Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 11 ... 289 290
Kip

Valverde 🤘🏼

Ab Normaal

'@ Jasper
Zeker, misschien ook wel twee. Maar dagenlang de gele trui, daar geloof ik niet zo in.
Overigens klopt mijn verhaal over etappe 4 niet dacht ik later.
De ploeg van de gele trui drager na etappe 3 zal die willen verdedigen en het gat met de vluchters klein houden waardoor er toch zomaar kansen liggen voor de echte kleppers in de slotklim.

Ludi

'@Ab eens, ik vraag me alleen af, welke renners zijn niet te gevaarlijk om in etappe 2 minuten te geven maar toch goed genoeg voor lang het geel en hebben geen stalordes. Ik zou normaal een teuns zeggen, maar die lijkt me best gebonden. Ik denk misschien aan mannen van EF, Lotto of Sunweb dan.

arjenzvob

Greg gaat het weer doen!

Yskoud

Ik ben het niet eens met Ab dat de toppers gewoon zullen doen alsof het een normale ronde van 3 weken is waar je moet pieken in de derde week. Ik verwacht dat iedereen doorheeft dat je al vanaf etappe 2 (die veel zwaarder is dan de meesten denken) als AK-man er moet staan en moet aanvallen wanneer je kan. Ik verwacht dat juist veel aanvallender door de AK-mannen gekoerst gaat worden en dat daardoor de aanvaller minder kans hebben. Dit is overigens een trend die je al de afgelopen grote rondes constant zag. Afwachten koersen was tot een paar jaar gelden de norm, nu niet meer.

hartstikkebedankt

Iedereen wil zoveel mogelijk winnen in dit rare seizoen denk ik. Vluchters krijgen altijd weinig ruimte in de eerste week, waarom zou dat nu anders zijn

osca freire gomez

Ik denk dat er binnen een week een aantal klassementsmannen al op een redelijke achterstand zijn gereden en dat ze dan als aanvaller kunnen gaan rijden en op die manier punten kunnen gaan binnen halen.

GlennTour

Vorig jaar dachten ze ook: Geef Allaphillipe maar minuten, die pakken we wel terug in de bergen.
Het heeft toch zoveel niet gescheeld uiteindelijk. Die fout gaan ze geen 2x maken denk ik. Al is Allaphillipe wel buiten categorie natuurlijk..:)

Kannibaal van Schepdaal

Alaphilippe reed vorig jaar ook weg op de Poggio, en dit jaar opnieuw. Vorig jaar met een groepje, dit jaar met Van Aert. De rest moest passen. Als je niet kunt volgen, kun je niet volgen.

Wat @hartstikkebedankt zegt, klopt volgens mij. In de eerste week wordt er zo hard gekoerst, dat er zelden vluchters voorop blijven in sprint- of heuveletappes. In etappe 1, 2 en 3 blijft de vroege vlucht dan ook niet voorop volgens mij. Zie ook etappe 2 van de Vuelta vorig jaar.

In etappe 4 en 6 zou het kunnen dat enkele vluchters voorop blijven, zoals vorig jaar de etappe die Teuns won in de Tour. Verder in de Tour (etappe 8, 9 etc.) is het zoals altijd koffiedik kijken of de vlucht al dan niet wegblijft.

Ab Normaal

'@Kanibaal
Etappe 2 is echt zwaar. Wie gaat de vluchters terughalen dan denk je?

Ludi

Etappe 2 zie ik naar een vlucht gaan met hele matige klimmers (dus geen arus, martins, bardets, flips) die echt veel ruimte krijgen of een groep met betere klimmers die kort wordt gehouden en (voornamelijk) wordt teruggepakt met toch verschillen voor AK. Een goede daler kan dan best wat tijd pakken.

Kannibaal van Schepdaal

'@Ab Normaal: Na de eerste rit staat iedereen nog in (zo goed als) dezelfde tijd. De tweede etappe gaan dus héél veel renners aangestipt hebben. Dit zorgt er volgens mij voor dat het aanvallen zal regenen en iedereen achtere iedereen zal rijden. Een groepje dat kan wegrijden, wordt achterna gezeten door ploegen die de slag gemist hebben. Niemand zal echt veel ruimte krijgen, en na de Turini zullen er ploegen met heuvelsprinters de kans op de gele trui niet willen laten liggen. Dan regent het weer aanvallen op de kleine bergjes naar het einde toe, waarna geïnteresseerde ploegen weer jacht zullen maken. Alles komt terug samen en er wordt met een sterk uitgedund peloton gesprint voor de gele trui (aangezien de gele trui (Ewan of Bennett maakt veel kans in rit 1) wellicht gelost zal zijn). Vergeet niet dat iedereen nog fris zit en er nog geen tijdsverschillen zijn zo vroeg in de ronde, waardoor het voor klassementsploegen ook moeilijk is om renners echt te laten rijden. Als Alaphilippe of Schachmann aanvalt op de Turini, laat je die dan rijden of hou je ze kort genoeg zodat ploegen van heuvelsprinters daarna het gat wel willen dichtrijden? En als de heuvelsprinters gelost zijn, zullen wel de ploegen van de punchers die niet meezitten het gat willen dichten. Het is moeilijk te voorspellen wat het exacte scenario gaat zijn die dag, maar dat iedereen fris is en 40 renners hun zinnen op de gele trui zullen gezet hebben die dag, daar kan je wel zeker van zijn. Dit gepaard gaande met het feit dat iedereen nog op een zakdoek staat, zorgt er volgens mij voor dat het niet het typische tweede week-scenario 'grote groep rijdt weg, Ineos rijdt gecontroleerd op kop van het peloton en laat de koplopers 5 minuten wegrijden ' zult krijgen. De winnaar zit achteraan, denk ik, maar wie dat dan zal zijn (Trentin, Colbrelli, Stuyven, Coquard, Sagan, Van Aert, Alaphilippe, Schachmann, Benoot, Higuita, Roglic) , zal volgens mij de zwaarte van het parcours, de intensiteit van de koers en het niveau van de renners bepalen.

-Wielerfan

Weet iemand hoe ik de dauphine nu al kan kijken?

Aanklampen

Uitzending begint pas 14:45. Als veel zenders tegelijk beginnen weet je bijna 100% zeker dat dat het moment is dat uitgezonden wordt... Daarna Piemonte nog dus nog uren wielrennen :-)

EDIT.. Overigens zie ik nu pas dat de Belg pas om 15:15 begint.. Je kut altijd ook op TIZ-cycling kijken. Staan ook altijd links naar wedstrijden.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

'@aanklampen.
Oke dankjewel!

Twaburov

Bonifazio kan ook een streep door.
Liveverslag van pcs is prima te volgen voor nu.

Kip

Froome spaart slim zijn krachten

daanbrkh

Wat moeten we toch met die Van Aert? Er zijn zoveel mogelijkheden deze Tour voor hem. Zou zonde zijn als hij alleen maar moet knechten

user27311

'@Daan Brakenhoff. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Jumbo Visma dit soort buitenkansjes om ritzeges te pakken zal laten liggen. Zoveel energie heeft ze dit niet gekost toch?

danusz1986

'@Daan

Helaas knechten. Al zou hij maar het mogen doen in de heuvels dan had ik hem insta gekozen of top 10-20 sprint.

nasibal

Wat moeten we toch met die Van Aert? Er zijn zoveel mogelijkheden deze Tour voor hem. Zou zonde zijn als hij alleen maar moet knechten

@Daan Brakenhoff. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Jumbo Visma dit soort buitenkansjes om ritzeges te pakken zal laten liggen. Zoveel energie heeft ze dit niet gekost toch?

Jumbo komt heel duidelijk met één doel naar de Tour. Anders had je wel met een andere selectie kunnen komen en de mannen wat meer kunnen spreiden. Die ritzeges zal ze echt aan de kont oxideren vermoed ik. Sterker nog, als ze die willen hebben ze met Roglic ook gewoon een hoop goede kansen.

Verder zie je dat voor deze overwinning van Van Aert toch echt wel door de ploeg gewerkt is, zelfs door bijvoorbeeld Dumoulin. Ik denk dat ze dat in de Tour niet gaan doen en krachten gaan sparen waar mogelijk. Die jongens zullen in de bergen nog voldoende aan de bak moeten en daar zijn ze ook voor meegenomen. Als Van Aert al de kans krijgt zal hij het zelf moeten oplossen. Daarbij gaat hij in tegenstelling tot vandaag dan ook al wel wat knechtkilometers in de benen hebben in voorgaande etappes. Dat is toch wat anders dan als frisse man uitgespeeld worden met een team dat voor je werkt.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Higuita die zich zwaar verkijkt op Alaphilippe en te laat beseft dat dat het verkeerde wiel is. Nog een sterke sprint naar de 7de plaats, maar te laat. Met een betere positionering was veel meer mogelijk. Benieuwd of hij de komende dagen bergop kan volgen.

Laatst gewijzigd
Ludi

Top 20, 13e ofzo?

Yskoud

Oei Sagan,hij moest wel erg vroeg lossen. 5 miljoen is toch wel erg veel voor iemand in deze vorm en mentaliteit.

nasibal

Oei Sagan,hij moest wel erg vroeg lossen. 5 miljoen is toch wel erg veel voor iemand in deze vorm en mentaliteit.

Viel mij ook op, hij leek ook niet echt freewheelend te laten lopen. Als je dan bedenkt dat oa een 100 kilo zware Oss en ook een Keukeleire er een stuk later af gaan is het toch op z'n minst verrassend.

1 2 ... 11 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.