Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 13 ... 289 290
zomaareens

Valverde gaat ook best waard zijn nu wk niet doorgaaten geen doel is voor m, niet?

nasibal

Colbrelli was vorige Tour toch best goed of heb ik iets gemist? En september is t vast wat cooler

Colbrelli kan best fietsen, maar ik weet nooit echt wat ik er van kan verwachten. Als er in dit deelnemersveld en op dit parcours een kaartje van 3 miljoen achter je naam hangt moet je consequent goed presteren wil je door mij geselecteerd worden. Het kan best dat Colbrelli dat gaat doen, maar vooraf kan ik daar niet zeker van zijn.

danusz1986

'@Nasi

Ik ben wel benieuwd wie jij op dit parcours 3 miljoen waard vind die niet alleen kan sprinten, maar ook heuvels kan verteren. Zonder Sagan erin mee te nemen.

Laatst gewijzigd
Ludi

Bennett.

Viviani van 2019.

danusz1986

Viviani heeft een nieuw team dus dat is nog even afwachten. Bennett is veel te duur voor dit parcours. En beiden zijn niet zo zeker over de heuvels.

De Max

Quintana lijkt me erg sterk laatste tijd, lijkt ook steeds sterker te worden. Is wat mij betreft een grote kanshebber voor het podium en misschien dat ie kan winnen als Bernal en Roglic naar elkaar kijken

danusz1986

Quintana heeft altijd wel een dag dat hij door het ijs zakt. Daarintegen wel kan hij dan af en toe voor ritzeges gaan. Voor dat geld zou ik MAL. Al heeft ie nog nooit de tour gereden.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Klopt, maar je kan ook teveel kijken naar de vorm. Morgen kan ie ineens winnen en dan is ie weer in vorm. Misschien zit ie wel in een opbouwfase dat weet je nooit. Gelukkig hebben we nog even om het aan te kijken.

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Tompot

Ik hoop Aranburu!

De Max

Hij rijdt nu toch al een beter als voorgaande jaren bij zijn nieuwe ploeg en ik vind MAL een enorme gok met het niveau wat hij nu laat zien

danusz1986

'@De Max

Heeft Quintana al een grote ronde gereden voor zijn nieuwe team? Over 3 weken denk ik niet dat hij constant gaat presteren. Hopelijk heb ik het mis en doet ie mee om te bovenste plaatsen.

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@tompot

En gelukkig is er maar 1 tijdrit.

De Max

'@Daan Dijkema
Het lijkt mij dat Aranburu naar de giro gaat

Ludi

Sinds wanneer is ewan een sprinter die heuvels beter verteerd dan bennett? Ewan 4.5 wel waard en bennett niet klinkt ook gek.

De Max

Wie verwachten jullie dat er gaat sprinten bij Trek??

danusz1986

'@KJ

Ik had in mijn hoofd zitten dat hij weleens had gewonnen op een heuvelparcours, maar dat is niet zo my bad. Ik heb Ewan er zo ingeklikt, maar vond uiteindelijk Bennett, Ewan en Sagan teveel van het goede. Zeker voor dit zwaardere parcours.

Laatst gewijzigd
Pirata

'@Dijkema
Ben wel benieuwd waarom je Bennett te duur vindt voor dit parcours. Ik denk dat je vrij zeker kan stellen dat er in ieder geval 5 etappes in een massasprint eindigen en dan zit hij normaal gesproken altijd wel bij de eerste drie. Ik vind dat Bennett het beste treintje heeft en de te kloppen man is in de massasprints. Plus het feit dat hij mogelijk nog teampunten sprokkelt voor een Alaphilippe lijkt mij Bennett toch wel een zekerheidje.

danusz1986

'@Venomeen

Wat ik al eerder postte is dat ik dacht dat Ewan af en toe heuvels over kon, en daarom had ik hem ipv Bennet. Nu is het een heel ander verhaal en wordt het voor mij Bennett of Ewan, want ik heb ook al Sagan.

Laatst gewijzigd
Treenert

Tsjonge 1 dag koers en ik zit, naast enkele bevestigingen, weer vol met onzekerheden.

Froome: die ging al niet mee, jammer dat velen op deze manier er ook zo over gaan denken en 'm ook thuis laten als hij überhaupt gaat wat ik niet verwacht
Thomas: zag er niet bepaald fris uit na de finish maar weet altijd wel zijn vormpiek goed te plannen dus dat kan nog maar misschien ook niet
Higuita: die kwam van ver zeg in de laatste 100 meter, imponerend
V. Aert: Tja .........
Impey: als je v.Aert (als enige) kunt volgen kun je wel wat, potentieel koopje
Sagan: is in deze vorm veel te duur en als hij geen zin heeft wordt dat ook niet veel beter vrees ik, voorlopig hangt hij er nog aan maar wie pakt anders het groen, heeft een niet-sprinter zin om zich daarin te mengen?
Teuns: toch wel een etappe voor hem, gemist wat er met hem aan de hand was, op dik 10 minuten ofzo
Latour: solliciteerde vandaag ook naar een plekje
Cosnefroy en Martin: beide wéér op de afspraak idemdito
Uran: had mijn team verrassend al gehaald en dat blijft na vandaag voorlopig ook zo
Bennet: trekt zijn goede vorm prima door en pakt zijn 2e zege ooit (waarom wacht Ulissi trouwens zo lang?), is ook goedkoop en ws zijn mln wel waard door team/truipunten

Laatst gewijzigd
Pirata

'@Tompot
Ik verwacht 3, 5, 7, 10 en 21 die in een massasprint eindigen. 10 zou kunnen, maar is een typische waaier etappe. Vind etappe 19 echt eentje voor de vlucht. Ik ga bij mijn team in ieder geval uit van 5 massasprints, maar blijft natuurlijk altijd koffie dik kijken. Is dit jaar in ieder geval wel een leuke uitdaging!

JimKro

In een waaieretappe is Bennett natuurlijk ook gewoon één van de grote favorieten. En op basis van de afgelopen jaren moet Bennett er ook in etappe 1 gewoon nog bijzitten.

Ludi

Etappe 1? Dat wordt een flipje waar van aert niet op mag reageren.

Iemand anders met een team vol aanvallers? Zoals nasibal eerder ooit zei "wtf heb je dan nog plek voor andere renners" zit ik nu met 9 renners die ik in een vluchtersetappe zou opstellen. Hierbij ook "sprinters" en klimmers. Man wat zijn er veel potentiele koopjes voor dit parkoers. Mja zul je zien dat je bankzitters ook gewoon top 20 rijden en een aantal aanvallers niet.

Met de vorm van nu zou v aert die tijdrit ook nog kunnen scoren.. pwoah, wordt steeds lastiger hem niet mee te nemen.

De Max

Verwachten jullie dat Pedersen zijn eigen kans mag gaan in de massasprints?

De Condor van Echt

Waarde puzzelaars, leuk om al een hoop gedachten te lezen. Fijn dat de sfeer weer prettig is, net als de vorige keer.

Allereerst @zadelpen: wat verdrietig om te lezen... Ook in deze virtuele omgeving lijkt het alsof je elkaar persoonlijk kent, dus ik voel extra met je mee. Hopelijk heb je veel mooie herinneringen, en geeft dit gepuzzel en straks kijken naar de wedstrijd wat afleiding. Sterkte.

Grappig, ik herken wat waarde @AbNormaal opmerkt, dat er in eerste instantie over namen gesproken wordt, en pas later over parcours :) Want als je hiernaar kijkt, lijkt het op papier zeer aanvallersvriendelijk, wat ik als kijker heel fijn vind. Zeker voor Tourbegrippen, waar je tot voor kort met een lampje moest zoeken naar een niet dichtgetimmerde rit tussen alle wandeletappes en ak-klimgeweld. Maar het is nog maar de vraag hoeveel ritten er écht voor de ondernemende geesten zijn. Ik ben bezig met een soort natte-vinger-kansen analyse van type renner/uitslag per rit. Als ik die af heb, zal ik hem aan jullie deskundig oordeel onderwerpen.

Het ging even over Alaflippie en het geel. De ritten in de eerste week lijken hem op het lijf geschreven, maar ik denk met velen van jullie dat ze hem niet laten rijden. Hij zal hooguit winnen als hij in een groep met ak-favorieten eindigt en wegspringt - mits de vroege vlucht ingerekend is natuurlijk... Ik ben zelfs geneigd om de redenering van @Ab verder door te voeren, en te denken dat hij ergens in de eerste ritten veel tijd wil/gaat verliezen, zodat hij daarna lekker zijn gang kan gaan. Ook in de tweede week zijn er nogal wat kansen voor hem. Las overigens in Vélomagazine (van L’Equipe, dus van de ASO, voor wat het waard is) dat hij volgens zijn trainer annex neef, geen ak ambieert en daarvoor niet getraind of voorbereid heeft. Doel was ritten in de Tour en het WK - maar ja, dat gaat niet door, althans niet op het oorspronkelijke parcours. Dat heeft mogelijk invloed op zijn doelen.

A propos aanvallers: het lijkt mij dat de bergtrui naar een aanvaller gaat en niet naar een klassemenstman. Er zijn relatief weinig finishes bergop, en als ze er zijn is dat in de derde week. En veel 1e en Hc bergen aan het begin of halverwege ritten, dus er zijn veel punten te verdienen voor de bollen. Enige probleem is dat je bij Scorito daar weinig beloning voor krijgt, een zestal schamele puntjes per dag in de bollen. Dus ga daar niet speciaal op inzetten en houd het alleen in achterhoofd, als extra criterium bij twijfel of zo. (Bij het spel van Worldcyclingstats krijg je punten voor renners die bij de TS en beklimmingen scoren, dat schiet tenminste op.)

Het ging zojuist over Sagan. Ik was ook bezorgd toen ik hem zag lossen. Maar als je dan de uitslag erbij pakt, zie je dat hij voor een hele hoop anderen eindigde, ook klimmers. Soms met minuten voorsprong. En in MSR en MT had hij een heel net resultaat (2x vierde meen ik). En als je het profiel van deze rit bekijkt, dan was het behoorlijk zwaar; er zijn heel wat ritten in de Tour die minder lastig zijn, waar ik hem met gerust hart opstel. En in ritten als deze zou ik dat sowieso niet doen (tenzij hij groen zou hebben natuurlijk). Kortom, ik zie niet direct reden voor paniek. Of mis ik iets?

Tot later!

04398

Sagan liet na afloop van MSR op social media weten, dat zijn vorm op dit moment nog niet top is, maar dat hij wel op schema ligt voor de tdf. De dauphine gebruikt hij gewoon om km's te maken en wedstrijdritme te krijgen, niet om perse te winnen, dat telt pas vanaf de start van de TDF.
Persoonlijk heb ik ook zeker mijn twijfels bij Sagan dit jaar, maar als er een iemand weet wat er voor nodig is om het groen te winnen dan is het Peter wel en laten we eerlijk zijn hij presteert altijd in de Tour, zelfs na het mindere voorjaar van vorig jaar toen er ook al wat twijfels waren over zijn motivatie.

1 2 ... 13 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.