Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 106 ... 289 290
zeewolde

'@platje Trentin reed van der Poel-achtig sterk, maar in dienst van Nizzolo
@SurPlace : ... om vervolgens elke dag die keuze te moeten maken ipv een keer ?

Laatst gewijzigd
tobyhazenberg

Leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt. Denk dat het een leuke tour gaat worden voor de neutrale kijker!

Maar wie denken jullie dat de eerste witte trui gaat pakken?
Cees Bol, sprint, Kasper Asgreen lead-out, Mads Pedersen sprint?

SurPlace

'@zeewolde, de bergetappes kunnen ze er alle 3 in toch? En als er 1 tegenvalt wordt de keuze nog makkelijker. Ik vind bernal niet een duidelijke kopman op t moment. Die kopman keuze maak je toch obv verloop tour

SurPlace

'@zweewolde, dank voor inzicht trentin. Koers niet gezien, maar twijfel al langer tussen colbrelli, kristoff en trentin...

Heb ook geen gva dus miss toch maar Trentin

SurPlace

'@zeewolde, laatste twijfel zit in fitheid buchmann. Maar die kan ik evt wisselen voor kamna + higuita bijv

SurPlace

En tot slot en dan houd ik weer even op 😂. Ik heb ook t gevoel dat teams heel erg op elkaar lijken. Iedereen heeft roglic pinot pogacar martin martinez etc etc

Vandaar dat ik hier en daar probeer wat minder logische keuzes te maken in hoop zo te verrassen. Maar kan ook verkeerd uitpakken natuurlijk

SvenVDB

Wa denken jullie van Cavagna, nu Stybar niet meegaat? Toch ook een grote kanshebber op ritwinst..

+ teampunten Bennett en Ala

Milanjacks

'@Surplace ik zou Trentin altijd boven Kristoff doen.

SurPlace

'@zadelpen, dat klinkt idd heel saai met overmacht naar plek1 ;)

SurPlace

'@milan, ja helemaal gelijk. Ik lijdt aan Kristoff nostalgie

Milanjacks

'@Surplace ik heb hetzelfde met EBH, Degenkolb en Greipel!

Jasperdewaal11

Laatste afweging van mijn kant + onderbouwing:

Ewan + Martinez + Impey

OF

Nizzolo + Higuita + Kuss

Ewan is natuurlijk intrinsiek het snelste vs Nizzolo, echter is onze Italiaanse vriend een vorm tegengekomen waar je u tegen zegt! Beide heren kunnen een heuvel verteren alleen ging het Ewan in wallonie niet altijd even goed af. Bovendien maak ik er 1,5 M mee vrij.

Martinez vs Higuita is een coinflip denk ik. Higuita zou eerder als kopman aangewezen worden en heeft iets meer gepresteerd overall maar Martinez heeft een lekkere dauphine achter de rug. Bovendien hoe is het met Higuita na zijn val. Hij heeft wel veel zin in zijn eerste Tour lees ik.

Impey kan bij de zwaardere finishes natuurlijk een rol spelen en is bovendien een aanvaller. Kuss is een van de mooiste klimmers in het peloton en denk dat hij veelal de laatste helper van Roglic gaat zijn. Daarbij komt natuurlijk mogelijke truipunten van deze zelfde Roglic.

Iemand met een andere blik ?

Milanjacks

Mijn team is min of meer compleet maar de 3 miljoen sprinters blijven hoofdbrekens.

Trentin/Colbrelli en Nizzolo

Moet er twee van kiezen. ééntje kan helaas niet mee in de teambus.

Milanjacks

'@Jasperdewaal11

Gezien het vormpijl van Higuita zou ik die niet selecteren eerlijk gezegd(Onduidelijk met betrekking tot zijn herstel). Martinez heeft de Dauphine net gewonnen en kost maar 1 miljoen.

Kuss lijkt mij wel veel meer potentiële punten binnen te slepen dan Impey. En Nizzolo in deze vorm zou ik niet thuis laten.

Zou je niet

Nizzolo + Martinez + Kuss kunnen doen en die ene miljoen ergens anders in investeren?

Laatst gewijzigd
Jori

Voorbeschouwing, waar ook paar punten worden gemaakt waarom bijvoorbeeld Wout van Aert en zelfs Kwiat en anderen zouden meesprinten en daarnaast een valide aanname over wie van Trek de eerste sprint zou doen. Niks is uiteraard zeker, maar snijdt zeker hout. (wel even google translate eroverheen halen)

https://www.feltet.dk/nyheder/optakt_1_etape_af_tour_de_france_2020/

Overigens is 8 sprinters mijn inziens niet compleet overdreven. In elke normale tour kon je die etappes altijd compenseren met teampunten en waren 6 a 7 wel genoeg. Nu is het maar de vraag of je een teamlid van de gele trui in de ploeg heb na rit 1 en 2. Ewan vs Bennett is ook een dubbeltje op zijn kant.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Jori

Een eerste etappe in de Tour is altijd chaotisch. WVA gaat hier echt niet mee mogen sprinten, niet op de eerste dag. Als die al zijn kansen gaat krijgen dan is het later. Zeeman is hier vrij duidelijk over geweest.

En Ineos gaat hier echt niet Kwiat vooruit sturen, dat hebben ze nog nooit gedaan in de Tour. Ik vind het een vrij matig geschreven artikel vol met inkoppertjes en dubieuze aannames.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@ Milan

Terechte punten die je aandraagt. ik ga is kijken waar die extra 1M nog in kan.

Ajvenema

Uiteindelijk is v Aert geen miskoop als minstens een van deze dingen van toepassing is:
- Hij regelmatig meesprint, een keer of 5.
- Jumbo al vroeg het geel pakt
- Jumbo de tour wint.

De kans dat 1 van die dingen gebeurd lijkt me vrij groot, maar de kans dat ie ook echt een musthave wordt lijkt me wat kleiner. De reden waarom ie er bij mij nu naast staat, is dat ik me anders toch verplicht voel hem in elke sprintetappe op te stellen, terwijl ik voor die plek waarschijnlijk ook wel andere opties heb.

Wanneer denken jullie dat Jumbo dat geel gaat pakken? Want zodra Jumbo in het geel rijdt is zo'n van Aert natuurlijk de perfecte opvuller.

Milanjacks

'@AJvenema

Het eerste moet gebeuren anders kan je net zo goed Gesink pakken die is 750k goedkoper en de kans is groter dat Gesink de tour uit rijdt. Als die andere dingen alleen gebeuren had je dus net zo goed Gesink kunnen nemen.

sprintgeit

Een keuze die keer op keer terugkomt in mijn team is het wel of niet selecteren van Ewan ten faveure van een (extra) 3mn. sprinter (zeg Colbrelli), om vervolgens ergens anders in mijn team een upgrade te doen. Een voorbeeld van zo'n upgrade kan zijn Kamna inruilen voor Mollema en Venturini upgraden naar Bol/Stuyven/Coquard. Een ander voorbeeld zou zijn Kamna voor Bardet oid, maar je kan deze renners ook inwisselen voor iets wat meer bij je eigen ploeg past. Het maakt voor dit verhaal niet zoveel uit.

Ik besloot het zojuist eens uit te typen, en het leek me wel aardig dat hier te delen zodat jullie er eventueel op kunnen schieten of je gedachten er in ieder geval over laten gaan. Kom ie:

Ewan geeft zelf aan 6 sprintkansen te zien. Ik zelf zie etappe 1, 3, 5, 7, 10, 11, 19 en 21 als kansen, al zou het in etappe 3 en 19 heel goed te zwaar kunnen zijn. Dan nog kom je inderdaad op 6 kansen voor Ewan uit. Stel we gaan er vanuit dat hij etappe 1 wint dan pakt hij daar 68 punten. De overige 5 etappes pakt hij gemiddeld 45 punten en in etappe 3 en 19 sprint hij niet mee. Dan kom je op een totaal uit van 293. Tel daarbij nog zo'n 25 groene trui punten bij op en je zit zo rond de 320. Geen 100 per punt, aangezien hij de groene trui niet wint en toegegeven het kan slechter uitpakken, maar het is niet slecht.

Pak dan Colbrelli er bij. Laten we er even vanuit gaan dat hij in de eerste etappe niet bij de top 5 sprint en per sprint gemiddeld 30 punten pakt, maar wel 1x meer mee sprint dan Ewan. 7x30=210 punten. Tel daar ook voor Colbrelli zo'n 25 groene trui punten bij op en je komt op 235 punten uit. Vorig jaar pakte Ewan ook 20 punten meer in het eindklassement groene trui dan Colbrelli. Dus mijn verwachte verschil tussen beide renners is zo'n 100 punten. Vorig jaar was het iets meer, maar het parcours is iets minder gunstig nu voor Ewan denk ik.

Dan de volgende vraag pakken Mollema en Bol/Coquard/Venturini 100 punten meer dan Kamna en Venturini. Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet echt uit. Volgens mij is dit vooral een kwestie van je eigen gevoel bij renners en kun je hier moeilijk beredeneerwijzen op loslaten, behalve dan dat Mollema naast de 100 punten van Ewan, tov Kamna ook wel wat teampunten moet gaan goedmaken. Dus als je dan hoge verwachtingen van Kamna in dagklasseringen hebt, dan wordt dat wel vrij lastig. Anyway, ik blijf het een close call vinden, dus zal vermoedelijk ook wel blijven schuiven tot de deadline :D Misschien moet ik vooral m'n chauvinistische aard hierin de doorslag laten geven, kan ik in ieder geval echt juichen voor de Nederlanders, is ook wel wat waard.

tijnuz

'@Ajvenema

Etappe 1: WvA die podium rijdt en of geel pakt, zorgt ervoor dat de ploegleiderswagen vooraan staat in de stoet. Niet geheel onbelangrijk voor etappe 2 :)

Jori

'@ Milan Mulder: Normale tour met 2546 man massasprinten zeker. Nu hebben we natuurlijk te maken met andere omstandigheden door het parcours. En gezien de moeilijkheidsgraad van etappe 2, is die auto wat naar voren hebben zeker geen nadeel. Kwiat vond ik zelf idd ook een brug te ver, al is het wel netjes dat ze het aanhalen. In de tour heeft Ineos hij idd nog nooit gedaan, in de Vuelta is het geloof ik weleens voorgekomen. Daarnaast staat het ook zeker niet in steen en zal de optie gewoon worden open gelaten. Als het een echte grote massasprint wordt, zal hij zich waarschijnlijk idd onthouden. Maar anders rustig volgen van een treintje, op 3 KM van de streep zit hij toch wel vooraan en kan vanaf daar natuurlijk makkelijk inpikken bij Sagan, Ewan, Bennett of Nizzolo. Wordt het dringen, kan hij zich op 2 km of 1.5 km van de streep nog steeds afzijdig houden. Maar ook belangrijk punt is dat het een boulevard sprint is, geen kleine weg met dranghekken dichtbij. Kan altijd nog wat gebeuren, maar extra ruimte is wel prettig.
Ook interessante kijk heb je voor een massasprint: Vanaf welke positie is het onveilig en welke positie is het veilig? Het kan overal misgaan en dan volgt toch een kettingreactie. Reden dat vaak ook binnen de 3km Ineos nog steeds doorbleef rijden en Froome zo vaak nog top 20 reed binnen een sprint-etappe

Een voorbeschouwing met makkelijke inkoppertjes, wat wil je anders? Sprints zijn over algemeen de meest makkelijk voorspelde etappes qua namen, zeker in dit veld waar het überhaupt speuren is naar een paar sprinters. Dan hoef je ook vooral niet met vreemde namen op de proppen komen, maar logische scenario's en teambelangen uit te tekenen. Alleen i.p.v. makkelijke inkoppertjes nemen ze ook het vormpeil mee van renners op basis van wat zij hebben gezien, erg compleet en vermakelijk. Ik ben er wel fan van, al zal ik ook op bepaalde punten (Bonifazio bijvoorbeeld) het oneens zijn. Over etappe 1 denk ik ook niet dat Stuyven bijv. daat gaat sprinten. Maar Theuns zou een logischere naam zijn dan Pedersen in mijn ogen. Theuns gaat toch minder bergop en een kans in een ontsnapping is immers voor hem veel minder groot. Daarnaast heeft/had hij toch de grootste intrinsieke snelheid, al lijkt het toch een klap minder te zijn na zijn rugblessure

Phoenix0000

Hoeveel van die leuke 1 miljoen klassement/klim mannetjes kunnen we ons permitteren eigenlijk.
Denk dat je je met Martin, Martinez en Kamna behoorlijk in je eigen voet kan schieten omdat ze te veel plekjes innemen.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

hartstikkebedankt

Niet als je gelooft dat ze het gewoon minstens net zo goed gaan doen dan de 2 of 3 miljoen mannen en daar is aardig wat voor te zeggen.

raymankapeens

Huh ik zie niks

1 2 ... 106 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.