Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 110 ... 153 154
Reyn

Random.org geeft een 4. Roglic wordt dus kopman vandaag. (nr.4 van het AK).

Ludi

Ik zie net dat buchmann, de nummer 4 van vorig jaar, 115 scoritopunten heeft, bijna allemaal van teampunten. 26 meer dan konrad bijvoorbeeld. Zelf zit ik met valverde, kruijswijk,roglic, bernal, higuita, kelderman.. die eigenlijk allemaal nog maar weinig punten hebben voor het einde van de tweede week met niet echt een klim derde week (tov week 2).

Platje

Benieuwd wat de scripter vandaag voor ons in petto heeft..

Niels22

Als Matthews vandaag niet in de kopgroep zit, dan heeft die zogenaamde groene droom nooit bestaan (al is dit ook een typische vlucht voor Sagan dan natuurlijk )

Sjas Patatje

Bernal is de meest gekozen kopman van vandaag. Opvallend? Hij kijkt Thomas te moeten ondersteunen, maar zelf denk ik dat Thomas er vandaag enigszins doorheen zakt en dat Bernal voor eigen kans mag gaan.

Vandaag gekozen voor zekere punten, met daarbij mijn AK mannen:

Bernal (c)
Thomas
Roglic
Pogacar
Nibali
A. Yates
Higuita
Schachmann
Sagan

Geen geloof in Gaudu vandaag, evenals Benoot.

NCK17

Het team voor vandaag:
1. Kruijswijk
2. Roglic
3. Pogacar
4. Thomas
5. Oomen
6. Dumoulin
7. Fuglsang
8. A. Yates
9. Schachmann

Ludi

Roglic als kopman, was gisteren 20e, dus vandaag top 10... toch?

Bernal overwogen maar wordt tot nu toe gebruikt als een mindere carapaz de laatste dagen..

LaTrapper

Via wheeldecide vandaag besloten voor captain Bernal te gaan. Het moet toch een keer gaan gebeuren voor hem zou je zeggen

nasibal

Buikgriep bij Trek, wie oh wie zou er nog meer geinfecteerd zijn? Exit Nibali, Mollema voor eigen kans in Lombardije?

In navolging van enkelen hierboven mijn vriendin gevraagd wie ik vandaag kopman moet maken. Majka vond ze niet zo aantrekkelijk, Bernal had wel een schattig koppie.

Laatst gewijzigd
Ludi

Om het wit spannend te houden verwacht ik bernal en poga gewoon rond plek 6 tot en met het einde. De top 5 vechtend om een podium, met thomas, roglic, yates, pinot, nibali ofzo.. ik zou bernal toch zeker hoger inschatten dan wat hij nu toont qua klimmen. Zeker gisteren en die etappe waar roglic demarreerde. Ook roglic zou ik hoger inschatten dan een paar keer rond plek 15-25 bergopaankomst.

nasibal

Om het wit spannend te houden verwacht ik bernal en poga gewoon rond plek 6 tot en met het einde

Terechte opmerking. Al lijkt Evenepoel, welke ook vooraf wel de mindere klimmer leek te gaan zijn van de 3, uitgeschakeld daar hoef je dus wat 'realisme (haha)' betreft geen rekening meer mee te houden. Bernal en Poga zullen inderdaad nog even geen tijd op elkaar moeten pakken, maar zouden nu dus ook prima voor de eerste plekken kunnen gaan.

Sloddies

Langzamerhand zijn de Sloddies ervan overtuigd dat Scorito de prestaties van Higuita in het overseizoen over het hoofd heeft gezien. Het lijkt alsof hij enkel in ingelaste berichten in de wedstrijdverslagen voorkomt. Maak hem daarom geen kopman vandaag.
Denk daarnaast dat Bernal toch echt 1 rit moet winnen voor zijn 6K en dat zou dan vandaag kunnen zijn. Hij zal wel moeten omdat Pogacar zijn witte trui bedreigt. Bovendien gisteren nauwelijks punten, dus vandaag.....
Het valt me op dat ik bij mijn kopmankeuze precies andersom ga redeneren dan in echte GT's.
Verder blijf ik de zekere puntjes van Sagan en Schachmann verkiezen boven een gokje op Fugl. Dat is een van de dingen die ik de afgelopen dagen WEL goed heb gedaan.

Ludi

Bernal zit gevangen door thomas, kijkend naar gisteren in ieder geval zolang die het geel heeft en richting de toekomst, ook steeds meer door de itt. Daarom zal pogacar ook wel niet te veel tijd gaan goedmaken en blijven ze tot stelvio etappe zo rond plek 8 hangen ben ik bang. Misschien komt higuita nog wel meedoen vom het wit vanuit een monstervlucht in die etappe met die ene berg in het midden... ;p

De Condor van Echt

'@nasibal: ik dacht al hetzelfde over die buikgriep...
@kj: klinkt plausibel
@sloddies: daar lijkt het op, maar in de vbs (in het tekstje dat bij de renners staat als je de TS van 20 maakt) gaven ze wel degelijk die resultaten begin seizoen weer, als ik het me goed herinner...

Mijn team:
1 Higuita (c) want de een na laatste rit dat het kan & voldoende ak mannen om gok te nemen
2 Bernal
3 Thomas
4 Roglic
5 Nibali
6 Pogacar
7 Ciccone
8 Majka
9 Bennett (6 puntjes; durf er niet op te gokken dat Bernal of Thomas nog geel resp wit hebben na vandaag, dus geen Dennis).
Volgens de (niet) aan de beurt regel bankt A.Yates. Teuns ook, maar als ik verslag lees tot nu toe ga ik net zo nat als met Adam gisteren....

Ludi

Als nibali voor Italië naar "huis" gaat baal ik wel.

jsprunk

'@nasibal: hehe, goede raad van je vriendin is altijd nuttig. Zo heb ik haar ook ooit een keuze voorgelegd voor kopman en ze vond Froome wel snel klinken (vroem vroem). Bleek precies de goede keuze :)

nasibal

'@Jsprunk

Ik laat haar ook altijd mijn WK-poule invullen. Ben nog nooit teleurgesteld!

Jasperdewaal11

Hier maar Higuita als capitano we gaan het zien.....uhm lezen sorry!

De Condor van Echt

Net als @julius niet de tijd gehad om al eerder een script voor deze rit te schrijven, een rit waar de condor nochtans altijd van smult! Nu dus geheel ter vermaeck een ingekorte versie....

Vanochtend in het hotel is Quintana belet gaan vragen bij teambaas Hubert: waarom rijdt Barguil altijd voor zichzelf? Quintana zou toch kopman zijn? Hubert trekt op zijn Frans een diche mist op, waaruit op te maken valt dat Quintana het een Franse ploeg niet kwalijk moet nemen dat de Franse publiekslieveling een vrije rol heeft. Maar om zijn Colombiaanse poulain gunstig te stemmen, stelt hij een strijdplan voor...

Vanaf het begin gelijk aanvallen, maar na de niet al te zware klim is er nog geen kopgroep vertrokken. Er is wel al een gruppetto gevormd, dat wel. In de lange vallei zijn er slag om slinger demarrages, zonder resultaat. Pas op de flanken van de Cobertoria rijdt er een flinke groep weg, met o.a. Majka, Schachmann, Konrad (BOH), Barguil, Anacona (ARK), Masnada, (CCC), Ciccone (TFS), Higuita (EF). Op deze col van de 1e categorie komt Masnada voor Majka boven. Een ziedende afdaling volgt. Op de tweede klim is Majka Masnada weer voor. In het pelotonnetje, dat op 8’ van de kopgroep rijdt, plaatst Quintana een splijtende demarrage, niemand antwoordt. In de aanloop naar de slotklim naar het “Beest van Asturias” is de voorsprong nog maar 4’30”, onder het sloopwerk van de klassementsploegen. In de kopgroep, waar o.a. Schachmann is uitgevallen, doet Konrad berewerk, waardoor Masnada en Barguil af moeten haken. Die laatste krijgt samen met Anacona opdracht de aanstormende Quitana aan te slingeren.
Halverwege de klim komt Quintana bij de kopgroep, Barguil past maar Anacona neemt over. De overgebleven mannen. (Majka, Anacona, Quintana, Higuita, Ciccone) hebben nog maar 4’ voorsprong. Onder het geweld van TjV en AST zijn Bernal en Thomas geïsoleerd. Kuss en Izagirre zijn hier verantwoordelijk voor. Pogacar zit er makkelijk bij... Op 5km voor het einde plaatsen ze een eerste demarrage, die ternauwernood door Bernal beantwoord wordt, maar niet door Thomas! Roglic, Kruiswijk en Dumoulin, Landa, S. Yates en Lopez en een super Kelderman kunnen wel volgen. Pinot weer niet, na de inspanningen van gisteren. Nibali ook niet (ook ziek?) Verschil met kopgroep: 2’... Een nieuwe demarrage van Roglic en Pogacar! Alleen Bernal, Lopez en Landa kunnen nog volgen... Kelderman daarachter, maar nog voor Thomas.Voorin is Quintana op 2km voor het einde met Higuita gedemarreerd, Ciccone rijdt daarachter. Majka wordt zo door het favorietengroepje opgeslokt, waar hij wel meekan, nadat hij door Konrad is beschermd. Na een spannende strijd tussen de twee Colombianen wint.... Quintana! Weer niet voor Higuita... Ciccone wordt op 45” derde, Bernal 4 op 1’20 nadat hij even extra aanzette, Roglic 5 op 1’25, samen met Pogacar, Lopez 7 op 1’33, Landa 8 op 1’45, S.Yates 9 op 1’52, Kruiswijk 10 op 2’01, Majka 11 op 2’14, Kelderman 12 op 2’17, en Thomas verliest veel tijd: 13 op 2’33... Het verdict: Roglic pakt geel, Bernal verstevigt de leiding in het jk, Majka die in het bk.

Galoppin is opgehouden door een overstekende geit, met hilarische filmpjes tot gevolg, die onder de hashtag #gallopech (NL), #gallopanne (FR) en #gallopity (EN) flink gedeeld worden op social media!

kaboutertje

Groenewegen en Bennett mee :P

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Van deze kopgroep word ik niet blij. Hopelijk worden ze 1 voor 1 opgeslokt. En wint Higuita 😉

De Condor van Echt

'@arjen: +1
Het script lijkt tot nu toe zowaar op dat van de condor... een kopgroep die pas na de eerste klim gevormd wordt en enige logica in de namen. En ze hebben de tussensprint nog een rol gegeven, ook leuk.

Gladiool

Majka wel weer fijn mee. Maar hoe ver liggen ze voor? Of is dat afhankelijk van hoe we hier reageren op het forum?

Poeksel

"In het peloton bleef oorlog uit. Desalniettemin wordt een aardig tempo gereden, want er moesten al de nodige renners lossen en het verschil met de kopgroep was slechts 3’50”."

Nog alle kansen voor de Gallopin van de scripter, Higuita ;)

Laatst gewijzigd
nasibal

Marc Soler blijft samen met Majka over straks. Blijkt duidelijk de sterkste van de twee maar moet dan wachten op een uit de favorietengroep lossende Valverde.

1 2 ... 110 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.