Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 109 ... 153 154
jsprunk

Vandaag 15e in de daguitslag :)
Die had ik ook wel even nodig, want ondanks dat ik de mannen boven in de klassementen keurig heb, schiet het nog niet hard op. De punten van geen Mathieu zijn moeilijk in te lopen en dan moet La Primavera nog komen.. had ik maar niet aan Lampaert vast moeten houden.

Matthijs603

Ik ben blij dat ik vlak voor tijd toch maar Adam Yates erin heb gezet voor Evenepoel, maar het is tegelijkertijd nogal belachelijk. In een echte ronde had ik dit niet gedaan, nu kijk ik vooral naar 'wie hoort er nog wat te krijgen voor zijn prijs'.

Daarom morgen, tegen de logica in, vooralsnog toch maar Bernal als captain. Dat geld moet er toch ook een keer uitkomen?

De Condor van Echt

Bede van de Condor aan de Grote Scripter
[disclaimer: Onderstaande post kan ironische content ten aanzien van het script van Scorito bevatten en dient allleen als zodanig gelezen te worden.]

Ach, Grote Scripter, ik heb al eerder gezegd dat uw wegen ondoorgrondelijk zijn, en dat al onze strevingen om de Koers te doorgronden slechts futiele rimpelingen in de oceaan zijn van het blinde Lot dat u gescript heeft. Uit de diepten roep ik tot u, in mijn onmacht om uw Script te begrijpen. Ik weet, in deze Koers heeft alleen u de ware wijsheid en kracht (Job 12:18). U bepaalt hoe hard het peloton rijdt en hoe klein de tijdsverschillen zijn (Job 28:25). U kunt remners die in de 1e etappe lead-out voor een sprinter zijn, op Machucos laten winnen. Ja, u kunt zelfs coureurs van nationaliteit doen wisselen, zoals de profeet @nasibal al aan ons verkondigde. Ik besef dat ik onwetend ben, want waar was ik toen u het Script grondvestte? (Job 38:4) Dus ach, o Grote Scripter, vergeef het ons, als wij denken dat de Koers tot een hazardspel geredudeerd wordt. Dat wij denken dat zelfs een toernooi in damestennis aan minder willekeur lijdt. U doet dit vast om ons te leren ons over te geven aan het toeval. En zelfs dat regels niet werken: vandaag was Higuita aan de beurt, maar dat was slechts een bekoring waarmee u ons verzocht bleek te hebben. O Grote Scripter, spreek slechts 1 woord en zeg: is uw Koers slechts het blinde Lot?

wesley1983

'@04398: Volledig mee eens wat je zegt over Thomas, daarom hem ook niet gekozen. Het lijkt echt dat ze naar een gevecht willen gaan tussen Thomas en Roglic tot aan de laatste tijdrit. Hadden ze een gevecht tussen Bernal en Roglic gedaan, ging het veel realistischer overkomen. Nu moeten ze zich dubbelplooien om renners die plots te dicht komen de etappe erop tijd laten verliezen (Nibali en al eerder ook Pogacar), veel te moeilijk in te schatten wie er nu daadwerkelijk echt goed is deze GT. In het scenario Roglic-Bernal ging dit echt niet nodig zijn, Roglic blinkt uit in de tijdrit en Bernal pakt beetje per beetje terug in de bergen, neemt de trui over en probeert deze te verdedigen in de laatste tijdrit. Met zo weinig mogelijk schommelingen tussen de AK-renners die daarachter komen. Is ook in een echte ronde zo toch (de betere klimmer springt eruit), niet een keer een dag goed dan weer slecht. Zo is het echt gokken wie je als kopman moet nemen omdat je er geen gevoel over krijgt.
Edit: ging ook gewoon logischer zijn een gevecht tussen de laatste Tourwinnaar (Bernal) die bewezen heeft beter te klimmen dan zijn teamgenoot (Thomas) en de laatste Vueltawinnaar (Roglic).

Laatst gewijzigd
Reyn

'@Condor
Die stagair heeft ook snel promotie gemaakt! Ongelooflijk! Die opereert nu in de hoogste regionen.🙂🙂🙂

Benzardi

'@De Condor,

Ik vind je commentaren leuk om te lezen....................maar deze column vind ik jammer.
Ik zie ook dat Grote Scripter een beetje buiten zijn boekje gaat.
Maar kom op, dit is ook de 1ste keer dat Scorito zo iets probeert, de fouten zien we allemaal.
Misschien is het te snel in elkaar gezet, dat weet ik niet.

TrEb

Mads Petersen is uitgevallen, heeft iemand enig idee voor de reden? In het perscentrum werd er niks over gemeld...

jsprunk

'@Wesley: het verschil tussen Thomas en Bernal was niet heel groot vorig jaar en Thomas kwam toen vanuit 10 kilo te zwaar. Uiteraard is Bernal een jaar ouder geworden, maar in een ronde met de 5 monumenten en 2 tijdritten zag ik Thomas als licht favoriet van de twee en dus bewust Bernal er naast gelaten.

wesley1983

'@jsprunk: nee niet zo groot, maar wel bijna iedere bergetappe weggereden van Thomas. Had dan ook nog de pech van die gecancelde rit waar hij een echt groot verschil aan het maken was.

Poeksel

De scripter voldoet aan veel cliche's: EF die je niet moet nemen (al is dat niet lang meer zo), Bouhanni DQ en nu dus de vloek van de regenboogtrui.

De Condor van Echt

'@Benzardi: ik lees je posts over Team Duracelli’s met teambaas Benzardi ook graag, en moet er altijd om lachen!
Over mijn laatste post heb ik een tijdje getwijfeld of ik hem zo moest schrijven. Als ik jou zo lees had blijkbaar toch langer dan half uur moeten wachten. De bedoeling van zelfspot en ironie komt kennelijk niet goed over/schiet zijn doel voorbij. Bedankt voor je feedback!

nasibal

De scripter voldoet aan veel cliche’s: EF die je niet moet nemen (al is dat niet lang meer zo), Bouhanni DQ en nu dus de vloek van de regenboogtrui.

En Mareczko OTL,. Al zitten Porte en Kelderman nog op hun fiets en heeft Pinot nog geen last van z'n kleine teen.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@jsprunk prima als thomas tijd pakt in de klassiekers of tijdritten, maar op deze manier bergop?? Zelfs in de tour dat ie knechtte voor Thomas was ie al sterker dan Froome bergop...

Ludi

We zijn 14 etappes onderweg en nog weet ik niet welke klimmers van mij in vorm zijn en welke niet :(

Julius9K

Voorbeschouwing etappe 15: Corvera de Asturias – Alto de L'Angliru (4 minuten lezen)

Morgen wordt het van bij de start bergop rijden. Daardoor zijn de berggeiten van het peloton absoluut in het voordeel om de vroege vlucht te halen. Het is enkel een kwestie van de benen te hebben om mee te zijn met de ontsnapping. Timing en geluk zullen amper een rol spelen. Op de eerste beproeving van de dag, Alto La Reigada, krijgen we dus een elitekopgroep vol formidabele klimmers. Mogelijke namen in de ontsnapping: Wilco Kelderman, Sergio Higuita, Daniel Martin, Romain Bardet, Rafal Majka, Fabio Aru, Wout Poels, Fausto Masnada, Louis Meintjes en Guillaume Martin.

Na die eerste beklimming volgt een stuk vallei, dat voornamelijk bestaat uit vals plat bergop, van zo’n 35 kilometer tot de volgende beklimming. Poweren op het buitenblad op die stroken zal de aanvallers van de dag, de ranke klimmers, minder goed liggen. Verder is de etappe slechts 117,5 kilometer wat het zeer doenbaar maakt om vanuit het peloton de vlucht te controleren. Daarnaast moeten de klassementsrenners na morgen minstens tot donderdag wachten op een nieuwe kans op ritwinst. Daardoor lijkt het erop dat de favorieten het zullen uitvechten voor de overwinning op de mythische Alto de L'Angliru.

Twee teams zullen het voortouw nemen in de jacht op de vluchters: Groupama-FDJ en Mitchelton-Scott. Beide ploegen moeten veel vertrouwen hebben geput uit het feit dat hun kopmannen de beste onder de klassementsmannen waren vandaag. Morgen ligt dus meer dan waarschijnlijk een prestigieuze ritzege, en de daarbij horende bonificatieseconden, in het verschiet voor ofwel Thibaut Pinot ofwel Simon Yates. Beide renners mogen deze niet aan zich voorbij laten gaan en hun ploeg orders geven de vlucht terug te halen. Groupama en Mitchelton hebben allebei een team vol fantastische klimmers. De snelheid zal dan ook hoog liggen op de beklimmingen. Het is dus niet ondenkbaar enkele favorieten op de bergen voor de Angliru in de problemen raken en het peloton veel eerder dan gewenst laten rijden.

Eens de vlucht is gepakt, waarschijnlijk halfweg de Angliru, kunnen we ons opmaken voor hét duel tussen de twee beste klimmers deze Grand Tour: Pinot en Yates. De overige favorieten werden vandaag op minstens 33 seconden gefietst, en dus lijkt het onwerkelijk dat een van die twee niet wint. Pinot zal, als pure klimmer, de langere afstand van de Angliru (12,5 kilometer) beter aankunnen dan Yates. De Brit is echter ook allesbehalve kansloos. Hij weegt zo’n vijf kilo minder dan Pinot, en zal dus in het voordeel zijn op de steilste stroken. Daarnaast kan hij zijn Franse rivaal er makkelijk op leggen als het tot een sprint zou komen tussen die twee. Alto de L'Angliru is echter zo’n moeilijke beklimming dat Pinot Yates wellicht eerder overboord zal gooien. We mogen ons dan ook opmaken op een solo-overwinning van de Fransman. Bij winst wordt die automatisch de nieuwe leider door de bonificatieseconden, ongeacht de prestatie van Geraint Thomas. Groupma-FDJ mag zich dus opmaken voor een echte jour de gloire van hun kopman Thibaut Pinot.

Wellicht komen Nairo Quintana en Tadej Pogacar het dichtst bij het koningskoppel, maar ze verloren vandaag al meer dan een halve minuut op een kortere beklimming. Het lijkt dan ook erg onwaarschijnlijk dat hun niveau morgen ineens zoveel beter zal zijn. Pinot en Yates volgen lijkt dan ook het hoogst haalbare, er van weg rijden een illusie. Miguel Angel Lopez vindt morgen een slotklim die hem perfect past, maar beschikt niet langer over de vorm om te winnen. Geraint Thomas klimt al een heel seizoen onder niveau. Ondanks twee geweldige gangmakers in de vorm van Girowinnaar Richard Carapaz en Tourwinnaar Egan Bernal lijkt winst op de Angliru dan ook utopisch voor de relatief zware Welshman. De overige favorieten zullen, na teleurstellende prestaties vandaag, vooral schade proberen beperken in plaats van dromen over de overwinning.

****Thibaut Pinot
***Simon Yates, Nairo Quintana
**Tadej Pogacar, Miguel Angel Lopez, Geraint Thomas
*Wout Poels, Dan Martin, Romain Bardet, Sergio Higuita

Julius9K

Wegens tijdsgebrek is het een afgeslankte voorbeschouwing geworden. Veel leesplezier! :)

De Condor van Echt

... maar daarom zeker niet minder waardevol en leuk, dank weer @julius! Inspiratie ook voor het script van de condor 😊

Ludi

Zo lastig. Neem bv roglic. De winnaar van de vuelta, podium giro, 4e in tour. Staat nu 4e. Met in de bergetappes een 15, 12, 21, 6, 20e plek. Wat kunnen we daar van verwachten?
Of huidige podiumplaatsen:
Thomas: 39, 11, 14, 7, 10
Nibali: 3, 8 ,18, 1, 23

Of bernal: 22, 3, 20, 8, 15

Zoveel verschil tussen de ene en andere dag, niet te doen.

reint

'@poeksel. Is het niet logisch dat de scripter gebruikt maakt van clichés bij een fictief spel?

Jofferde

'@Julius geen Fuglsang morgen?

Poeksel

Dat vind ik inderdaad niet logisch, reint. Weinig creatief.

Punchen of verzuipen

Gisteren ben ik nat gegaan met Roglic als captain, dat leek mij een vrij veilige top10-klant, maar dat bleek toch wat anders te liggen. Ondanks een captain zonder punten toch gestegen, in de breedte heb ik bijna alle goede constante klimmers gekozen.

Voor vandaag durf ik Pinot of Pogacar nauwelijks captain te maken, want die reden beide behoorlijk sterk de afgelopen dagen. Ik denk dat ik Roglic maar als captain laat staan. Ze gaan een van de beste klimmers ter wereld toch niet weer buiten de top10 laten rijden?

reint

Clichés zijn niet voor niets clichés geworden. Op dit forum worden ze ook geregeld gebruikt. Als ik bijvoorbeeld de namen: van Garderen en Porte noem kun jij de bijbehorende clichés ongetwijfeld benoemen.

Poeksel

Heb jij ook een vervelende schoonmoeder, reint?

Julius9K

'@Condor

Bedankt! Tof we dat we elkaar kunnen inspireren en de lezers op dit forum wél realistische scenario's kunnen voorschotelen ;)

@DerMeister

Na de ritzege van Miguel Angel Lopez op de Tourmalet is het enige doel van Astana een goed klassement rijden met diezelfde Lopez. Hij volgt nog altijd op maar een dikke minuut van leider Geraint Thomas. De Angliru, met zijn steile percentages, moet het Colombiaanse lichtgewicht uitstekend liggen. Ondanks een kleine crisis gisteren zal Astana er alles aan doen om hun kopman in stelling te brengen voor tijd- en ritwinst. Daardoor krijgt Jakob Fuglsang wellicht de opdracht om zo lang mogelijk bij Superman Lopez te blijven. Een andere optie is om de Deense veteraan weg te sturen met de vroege vlucht en hem in de finale te laten terugzakken om zijn kopman bij te staan. In geen van beide opties lijkt Fuglsang daarom op een kanshebber voor winst.

Zelfs in een team zonder Lopez zou het moeilijk zijn voor Fuglsang. Bij de winnaar van La Doyenne is er een terugkerende trend dat hij iedere dag slechter wordt in een grote ronde. Dat verklaart ook waarom Fuglsangs beste notering in een grote ronde een zevende plek is (Tour de France 2013). Dit werd gisteren aangetoond met een verlies van ruim tien minuten op de overige favorieten, hoewel hij er tot gisteren nog goed voor stond in het klassement. Het lijkt dan ook weinig waarschijnlijk dat Fuglsang het zomaar heeft laten lopen. Dat doet erop wijzen dat hij gewoonweg niet langer over de vorm beschikt om mee te doen voor de dagzege.

1 2 ... 109 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.