Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 22 ... 153 154
nasibal

Thanks Joachim!

Risje89

Mijn mannen Matthews en Kristoff konden niet meesprinten, begint als vanouds.. :)

Sjonge Jonge

'@Risje: stel morgen 1 van hen maar op als kopman, die gaan gebrand zijn!

kaivandewiel

Sterk hoe ze die mixed feelings die je normaal ook na zo'n openingsetappe hebt, heel realistisch hebben kunnen nabootsen (voor mij in ieder geval). Benieuwd wie van de pechvogels zich morgen eventueel kunnen revancheren. Erg leuk gedaan dit!

hartstikkebedankt

Wel erg veel pech en onrealistisch verloop met zoveel gasten die niet meesprinten wat mij betreft. Morgen Sagan die een waaier mist?

Chef83

Op naar morgen ik ga voor js want ik kwam ze broer net tegen op een terras dus dat word m .

PPT

Van de 3 duurste sprinters heb er er 1 niet, Bennett.
Mijn kopman was Caleb Ewan. Dat ging niet goed, maar Modena is nog ver hoop ik dan.
Jasper Philipsen meende ik als verborgen hint te zien. "De rappe Philipsen" stond er bij de voorbereiding van Kristoff. Bovendien staat hij nu als 9e in de pcs sprintersranking van dit seizoen als je kijkt naar de deelnemers.

Gladiool

Ik ben benieuwd naar wat er morgen 'gebeurt'. Ik snap dat ze er ook wat spanning in gaan gooien, maar als ze elke dag een paar kanshebbers geforceerd eruit schrijven, nog wat mensen op de grond gooien, en er een paar niet eens willen laten meedoen (Denk vandaag aan Merlier, Stuyven, Degenkolb, Bonifazio), dan wordt het een lange zit en komt het echt op volledige randomness aan.

Ludi

Dit was een vlakke etappe zonder waaiers. wat een chaos. Wat morgen? Dsq die verwaaierd wordt, sagan op de grond en mezgec die toch ineens van 60e (niet eens eerste MST renner..) 3e wordt? Dit is echt een beetje random.

DvH6

Zijn de klassementen ook in de app te zien? Vroeger kon het wel, maar nu kan ik het even niet vinden..

Verder vind ik het logisch dat niet alle sprinters keurig in de top 20 eindigen (ook al had ik liever anderen pech zien krijgen), maar voor niet mee sprinten valt bij allen wel wat te zeggen vind ik

Ludi

Ja bij etappe 2

DvH6

Ah top, bedankt!

nasibal

Jongens, wat hadden we verwacht? Dat er niets zou gebeuren? Met 25 kanshebbers op een plek bij de eerste 15 moeten ze wel. Ze kunnen ook niet iedereen laten vallen, dus moeten er een paar namen zonder schriftelijke verklaring afwezig zijn.Het enige alternatief dat ze vooraf hadden was minder kanshebbers in de selecties opnemen. Dan was het echter mogelijk wel héél voorspelbaar geworden.

De namen zijn ook niet super gek. Mezgec en Stuyven weten we dat ze niet als pure sprinter mee gingen (Al verwacht je van die tweede natuurlijk altijd wel wat). Merlier 'moet het nu gaan laten zien' en kan om vele redenen ontbreken. Bonifazio is ook geen renner die er zomaar even altijd bij zit. Die jongens gaan in het echt ook niet altijd top 10 rijden en in het echt is het ook min of meer random wanneer wel en wanneer niet.

Ik vind persoonlijk dat ze dit erg mooi gedaan hebben (zeg ik met slechts enkele punten boven het daggemiddelde). Het verrast me ook allerzins positief dat ze deze etappe niet gewoon aan Groenewegen gegeven hebben. De komende dagen moet gaan blijken hoe het echt gaat lopen.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Ik sluit me helemaal bij Nasibal aan en dat met Kristoff, Matthews en Mezgec in mijn team.
Het is logisch dat er enkelen om wat voor reden dan ook niet mee sprinten, dat is in een echte grote ronde ook zo.
Laten we vooral blij zijn dat we iets hebben om slap over te zeveren in plaats van dit goed bedoelde initiatief af te kraken als het script een keer niet in je voordeel is.

Jofferde

Hierbij mijn giganten:

- Bernal
- Thomas
- Roglic
- Kruijswijk
- MAL
- Pogacar
- Valverde

- Higuita

- Sagan
- Bennett
- Matthews
- Nizzolo
- Trentin
- Cimolai

- MvdP
- Fuglsang
- Stuyven
- Schachmann
- Teuns
- Kragh

Hetgeen waar ik de meeste spijt van heb is dat ik Nibali (die ik de gehele tijd in mijn team heb gehad) er vandaag uit heb geklikt voor MAL. Van de andere kant... lijkt iedereen hier Nibali te hebben en bijna niemand MAL.

Dus hopelijk toch een goede switcht gemaakt.

De Tour begonnen vandaag met 217 punten...

Jori

Verrasend. Duidelijk toch Nasibals muntje moeten volgen omtrend Garcia Cortina. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik vergeten was dat Garcia Cortina idd nog maar 24 is en dus jongere.

Leuk scenario, maar dat uigerekend Demare het goed doet, is mij wel beetje doorn in het oog. Hele seizoen al slecht, ook maar 1 lead-out maar zit wel perfect geplaatst, leek het te gaan redden en dan toch Bennett.

Gladiool

Tuurlijk, er gebeurt altijd wel wat. Maar wel opvallend dat er behoorlijk wat veelgekozen renners vandaag 'te grazen worden genomen'. Ook zaken als wat Jori hierboven omschrijft met Démare (en z'n 'lead-out'), andere lead-outs die op een minuut binnenkomen, en dan heb je Serry nog. Ik hoop simpelweg niet dat dat elke dag zo is, want dan is het echt een pure loterij. Dat is vooral wat ik wil aangeven.

Je laatste zin vind ik wel een beetje jammer. Als je kritiek levert of ergens je vraagtekens bij zet, moet dat dan direct betekenen dat het je allemaal tegen zat en je niet tegen je verlies kunt? Beetje suffe aanname, je kunt ook normaal in gesprek gaan.

Laatst gewijzigd
nasibal

Demare verrast me ook een beetje inderdaad. Wordt notabene ook in de vb 'niet de sprinter met de hoogste topsnelheid' genoemd. Dat lijkt me toch wel belangrijk in zo'n rechttoe rechtaan sprint, zeker zonder treintje.

Zou het (en nu ga ik even hardop denken en ver zoeken) een voorteken zijn? Je kan in etappe 21 niet Demare de ronde van FDJ laten redden na het uitvallen van Pinot als diezelfde Demare al de hele ronde als een krent rijdt.

@Gladiool

Wat zorgt voor meer spanning? Renners met een 1% pickrate die wat tegenkomen, of renners met een hoge pickrate? Scorito wil hits op de site, dus mensen die de live verslagen op de voet volgen. Als er niets gebeurt met interessante renners ben je daar ook snel klaar mee. Dan kijk je achteraf de uitslag wel. Zo verrassend vind ik het dus niet. Je loterij opmerking snap ik ook niet zo. 80% van de namen die je op de afspraak verwacht zijn ook gewoon op de afspraak. Matthews en Kristoff had niemand hier per definitie een top 5 (of zelfs top 8) plek toegedicht, toch?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Dat is nog geen garantie dat Demare het de hele ronde goed doet.

Wielervolger

Jammer dat ze achteraf nog stukjes gaan aanpassen. Waar ik eerst las dat Kristoff kettingproblemen had in de laatste kilometer blijkt nu dat hij er niet meer bijzat en dat het Ulissi was.

jsprunk

Demare in Nederland goed laten sprinten is wellicht gebaseerd op de Giroetappes in Nijmegen/Arnhem.

Groenewegen zal etappe 4 wel winnen als revanche voor vorig jaar. Hem ook deze etappe geven was wat veel van het goede waarschijnlijk.

Ragnar Lolbroek

176 punten. Kristoff, Matthews, Mezgec en Stuyven niet meegesprint. Merlier net buiten de punten en Higuita op zijn plaat. Maar goed dat een fictieve koers.

Gladiool

'@nasibal: Zo'n stukje van Evenepoel levert ook wat reuring op, maar is dan zonder schade. Een tussensprint is ook een mooi moment om wat spanning te maken. Mijn voorkeur zou eerder liggen bij de spanning wat meer opvoeren bij de sprint zelf bij etappes als deze. Maak daar wat meer omschrijving over wat er gebeurt en hoe de situatie uitziet. Welke treintjes zien er goed uit? Wie oogt fit en sterk? Wie voert daadwerkelijk een lead-out? Wie kwakt er eens flink? Als je 4km voor de streep mensen overboord gaat kiepen om clicks te halen kun je ook dit soort dingen doen.

Kristoff en Matthews hadden imo prima top tien kunnen scoren. Kristoff heeft vaak zat iedereen erop gelegd in een vlakke sprint, en Matthews is zeker kansloos voor een top 5, maar langzamer dan García Cortina durf ik hem ook niet te noemen. Dat blijft verder altijd moeilijk te staven in het wielrennen. Maar goed, met 20 sprinters kan niet iedereen top 10 rijden, tuurlijk. En even voor de duidelijkheid: ik heb Kristoff zelf niet hoor ;).

Achteraf wordt het ontbreken van Kristoff met een 'we weten ook niet wat er is gebeurd' afgedaan. De bonkige blok per ongeluk verwisseld met lichtgewicht Ulissi. Kristoff zelf? 'Geen idee'. Mja.

Sjonge Jonge

'@Gladiool, was geen persoonlijke aanval, als dat wel zo is overgekomen dan mijn oprechte excuses.
Wat ik er vooral mee wil zeggen is dat ik hoop dat we niet na elke etappe kritiek gaan krijgen van deelnemers die toevallig pech hebben met het script.

Over morgen: ideale etappe Quick Step, maar kan me niet voorstellen dat ze Bennett 2 dagen achter elkaar laten winnen.
Ik vermoed Groenewegen met de overwinning en daarnaast renners die vandaag niet mee sprinten (Kristoff, Stuyven, Matthews, Trentin).

Zadelpen

Aarrggghhhhh..... Bennet en Groenewegen andersom en wij hadden een monsterscore gehad.

Nu weer erg karig hoor, met mijn 4 jumbos.... 71%.... wat een teleurstelling.

1 2 ... 22 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.