Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 5 ... 153 154
Risje89

'@Reyn Hoop wel dat het chauvinisme binnen de perken blijft, anders heb ik een probleem met maar 1 Nederlander (en 4 Belgen)..

@nasibal Zou wel van lef getuigen als ze Groenewegen in de eerste etappe alles laten breken, maar lijkt me onwaarschijnlijk inderdaad. Zit alsnog niet in de selectie trouwens.

@wesley1983 Ik zou het wel heel suf vinden als ze de ritten verdelen. Vaak is er toch 1 sprintkoning in een grote ronde.

nasibal

'@Risje89

Net voor je post mijn post geedit. Groenewegen zal rit 1 eerder winnen dan wéér onderuit gaan denk ik inderdaad. Toch zit hij er bij mij ook nog niet in.

Mooie optie voor Chauvinisme is overigens ook om Evenepoel het geel te laten pakken na de tijdrit. Niet eens zo ondenkbaar ook. Zou goed mee moeten kunnen in het eerste week, hoeft daar geen tijd te verliezen op de toppers en zou zelfs op sommigen wat kunnen winnen. Vervolgens de schade beperken naar de Alpe (zeker als er een kopgroep om de dagzege gaat strijden, met Mollema als winnaar) en toeslaan in de tijdrit. In rit 11 zal hij er dan nog van mogen genieten, op hangen en wurgen. Quintana rijdt in die etappe het hele peloton naar de tering, maar stond gelukkkig al op voldoende achterstand. Rit 12 gaat Remco als een stervende onervaren zwaan ten onder en verliest hij de trui aan die dekselse Thomas. Ook die is de eerste week goed doorgekomen en heeft een puike tijdrit neergezet. Dat geldt overigens niet voor Porte, die heeft de tijdrit niet eens gehaald.

Bernal wacht nog even in de achtergrond tot hij in Spanje vol de debatten kan openen met Pogacar en MAL. Nibali doet in het wiel van Mollemal z'n ding, Italië is voor hem. Roglic is dan al wat tegengekomen waardoor Kruijssie kan opstomen naar een mooie Hollandse podiumplek.

Tussendoor levert Alaphilippe samen met Teuns nog even een masterclassje af vanuit de monstervlucht naar San Remo, nadat ze ook in etappe 13 al zéér bedrijvig waren. Knoestige Krijger kristoff flikt z'n kunstje tenslotte nog eens in de slotrit. Majka ziet het allemaal gebeuren met de bollen stevig om z'n schouders en Thomas de Gendt is boos. Heeft de meeste vluchtkilometers maar grijpt naast het rode rugnummer. Heeft overigens in 3 weken tijd ook geen platte prijs bij elkaar gereden.

Sorrie dat ik het al verklapt heb ;)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nee joh Nasi, Kelderman demarreert op 3 km van de finish uit de favorieten groep op de Alp. Die zien in hem geen bedreiging voor het AK, laten hem rijden en Wilco pakt daar de zege en het geel.

Laatst gewijzigd
nasibal

Kelderman, die bestaat inderdaad ook nog ja!

.. al zal Thijs Zonneveld beweren van niet.

La Primavera

Is hier trouwens iemand aanwezig die deze Grand Tour qua routes kan maken in Pro Cycling Manager? Dan is het een kwestie van een startlijstje maken en draaien maar. Tuurlijk heb je dan te maken met de stats die meegegeven zijn in de database, maar lijkt me wel interessant hoe de tijdsverschillen gaan zijn bij zo'n Grand Tour.

Zadelpen

Hier kan ik geen chocola van maken vooralsnog.

Jopster

Verveel mij de pleuris dus doe maar mee.
Maar alles wat de koers zo mooi maakt en soms zo lelijk, kan je niet voorspellen en niet van genieten tijdens dit spel.
Dan heb ik het over poepen van Tom, de sneeuwmuur van Kruijswijk, de aanval van Kruijswijk naar de Alp D'huez en noem nog 100 dingen op mbt tot valpartijen lekke banden en heerlijke waaiers dan mis ik toch de koers gvd en kan je niet voorspellen hoe dit gaat uitpakken.

Ab Normaal

'@jopster
Nou, je kunt best dingen verzinnen hoor.
Theo Koomen deed dat vroeger ook. Verzon van alles tijdens de koers.

Jasperdewaal11

Zou wel mooi zijn als in de aankomende week een topper "virtueel" ziek word of valt en vervangen moet worden. Kunnen teams weer op de schop :P

Ludi

Gelukkig telt dit spel niet mee met de index, want hoe kunnen we ooit raden wat scorito het beste script vind?

Ik ga er maar van uit dat de verhaaltjes een beetje kloppen en dat bijvoorbeeld een Mollema inderdaad in dienst rijdt van, ipv gewoon top 10 rijd met een aantal top 10 noteringen en een prestatie tijdrit. En zo zijn er nog wel 10(?) renners.

Al met al wel een leuke puzzel, maar ik hoop dat er niet te veel gekke valpartijen of rare ontsnappingen zijn.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Ik zie ook dat de vormpeil van de renners uiterlijk op 2 April is vastgesteld en het script toen de kluis in is gegaan dus zegt ook wat

zeewolde

'@park leuk idee. Ik wil ook wel meedoen tot.
Je hebt wel nodig dat Scorito de hele uitslag publiceert, en niet alleen de top 20 voor de punten.

Ab Normaal

Dat is waar. Even vragen aan Scorito

nasibal

De hele uitslag lijkt me sowieso noodzakelijk voor tijdsverschillen

Hangtieniedanstaatie

Hoe hoog scoor je eigenlijk op wielrennen op scorito Ab?

Ab Normaal

'@hangtieniedanstaatie
99,8%

Laatst gewijzigd
BarryE1

Laten ze Gilbert zijn laatste monument winnen? ;)

Ludi

Gilbert zal vast "iets" doen in MSR idd.

rev

https://mobile.scorito.com/subleague/scorito-grand-tour-2020/grandtour-2020/75d2f067-a222-4ea6-9b9d-a2f5e7b31ecc

Jori

Vooral benieuwd wat ze doen met de ak renners met kleinere prijsklasses. Op basis van vorm en praktische scorito kunstjes zitten nu nog bijv. Dan Martin en Adam Yates in mijn team. Yates had ws in een echte grote ronde bijzonder weinig kans gehad om in het team te zitten

Iemand anders ook trouwens last van het Bora virus? momenteel 4 renners in de selectie

Laatst gewijzigd
TrEb

'@Jori Heb geen last van het Bora-virus, maar dan kan nog wijzigen. heb er tot nu toe 1. Op basis van vorm 2020 heb ik tot nu toe redelijk wat renners die ook in Colombia reden. Ik ben inderdaad benieuwd welke rondes/wedstrijden Scorito gebruikt heeft bij het samenstellen van het script.

Ragnar Lolbroek

'@Jori. Het Bora-virus valt voorlopig mee. ik heb er 2. In de goedkopere categorie heb ik voorlopig Higuita en Kelderman( met de nadruk op voorlopig). Ik zit wel met het laat-Flipje-thuis virus. In de beschrijving staat: gaat zich weer veelvuldig laten zien en is nog niet echt in vorm. Maar die kerel kost wel 4.5 miljoen. Om dan zijn geld waard te zijn, moet hij dan uit vorm zelfs iedereen naar de tering rijden.

Ab Normaal

Kan ook gewoon persoonlijke kennis, vorm dit seizoen, ideeën en voorkeur zijn.
Wie laat je vallen en met een gebroken sleutelbeen uitstappen, wie laat je slachtoffer zijn van de waaieretappe en ziet zijn klassement na 2 dagen al naar de vaantjes gaan. En zo zijn er zoveel verschillende mogelijkheden die niet per se op feiten gebaseerd zijn.
Dat blijft lastig. Ik probeer gewoon een zo evenwichtig mogelijke selectie samen te stellen op basis van ploegen doelstellingen, vorm van dit seizoen waar mogelijk, en resultaten uit het verleden.
Heb voor iedere etappe wel een mogelijk scenario bedacht wat me aannemelijk lijkt, maar ja, dat hoeft de scriptschrijver niet te vinden...
En voor die etappes neem ik ook niet altijd de verwachte etappe winnaar mee, simpelweg omdat ik 'm niet altijd vaker op denk te kunnen stellen.

Jori

Denk dat iedereen wel Alaphilippe thuislaat. Voor Bora is Sagan gewoon interessant met de heuvel etappes, ws vroeg in de puntentrui, de klassiekers en natuurlijk de sprint. Majka voor de bollen en teampunten natuurlijk ook te interessant om niet te doen. Buchmann, tja, 3 miljoen is veel. Maar etappes dat je hem opstelt wel ws +6 van Sagan en ook mogelijke teampunten Majka (bollentrui of zelfs etappezege). Daarnaast ook natuurlijk geen verkeerde renner. Schachmann toonde zich in P-N, zelfde puntenverhaal als voor buchmann, kan ook in de 2 tijdritten en ook niet verkeerd voor bijv. LBL. Maar Schachmann en Buchmann kunnen er wel nog evt. uit, al zegt het rekenverstand van niet. Wel vervelend dat Buchmann niet in de voorbeschouwing is meegenomen.

Higuita gaat ook zeker mee, Kelderman voorlopig niet, omdat ik bijv. bij Martin iets meer hoop op de punchachtige etappes en Wilco ook net iets te vaak iets overkomt. Daarnaast heeft D. Martin tot vorig jaar ook uitstekend track record in grote ronde en dit jaar ook gewoon goed gestart.

Gesloten sleutelbeen lijkt me voorbehouden aan de renners met een gevoelige historie of die dit jaar al eerder zijn uitgevallen, immers wil ws scorito altijd naar 1 bepaald incident of trend kunnen verwijzen.

De waaieretappes zullen ze wel verwijzen naar de teamgenoten en ook postuur. Ewan en Quintana staan wel op de shortlist van mensen die tijd verliezen in de waaieretappe. Jumbo, DQS, Trek absoluut niet.

Qua evenwicht, mijn selectie viel eigenlijk verrassend snel in elkaar, met name door de sprinterskeuze. Wel eens met wat Ab zegt, daardoor ook momenteel slechts 1 DQS renner, doordat mannen als Lampaert, Stybar, Asgreen, Alaphilippe toch net iets teveel in elkaars vaarwater zitten en bovendien wat beperkter inzetbaar zijn

hartstikkebedankt

Quintana heeft nog nooit wat verloren in een waaieretappe volgens mij en ook op de kasseien zat ie er goed bij in 2018.

1 2 ... 5 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.