Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 105 ... 153 154
Ludi

Bram Tankink haf ook altijd de gunfactor.. :)

Matthijs603

Ennn Higuita is weer gepakt. Wat een EF-sadist, die scripter.

MarvinG

Thomas
Roglic
Pogacar
Nibali
Valverde (c)
Majka
Evenepoel
Lopez
Kruijswijk

Treenert

'@Poeksel: Als je deze rit tien keer rijdt wint Higuita pakweg drie keer, speelt hij 6 x (+ 3) een rol in de finale en finisht hij kort en 1 x wordt hij en iedereen uit zijn kopgroep teruggepakt en finisht hij op 10 minuten.
Om de woorden van Jack van Gelder te gebruiken: "Is het zo'n dag, is het dan zo'n dag?"

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

'@Mathijs603 Ik ben al lang blij dat Higuita niet uit de Grand Tour geknikkerd wordt door een valpartij van zijn medevluchter Richie Porte.

De Condor van Echt

De Condor ziet het allemaal met leedwezen aan... Hij gaat helemaal mee in de redenering van @kj, @ajvenema en @matthijs: hoewel er genoeg redenen zijn om te verwachten dat Higuita het vandaag ook niet gaat redden in het sadistische brein van De Grote Scripter, is dit tevens de laatste rit waarin diezelfde Grote Scripter hem normaal gesproken een kans gaat geven. De andere usual suspects vallen af: Roglic en Thomas/Bernal na de defensieve berichten in het perscentrum (nogmaals dank Scorito!), Pogacar omdat die in het script zijn beste kruit verschoten heeft, Teuns: zie @meister, Lopez: niet aan de beurt, Nibali: niet zijn aankomst en al een rit gewonnen, en zo kan hij nog wel even doorgaan.

Dus de Condor stelt zijn bijna zijn voltallige bergteam op:
Higuita (c)
Thomas
Bernal
Roglic
Pogacar
Nibali
Majka (goede uitslag vorig jaar, bollen zoals al in vbs vernoemd, teampp Sagan)
Ciccone (persc lijkt hint te bevatten)
Teuns (evt teampunten Landa, zal na gisteren niet vooraan zitten. Hoewel? Zou dit soort aankomsten moeten liggen, weet niet waarom hij vorig jaar in Vuelta hier niet hoog eindigde.)

Bank: A. Yates.

Edit: Higuita alweer ingelopen. De Grote Scripter is duidelijk fan van W.F. Hermans.

Laatst gewijzigd
Ludi

Fun fact, als higuita in etappe 3 met bettiol uit de bocht was gevlogen dan had ik inmiddels meer punten gehad dan tot nu toe. Met 4x.opstellen 17 punten. Met sagan was dat 30+ geweest.

wesley1983

Higuita gaat er niet meer bijzitten straks als ze de vluchters bekend maken, zag je ook bij GVA gisteren.

nasibal

Toch ook op het laatste moment Evenepoel (die lijkt voorlopig al voldoende punten te hebben gekregen)..

Dit zette mij even aan het rekenen. Evenepoel staat op dit moment 5e in het scoritopuntenklassement met een max van 203 punten, exclusief kopmanpunten. (Lees dat nog eens: 5e! in het Scoritopuntenklassement met een max van 203! punten). De top-20 uitslagen van Evenepoel zijn echter: 2, 9 en 17. In totaal 76 punten. In de betreffende etappes haalde hij daarbovenop 34 team/truipunten, wat een totaal van 110 maakt.
Pakweg de helft van zijn punten komt dus uit team/trui punten in etappes waarin hij zelf geen punten scoorde. Sommigen daarvan zijn 'logisch': Etappe 11 is bijvoorbeeld een bergetappe waarin hij buiten de top 20 rijdt, maar wel 14 punten pakt. Maar dit geldt lang niet voor alle etappes. Zelf heb ik Evenepoel héél liberaal opgesteld door hem vaak als opvuller te gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere logische(re) opties waren. Zeker als je daar renners bij betrekt die niet in mijn team zitten maar prima valide zijn om wel in je team te hebben. Met dit liberaal opstellen kom ik, exclusief kopmanpunten voor de ITT, op 162 punten voor Evenepoel tot nu toe.

Zet daar bijvoorbeeld een MAL (vergelijkbare prijscategorie) tegenover. Staat op plekje 13 in het Scoritopuntenklassement, met 149 punten. Nu moet ik het volgende even uit mijn hoofd doen omdat ik MAL niet in mijn team heb, maar volgens mij zijn de enige teampunten hiervan eenmalig 8 punten voor de trui van Fuglsang. Deze zijn ook nog eens behaald in een bergetappe, waar het opstellen van MAL dus logisch was. Volgens mij is het ook nog zo dat etappe 1 de enige onlogische etappe is geweest waar MAL in de punten heeft gereden (16e plek) of je moet ook Luik (13e) plek meetellen.

M.a.w: Ondanks het verschil in punten en plekken in de scoritopunten ranking zou het me niets verbazen als de 'gemiddeld daadwerkelijkbehaalde punten met betreffende renner over alle deelnemers' relatief dicht bij elkaar liggen.

Hetzelfde geldt voor Pinot, Bernal en Roglic bijvoorbeeld. Samen met MAL allemaal renners die in de komende periode nog wel eens zouden kunnen gaan scoren. De grote vraag is dus: Zijn al die teampunten van Evenepoel dus eigenlijk een investering vooraf geweest om uiteindelijk het totaal recht te trekken (en 'had je hem dus maar gewoon altijd op moeten stellen om daarvan te profiteren') of gaat ook Evenepoel toch nog punten pakken?

Ajvenema

Als evenepoel geen punten meer pakt, mogen ze er van Mathieu een stel afpakken;)

Verwacht ‘m nog wel in de heuveletappes, vandaag wellicht niet. Maar het alternatief was fugl, en die staat er ook nuet goed meer op bij de scripter... zal ie wel weer top10 rijden...

En trouwens: Higuita zit er zo gewoon weer bij joh... tenzij de scripter bedenkt dat ie voor de slotklim uit het peloton wegsneaked:)

Laatst gewijzigd
Ludi

Evenepoel krijgt sowieso nog een top 5 in de itt (al weet ik niet zeker of hij dat daar ook echt zou kunnen, maar dat is een andere vraag), ik verwacht nog een betere notering in lombardia, eindpunten van witte trui tov bv MAL. Maar het voelt allemaal wel heel erg als niveleren, de huidige scorito punten. De numer 5(evenepoel) heeft "maar" 100 punten meer dan de nummer 29 (landa). Na 13 etappes.

De prijzen van alle dsq renners waren hoog, dus leek het logisch dat dit de knechten gingen zijn met relatief veel punten. Ik denk dat een asgreen gewoon kapot veel punten al heeft gepakt volgens de "top 20 punten"

Laatst gewijzigd
Jofferde

Wij hopen allemaal dat Higuita eens wint. Maar Scorito is toch niet verplicht hem een keer te laten winnen? Al heb ik wel het gevoel dat vandaag zijn dag wordt, maar toch durfde ik hem geen captain te maken.

Sloddies

Sloddies zijn gezakt tot onder de 95% (94,4). In de Forumpoule inmiddels nog maar 58e. Wanhopig gegokt op Higuita vandaag als kopman. Gaat dit ook mis, dan ga ik alle aandacht aan de strijd in Bundesliga schenken en kom in juni wel weer eens terug. Nee hoor, blijft dit een leuk spel vinden.

Ludi

Een andere discussie, n.a.v. de post van nasibal.

Hoeveel renners had je boven de 100 en boven 200 punten verwacht op dit moment?

4sprint etappes
Rvv
Lbl
"PR"
Punchetappe 7
ITT
Grote vlucht etappe
3x MTF

Ajvenema

'@der meister: scorito is niks verplicht, maar ik krijg wel het idee dat EF naar een bepaalde ontlading wordt toegeschreven, en er daarbij specifiek met higuita geteased wordt.

Of dat dan vandaag gebeurd, én met higuita is hoogst onzeker, maar dit is de enige etappe waar ik het aandurf:)

nasibal

Ja hoor, Adam Yates in de kopgroep.

Rijdt geen deuk in een pak boter, heeft zich neergelegd bij een rol als meesterknecht, maar had gewoon nog wat scoritopuntjes nodig. Geen enkele bollentruier aanwezig.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Lekker voor pinot dat zn 2 beste knechten meemogen in de vlucht:)

Treenert

Totaal onlogisch, een kopgroep zonder Majka (niet in mijn team) en/of Schachmann.

nasibal

Wat denken we? Enkele renners uit de kopgroep kunnen nét niet vooruit blijven, grootste gedeelte van de top 30 eindigt en groupe en de nr 30 komt op 2 minuten van de winnaar binnen?

Wielervolger

Adam gaat winnen en Simon gaat tijd verliezen

wesley1983

1e keer Yates niet opgesteld in bergrit en hop zit in de vlucht. Dan doen ze maar beter geen perscentrumvak

De Condor van Echt

Als A.Yates wint eet de Condor zijn vleugels op - Adam zit bij hem op bank. Toch heeft hij hoop: los van tijdsverschillen en koersverloop zijn de top-20 niet heel raar. Maar hij durft er zijn slagpennen niet voor in het vuur te steken....
@treenert: er is geen bedreiging voor Majka mee in de vlucht, dus zo gek is het niet dat hij niet mee is toch? Bovendien eindigde Majka vorig jaar hoog in deze rit vanuit de hoofdgroep dacht ik.

Treenert

Barguil en Gaudu zijn aardig aan het sprokkelen en hadden al de nodige punten ondanks de melding: "geen oren naar".

Hoe ziet de puntenverdeling eruit op een 2e cat.?

Laatst gewijzigd
NCK17

Hopelijk gaat A.Yates eindelijk eens punten binnenhalen voor mijn team. Over mijn team gesproken deze renners makken vandaag deel uit van dat team:
1. Roglic (c)
2. Thomas
3. Kruijswijk (waarvan ik verwacht dat hij tijd gaat verliezen.)
4. A.Yates
5. Pogacar
6. Fuglsang
7. Oomen
8. Schachmann
9. Benoot

Ludi

Pozzo, barguil, yates,herrada en gaudu lijken me sterker dan de andere 5. Die lijken me kansloos

1 2 ... 105 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.