'@Keshi
Nairo Quintana leek voor de start van de Grand Tour een must-have voor ieder team. De Condor van Boyaca reed tot dusver drie rittenkoersen: Tour de la Provence, Tour des Alpes Maritimes et du Var en Paris – Nice. In iedere wedstrijd won de Colombiaan de koninginnenetappe met minstens 40 seconden voorsprong. In de koers naar de zon smeerde Quintana Thibaut Pinot 56 seconden aan op Valdeblore La Colmiane. Het was dan ook een absurd zicht dat Quintana door diezelfde Pinot ineens op 1.24 werd gezet op Alpe d’Huez. Er lijkt hier dan ook maar één (logische) verklaring voor. De kopman van Arkea-Samsic moet ziek geworden zijn deze Grand Tour. Dayer Quintana, het broertje, gaf eerder deze ronde op door ziekte. De Colombiaanse broers waren aanvankelijk kamergenoten…
@chef83
Alejandro Valverde staat nog maar op iets meer dan twee minuten achterstand. Het lijkt dus ondenkbaar dat Team Ineos en Jumbo-Visma de voormalige wereldkampioen laten wegrijden. Daarnaast lijkt het moeilijk voor Valverde om uit de groep der favorieten toe te slaan voor winst. De Spanjaard klimt al een heel seizoen onder zijn niveau. Sowieso komt Valverde, zelfs in zijn topdagen, steeds in de problemen in de zuurstofarme lucht van 2000 meter en hoger. Daarom lijkt de etappe vandaag allesbehalve ideaal voor Valverde.
@Platje
Groupama-FDJ heeft nog twee kansen om een overwinning te boeken in eigen land. Indien ze David Gaudu in de vlucht van de dag krijgen, is er bijna een garantie dat hij succesvol zal afwerken. Die gedachte zal te sterk zijn om te negeren bij Marc Madiot. Anderzijds is de vormrijke Thibaut Pinot ook een zeer goeie troef vandaag. Winst en de daarbij horende tien bonificatieseconden zouden zeer welkom zijn voor hem.
@RemcovanderMaas
Fijn om te lezen, bedankt! 😊
Voor de mensen die het perscentrum niet zien:
Thanks, no thanks.
Team Ineos ploegleider Dave Brailsford:
Wij kwamen hier om de gele trui te veroveren, dat is gelukt, nu is het zaak deze naar Modena te brengen. Geraint is dolgelukkig in ieder geval, iedereen gunt het hem ook, we zullen er alles aan doen om de trui te behouden.
Remco Evenepoel (DQS):
Als je dan uiteindelijk op één seconde van Primoz eindigt dan baal je wel even, maar meer zat er ook niet in, ik heb alles gegeven in de tijdrit. Een eerste keer op het podium in een etappe van een grote ronde smaakt in ieder geval naar meer.
TJV ploegleider Merijn Zeeman:
Primoz was grandioos, een derde plek in het AK biedt voldoende perspectief. Ook Steven en Tom behaalden een uitstekend resultaat, dat geeft Primoz het vertrouwen dat hij het niet alleen hoeft te doen. We hebben ook iedereen nodig, want de onderlinge verschillen bovenin zijn erg klein en de concurrentie is moordend.
Astana ploegleider Aleksandr Vinokoerov:
Ja, het was even schrikken, Miguel deed een Voecklertje. De mensen daar in die tuin wisten niet wat ze overkwam. Een stuurfoutje, kan gebeuren, maar wel erg zuur, hij heeft meer tijd verloren dan nodig was. Of wij Jakob nu als kopman zien? Hij presteert fantastisch, maar Miguel blijft in principe gewoon onze eerste man.
Vincenzo Nibali:
Ik ben zelf wel tevreden over mijn tijdrit, ik denk dat ik de schade beperkt heb gehouden. Zeker als je kijkt waar andere jongens staan, dan kun je er vergif op innemen dat er vandaag écht geknald gaat worden. Zelf denk ik dat ik qua klassement in een prima positie verkeer om even de kat uit de boom te kijken.
UAE ploegleider Allan Peiper:
Tadej leverde een hoop tijd in, maar we moeten niet doen alsof dit het einde is. Hij staat er nog altijd prima voor en is zeer gemotiveerd om een topnotering in het AK en jongerenklassement te rijden. Met Aru, Formolo en Polanc aan zijn zijde hebben wij er ook het volste vertrouwen in.
Rigoberto Uran:
Ik baal als een stekker, een 50ste positie in de tijdrit, daarmee kan ik een goed klassement gedag zeggen. Vorig jaar in de Tour maakte ik op dit parcours juist een hoop goed op andere mannen, maar het lijkt of ik er nu de benen van een ander onder heb zitten. Of het door die val in de Vuelta vorig jaar komt? Het kan, maar ik wil me niet achter excuses verschuilen, het is gewoon niet goed genoeg.
Overigens kon ik (helaas) de tekst niet kopiëren, dus heb ik hem eventjes over getikt voor jullie.
Thanks, ff verwijderd en opnieuw gedownload! Ze doen toch echt hun best, leuk! Het is niet veel informatie maar wel wat kleine hints. Ze kunnen ook moeilijk iedereen interviewen, vaak krijg je in het echt ook niet heel veel informatie van de renners. En om nou bijv. aan te geven dat Teuns vandaag in de ontsnapping probeert te geraken is wel iets teveel van het goede. In het echt lees je dat weleens maar daar lukt het uiteraard niet altijd, als dat nu hier zou gebeuren had iedereen hem opgesteld en dan waren de rapen gaar achteraf.
Ik had eigenlijk graag een interview gelezen van Quintana, waarom hij na zijn supervorm in het voorjaar niet kon volgen op de Alpe d'huez (ziek?, toch plots niet goed genoeg?). Zelfde verhaal voor A.yates en Higuita, maar dan gaan ze mss teveel gaan hinten. Doordat alleen de Ak-renners aan het woord waren die goed staan in het klassement of ploegleider ervan wacht ik maar tot morgen om Quintana kopman te maken, hij won die rit trouwens 2 jaar geleden en voor vandaag verwacht ik eigenlijk Pinot en Bernal omdat ze wat goed te maken hebben na de tijdrit. Bernal zie ik echt wel meespringen als Pinot aangaat.
Vandaag in de ploeg:
Bernal
Roglic
Kruijswijk
MAL
Fuglsang
Evenepoel
Nibali
Pogacar
Higuita
Kopman wordt niemand minder dan Steven Kruijswijk. Dat is wederom een gokje van mij. Tot nu toe pakken mijn gokjes matig tot slecht uit, maar als ik vaak genoeg gok dan moet het een keer een goed gaan toch.
Toch?
Pinot is door Scorito in vorm geluld en won hier vorig jaar ook dus die wordt het niet.
Nibali en Uran (niet in mijn selectie) interviewen zichzelf naar een lager plan alhoewel ik dan bij De Haai lichte twijfel heb.
Ik denk dat er een serieuze groep, wellicht in de laatste kilometers enigszins verbrokkeld, vooruit blijft. En alhoewel hij zoekende is naar zijn vorm kan Alaphilippe hier nog wel eens verrassen. Was hier vorig jaar 2e.
Samen met Higuita, Teuns, Schachmann, Majka, A.Yates, Mollema (,Sagan uiteraard voor de puntjes) en nog wat avonturiers in de kopgroep. Ik vraag mij af hoeveel klassementsrenners er nog serieuze punten gaan scoren vandaag.
#zomaareenscenario
Mijn gedachtes na de persberichten:
Bernal die zich in zal moeten houden om de gele trui van Thomas te behouden.. 🤔
Roglic een leuke ereplaats door beulswerk van de Jumbo-mannen (Die goed in vorm zijn). 🤔
Worden alle aanvallen teruggehaald door de Ineos trein vandaag en komen alleen de beste klimmers bovendrijven? 🤔
Mijn team voor vandaag:
Pinot (C)
Roglic
Bernal
Pogacar
Kelderman
Higuita
Alaphilippe
Sagan ( zekere punten )
Schachmann ( zekere punten)
Gister van plaats 57 naar 164 gezakt.
Hoop weer in de top 100 te komen na vandaag🤞
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.