Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 83 ... 153 154
Platje

Geen Schachmann/Sagan vandaag, voorkeur aan Higuita gegeven..

La Primavera

Pogacar vaker kopman dan Roglic, heb hem zelf ook als kopman maar had dat toch niet verwacht.

Ludi

Pog is ook mijn kopman, baas.

Regen op de tourmalet verwacht lees ik nu, oei, als dat maar goed gaat voor iedereen.

La Primavera

Wellens! Die gaat winnen vandaag dat kan niet misgaan.

De Condor van Echt

Vastgehouden aan mijn oorspr team. Dus Higuita + zekere punten Majka/Bennett. Geen Teuns, zal hooguit springplank voor Landa zijn. De Spaanse etappes lijken. mij meer geschikt voor hem.
Na lang twijfelen Pogacar kopman gemaakt. Ik ga grotendeels mee met @wielerfan. Deze zal niet voor vluchters zijn, maar voor mannen met minuten achterstand die nog iets van ak willen maken. Na vandaag nog hooguit vier kansen. Dus ergens op de Tourmalet zullen types als MAL, Higuita en Landa aanvallen, Ineos houdt met TJV dmv tempo rijden verschil binnen de perken. Denk niet dat ze mannetje meesturen, of zie ik dat verkeerd? Dan laatste km nog een aanval van Pogacar die tijd- en misschien wel ritwinst pakt.

-Wielerfan

Waarom zou De Gendt nu in deze etappe in de aanval gaan. Hij heeft alleen maar kans om op de berg van de 1ste categorie punten te pakken.
De rit kan die niet winnen lijkt me..

In het echt zou hij dus vandaag zich sparen om in ene andere etappe voor de Bergpunten te gaan.

-Wielerfan

'@Condor
Ik ben het volledig met je eens.
Dit beeld over vandaag schetste ik me ook precies zo voor. Ben benieuwd of we gelijk hebben๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜œ

Ludi

De gendt kan morgen en overmorgen zeker niet winnen. Dus vandaag wat extra bergpunten en een kansje lijkt me dan beter.

Marsthinaikos

Vandaag voor Landa gekozen....aanvallen, aanvallen, aanvallen...en dan zien we wel :)

NCK17

1. Roglic (c)
2. Pogacar
3. Dumoulin
4. Kruijswijk
5. Oomen
6. A. Yates
7. Fuglsang
8. Thomas
9. Schachmann
Op het laatste moment Roglic nog kopman gemaakt in plaats van Pogacar, omdat ik denk dat er een goede kans is dat Roglic het geel pakt, en ik denk dat de winnaar niet in mijn team zit.

zeewolde

Dat iemand volgens jouw verwachting geel pakt is toch geen goede reden hem kopman te maken? Alleen de etappe-punten tellen dubbel, niet de truien.
Sterker nog, als Roglic en Pogacar samen op stap gaan, net als vorig jaar in de Vuelta op Los Machucos, zal Roglic de etappe schenken aan Pogacar en zelf de trui pakken.

Laatst gewijzigd
Joachim

'@ Platje, ik heb Higuita zelfs kopman gemaakt. Benieuwd hoe veel spijt ik daar van zal krijgen.

NCK17

Dan heb ik de regels niet goed gelezen. Toch denk ik dat Roglic voor Pogacar over de streep komt, dus heel veel maakt het ook niet uit.

Geerlig

'@NCK17 DIt is al enkele jaren zo dat dubbele punten voor kopman enkel gelden voor de etappezege, niet voor truien. (was jaren terug nog wel zo)

Ludi

Dubbele truipunten, dat is nog eens een winmore situatie.

hartstikkebedankt

Ja dat was vroeger de reden om in bergetappes altijd degene in de leiderstrui kopman te maken, en in de Vuelta bijna iedere etappe Valverde omdat hij hoog stond in alle klassementen.

Het is een goede wijziging geweest om alleen nog de etappepunten dubbel te tellen, al geeft het ook meer hoofdbrekens.

Ludi

De altijd valverde in de vuelta regel (en in iets mindere maat sagan) was toen een nog strengere regel inderdaad.

Veel beter zo, als is het wel vaker feelsbadman

Valvuillerdemoz

De winnaar van vandaag wordt al een beetje verklapt in de Prijsvraag. Waarschijnlijk dus een Fransman vandaag. Pinot, Bardet misschien of krijgt Julius gelijk met Gaudu of wellicht rijdt Gallopin de rit van zijn leven, nu hij ineens niet meer door pech achtervolgd wordt.

Laatst gewijzigd
Kaassoufflรฉ

'@ Valvuillerdemoz
Vergeet G.Martin niet! Vorig jaar netjes 22e geworden en als eerste vluchter over de streep. Dit jaar is wellicht raak!!

Sloddies

Kopman voor de Sloddies vandaag gewoon Bernal. Geen risico zoals 2 dagen terug met Higuita. Denk overigens wel dat die vandaag hoge ogen gaat gooien.

Ludi

Pinot is zo ongeveer gemaakt voor dit soort bergen. Gaudu is mogelijk de beste aantrekker van het veld. Ben benieuwd

Treenert

'@Sloddies Ik dus wel. Heb Higuita vandaag. Neem daarmee een 'grote' gok maar ik wil die top-100 bestormen. Gezien het feit dat minder dan 1% dat ook verwacht c.q. aandurft hoop ik ten zeerste op een grote kopgroep met Higuita en andere niet gevaarlijke renners.

Laatst gewijzigd
Ludi

"Higuita en andere niet gevaarlijke renners"

Ik denk dat higuita nu nog als te gevaarlijk zou worden gezien.

hartstikkebedankt

Mwoah dat betwijfel ik. Hij staat 9 minuten achter en de praktijk wijst uit dat het in ieder scenario zeer onrealistisch is dat hij meer dan 2 of 3 minuten zou overhouden, mocht hij het al redden.

danusz1986

'@Kj Ik zie Pinot sowieso wel top 3 rijden idd.

1 2 ... 83 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.