Vastgehouden aan mijn oorspr team. Dus Higuita + zekere punten Majka/Bennett. Geen Teuns, zal hooguit springplank voor Landa zijn. De Spaanse etappes lijken. mij meer geschikt voor hem.
Na lang twijfelen Pogacar kopman gemaakt. Ik ga grotendeels mee met @wielerfan. Deze zal niet voor vluchters zijn, maar voor mannen met minuten achterstand die nog iets van ak willen maken. Na vandaag nog hooguit vier kansen. Dus ergens op de Tourmalet zullen types als MAL, Higuita en Landa aanvallen, Ineos houdt met TJV dmv tempo rijden verschil binnen de perken. Denk niet dat ze mannetje meesturen, of zie ik dat verkeerd? Dan laatste km nog een aanval van Pogacar die tijd- en misschien wel ritwinst pakt.
Dat iemand volgens jouw verwachting geel pakt is toch geen goede reden hem kopman te maken? Alleen de etappe-punten tellen dubbel, niet de truien.
Sterker nog, als Roglic en Pogacar samen op stap gaan, net als vorig jaar in de Vuelta op Los Machucos, zal Roglic de etappe schenken aan Pogacar en zelf de trui pakken.
Ja dat was vroeger de reden om in bergetappes altijd degene in de leiderstrui kopman te maken, en in de Vuelta bijna iedere etappe Valverde omdat hij hoog stond in alle klassementen.
Het is een goede wijziging geweest om alleen nog de etappepunten dubbel te tellen, al geeft het ook meer hoofdbrekens.
De winnaar van vandaag wordt al een beetje verklapt in de Prijsvraag. Waarschijnlijk dus een Fransman vandaag. Pinot, Bardet misschien of krijgt Julius gelijk met Gaudu of wellicht rijdt Gallopin de rit van zijn leven, nu hij ineens niet meer door pech achtervolgd wordt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.