Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 107 ... 289 290
sprintgeit

'@Milan. Het artikel is zo opgebouwd dat ze iedere soort van kanshebber even afgaan en er wat bij schrijven. Na 15 namen komen ze uit bij Kwiat en schrijven ze dat hij wel eens kan proberen van voren te zitten om zo ergens het geel op te pakken. Op dezelfde manier moeten ze van Aert natuurlijk ook gewoon noemen. Tikkeltje opportunistisch, maar ik denk dat je dat vooral moet zoeken in de stijl en opbouw van het artikel dat ook gewoon dient om een beetje spanning op te bouwen. Over het algemeen staan er naar mijn mening toch altijd interessante stukjes in met visie op het parcours, specifieke kwaliteiten van renners (positioneren, trein, teamtaktiek) etc., dat is meer dan je in de gemiddelde wielerflits voorbeschouwing krijgt.

Ludi

Stel het zou zeker zijn dat ewan afstapt, net als vorig jaar Giro, deze keer na 6 goeie uitslagen, toen 7. Toen 1-1-2-3-4-4-15 (297 punten) nu 1-1-2-3-4-12 (eerste dag wat extra truipunten, totaal 250) is het dan per se ee slechte koop? Punten/miljoen ja maar punten/plek of punten/dagopstellingsplekken niet.

Milanjacks

'@Phoenix

Ik heb Martinez en Martin en vervolgens bij de top AK alle dure mannen. Martin en Martinez zorgen ervoor dat ik meer geld kan uitgeven aan mijn sprintequipe. Ik gok wel op weinig uitvallers bij de AK mannen anders gaat het een treurige poule voor mij worden, maar dat is het risico dat ik neem.

Quito

Het valt mij op dat Carapaz weinig genoemd wordt, vorig jaar Giro winnaar en kan m.i. goed uitgespeeld worden in de ploegentactiek van Ineos. Ondanks zijn forse prijs schat ik hem persoonlijk boven Quintana, MAL en Buchman in.

Milanjacks

'@Sprintgeit misschien hielp de Google translate vertaling ook niet mee.

Lange

Ik twijfel tussen Pinot en Ewan, wie pakt de meeste punten. Pinot heb ik er eigenlijk blind ingeklikt. Na wat studie zijn zijn scorito punten die 4 miljoen niet waard. Heeft hij de laatste 4 tours niet eens uitgereden, heeft een daal trauma.

Daarentegen vraag ik me af of Ewan de tour gaat uitrijden met het oog op de giro.

Ben benieuwd naar jullie idee/suggesties. Ik overweeg ze allebei niet mee te nemen...

Ajvenema

En nog even wat: Hoe zien jullie dat groen voor Sagan voor je? Ik zie eigenlijk niet zoveel etappes waar Sagan er nog wel bij zit, en Bennett/Ewan niet...

LutteleSeconden

'@tobyhazenberg

Steels added: “Michael will be Sam’s last man and will guide him through those hectic final kilometres, but also Kasper and Styby will play an important role in his lead-out train, while at the same time keeping an eye on breakaway opportunities.

Milanjacks

'@AJvenema daar ben ik het ergens wel mee eens. Alleen het blijft Sagan. Zelfs al word die tweede in de Groene trui dan kan die alsnog zijn geld waard zijn geweest. En bij Sagan heb je meer zekerheid dat die op de fiets blijft zitten in vergelijking met een andere spurter.

Ajvenema

'@milan: Eens. Hoop dan vooral niet dat ie met de giro in z'n hoofd rondrijdt. 2e plek groen is ook nog wel prima, vooral nu een tweede bora niet extreem aantrekkelijk lijkt...

SurPlace

'@phoenix, goede vraag. Zijn er deelnemers die martin of martinez thuis durven te laten omdat iedereen ze heeft?

SurPlace

'@sprintgeit, kun je met jouw forum naam wel om ewan heen ;)?

Milanjacks

'@Surplace

Ze zijn zo geprijsd dat het eigenlijk wel moetjes zijn, tuurlijk mochten ze samen vallen in etappe 1 dan ben je spekkoper. Maar ik denk alsnog dat er wel meer dan 40% is die een Martin niet meeneemt en bij Martinez zou dat percentage rond de 20% liggen. Je word vooral afgestraft op goedkope renners die het goed doen die je niet hebt mijn inziens.

ebel1999

Ik zie in de huidige vorm van Nizzollo, Colbrelli niet veel meer sprint mogelijkheden krijgen dan Nizzollo. Heeft toch wel laten zien dat die aardig een bergje kan verteren. Verder vind ik Stuyven toch te duur. Rekening houdende met het feit dat Theuns en Pedersen ook een aantal keer mogen sprinten en met het feit dat een van avermaet 1 miljoen goedkoper is, lijkt me Stuyven toch niet zo een succes. Het enige probleem wat ik heb met van Avermaet is het teamgenootschap met Trentin. Wie mag wanneer wat???

Platje

Ze zijn inderdaad erg goed geprijsd maar of ze steevast top 10-15 rijden in de bergetappes vraag ik mij af.. met een goede opvuller zijn deze jongens nog wel te vervangen en m.i. geen must-haves.. hierdoor kan je wellicht ruimte vrij maken voor bijv. een aanvaller.. als je de verwachting hebt dat ze bij de beste 10 horen, moet je ze zeker meenemen

Peau-de-Pou

Ik vind dat al die mensen die nu al spreken over hun "laatste twijfel", "laatste vraag", "laatste dilemma"of "laatste afweging", daarna ook niet meer met vragen, twijfel of afwegingen op het forum Tour Scorito mogen worden toegelaten...

Laatst gewijzigd
Imbatido

Ik zie het eigenlijk wel voor me dat Bora de eerste etappe oorlog gaat maken op de laatste keer klimcombinatie. Dat stuk is toch zo 25 kilometer lang. En er staat die rit natuurlijk wel een gele trui op het spel. Ze kunnen daar al een goede zaak doen voor de groene trui. Ik zie ze daar wel gas geven met renners als Grossschartner, Schachmann, Mühlberger, Pöstlberger en een boel sprinters eraf rijden. Dan moet ik nog zien of Ewan er nog bij zit.

Onderaan de afdaling is het dan nog 27 kilometer, en er zullen vast teams zijn van sprinters die het hebben overleefd die een handje toe willen steken. Of zelfs klassementsploegen die op kop gaan rijden.

Laatst gewijzigd
SurPlace

'@milan, ben het hier ook mee eens. Bijna zonde dat ze het zo goed deden in dauphine, want had ze sowieso op de radar

Milanjacks

'@Platje

Het is met een Martin/Martinez ook wat makkelijker te bepalen wanneer je ze opstelt(in bergritten). Bij aanvallers die niet voor een klassement rijden, is het mijn inziens heel lastig te bepalen. Ik weet nog dat ik vorig jaar Gilbert in de Vuelta had en die won twee etappes(het best mogelijke scenario) en alsnog viel het totaal punten relatief tegen.

sprintgeit

'@AJvenema, goed punt in z'n huidige vorm en met het huidige parcours is de kans groter dan ooit dat hij het niet haalt. Anderzijds moeten Bennett en Ewan dan gaan meedoen met tussensprintjes en daar houden ze niet echt van volgens mij. Nizzolo zie ik dat nog wel doen, zou ook zomaar eens een uitdager kunnen zijn. Al me al eindigt Piotr zelfs in deze vorm toch steevast top 5 in sprints en ook nog eens een vrij grote kans op top 2 groen, maar het kan meer dan eens een van die leuke gokken zijn die je onderscheiden van 90% van het deelnemersveld.

@SurPlace de naam is een combinatie van een sprintkanon en een klimgeit, uiteindelijk moet ik dus vooral naar de balans op zoek. Een heel team met Trentin's zou wat dat betreft denk ik ideaal zijn.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@imbatido dat lijkt me sterk. Buchmann zal voorzichtig winnen beginnen, met zijn blessures. Die gaan echt de koers niet vrijwillig hard maken in het openingsweekend.

Elpiedro

WvA gaat er bij mij uit - ik zou niet weten wanneer ik hem op moet stellen. Ik zie hem in de eerste week niet mee sprinten, ik zie hem alleen sprinten na een heuvel etappe in een klein peloton. In de vlucht gaat hij niet zitten. Voor teampunten kan je beter óf degene met de gele trui opstellen óf een goedkopere knecht. En wellicht heeft JV de trui nog helemaal niet in de eerste 2 weken. Eindafrekening wat punten (heb je goedkopere alternatieven voor). Tijdrit wellicht....Ik kan die 1.5m goed gebruiken voor upgrades en alternatieven!

Feike

Help....!?! Dumoulin of Pogacar? (vanzelfsprekend heb ik Roglic ook).

Milanjacks

'@Elpiedro

Helemaal mee eens. Al zou ik geen renners selecteren puur op basis van de tijdrit. Er zijn weinig niet AK mannen die deze tijdrit aan gaan stippen omdat ze weten dat ze eigenlijk toch wel kansloos zijn tegen een Dumoulin/Alaphillipe/Roglic . Heel misschien dat Jungels dit wil proberen maar verder zie ik weinig opties.

Timbapao

Cosnefroy: de gebrilde parel van mijn sterrenensemble. 🤓

1 2 ... 107 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.