Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 125 ... 289 290
Primavoormij

'@nasibal

Mooie analyse. Ik ga ervan uit dat jij met 500k'er iemand bedoelt die je als 'extra' neemt en mogelijk in de vluchtetappes gebruikt of zelfs helemaal niet opstelt (Impey, Cosnefroy, De La Cruz etc.) en niet iemand die je iedere sprint wil opstellen, maar verbeter me als ik het fout heb. Ik denk persoonlijk dat in deze tour de plekken in de sprint te kostbaar zijn om op te vullen met iemand van 500k vanwege het gebrek aan zekerheid dat deze renners bieden.

Ik denk wel dat je een belangrijk element over het hoofd ziet en dat is het feit dat de wissel Ewan + 500K naar Colbrelli+Stuyven er ook voor zorgt dat je één sprinter meer hebt. In de sprintetappes zal het opstellen van je zevende sprinter ten koste gaan van je negende man die anders truipunten op zou leveren. De ervaring leert ons dat deze negende man circa 10 truipunten oplevert.

De vergelijking moet mijns inziens dus eigenlijk zijn: Ewan + truipuntopvuller vs Colbrelli+Stuyven, welk duo levert de meeste punten op in de sprintetappes?

Benieuwd hoe jij hierover denkt.

Uiteraard spelen er ook nog een aantal andere factoren mee zoals de groene trui, het feit dat je een Stuyven ook in andere etappes dan sprintetappes kan opstellen, teamorders, het aantal verwachte punten voor die 500K renner, de toegevoegde waarde van de punten van die renner etc.

arjenzvob

Ja he @Milan. Die nasibal is één van de weinige mensen die ik echt serieus neem. Alles wat hij zegt snijdt hout of heeft humor. Kunnen nog een hoop mensen wat van leren!

user26778

'@Milan, Jakobsen wordt daar 21e zonder tijdverlies.. die rit zegt niet veel

Laurenesi

'@Milan

Maar dat geldt voor Lotto ook. Ik zie met de Gendt en Gilbert en zelf ook Degenkolb ook nog wel kansen voor Ewan in etappes dat hij het toch niet gaat redden.

Dat betekent dat realistisch gezien enkel het voordeel van de gele trui opweegt. Ik denk alleen niet dat Flipje zo snel de ruimte en de tijd krijgt om dat huzarenstukje te herhalen. Aan de andere kant, vorig jaar deed hij het ook in een licht glooiende etappe en kon niemand hem simpelweg volgen.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Ruud

Er is geen tijdverlies omdat er een val was in de laatste 3km, kijk de etappe terug dat was echt wel indrukwekkend. https://www.youtube.com/watch?v=QEiiA7drLdk

@Lauren

Ik zie niet in hoe Thomas de Gent etappes gaat winnen waar je een eventuele sprint kan verwachten. Ik denk dat Degenkolb toch wat meer bij Ewan moet gaan blijven deze tour. Gilbert heeft die vrijheid wel maar QS heeft meerdere ijzers in het vuur.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Vergeleken met vorig jaar (is niet helemaal eerlijk, want nu een lastiger parcours, maar toch) Halen Ewan en een 500k renner (zeg een Arndt) samen 506 punten. Colbrelli en Stuyven haalden samen 656 punten. Voor wat het waard is.

madeinstars

Colbrelli + Trentin of Ewan + Mezgec?

Het voordeel van Trentin dat 'ie naast een goede sprint ook heel vaak in de goede ontsnapping zit en als het niet extreem lastig is of de kopgroep niet extreem goede klimmers heeft kan ie dan ook altijd kort rijden.

Ab Normaal

'@Milan Mulder
Het is voor mij volkomen ondenkbaar dat Alaphilippe het geel gaat dragen.
Die krijgt na vorig jaar de ruimte niet. En na etappe twee heeft er iemand een flinke voorsprong op Flip.
En ik denk dat Gilbert, Degenkolb en De Gendt niet slechter zijn dan Cavagna en Asgreen.

Laatst gewijzigd
Ludi

Nieuw corona protocol lijkt me een stuk minder zorgwekkend voor teams

Valvuillerdemoz

Slakom

Koenniiee

Normaal vraag ik niet 'deze of deze'. Maar het is mijn allerlaatste keuze. Ze zijn niet evenveel waard en hebben ook niet dezelfde rol. Maar ik vraag me af wie zich vaker in de Top 10 gaat fietsen: Colbrelli of Van Aert. Ik neem aan dat dit Colbrelli is, maar heeft Van Aert kans op veel meer punten (hogere finish áls hij gaat).

Als jullie hier een andere mening over hebben dan hoor ik dat graag. PS: Ik ben ontzettend tevreden over mijn team en houd met alle liefde 500 budget over.

Valvuillerdemoz

Slabak

raymankapeens

Sivakov of toch Formolo en 500 overhouden om bv barguil te üpgraden"naar Valverde

madeinstars

Sivakov en Formolo allebei houden en Barguil en valverde lekker laten liggen.

Primavoormij

Een manier verzinnen om zowel Sivakov, Formolo als Barguil in je team te krijgen.

Milanjacks

'@Ab Normaal

Vorig jaar kreeg die het geel niet doordat hij ruimte kreeg, hij reed het hele peloton simpelweg aan gort in de derde etappe. Ik acht het niet ondenkbaar dat hij dat in de tweede etappe weer doet.

jlmr1990

Bernal, Roglic, Dumoulin, MAL, Pinot, Pogacar, G. Martin, Formolo, D. Martinez, Chaves, Alaphillippe, GvA, Hirschi, Sagan, Bennett, Nizzolo, Colbrelli, Coquard, Venturini, Mezgec.

Dit is mijn team met Bernal. Nu nog even een team puzzelen zonder Bernal en dan maar kiezen.

Ab Normaal

'@Milan
Etappe 2 is niet zo'n etappe waar je heuvelop iedereen uit het wiel sprint.
Dat is een echte bergetappe waar een sterke kopgroep het uit gaat maken. TJV zal Alaphilippe nooit laten vertrekken in een kopgroep.

Valvuillerdemoz

Als ie wordt gezien als een gevaar voor de klassementsrenners gaan er wel wat meer mensen met meer urgentie achter hem aan dan wanneer hij voor een etappe gaat. Dat is nu wel een verschil met vorig jaar voor Flipje.

ivo001

Had eigenlijk te veel klimmers en te weinig sprinters, dus toch nog een wijziging gemaakt: Kuss -> Van Aert en Stuyven -> Venturini

sprintgeit

Ik denk niet dat Alaphilippe als een enorm gevaar wordt gezien.

@nasibal, mijn inschatting is dat het verwachte aantal punten van Ewan zo'n 100 boven Colbrelli/Trentin ligt. De rest van de situatie die je beschrijft lijkt specifiek voor jouw team op te gaan. Ik denk dat je je dan in z'n algemeenheid moet afvragen of je met die miljoen dan 100 punten gaat behalen. Gaat Mollema 100 punten meer dan Kamna halen, Gaat Stuyven 100 punten meer halen dan Mezgec, of Formolo 100 meer dan Cosnefroy. Of stelt het je in staat om er toch zonder v Aert voor te gaan en ofwel je sprintteam te versterken met een Coquard/Stuyven ofwel juist je bergequipe aan te sterken. Allemaal hele specifieke gevallen, en ook nog eens gevallen waarin het antwoord afhangt van degene aan wie je de vraag stelt.

Milanjacks

'@AB Normaal niet in die eerste twee klatsers van de eerste categorie nee, maar dat laatste knikje is steil,kort en explosief. Ik heb mijn geld op Alaphillipe daar. Hij is by far de favoriet bij de bookies voor de tweede etappe.

En dan is het ook nog redelijk steil dalen naar de finish. Vorige keer won Alaphillipe het geel ook niet in de kopgroep, ik zie hier wel heel veel gelijkenissen.

Laatst gewijzigd
marconeuvel

Pff, net toch weer een team gemaakt zonder Bernal (zelfs zonder Ineos). Dat ziet er toch ook wel goed uit..

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Milan
Dat mag, zijn we het fundamenteel oneens. Ik denk dat er in de tweede etappe een sterke kopgroep vertrekt en ik denk dat er geen enkele ploeg zo hard bergop gaat fietsen om het verschil heel klein te houden zodat Alaphilippe kan winnen.
De enige ploeg dit dat dan zou moeten doen is DQS en die kunnen dat bergop niet.

Zadelpen

Kijk over een dikke koersweek niet verrast op van de afgestoken loef van team Zadelpen. Ik heb nog niemand gezien die het met 10 echte akmannen gaat doen.

Ik ga er gewoon geniepig van gniffelen. Wordt dit dan toch ons jaar?

1 2 ... 125 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.