Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 119 ... 289 290
thijsdl

Dit jaar voor het eerst dit forum doorgelezen, echter al jaren actief op scorito.
Graag jullie advies:
Van Aert - Buchmann - Gaudu (heb ook Rog, Dum, Kuss, Pinot)
of
Kämna - Alaphilippe - Sivakov (heb ook sagan, bennet, jungels, bernal)

hoor graaf, thnx

Kip

Bernal niet meenemen en toch de poule winnen, terwijl hij top 5 rijdt, zou theoretisch kunnen. Sterker nog, zoals al eerder genoemd in dit topic, een poule winnaar had een keer de eind winnaar niet.
Hem thuis laten zou ik alleen doen als je denkt dat hij geen top 3 rijdt, anders moet je een hoop punten weer compenseren ergens anders.

Als ik dit topic lees dan zie ik veel dezelfde AK en sprint namen, veel puzzels icm budget en voorbereiding lijken hetzelfde uit te pakken. Zoals in deze podcast, https://sporza.be/nl/2020/02/25/de-tribune-wielervoorjaar-podcast-met-thijs-zonneveld-michel-wuyts-en-jose-de-cauwer/ ook wordt gesteld zal de winnaar van de poule de bollentrui goed moet voorspellen.
Kijkend naar het parcours dan is deze gemaakt voor Alaphilippe, zonde voor hem dat hij niet zo scherp lijkt als vorig jaar.
Maar ook mannen als Romain Bardet, Warren Barguil, Yates, Rolland en De Marchi kunnen los en zeggen voor rit zeges te gaan. In mijn ogen ligt in de juiste keuzes van deze renners de sleutel tot een hoge klassering tussen poultjes die verder veelal hetzelfde zullen zijn (helaas).

Laatst gewijzigd
Risje89

'@Arie eigenlijk alleen Buchmann en Pinot, verder best tevreden.

zeewolde

'@thijsdl je hebt al drie jumbos's dus van Aert niet echt nodig. Daarnaast is Buchmann twijfelgeval en is Alaphillippe heel veelzijdig, die kun je wel in 12 etappes opstellen. Ik zou voor het onderste drietal gaan.

user27296

Formolo versus Schachmann

Formolo

Pro:

Kan heuvelachtig tot bergachtig parcours aan
Is goed in vorm
Heeft gezegd voor een rit te willen gaan
Aanvaller meestal
Puntenpakker?
Eventueel teampunten jongerentrui
Explosief

Contra:
Teamorders
Moet bij pogacar blijven
Teampunten niet zeker
Geen tijdrijder
Te vroeg in vorm?

Schachmann:

Pro:
Puntenpakker
Kan op heuvelachtig tot bergachtig parcours
Explosief
Teampunten groene trui
Explosief
In vorm waarschijnlijk
Tijdrit?

Contra:

Sleutelbeenbreuk
Te vroeg in vorm
Teamorders

Kunnen jullie mij helpen, wie kiezen heeft er iemand meer input, wie kiezen jullie van de twee en waarom?

Mvg
Stijn

Ludi

Banaan

user27296

Afkloppen

user27296

Nog niks

zomaareens

.

Jeffrey81

Of je klikt gewoon weer even "forum" => "Scorito tour de France 2020 pool" aan... Dan kun je zonder dat irritante omslaan...

🙄

Laatst gewijzigd
SurPlace

'@Stijn, volgens mij staat je argument er al. Sleutelbeenbreek. Hoe realistisch acht jij het dat hij gaat vlammen?

arjenzvob

Jeffrey, dat zei je al eerder maar is gewoon niet waar. Anders deed niet iedereen dit.

SurPlace

'@Threeothree, hoezo heeft Bernal wit vanaf dag 1? En waarom zou Pogacar hem niet kunnen winnen? Ik ben het dus niet eens met je 'zekere' punten. Stel dat hij 150 punten pakt met witte trui, dan moet hij nog heel wat dagetappes, bergpunten en AK punten verdienen om zijn prijs waar te maken

Maar ik heb ook zeker FOMO, maar ik ga hem er toch naast zetten :)

SurPlace

'@Jeffrey, ik denk dat het verschil zit in op pc website benaderen of via telefoon...

Laurenesi

Nog een keer allemaal de ploegen op de kop zetten. Haar Lotto maar uit je team ;)

https://www.telegraaf.nl/sport/1966578426/corona-slaat-toe-in-tour-de-france-ploeg-pas-maandag-duidelijkheid-over-renners?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.telegraaf.nl%2Fsport%2F1966578426%2Fcorona-slaat-toe-in-tour-de-france-ploeg-pas-maandag-duidelijkheid-over-renners

IMaat

Pfff Ewan moet er nu echt uit. Dit risico wordt te groot voor 4,5 mio.

Boasson en Hagen

Ik denk dat Van Aert in de vlakke etappes gewoon Roglic veilig naar de finish moet loodsen en dan een aantal keer per ongeluk met Roglic in zijn wiel als eerste over de streep fietst. Wat een klasbak.

SurPlace

'@GrandDepart030, fuck, dat is idd wel een grote gok nu

Teeke_de_Kapper

'@Stijn : Formolo is de betere klimmer en misschien is Schachmann voorzichtiger nu in de afdalingen naar de finish

arjenzvob

Het is de Telegraaf he. Sensatiekrant. Maar het risico is er zeker.

Ludi

Wat zijn de nieuwe corinaregels voor de tour?

Jofferde

De laatste puntjes op de i zetten. Kom ik toch met een dilemma:

Bardet + Naesen of Barguil + Schachmann....

Bardet heeft als grote voordeel dat er niemand iets van hem verwacht en hij daardoor zonder druk lekker kan gaan trappen.

Barguil natuurlijk een klasbak, maar vraag me af of hij voor eigen kans mag rijden.

Naesen mag rijden voor ritwinsten, maarja gaat hij die pakken?

Schachmann in vorm natuurlijk bijzonder gunstig geprijsd

SurPlace

'@Kj, mijn tante heet corina ;)

Ludi

Coronaregels he ;)

SurPlace

Onder druk van de ploegen paste de Tourorganisatie woensdagavond zijn gezondheidsprotocol aan. De felbesproken regel op pagina acht werd geschrapt. Die regel luidde: „Vanaf woensdag 26 augustus 2020 en voor de gehele duur van de Tour geldt dat indien twee personen (renner of personeel) of meer van hetzelfde team ernstige symptomen vertonen of positief zijn getest op Covid-19, de ploeg in kwestie uitgesloten wordt.”

De ploegartsen hadden moeite met deze regel, wegens de onduidelijkheid omtrent het begrip ’ernstige symptomen’. Een renner met keelpijn en ademproblemen is ziek, maar daarom niet per se besmet met corona. Toch zou dat in het oorspronkelijk opgestelde gezondheidsprotocol voldoende zijn om iemand naar huis te sturen. Sinds woensdagavond niet meer.

1 2 ... 119 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.