Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 38 ... 153 154
danusz1986

Vooralsnog voor morgen

Evenepoel
Valverde
Alaphillipe
Stuyven
GVA
Vd Poel
Teuns
Sagan
Trentin

Twijfel nog over Matthews, Higuita en Pocagar.

Imbatido

Gaat Mathieu van der Poel morgen zijn gele trui verliezen (en gelost worden)? Anders zou hij zomaar tot aan de Alpe d'Huez in het geel kunnen rijden. En ik verwacht eigenlijk niet dat dat in het script staat. Na LBL een nieuwe leider, en na Roubaix weer een nieuwe lijkt me dan aannemelijker. En misschien na Epernay weer een nieuwe. Ik overweeg sterk om VDP niet mee te nemen morgen, maar doordat hij het geel heeft begin ik te twijfelen.

Ludi

Zouden ze vooral naar vorig jaar kijken, ivm nieuw parkoers? Ik zie wel een paar renners die heel constant hoog eindigen, maar binnen een grote ronde is dat mogelijk toch net anders.

Ik ben ook benieuwd hoe ze sagan inschatten op een dergelijk parkoers en wat voor kopgroep ze neerzetten.

Platje

Genoeg twijfel voor morgen inderdaad.. matthews laatste 2 jaar buiten de top 30, jaar ervoor 4e.. bij een harde koers (en die komt er gok ik) verwacht ik hem niet meer, net zoals sagan en de andere sprinters..

Ludi

Wordt kiezen tussen heel harde koers met kleine vroege kopgroep, dus eindresultaat met veel ak voorin of harde koers maar met een hele grote kopgroep (inc sprinters) dus sprinters voorin of lamme koers met veel punchers hoog in eindresultaat.

Aangezien het de eerste week ik verwacht ik scenario 2 niet. Dus stel iig punchende ak mannen op. Kopman is lastiger. Valverde is een betere keus dan teuns, maar mag misschien minder van peloton dan teuns. Valverde finishte vorig jaar niet (bijensteek WP toch?) Maar weet scorito dat nog?

De laatste plekken zijn het lastigst. Ze noemen expliciet gilbert in voorbeschouwing en die heeft er ooit gewonnen. Dus opstellen lijkt me slim. Kijkend naar vorig jaar zie ik hem echter nooit hoog eindigen, tenzij een kopgroep vooruit blijft. Maar die moet dan wel verdomd sterk zijn. Dat is lastig in de eerste week.

De Condor van Echt

Om mijn gedachten te bepalen een voorlopige sterrenverdeling:
***** Schachmann
**** Alaphilippe, Fuglsang, Valverde
*** D. Teuns, A.Yates, Benoot (mits die voor eigen kans mag gaan), Nibali
** D.Martin, Gilbert, REV, Roglic, Pogacar, Higuita
* MvdP, GvA, Madouas, Poels, Molard, Jesus Herrada

Redenerend vanuit mijn TS betekent dat dus iig Majka vanwege teampunten (ik heb Schachmann niet omdat ik scripter heb onderschat) en REV/Bennett (teampunten). Dan denk ik D. Teuns kopman, A.Yates, Nibali, Roglic, Pogacar, Higuita. Een daarvan evt. vervangen door GvA of Matthews (voor als Benoot wint; weet niet hoe hij het hierop doet; de Canadese koersen met veel hoogtemeters liggen hem goed, maar weet niet of ze goed vergelijkbaar zijn.) Of zelfs MvdP, maar kan niet inschatten of dit het parcours is voor hem; net nog tikkie zwaarder dan AGR.

Laatst gewijzigd
Platje

Ineos niet sterk genoeg Condor?

De Condor van Echt

'@platje Op zich wel, maar het lijkt me niet dat ze op dit lastig te controleren parcours voor een hoge klassering gaan. Tenzij het strijd tussen alle ak mannen wordt natuurlijk, maar dat verwacht ik in deze fase niet. Als ik gebrek aan kanshebbers in mijn team zou hebben, zouden de puntjes van Bernal/Thomas evt van pas kunnen komen.

Ludi

***** flip
**** fuglsang, schachmann, teuns
*** valverde, nibali, formolo, a. yates
** dumoulin, poels, wellens, benoot
* roglic, pogacar, majka, buchmann, d. Martin, s. Yates, thomas
Wildcard: matthews, mvdp (wie weet?), greg, gilbert, sagan, trentin

Binnen een GT met het nieuwe parkoers zou ik dit zeggen, ongeveer, als tom geen AK renner meer is. Flip heeft nooit een reden om bij een ak renner te blijven geloof ik. Natuurlijk zijn schachmann en teuns minder gevaarlijk voor ak, maar wie kan realistisch flip (of fugl) terughalen? Niemand.

Laatst gewijzigd
stefanl2512

Lastig morgen. Hebben ze rekening gehouden met het normale klassieke seizoen waarbij renners kiezen tussen de Vlaamse of de Waalse klassiekers. Zo niet zie ik zomaar een aantal 'Vlaamse klassiekermannen' hoog eindigen. Een Sagan, Van Avermaet en Naessen bijvoorbeeld.

Vooralsnog:
Valverde
Fuglsang
Nibali
Thomas
A. Yates,
Van der Poel
Schachmann
Van Avermaet
Matthews

Twijfel nog om Evenepoel of Sagan mee te nemen maar voor wie.

Kopman wordt muntje gooien. Fuglsang is me te makkelijk na vorig jaar. Matthews zou een mooie wending in het script zijn en gezien de onvoorspelbaarheid staat dat me wel aan. Andere kunnen in theorie allemaal.

denistel

we zullen het wel weer zien morgen en ik ga mijn team niet melden hier
haha

Berend

Ik kan letterlijk 17 van mijn 20 man opstellen morgen... Luxeprobleem of fout in de opstelling? ;-)

Ik ga vooralsnog voor:
- AK: Roglic, Nibali, Evenepoel
- AV: Schachmann, Vd.Poel, Greg v A
- SP: Degenkobl, Sagan, Matthews

Beetje 3 om 3 om 3 verspreid. Maar misschien dat ik Degenkolb en Sagan nog inruil voor meer AK mannen...
Kopman twijfel ik vooralsnog tussen Schachmann (goed in voorjaar) en Greg..

Tricky!

Laatst gewijzigd
barceman

Jeetje wat is dit lastig. 6 zekerheidje en dan nog 6 keuzes voor de overige 3 plekken. Lastig om in te schatten wat Stuyven hier kan. Wat verwachten jullie?

arjenzvob

Stuyven gaat lachend op de fiets zitten en wachten op de volgende dag...

wesley1983

'@imbatido: zit ook te denken aan dat scenario, MVDP heeft het team niet om alles te controleren zou je denken. Mss als hij morgen de trui verliest kan hij dan weer voor etappewinst gaan in Roubaixrit of de rit naar Epernay.

yannick14

Lastige dit.. heb nu deze 9 staan:

Schachmann (C)
Pinot
Thomas
Evenepoel
Higuita
Pogacar
Roglic
Wellens
Nibali

Maar ook nog Vd Poel, van Avermaet, Sagan, Matthews, Quintana... misschien zelfs Van Aert nog

Zadelpen

Ik wil echt niet elke dag de scriptschrijver naar beneden posten. Echter moet wel denken aan dat onderzoek naar die aap die aandelen kocht en betere resultaten behaalde dan de experts.

Ik wou dat die aap team Zadelpen had samen gesteld. We hebben nog geen deuk in een pak échte boter gepoold. Waar blijven die klimetappes want wij hebben een ploeg waar de meest geharde berggeit van in de verzuring schrikt.

Bring it on!

Imbatido

Ik heb ook sterk de indruk dat ze proberen te doseren met de allrounders. Matthews deed tot vandaag niet echt mee (die krijgt wellicht nog zijn momenten). Kristoff won een rit, deed in rit 1 en RVV niet voorin mee, maar vandaag weer goed. Stuyven sprintte niet mee in rit 1 en liet zich lachend lossen in de waaiers, nu twee goede uitslagen. Van der Poel heeft het al goed gedaan, maar was in de rit van vandaag in het echt misschien wel favoriet geweest met zo'n oplopende finish en wordt 15e. Het parcours is natuurlijk volledig uit balans, dus proberen ze het in balans te brengen door allrounders wat kansen te ontnemen.

Daarom is het morgen de perfecte mogelijkheid - en volledig realistisch zonder historie in LBL - om Mathieu van der Poel buiten de punten te schrijven. In Roubaix en Epernay zal hij ongetwijfeld weer scoren.

Laatst gewijzigd
TrEb

Team voor morgen
Sagan
Nizollo
Matthews
Valverde
Fuglsang
Pogecar
VdPoel
Nibali
D. Teuns

Laatst gewijzigd
TrEb

Nizollo erin omdat hij het goed doet, misschien heeft de scriptschrijver een zwak voor hem.

Laatst gewijzigd
Keshi

Zelden zoveel keuze voor een etappe gehad. Ik denk dat ik vdpoel er maar uit laat. Gele trui ruilen voor etappewinst in de Parijs-Roubaix etappe.

Zadelpen

In de beschrijving staat dat het een berg etappe is. Dus ik zet mijn ak ploeg maar in. Alles of niks!

-Wielerfan

De afgelopen jaren zijn het alleen maar klimmers die LBL wisten te winnen. Valverde, Jungels, Poels, Fuglsang enz.. Dat Sagan hier voor eigen kans mag gaan ipv schachmann of Buchmann lijkt me uitgesloten.. Die neem ik dus ook niet mee.
Bij Matthews verwacht ik eerder een benoot.

Voorbeeld:
Misschien beter dan een bennett voor de punten van de groene trui + evt etappe winst flip.

-Wielerfan

Mijn team voor vandaag:
Schachmann
Teuns
Bernal
Roglic
Pogacar
Higuita
Alaphilippe (C)
Kelderman
De Gendt

Risje89

Vandaag een combinatie van heuvelmannen en AK-mannen. Ben vooral benieuwd hoe iemand als Roglic hier uit het script komt. Twijfel alleen nog tussen Bling en MvP of toch Higuita..

1 2 ... 38 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.