdat hij op de laatste strook ook wegspringt – zonder dat iemand een antwoord heeft. Hij haalt enkele honderden meters voor de finish Teunissen nog in, die gelost is door Politt, maar de Duitser haalt zijn gram voor zijn PR van 2019 door als eerste over de finish te komen. Hij wordt gevolgd door achtereenvolgens Van der Poel, Teunissen, Stuyven, Sagan, Trentin, Démare en Matthews.
Het geel en de bollen blijven in bezit van resp. Evenepoel en Politt, het groen gaat nipt naar Sagan!

7. Binche – Epernay
Deze etappe is een kopie van de 3e etappe in de Tour van vorig jaar. In de redelijk saaie eerste 140 km gebeurt er niet veel. De vroege vlucht wordt gevormd door Edmondson, José Herrada, Simon, Godon, De Marchi (natuurlijk) en Dowsett (om de bollentrui van Politt te beschermen). Bij de tussensprint zit Matthews ingesloten, zodat Sagan de meeste overgebleven punten kan oprapen.
De finale wordt geopend door een incident waarvan de toedracht nog lang onopgehelderd zal blijven… In het gezapige koersverloop heeft ES-commentator Van Belleghem een onderonsje met collega Marion Rousse – inderdaad, de ex-van! – over haar nieuwe vlam Julian Alaphilippe. Dit gesprekje wordt onbedoeld opgepikt door de ES-microfoons. Maar over wat er dan gebeurt, zegt niemand de oorzaak te weten… Was het een foutje van de technicus? Een Alaphilippe-fan die verstand heeft van techniek en een practical joke wou uithalen? Hoe dan ook, dit onderonsje komt op de koersradio terecht – dus ook in de oortjes van de renners, die kunnen meegenieten van een aantal pikante details… Galoppin valt van schrik pardoes in een greppel van een champagne-wijngaard, maar Alaphilippe krijgt vleugels! Op exact dezelfde plek als vorig jaar plaatst hij een machtige versnelling en komt in Epernay weer als eerste over de streep. Matthews wordt tweede van een uitgedund groepje, Dylan Teuns derde, Van der Poel vierde, Schachmann vijfde, Sagan zesde, Hofstetter zevende.
In de klassementen verandert niets noemenswaardig; Sagan blijft ei zo na in het groen.

8. Troyes – Nuits-St.Georges
Stilte voor de storm, deze bewegend-behang etappe…. Alleen De Marchi en Thwaites nemen de moeite om de vroege vlucht te vormen. Ondertussen krijgt Gallopin een losvliegend mondkapje tegen zijn hoofd aan.
Bennett wint de obligate sprint – eindelijk! De rest van de top-10: Groenewegen, Ewan, Viviani, Nizzolo, Merlier (netjes!), Démare, Bouhanni, Trentin en Matthews.

Jofferde

'@hartstikke bedankt. Ik heb er 2 van

Ab Normaal

Leuk om te lezen Condor.
Je hebt van de 8 precies 7 verschillende winnaars met mijn scenario :)
Slechts over de eerste etappe zijn we het eens.

M@thijs

'@ condor, ik viel half van mijn stoel van het lachen bij dit stuk ''Mareczko in de finale gelost wordt op de licht oplopende uitgang van de tunnel bij Laken''

Maar leuke read, ben het niet geheel eens met alle namen zo verwacht ik minder merlier en meer alaphillipe en valverde. Maar mar een grappig stuk, ik lees graag de rest van de etappes als je de moeite doet ze uit te schijven.

PPT

Komen er voor het begin nog wijzigingen? Zou wel realistisch zijn.

hartstikkebedankt

Iemand een idee bij Adam Yates? Lijkt me een beetje de poor man's Valverde (hoewel 2 om 2,5 mil nou ook weer niet zoveel verschilt). Scoren waarschijnlijk in dezelfde ritten hoog. Met een kleine kans dat Adam Yates wel meekan in het hooggebergte en in het AK nog tussen plek 5 en 10 zou kunnen eindigen.

Ook Schachmann valt wellicht in het type A. Yates/Valverde en is voor 1 miljoen nog wel op mijn radar verschenen. Hij is aanmerkelijk goedkoper met vergelijkbaar potentieel in het echt, maar ben bang dat Scorito hem alleen in LBL heel hoog laat scoren en dan misschien nog in 1 of 2 andere etappes. Normaal zou ik hem voor de tijdritten ook meenemen maar ik twijfel of ze hem daarin laten scoren. En een rit 7 zullen ze waarschijnlijk van Bora voor Sagan laten zijn i.p.v. Schachmann.

barceman

Trentin heeft last van zijn teamgenoten. Wat verwachten jullie van hem?
En wat verwachten jullie van Fuglsang? Mooi geprijst, kan in de heuveletappes en bergop leuk meedoen

M@thijs

'@ hartstikke, schachman heeft 2 nadelen en 2 voordelen ten opzichte van de rest. Maar in mijn ogen is het nadeel veel groter
Voordeel :
teampunten sagan / maijka
Beste vorm van de 3
Nadeel :
heeft concurentie voor sommige ritten binnen eigen team
s een stuk minder bergop gezien dit een ronde is en geen klassiekersspel kost dit best wat inzet.

PPT

'@hartstikke. Scorito is verdacht stil over Schachmann. Geen letter commentaar ook bij zijn profiel. Dylan Teuns, ook 1M, noemen ze bijv wél in de berg voorbeschouwing. Zeg het maar hoe we dat moeten duiden.

nasibal

Trentin heeft last van zijn teamgenoten.

Dit valt dus uiteindelijk wel mee denk ik. Beetje zelfde situatie als Ewan/Degenkolb/Gilbert. In zekere zit daar overlap in de mogelijkheden, maar toch is er voor elke etappe (en binnen de etappe elk scenario) wel echt één de beste. Zo zie ik het ook met Trentin/Greg/Marezco. Zeker als je bedenkt dat die laatste etappe 8 mogelijk niet eens haalt.

Schachmann: Die moeten jullie allemaal meenemen, net als vorig jaar!

Overigens, @Condor, Leuk stuk om te lezen! Benieuwd wat er waarheid van wordt. Hopelijk niet teveel, want net als Ab wijk ook ik aardig af in mijn hoofd wat de winnaars betreft.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.