Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 9 ... 153 154
Ajvenema

'@ Ab Jouw Jumbo scenario is waar ik ook mee speel. Jumbo kan niet te lang met 3 kopmannen rijden, dus er moet er eentje wegvallen. Zal dan Tom zijn, want Kruijswijk wordt idd gepitched als eerste vervanger. Tom is natuurlijk ook nog bezig zichzelf in vorm te fietsen, en wellicht nog niet helemaal scherp in de waaier. In de 2e helft, en de tijdritten kan ie mooi weer wat terugdoen voor z'n puntjes.

Roglic kan wat mij betreft ook wegvallen, dan heb je de 2 Hollanders op pole position, maar winnen zullen ze wel niet. Welk chauvinisme is sterker, dat voor Nederlandse rijders of de Nederlandse ploeg?

Pinot vind ik zelf echt een leuke renner, met een hoge gunfactor, maar het is voor een scriptschrijver makkelijk om hem iets tegen te laten komen. Daarnaast moet je flink je best doen om hem in het AK boven roglic/Bernal/Thomas te laten eindigen...

Nibali stond er eigenlijk telkens in bij me, maar ga er nu toch wat aan twijfelen. Tijd om wat uitslagen op te gaan schrijven en kijken waar ik hem nou echt zie scoren:)

Ludi

Is kruijswijk dan niet sowieso een win win? Of roglic valt tegen en hij doet het dus goed volgens het scripr, of roglic doet mee om de knikkers en kruijswijk rijd zelf top 10, 2 goeie tijdritten en een aantal dag top 10.

nasibal

'@KJ

De vraag is ook niet zozeer wat je met Kruijswijk doet, maar wat je met Roglic doet.

Laatst gewijzigd
TrEb

'@kj als ik je bericht zo lees dan is het hebben van Kruijswijk een must? ik vind hem te prijzig voor een aantal toptien noteringen. Ik heb zelf een beetje de regel 110 punten per miljoen (voor de renners t/m een waarde van 2,5 miljoen) en de renners vanaf 3,0 miljoen 100 punten per miljoen. (exclusief kopmanschappunten) Ik zie Kruijswijk geen 300 punten halen. (in de etappes waar ik hem opstel + te behalen punten bij het eindklassement)

M@thijs

'@ab, ik zou bijna overwegen dumoulin te nemen XD

Suwiso is er iemand die hem overweegt?

nasibal

'@Treb

Wie van de overige 3 miljoeners zie jij per definitie méér punten halen dan Kruijswijk, en hoeveel? Laten we ook de 2,5 miljoeners in dit vraagstuk betrekken. Mogelijk kijk jij daar anders tegen aan dan ik?

Het kan overigens natuurlijk ook dat je uit die categorieën helemaal niemand mee neemt natuurlijk. Als je dat wél doet lijkt Kruijswijk me een van de betere opties. Plafond zit mét een goede Roglic op een vergelijkbaar niveau met de rest denk ik en komt daar zonder goede Roglic boven te liggen.

TrEb

'@nasibal; Ik heb zelf geen renners in de categorie 2,5 en 3 miljoen die voor het klassement / bergtrui in aanmerking komen. Ik heb 4 dure toppers en dat aangevuld met klimmers / aanvallers van 2 en 1,5 miljoen. (waaronder Kelderman, toch toptien in de vuelta en waarschijnlijk truipunten dankzij Matthews.) Tenminste dat is tot nu toe mijn team, misschien dat ik de sprintselectie verminder en de klassementsrenners verbeter😁

Laatst gewijzigd
Ludi

'@Treb: ik vraag me af wat je dan met je sprinters gaat doen.. die halen zeker geen 100=1m toch?

@mathijs, dumoulin en WvA durf ik eigenlijk niet mee te nemen als ik alle intros lees. Zou ik in het echt eerder wel doen.

Laatst gewijzigd
TrEb

'@kj, klopt de honderd punten per miljoen neem ik als uitgangspunt bij de klassementsrenners en klimmers.
Bij de sprinters en heuvelrenners maak ik een mix van renners die in veel etappes hoog kunnen eindigen + een topsprinter zoals een Groenewegen.

Ludi

'@nasibal: valverde (2.5) zal toch ook wel genoeg punten halen, niet? De rest vind ik inderdaad mindere keuzes, persoonlijk

M@thijs

'@ nasibal ik heb ook wel een mening over de 3 mil cathegorie.
Hoewel kruiswijk mij wel de beste lijkt samen met buchman, iets mindere beetje zelfde team al zie ik sagan eerder een trui pakken dan roglic. Dus die verwacht ik gelijk.
Maar ik zou dan eerder valverde nemen want ik denk dat die ook gewoon zijn punten haalt. Of er die extra 500 tegenaan gooien want die cathegorie heeft gewoon een stuk meer puntenpotentieel als kruiswijk. Dit komt doordat ik nibali en quitana hoger verwacht dan kruiswijk ik het AK en zij ook kopman zijn binnen hun ploeg. Evenepoel zal in het begin de jongeren trui en mogelijk de gele trui pakken ik verwacht dat hij hier een sloot punten mee pant totdat ze de bergen in gaan een het dan afgelopen is. Dus ik zou kruiswijk of downgraden naar valverde of nog liever upgraden, maar als je een 3 mil renner moet nemen zou het voor mij tussen hem en buchmann gaan.

M@thijs

'@KJ nee WVA vind ik ook tricky hoor, als hij vrijheid krijgt gaat hij het suwiso waard zijn maar dat is nog maar de vraag.

nasibal

Valverde is inderdaad een interessante renner. Ik verwacht dat hij in het hooggebergte tekort gaat komen (8e/9e plek), in LBL z'n ding mag doen en tevens ook in één van de Spaanse danwel Italiaanse etappes. Hij zou dus geen vaste waarde in mijn klimteam zijn en op specieke momenten ingezet worden om te scoren. Geen probleem, in een 20 koppige selectie zijn daar plekken voor. Alleen zijn die plekken bij mij al bezet en vind ik nog eens 2,5 miljoen uitgeven aan een dergelijke renner wat veel.

Ik geef dan liever iets meer geld uit aan een iets duurdere jongen als vast onderdeel van mijn AK team. Zal in LBL mogelijk minder scoren maar zal in de andere Valverde etappe mogelijk niet ver achter hem eindigen. In één of beide TT's en in de overige bergetappes kan hij vervolgens het benodigde verschil maken.

Ondanks dat er bij mij dus geen plek is voor hem zal ik niemand uitlachen die hem straks wel heeft. Gewoon een heel plausibele renner.

Laatst gewijzigd
Malathion

Is MvdP niet de gedoodverfde winnaar van de groene trui?

Ludi

Als ik iedere etappe invul zou ik hem een aantal keer als kopman kiezen. Alleen aangezien ik denk dat zeker de eerste 2 etappes, maar misschien ook nog etappe 4 en 21 als hij dan niet in het groen rijdt, voor merlier zijn weet ik niet of hij dat verschil nog goed kan maken met sagan en matthews.

Jori

'@ Ab: Porte heeft 4 sterren voor tijdrijden en Evenepoel 3. Ze maken zich dus belachelijk als Evenepoel in de tijdrit top 6 rijdt?

@ Condor: Moet toegeven dat ik wat scherper heb gekeken nu naar punten, ipv poppetjes invullen. Quintana zit bij mij ook ineens op de schopstoel. Qua vorm briljant en alles, maar geloven we echt dat hij verder komt dan een 5e plaats? Verder moet al zijn punten uit de bergritten komen, verliest hij veel tijd in de tijdritten, is hij ook geen Lombardije of LBL type en heeft hij ook geen eindsprintje, mocht hij in een grotere groep aankomen. Evenepoel heeft idd veel minder nodig om tot zulke punten te komen (3 berg/vlucht etappes, 2 tijdritten, 3e plek jongeren klassement) en heeft idd uitzicht op extra's.

Die vluchters/heuvelritten maken idd Trentin/GvA, Gilbert, Naesen, MvdP etc. wel interessanter, zijn bijna echt allemaal gemaakt voor hen. Die unieke blend van kasseien en deze ritten maken idd voor een erg select gezelschap. Veder zie ik Greg nog wel scoren in LBL, maar is het bijv. niet uitgesloten dat Trentin etappe 7 krijgt, waar bijv. ook Naesen zal meedoen, maar dan niet GvA want Trentin.

Oook weer grappig hoe de teksten interpreteerbaar zijn. Ik denk en lees juist dat Roglic goed gaat zijn en bijzonder hoog staat na de 1e tijdrit. Ergo, dat Kruijswijk zich direct moet wegcijferen om de voorsprong van Roglic tov Bernal vast te houden, waar ik toch sceptisch over ben. Maar met nog een extra tijdrit (etappe 20), zal Kruijswijk desondanks zich moeten blijven wegcijferen, puur om het verschil te minimaliseren in de hoop dat Roglic de gele trui kan heroveren in etappe 20. Gezien het parcours moet Bernal de gele trui eigenlijk op etappe 15 of eerder al veroveren, wil hij in een realistisch scenario de ronde winnen.

Laatst gewijzigd
Malathion

Etappe 2 kan natuurlijk heel makkelijk voor Matje zelf zijn.

TrEb

'@ jori, niet blind staren op de sterren. Zoals bij de sprinters Venturini (**) en Garcia (*) Garcia zie ik meer punten halen in de massasprints en dat komt omdat hij een 'leadout' heeft en Venturini het alleen moet opknappen. Ook al is Venturini 1-op-1 de betere. Hetzelfde geldt denk ik voor de tijdritten. Evenepoel is een renner in vorm en daarmee kan hij best boven Porte eindigen.

DvH6

Vooral het punt over Quintana zette me aan het denken, hij krijgt eigenlijk maar 5 échte kansen en kan daar maximaal 250 punten halen dus..

hartstikkebedankt

Het vraagstuk Quintana hangt nog wel bij mij. 'In het echt' zou ik hem waarschijnlijk sowieso meenemen want zijn vorm lijkt echt heel goed. Ik denk dat hij ook op de kasseien weinig zou verliezen gezien zijn historie en in de heuvels en wat meer punchetappes kan hij ook aardig uit de voeten (in ieder geval als het gaat om tijdsverlies, maar ook de aankomsten bergop zouden hem liggen). Ruiken aan het podium, of zeg top-5, zou ik heel realistisch vinden en misschien ook wel realistischer dan bijvoorbeeld MAL of Landa in dit veld en met dit parcours. Een goede Quintana rijdt ook een goede klimtijdrit. Ik vraag me alleen af wat Scorito hier mee gaat doen. Ze hebben hem wel 3,5 miljoen gemaakt en daarmee duurder dan bijvoorbeeld Kruijswijk, Buchmann, Mas en Bardet maar hebben ze er vertrouwen in dat hij ook in de bergen en het AK weer meer richting plek 4-6 zit dan richting plek 9-12?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Jammer die post. Dacht dat wij iets beter met elkaar omgingen en ik had je van hoger niveau geschat.
Iemand met 3 sterren voor tijdrijden top 6 in een tijdrit vergelijken met één ster die top 6 sprint in een veld, met topsprinters is als een tang op een varken.

Reyn

Top 5 voor Quintana lijkt me niet erg realistisch. Ploeg is te zwak om Quintana uit te problemen te houden. Met een waaier-etappe, RVV en mini-PR, gaat die al op minuten gereden worden voor de eerste bergrit. Quintana wint gewoon 1of 2 ritten en eindigd 7e of 8e.🙂

nasibal

Quintana wint gewoon 1of 2 ritten en eindigd 7e of 8e.🙂

Dit denk ik ook eerlijk gezegd, al zou ik eerder 5e/6e zeggen. Quintana rijd iedereen op een hoop op de Tourmalet, na daarvoor tijd verloren te hebben. Het lijkt daardoor weer spannend te worden, maar echt een rol om het podium gaat hij nooit spelen. Denk ik.

Zadelpen heeft al even gewezen op het belang om bovenstaande zaken vooraf te melden ;)

DvH6

Alle etappes uitgeschreven en dan Alaphilippe vanaf Luik tot de Alpe in het geel hebben (met die etappe en de tijdrit erna misschien nog wel langer), misschien toch mee? Iemand hier (andere) ideeën over?

Ludi

Kan, kan ook van niet en dan hoef ik em niet voor dat geld. Beetje high risk high reward, terwijl andere renners van de helft van zijn geld en minder in een zelfde positie kunnen komen. Maar ik ga niemand belachelijk maken die hem kiest.

1 2 ... 9 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.