Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 34 ... 153 154
Soprox

Vind het tot nu toe leuker als verwacht eerlijk gezegd en in deze tijd van niks is alles meegenomen.
nu maar hopen dat er morgen stuk of 6 van die vervelende DQT mannetjes in de sloot belanden.

Jasperdewaal11

Naesen en v Avermaet komen als laatste 2 van het groepje achtervolgers binnen.....

Die sprinten altijd om elke plek dus laat me niet lachen dat zij iedereen zouden voorlaten :s

JimKro

Ik krijg het idee dat sommige mensen niet inzien dat een evenement (een echte tour de france bijvoorbeeld) ALTIJD gebeurtenissen of uitslagen kent die op voorhand as onrealistisch bestempelt zouden worden. Per definitie! Als elke TDF etappe altijd precies zou gaan zoals verwacht (dus realistisch) dan is het geen evenement meer, maar een uitgestippeld verhaal (een scenario!).

Met andere woorden: het zou juist heel onrealistisch zijn als alle van te voren uitverkozen kasseienrenners netjes boven de rest zouden eindigen. Daar is echt wielrennen gewoon veel te variabel voor. Niet alleen valpartijen, maar wat dacht je van nét even niet goed gepositioneerd zitten, gehinderd worden, of variabele vorm—het voorjaar is niet hetzelfde als een GT in mei!

Kijk er maar eens échte uitslagen op na. De etappe die Boom won bijvoorbeeld. Of wat dacht je van Alaphillipe vorig jaar. Simon Yates die ineens alles aan gort rijdt in de Giro, terwijl Chaves--ooit het grootste ronde talent--een paar dagen nadat hij de sterren van de hemel rijdt ineens 20 minuten aan zijn broek krijgt en sindsdien nooit meer een deuk in een pak boter gereden heeft.

Zoals altijd (en nu dus ook) draait Scorito niet puur om resultaten uit het verleden, maar om rekening houden met dingen die kúnnen gebeuren. Ik vind het persoonlijk erg leuk hoe Scorito het tot nu toe doet, terwijl ik van te voren m’n twijfels had. En ja ik heb ook Matthews.

Maar om nu willekeur af te schrijven als onrealistisch of een rare beslissing van de schrijver is niet eerlijk. In een echte ronde zou dat ook niet kloppen. Dan accepteren we simpelweg dat de zaken elke keer anders verlopen en nooit waterdicht te voorspellen zijn of logisch te verklaren.

Ps: GVA sprint de laatste jaren wel vaker niet mee. En dacht je nou echt dat MvP zich in gaat houden, ook al liggen er een dag later kansen voor hem?

PS2: de waaierrit was idd niet heel realistisch qua samenstelling van de waaiers en teamgenoten. Maar je bent dan al echt op hele kleine details aan het letten.

Laatst gewijzigd
Benzardi

Neem dit spel niet al te serieus en geniet ervan.
Tot nu toe zijn er geen gekke winnaars, die in een echte etappe niet zouden kunnen winnen.

Ik vind het geinig.

wesley1983

Ik ben ook overgegaan naar niet te serieus nemen, dacht je de slimste te zijn met GVA kopman te nemen vandaag door de vorige edities te vergelijken komt het uit dat je de domste bent.
Morgen muntje opgooien tussen Evenepoel (heeft zekere punten), Gilbert (denk Ewan winst) of Stuyven/GVA (in de hoop dat ze toch eens meesprinten, is in Belgie en vorig jaar deden ze wel mee maar dat is geen garantie) voor 2 plaatsen.

nasibal

Voor morgen:

Serry(C)
Quintana
Majka
Kruijswijk
Bardet
Bernal
MAL

Voor het laatste plekje twijfel ik tussen Matthews of een van mijn EF mannen.

Ludi

'@nasibal: hey, je kunt ook te ver gaan. Majka gaat weer gewoon 2 minuten verliezen. Verder prima team (:

wesley1983

'@nasibal: heb je geen extra Sunweb naast Matthews? :-)

Chef83

morge ga ik gewoon weer voor mathewws die moet er toch een keer doorheen komen ? En stuyven morgen met mezgec voor een top 10 plek moet nu wel kan niet anders .
Voor spelling morgen
Ewan
Bennet
Groenewegen
Viviani
Sagan
Garcia
Demare
Venturini
Stuyven
Mathewws
Mezegec.

Nizzolo ,kristoff, bouhanni helaas onderuit en moeten afstappen .

Ludi

Stuyven gaat morgen gewoon weer niet sprinten verwacht ik. Maarja, wie weet.

user20853

Julien Vermote in de Ronde van Vlaanderen:

2017: 35
2018: 41
2019: 52
Grand Tour 2020: 8

Alexander Kristoff in de Ronde van Vlaanderen:

2012: 15
2013: 4
2014: 5
2015: 1
2016: 4
2017: 5
2018: 16
2019: 3
Grand Tour 2020: 51

Scorito Grand Tour, sponsored by Lotto...

Imbatido

Na een waaierrit en de Ronde van Vlaanderen in het klassement:
9. Dan Martin + 0:41
17. Miguel Angel Lopez + 0:47

Whahahahaha.

DeHaai

'@David Dus Bettiol had De Ronde van vorig jaar van jou ook niet mogen winnen?

Vind het raar dat mensen zo negatief zijn over iets wat ze zelf hadden verwacht..
Geen koers eindigt zoals wordt verwacht.

Laatst gewijzigd
user20853

'@DeHaai

Alberto Bettiol MOEST vorig jaar de Ronde van Vlaanderen winnen van mij! Ik had hem namelijk voorspeld als winnaar na zijn vierde plaats in de E3 BinckBank Classic.

Ik heb hier vandaag (voor de start van de koers) een lijstje gezien met daarop een potentiële top 20 voor vandaag. Ik kon mij volledig vinden in die lijst. Dat enkele renners daarvan tegenvallen en minder verwachte namen boven zichzelf uitstijgen is volkomen realistisch en inherent aan de vele factoren in het wielrennen. Maar, zeker in zo'n specifieke koers als de Ronde van Vlaanderen, is het altijd hetzelfde kleine pakketje renners die komt bovendrijven. Vraag 100 koerskenners om een mogelijke top 20 van de Ronde van Vlaanderen te maken, en 12 à 15 renners zullen minstens 95% terugkeren bij iedereen. En voor alle duidelijkheid: daar hoort een Julien Vermote, Caleb Ewan of Daniel Martin niet bij.

Over Daniel Martin gesproken: die staat na een waaierrit en Ronde van Vlaanderen op 41 seconden van Mathieu van der Poel, in dezelfde tijd als Peter Sagan en 17 seconden voor op pakweg Matteo Trentin. Dit is in alle opzichten een volstrekt absurd idee wat betreft Martin. De Ier is berucht omwille van slechte stuurvaardigheid en zwak positioneringsvermogen. Uitgerekend die twee eigenschappen zijn van levensbelang bij waaiers en de Ronde.

Er is gewoonweg geen rekening gehouden met de kwaliteiten en gebreken van een renner als Dan Martin die in elke echte koers steevast terugkeren. Als je een team van renners maakt en dagelijks opstelt, waar kan je dan op baseren als amper tot geen rekening wordt gehouden met de eigenschappen van een renner? Dan is het gewoon een veredelde bingo dat we spelen.

Reyn

'@Nasibal
Strak plan Serry morgen als kopman. Dacht zelf aan Meintjes, die mag tenslotte ook wel weer eens een prijsje rijden

DeHaai

Vraag 100 koerskenners om een mogelijke top 20 van de Ronde van Vlaanderen te maken, en 12 à 15 renners zullen minstens 95% terugkeren bij iedereen. En voor alle duidelijkheid: daar hoort een Julien Vermote, Caleb Ewan of Daniel Martin niet bij.

Ja eens, maar dus ook altijd 5 a 8 die je mss niet 1,2,3 verwacht én renners die tegenvallen. Wat dat betreft vind ik het vrij realistisch wat ze tot nu toe doen.

Mja, Dan Martin is wel opvallend indd.

Laatst gewijzigd
Reyn

'@David
Ben het met je eens. Alleen dit is geen echte koers. Alles is verzonnen door Scorito. Parcours, koersverloop, resultaten enz. Het zijn allemaal verzinsels. Een fantasie. En ja de kwaliteit van het script kan een stuk beter. Lijkt wat overhaast in elkaar gestoken.
Blijft wel een leuk initiatief van Scorito.

De Condor van Echt

Grappig om dit allemaal te lezen, en ben benieuwd wat jouw sterrenteam gaat doen, @nasibal! 😊

Tuurlijk, onverwachte dingen horen erbij, maar er is weinig consistentie tussen qua kwaliteit van de renners en ploegentactiek, zoals @David etc. zeggen. Dat ben ik met ze eens. @Reyn heeft gelijk, er zijn bij ons verwachtingen gewekt, die niet helemaal ingelost worden. Ik heb de indruk dat de scripter niet door een tweede of derde paar ogen naar zijn script heeft laten kijken; dan zouden deze dingen er heus wel uitgehaald zijn. Dus Nizzolo wordt bijv. in rit 1 4e, terwijl het grootste deel van zijn trein in een tweede groep op een halve minuut of zo eindigt (of heeft Pozzovivo de sprint aangetrokken? 😂). En springveren eindigen minuten voor kasseienvreters. Maar de finale zag er redelijk realistisch uit, was spannend om te volgen, en we hebben weer veel plezier gehad aan volgen, de foutjes ontdekken en handjes dichtknijpen (of feest vieren) bij onze scores. Dus laten we er maar om lachen, en waarderen dat scorito zoiets doet.

Maar na jullie leuke reacties destijds, neem ik wel de uitdaging aan om vanaf etappe 9 mijn script dagelijks te continueren en te posten (zie p.10 op dit topic voor rit 1 t/m 7). Zaten ook rare dingen in, maar ik probeerde iig iets van ploegentactiek en kwaliteiten van de renners mee te wegen. Mogen jullie daarop ook schieten, of meeleven met pechvogel Gallopin 😉

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik denk dat het meer het verwachtingspatroon is dat Scorito geschapen heeft.
Ze gaven aan dat ze zouden kijken naar vorm, ploegenbelangen en de kwaliteiten van de renners.
Dan verwacht je een realistisch scenario waarin uiteraard verrassingen zitten.
En tot op zekere hoogte klopt het wel. DQS en Sagan zitten in de eerste waaier, een sprinter kan door alecht positioneren of pech een sprint missen. Een goede renner kan door een valpartij de ronde moeten verlaten.

Maar de meeste wielerflitsers zijn echte kenners en die zien haarfijn dat de scripter dat niet is.
Wij zien direct dat de lead out van Bennett in deze ronde Morkov is. Als er dus een lead out van DQS 12e wordt (wat echt wel kan) dan is dat Morkov en niet Serry.

Dat Kristoff een keer 51e wordt in de ronde kan best. Dat iemand die nooit hoog geëindigd is een keer een hele goede dag heeft en best hoog eindigt kan, maar ligt er wel aan wie.
Ewan 14e in de Ronde gaat gewoon niet gebeuren.

En Dan Martin na een waaierrit en een kassei klassieker zo hoog in het klassement ook niet.

Wij zien dat, de gemiddelde scorito speler niet.
Wij zeggen dan: had dan gezegd dat je zomaar een willekeurig scriptje schrijft en niet dat we rekening moeten houden met de kwaliteiten van de renners en de vorm.

Het is, net als met heel veel dingen in het leven, een kwestie van het managen van je verwachtingen.
Misschien hadden wij verwachtingen die niet realistisch waren. En dan ben je niet teleurgesteld in Scorito (die toch iets leuks doen) maar ben je teleurgesteld in je eigen verwachtingen, die te hoog bleken te zijn.

M@thijs

'@david tuurlijk zou je gelijk hebben als dit se ronde was. Maar dit is een rit in een tour geen eendagswedstrijd en dan martin is een klassementsman die meestal tijd verliest in het hooggebergte en niet op dit soort ritten.

@iedereebn anders
Ik vind dat scorito het best goed aanpakt. Ik had alles heel anders voorspeld, heb dan ook mattews. Maar is het ondenkbaar dat die ik slecht jaar heeft? Nee . is het ondenkbaar dat dan martin er goed bij is? Nee. Is het ondenkbaar dat serry een sprint aantrekt en goed eindigd? Nee is het ondenkbaar dat vd poel verrast wordt net als vorig jaar? Neeen. Is het onrealistisch dat ze vandaag gemiddeld over se 60 km/u reden? Ja dat wel ja.

Tuurlijk worden wij verrast en mag het verslag iets diepgaander maar over het geheel is dit best een denkbaar koersverlooop

hartstikkebedankt

Als Matthews in het echt slecht rijdt dan weet ik dat min of meer of van tevoren of ik hoor daarna dat hij ziek is of gevallen en stel hem niet meer op. Of Cees Bol is ook mee en ik weet in bepaalde etappes dat zijn ploeg ook op een ander paard kan wedden.

Nu echter weet ik vooraf alleen dat hij voor de groene trui gaat (best realistisch), rijdt hij drie ruk etappes zonder dat ik weet waarom en kan hij voor mijn gevoel morgen weer top drie gaan rijden. Dat maakt het gewoon wel heel random en lastig.

En zoals gezegd juist ook die kleine dingetjes van Serry, Thomas mist waaier maar is vandaag weer goed, Dumoulin juist andersom, de uitslag van Ewan vandaag terwijl morgen op zijn lijf is geschreven, Dan Martin, de indruk dat er toch gespreid wordt etc maakt het net een tikkie meh

Laatst gewijzigd
zeewolde

De tijd van Stybar is 6:24:55.
Dus waar komt dat gezever over een gemiddelde van 60 vandaan? 6,5 uur is gewoon een realistische tijd over 270 km.
Dat je tot 13:00 je team mag aanpassen zegt toch niets over de starttijd van de wedstrijd?
Jullie nemen dit allemaal veel te serieus. Het is fantasie .

Ludi

Bij de waaiers was vooral de samenstelling binnen waaiers en het feit dat ze van de poel 5 en halve minuut geven met nog maar max 80 km vrij vreemd. Maar prima.

Vandaag was het tempo, de verschillen, de finesse en de einduitslag heel typisch. Hoezo greg en naessen als laatste in groep. Hoezo die kleine tijdsverschillen binnen groepjes en hoezo ewan in een sprint na de RVV (voor sagan). Ook is het uiterst onwaarschijnlijk dat iedereen binnen 10 miniten finisht van een ontketende Stybar of 8 minuten van een groep met greg, stuyven, mvdp, etc. Zelfs marezco.

Als ik aan mijn collega's vraag om vandaag te voorspellen hoor ik ook een hoop dan de namen die vandaag top 20 rijden. Dat er een paar ontbreken is logisch. En als ik ze vraag of de uitslag logisch is snappen de meeste niet dat ik het gek vind dat bv Ewan dit aan kan, dus de meeste mensen zullen het wel allemaal goed kunnen slikken. Wij niet, en dat is logisch.

Ceramiche Ariostea

Er komt toch best wel een hoop irritatie voor bij sommige deelnemers. Gewoon lekker lachen op het script wat Scorito heeft geschreven en verder niks. Misschien had Scorito geen klassiekers in een GT moeten schrijven met het huidig deelnemersveld maar keer gewoon terug in de tijd en pak bijvoorbeeld de Tour uit 1995 of 2005 met het parcours en deelnemersveld van toen en herschrijf daar lekker een script op.

Laatst gewijzigd
Reyn

In de hoop dat Scorito meeleest.
Het verslag van de etappes zou best een stuk levendiger kunnen. Vind het weing inhoud hebben en komt nogal steriel en enigzins geforceerd over. Vind het een gemiste kans dat er geen geluidsfragmenten uit de koers zijn toegevoegd. Bijvoorbeeld een verslaggever vanaf "de motor", commentaar uit de volgwagens of gewoon regelmatig een audio-verslagje. Ook commentaar van renners en ploegleiders na afloop van de etappes zou een leuke toevoeging kunnen zijn.
Medisch bulletin? Weerbericht?

1 2 ... 34 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.