Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 14 ... 289 290
nasibal

@Nasi

Ik ben wel benieuwd wie jij op dit parcours 3 miljoen waard vind die niet alleen kan sprinten, maar ook heuvels kan verteren. Zonder Sagan erin mee te nemen.

Deze vraag is een eitje. Betreffende jongen rijdt bij NTT en het is niet Hagen. Voor een miljoen minder rijdt er ook nog een leuke bij B&B. Verder is Bennet helemaal niet te duur op dit parcours. Een sprintkopman met redelijk zekere top 3(5) in 4 a 5 ritten voor ongeveer 8 procent van je totale budget lijkt me prima. Als ik kijk naar de tendens van prijzen op scorito en de prijzen van enkele andere renners had Bennet hier ook gewoon5,5 - 6 mil kunnen kosten met een beetje pech.

En veel 1e en Hc bergen aan het begin of halverwege ritten, dus er zijn veel punten te verdienen voor de bollen. Enige probleem is dat je bij Scorito daar weinig beloning voor krijgt, een zestal schamele puntjes per dag in de bollen. Dus ga daar niet speciaal op inzetten

De bollentrui zelf levert relatief weinig extra punten op inderdaad. Door het feit dat er relatief weinig bergop finishes zijn hebben de jongens die voor de bollen gaan via de aanval echter wel méér kans om in betreffende ritten ook daadwerkelijk voorop te blijven. Zeker sterke jongens als bijvoorbeeld Pozzo, Nieve, Landa, Alaphilippe, Bardet.... Een goed gokje wie er voor de bollen gaat kan dus zomaar goud waard zijn.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het gaat toch wel een klassementsman die zn klassement vroeg verkloot zijn die er met de bollen vandoor gaat. Dat is lastig uit te kiezen

Tred

'@de Max

Quintana heeft geen ploeg om zich heen. Podium is niet realistisch denk ik. Wel goed voor veel punten

De Max

Als Alaphillippe het algemeen klassement echt laat lopen zie ik hem als de grote favoriet voor de bolletjestrui

Tred

Ik denk dat de bolletjestrui bij een renner uit de top 5 klassenment gaat komen. Vluchters gaan t moeilijk krijgen.

danusz1986

'@nasi

Coquard heb ik al en kan Nizzoli de heuvels aan? Ik ben benieuwd of je Sagan, Bennett en Ewan erin klikt. Denk max 2 van de 3.

De Max

'@Tred

Als je het Parcours bekijkt zijn der onderweg heel veel klimmetjes van de 1e en 2e categorie die de vlucht pakken en als je kijkt naar het aantal klimmen van de buitencategorie is dat weinig dus zie ik het niet gebeuren dat iemand uit de top 5 van het AK de bolletjestrui pakt

Pantano

Ik vind de kwestie ‘sprinters die een heuvel kunnen verteren’ ook een lastige.

Colbrelli: het team gaat dit jaar vol voor klassement met Landa en niet voor sprints, dus gaat hij mee sprinten bij vlakke etappes?

Trentin: ploeg gaat voor dagzeges met hem en Avermaet, maar willen zich tijdens de tour niet teveel inspannen mbt de klassiekers erna. Daarnaast is Trentin flink gehavend op het moment.

Kristoff: kan hij het nog? Is toch weer een jaartje ouder en zou eigenlijk de tour niet eens rijden.

Nizzolo: aardige sprinter, maar kan hij de heuvels goed verteren? Valt daarnaast heel vaak uit in grote rondes.

Dus ja, wat is wijsheid 🙄

nasibal

Coquard heb ik al en kan Nizzoli de heuvels aan? Ik ben benieuwd of je Sagan, Bennett en Ewan erin klikt. Denk max 2 van de 3.

Heb in eerste instantie Ewan er uit gelaten omdat het als overkill voelt. Budgettair heb ik echter prima ruimte voor hem.

Rawolf

Ik denk dat etappe 1 een massasprint word, de sprintersploegen zullen er vol voor gaan dat is 1 ding dat zeker is. Marcel Kittel 82 kg schoon aan de haak dat is een ander verhaal natuurlijk maar Ewan en Bennett zie ik dit wel overleven. Vooral door die 20km 'vlak' aan het einde. Als vluchters moet je dan op het klimmetje 2/3 min wegrijden want laatste 20k heb je beren zoals Jungels, Asgreen en de Gendt op je nek.

danusz1986

'@nasi

Ja precies, het is nog even kijken hoeveel "sprinters" Momenteel heb ik 7AK, 2 Kl, 6 aanvallers en 5 sprinters. Denk dat 5 sprinters wel minimaal is.

-Wielerfan

Op dit moment hou ik 250.000 over.

Zien jullie Jungels of Van Avermaet als een betere
Optie dan een van de volgende 3 750.000 renners?

-Benoot
-Naesen
-Teuns

danusz1986

Jungles voor Teuns zou ik doen.

Kip

Buchman gevallen?

Aanklampen

Buchmann gevallen, kon snel aansluiten dus ws 'zonder erg'

user27296

https://www.wielerkrant.be/nieuws/2020-08-13/mag-van-aert-eens-eigen-kans-gaan-in-de-tour-tegenstrijdige-signalen-renner-zelf-maakt-zich-geen-zorgen

Ab Normaal

'@Rawolf
Eens met je dat etappe 1 een sprint wordt, maar dan moet het wel van DQS komen.
De Gendt heeft namelijk etappe 1 aangestipt.

Laatst gewijzigd
Twaburov

De Gendt kan aanstippen wat hij wil maar is ook afhankelijk van een gedesinteresseerd peloton.
Tuurlijk krijgt van Aert kansen.
En is de wereldkampioen nou echt maar 500k ?!

De Condor van Echt

'@Ab Je doelt op het interview in PCM? Volgens mij zei hij er wel bij dat hij de andere ritten (waar hij meer kansen heeft) nog niet heeft bekeken en dat hij in een aantal ritten stalorderszal krijgen om op kop te sleuren voor Ewan - dus ik vermoed ook in rit 1...

Laatst gewijzigd
04398

Weet niet of de aanvallers deze Tour heel veel ruimte gaan krijgen om voor ritwinst te gaan. Het kan immers zo maar de laatste etappe zijn. Iedereen wil zo snel mogelijk voor zijn overwinning gaan en alles wat er dan nog bij komt is mooi meegenomen. Als er in ieder geval gekoerst wordt zoals in SB en MSR verwacht ik niet dat er veel aanvallen het tot het eind zullen redden.

Ab Normaal

'@De Condor van Echt
Ja. Maar hij bekijkt die niet voor niks natuurlijk.
Dat vind ik overigens sowieso het probleem met De Gendt. Oersterke gast. je weet zeker dat ie een paar keer in de aanval gaat, maar wanneer? Precies die etappes waarin je 'm niet opstelt, juist omdat er zoveel mogelijkheden zijn voor hem.

@Twaburov
Dat is kampioen open deuren. Vind het altijd ongelofelijk dat als de ploeg bekend maakt dat Van Aert zich volledig moet wegcijferen voor dat ene doel, hier toch mensen doodleuk lopen te verkondigen: "Tuurlijk krijgt van Aert kansen"
Over je andere open deur: iedere renner kan aanstippen wat hij wil maar is afhankelijk van het peloton: Ja, maar dat geldt letterlijk voor iedere renner.
En ja, de wereldkampioen is echt maar 500k. Je kunt toch lezen?

osca freire gomez

En het andere probleem met De Gendt is dat ze ook Wellens en Gilbert hebben die waarschijnlijk in dezelfde soort ritten in de aanval gaan. Dus wanneer stel je welke renner op.

mschuts

Sagan gaat wat mij betreft zeker weer mee. Dauphine zie ik voor hem als trainingsrondje waar geen groene trui valt te behalen dus als hij dacht etappe 1 win ik niet waarom dan volle bak gaan. Deze man is al jaren de puntenpakker in de tour en met zijn 30 jaar zie ik hem dat nog wel even doen zeker als iemand als van Aert toch niet voor het groen mag gaan.

MichielH

'@Ab Normaal: zand in de ogen strooien? Ik mag aannemen dat ook jij weet dat wat een ploeg in de media naar buiten brengt niet altijd de volledige waarheid is.

Twaburov

En ik vind het ongelofelijk dat je twijfelt om een renner die klassieker na klassieker wint in je team op te nemen, of de wereldkampioen voor 500k.
Kans op De Gendt in etappe 1 lijkt me vrijwel nihil. Maar leuk voor hem dat Touretappe hem tipt.
En met open deuren intrappen kom je bij dit spel een heel eind!

1 2 ... 14 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.