Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 12 ... 289 290
Yskoud

Ja, ik vraag me serieus af of Sagan echt mee kan voor de groene trui. Ik zie eigenlijk niet 1 etappe waar hij in deze vorm mee gaat doen om de etappezege. Op het vlakke niet, en het parcours met veel cat 4 klimmetjes dus ook niet. Groene trui kan nog steeds hoor omdat niemand anders hem wil en wellicht heeft hij in de tweede en derde week geluk met de vlucht van dag, maar ja. Dat levert geen 500 punten op.

Twaburov

Van Aert in deze vorm zou dom zijn om niet te nemen voor 1.5M. TJV laat hem echt wel wat etappes meepakken als je ziet hoe makkelijk hij dat doet.
Heb je gelijk kans op teampunten via Roglic, en kun je Jumbo-knechten zoals Tom, Stefan en George thuislaten.

Jasperdewaal11

Lekker iedereen Sagan thuislaten ;)

Cerebral36

'@Twaburov Of hij krijgt nu juist wat extra ruimte omdat hij in de Tour 100% moet knechten. Jumbo heeft maar 1 echt doel en dat is het AK en daar moet iedereen voor wijken denk ik, ook Woutje. Maar hij is wel in extreme bloedvorm...Dat doet me dus wel lichtelijk twijfelen. Sagan zal er vast gewoon weer staan in de Tour.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ik kijk nu al uit naar iedereen die tijdens de tour zeer verontwaardigd is over de ploegentactiek van Jumbo Visma, omdat ze 1,5 miljoen uitgegeven hebben aan van Aert. Hebben we hetzelfde niet al eens meegemaakt bij Bora en Sunweb? Of bij Cort Nielsen? Het is prima om te speculeren wat wij als amateur ploegleiders zouden doen in pcs, maar uiteindelijk is Jumbo (én van Aert) heel duidelijk over hun plan

Het enige waarom ik eventueel overweeg van Aert mee te nemen zijn de teampuntjes. Hij is slechts 500k duurder dan Bennet en heeft in de overgangs en heuveletappes een gegarandeerd plekje in mijn selectie. Bennet heeft dat bergop niet. Het zou me echter niets verbazen als Jumbo pas na etappe 13 het geel pakt, als ze het al pakken. Dat spreekt dan weer tegen Van Aert als teampuntenpakker.

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Zo een heuveletappe of halve bergrit zoals vandaag denk ik dat hij toch gaat meesprinten

Wat zou het zijn groen en geel voor 1 ploeg

Droomdroom

Cerebral36

'@Stijn Dan moet Buchmann de Tour winnen dus :)

danusz1986

Wat zou de rol van Asgreen worden denken jullie? Treintje voor Bennet en verder geen idee of hij in iets zwaardere etappes voor eigen kansen mag gaan.

Stijn Lemmens

Ja als Bora dit Kan waarom zou jumbo dit niet kunnen!

Threeohthree

Tja, Wout van Aert. Pakte vorig jaar keurig 277 punten, natuurlijk komt dat ook door het bizar goede begin van jumbo wat nu niet zal gebeuren (immers geen ttt), maar zie niet waarom hij teleur zou stellen voor die 1.5 mil. Kan je je geld allicht beter elders besteden? Allicht. Maar ook hier zijn weer waaier/klassieke etappes waar hij kan scoren plus er is geen andere man die bij jumbo een gereduceerde sprint aan zal gaan (en als je er eenmaal bij zit, why not?).

Gezien de selectie moet natuurlijk wel gezegd worden dat hij vooral voor het controleren van het vlakke en heuvelige terrein is meegenomen. Maar gezien zijn vorm durf ik het risico wel te nemen denk ik. Een punten bom zal het wel niet worden, maar die 150 punten lijkt me prima te doen.

Dat gezegd hebbende, mocht ik 500k/1 mil te kort komen zal ik er ook niet rouwig om zijn om hem in te wisselen voor Bennett. Er zijn namelijk best veel renners die (allicht met meer zekerheid) kunnen scoren in etappes waar Wout dat kan.

Benzardi

Piekt van Aert niet te vroeg of is het op tijd, omdat hij nu de vrijheid heeft om zijn ding te doen.......... om in de Tour te moeten knechten.
Daarom weet ik nog niet of ik hem meeneem.

Maar ik hoor nog niets over Zakarin, dat is op zich een koopje (2 M) die verleden jaar een goede Giro reed.

Ragnar Lolbroek

Nou zat ik juist met het dilemma Van Aert vs Bennett. Winnen ze allebei op dezelfde dag. Hier gaat nog een cointoss uitsluitsel moeten brengen. :)

Kip

Sagan en froome oei oei

Cerebral36

Is Sagan niet gewoon lekker aan het trainen hier? Totaal geen parcours voor hem deze Dauphine.

nasibal

Maar ook hier zijn weer waaier/klassieke etappes waar hij kan scoren plus er is geen andere man die bij jumbo een gereduceerde sprint aan zal gaan (en als je er eenmaal bij zit, why not?).

Vandaag zie je Dumoulin, Kruijswijk en in zekere zin zelfs Roglic werken om Van Aert in een positie te krijgen dat hij kan winnen. Dat zal straks in die waaier en klassieke etappes niet gebeuren. Daar zal het andersom zijn en zal Van Aert in eerste instantie hard moeten rijden om voorgaande namen voorin te houden. Natuurlijk zal hij aan het einde vast z'n sprintje mogen rijden als hij dat wil, maar dan is de vraag hoe ver hij gaat komen wanneer hij a) dus minder fris is en b) geen ondersteuning heeft. Is het dan niet verstandiger om voor die etappes 1,5 miljoen in iemand te stoppen die juist in die etappes wél als 'kopman' uitgespeeld wordt.

De nadruk ligt hier op 'vraag'. Ik ben zelf ook nog niet honderd procent zeker van het antwoord. Feit is wel dat onder andere omstandigheden Van Aert altijd mee was gegaan, nu twijfel ik toch ten zeerste.

Malathion

'@ab normaal

Ik zie TJV niet alleen zich in vorm rijden, maar heb ook sterk het idee dat ze oefenen. Dat ze op zowel punchy als bergachtig terrein willen domineren. Ze willen tijd pakken waar het kan en Ineos telkens onder druk zetten. De Ineos-tactiek helemaal kopieren en alleen in de echt bergritten met tempo een beslissing op de laatste col forceren lijkt me best risicovol; dat spel beheerst Ineos ook. Thomas geraakt echt nog wel in vorm, Bernal jumpt vandaag prim- en met Sivakov krijgen ze er een raaklijnen bij. Castro is al in vorm. Je moet tijd pakken wanneer het kan. En ik als dat in etappe 2 is, zal TJV dat niet nalaten.

Kip

Thomas vind ik overigens ook heel interessant, kan zo maar weer podium op fietsen. Ben benieuwd naar zijn komende ritten..

nasibal

Is Sagan niet gewoon lekker aan het trainen hier? Totaal geen parcours voor hem deze Dauphine.

Met deze zin ontkracht je in zekere zin je eigen punt denk ik. Inderdaad dit is geen parcours voor Sagan, die is hier zeker en vast om hardheid op te doen. Maar juist in die context verwacht je dat hij in een etappe als vandaag toch redelijk tot het gaat je zou gaan (denk ik). Dat leek hij ook te doen overigens, het leek absoluut lossen obv niet beter kunnen ipv lekker laten lopen. Hoe Sagan er uit ziet als hij lekker laat lopen weten we allemaal, dit zag er niet zo uit.

.. Als je vervolgens bedenkt dat het peloton nog heel groot was en bijvoorbeeld Oss en Keukeleire een stuk later lossen, dan kijk ik daar wel van op. Z'n verhaal over 'nog niet top hoeven zijn in MSR' vind ik ook redelijk ongeloofwaardig. Dat is een enorme belangrijke wedstrijd, normaal gesproken perfect voor hem en ze hadden in de ploeg niet heel duidelijk een andere kopman.

Wat dat vervolgens betekent voor de Tour weet ik niet. Obv tussensprints waar verder niemand interesse heeft zal hij echt het groen wel pakken. Maar het zou nu best kunnen dat op 'zijn' terrein er méér mannen aan hem gewaagd gaan zijn dan normaal. In de vlakke massasprints al helemaal.

Dat gezegd hebbende vind ik Sagan dit jaar voor het eerst relatief(!) goedkoop. Bij mij staat hij er daarom vooralsnog wel in.

Gordon Bleu

Froome al op 5 minuten in de dauphine.. Zou die dit doen zodat niemand meer rekening houdt met hem in de tour.. Twijfel toch heel erg om hem in me team te zetten en Bernal en Roglic eruit te halen..

Ludi

De mensen die sagan nu noemen, nemen die wel colbrelli of kristoff (of greipel)? Die eindigen nog veel verder naar achter. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Gordon Bleu

Helemaal mee eens. Ik zou dit jaar overwegen om helemaal geen sprinters mee te nemen.

nasibal

De mensen die sagan nu noemen, nemen die wel colbrelli of kristoff (of greipel)? Die eindigen nog veel verder naar achter. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Kristoff is natuurlijk geen vergelijking, dat weet jij ook. Colbrelli vond ik er ook vrij vroeg af moeten maar heb ik op wat uitschieters na nooit echt een hele hoge pet van op gehad eerlijk gezegd.

Rawolf

Colbrelli kan niet goed tegen de hitte, soort van Tim Wellens. Dat zal m niet ten goede komen dezer dagen.

Ik neem m overigens ook sowieso niet mee, zou me niet verbazen als ze voor Cortina kiezen in de sprints en dan is 2 mil voor 0 punten toch aardig prijzig

Ludi

'@nasibal : ik zou hem zelf ook niet als vergelijkbaar noemen, maar hij wordt vaak gezien als klassieker sprinter die heuvels kan verteren. Ja, hij heeft heen punch op een helling, maar er zijn wel een paar aankomsten waar ze hem zullen noemen naast een colbrelli of trentin of nizzolo, vermoed ik, ook gezien zijn prijs.

danusz1986

Heb momenteel Sagan, Ewan, Colbrelli, Trentin en Coquard aan sprinters die ook allemaal een heuvel op kunnen. Er wordt niet heel veel gesprint. Colbrelli klikte er zo in. Misschien is 3 miljoen net iets teveel van het goede, maar weet niet of ik wel een sprinter wil meenemen die alleen maar sprint en geen heuvels aankan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 12 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.