Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 124 ... 289 290
PipoPinot

'@Primavoormij Bol it is :)

Risje89

De voorbeschouwingen voor etappe 1 lopen aardig uiteen trouwens. Wuyts verwacht types als Flipje, Scorito en Indeleiderstrui gaan voor de pure sprinters, Wielerflits zit er tussenin.

Laatst gewijzigd
InHetGeel

Ik merk dat ik toch bar weinig vertrouwen heb in de 2e rangs AK mannen, dus even een ballonnetje oplaten bij jullie. Hoeveel punten gaat laten we zeggen een Landa/MAL/Quintana nou effectief meer opleveren dan bijv. een Kuss of G. Bennett. MAL/Landa hebben natuurlijk een hoger plafond mochten ze écht goed in vorm zijn, maar de signalen overtuigen mij tot nu toe niet. Ik verwacht van hun hooguit 6 a 7 top10 plekken, misschien een verdwaalde top 5. Is dat dan voldoende om het veel duurdere plekje aan een van hun te geven dan aan een Kuss/Bennett die bergop tot nu toe meer overtuigen, teampunten sprokkelen en af en toe een verdwaalde top 15 rijden... Zou weer meer sprintgeld in het laatje brengen voor bijv. Trentin, blijf toch een zwak hebben voor deze klasbak. Nog 24 uur om deze puzzel op te lossen :)

puntenjager

Toch Ewan eruit gedaan. Ewan-Degenkolb-Lutsenko wordt nu Colbrelli-Pedersen-Bardet. Ben er op zich wel tevreden mee, maar of het zo blijft.. Het duurt nog lang tot de deadline.

puntenjager

'@inhetgeel Ik heb precies dezelfde gedachte. Heb ook niet zoveel vertrouwen in hun.

Milanjacks

'@Inhetgeel ik heb precies hetzelfde gedaan met in achtergrond Martinez en Martin die het gat moeten opvullen. Ik heb kwalitatief qua breedte geen sterke selectie maar de mannen die er wel staan zijn wel toppers.

Als je voor een Quintana en Mollema gaat etc. dan zul je ze ook eventueel moeten banken in sommige etappes waar ze wel punten kunnen scoren.

Het nadeel is dat mocht een Roglic/Bernal in de eerste week uitvallen dan word je relatief harder geraakt maar dat is het risico van het spelletje. Denk dat je met deze tactiek meer kans hebt op 95% maar de kans dat je onder de 60% komt te zitten is ook aanwezig(met de nodige pech)

Treenert

'@Risje89 en hier, nog één

Favorieten 1e etappe Tour de France 2020
*** Thomas De Gendt, Alexander Kristoff, Peter Sagan
** Matteo Trentin, Wout Van Aert, Caleb Ewan, Rémi Cavagna
* Sam Bennett, Jasper Stuyven, Michal Kwiatkowski, Cees Bol, Giacomo Nizzolo

Kortom: alles gewoon in de Tombola en huppakee

Laatst gewijzigd
Ludi

Argwaan

Milanjacks

Als je Thomas De Gendt en Kristoff hier 3 sterren geeft en Kwiatkowski een ster begin je wel tegen het seniele aan te worden.

Ik vertrouw meer op Bookies dan op de zogenaamde experts.

Primavoormij

Als het zo onduidelijk is, en toch bijna iedereen de sprinters op gaat stellen, kun je misschien beter juist veel aanvallende klimmers opstellen om zo het verschil te maken. Denk dat ik in ieder geval Alaphilippe, Lutsenko, Bettiol en Barguil wel op ga stellen die dag.

ditisdavid

Ik laat Ewan toch in mijn team, om de volgende redenen:
1) Als twee renners bij Lotto corona zouden hebben is de kans aanzienlijk dat er al snel andere ploegen ook de sjaak zijn, halen we Parijs toch niet en in zo'n scenario maakt mijn Scorito-resultaat (als het spel al niet geschrapt wordt) weinig me weinig uit.
2) Ik kan niet genoeg met de 1.5 miljoen die vrijkomt van Ewan downgraden naar Colbrelli/Trentin. Ik zou hem en Greipel kunnen inruilen voor beide heren, maar dat voelt als een downgrade. Als ik het budget uitsmeer wordt Greipel Coquard (wat ik wél graag zou willen) en Impey Van Avermaet, maar dat zijn de enige upgrades in mijn ploeg die zin hebben. Zou eventueel Hirschi naar een 750k-man kunnen upgraden en 250k overhouden, maar de optelsom van extra punten is imo nog steeds waarschijnlijk minder dan het verschil tussen Ewan en Trentin/Colbrelli.

callmeal

'@ditisdavid interessante keuzes! Gaat Greipel ergens top 10 rijden?

nasibal

Even los van die corona update is die Ewan kwestie wel een lastige, waar ik al een aantal dagen mee rondloop:

We gaan er even van uit dat de discussie gaat of je náást een Bennet óók een Ewan zou meenemen. In dat geval zou je Bennet altijd kopman maken en Ewan nooit. De vraag is vervolgens of het het dan waard is om een dure Ewan mee te nemen. Overigens kunnen in deze stelling de namen 'Bennet' en 'Ewan' ook omgedraaid worden natuurlijk. Feit blijft, neem je beide dure toppers mee?

Ik denk dat we er redelijkerwijs van uit mogen gaan dat Ewan minstens 3x podium rijdt (anders hoef je hem sowieso niet te overwegen). In 2 andere etappes moet top 5 ook mogelijk zijn. In dat geval kom je al op minimaal (3x 3e en 2x5e) 184 punten uit, maximaal (5x 1e) 250 punten. Laten we dus zeggen dat puur op basis van etappe uitslagen je 200 punten mag verwachten van Ewan. Met wat truipuntjes her en der, en eventueel meer dan 5 etappes waarin hij mee doet kan dit zomaar oplopen. Tegelijk kan hij ook her en der tegenvallen. Eindstand: 200-250 punten voor Ewan lijkt mij een hele redelijke en zekere verwachting.

Ewan kan je niet één op één vervangen met een andere renner van dezelfde prijs. Je zal dus een vervanger voor Ewan moeten vinden en de rest moeten gebruiken voor een upgrade.

De vervanger is het het 'makkelijkste'. Ik denk dat je dan toch al snel gebonden bent aan een 3 miljoen sprinter die nog niet hebt. Trentin/Colbrelli/Nizzolo dus, waarbij laatstgenoemde in veel teams sowieso wel aanwezig zal zijn. Mijn focus ligt hierin dus op de eerste twee.

Dan hou je 1,5 miljoen over voor een upgrade binnen je team. Mijn ervaring is inmiddels dat het zelfs met Bernal/Roglic/Ewan én Bennet het meer dan goed mogelijk is om een prima bergteam bestaand uit 9+ renners te vormen. Een upgrade in je bergteam met de overgebleven Ewan-miljoenen lijkt mij persoonlijk dus al snel overbodig.

Stop je die 1,5 miljoen in een upgrade voor je sprint/aanval team dan kom je toch al snel uit op 2 opties:

A) Een 1,5 milljoen sprinter upgraden naar nog een 3 miljoener
B) Een 500k renner in je team upgraden naar een 2 mijoener

Optie A is het overwegen waard, maar brengt dat nou met zekerheid méér punten op? Misschien als je Venturini hebt, want die gaat -100 punten halen, maar dan nog. Voor optie B kom je dus uit op een 2 miljoener. Gegadigden: Stuyven en Bol/Coquard.

Eindstand: Je komt dus al vrij snel uit op Ewan + 500k'er vs Colbrelli/Trentin + Stuyven/Bol. Elke andere denkbare optie is denk ik sowieso al zonde.

Nu heb ik net gesteld dat je van Ewan redelijkerwijs 200-250 punten mag verwachten. De 500k'ers reken ik altijd als 0 in de basis, maar hebben als het goed is wel een redelijk potentieel plafond. Om een wissel van Ewan rendabel te maken moet het vervangende duo in mijn ogen dus minstens 300 punten halen en dan ook niet direct aan hun plafond zitten.

In principe moet een minimaal renner 3x top 10 eindigen om de grens van 100 punten te halen. Het kan alleen in minder als één van de keren de renner als kopman gebruikt wordt of als de renner 2x 1e wordt. Kopman telt dan nog niet eens 'echt' wanneer in betreffende rit ook een van je andere renners een uitslag rijdt. Het vervangende duo zal dus gezamenlijk minimaal 9 top 10 plekken bij elkaar moeten fietsen om op die 300 punten te komen. Minimaal; want als dat 9 keer een 7e plek is dan ben je er nog niet.

Een duo heeft minimaal 5 etappes nodig om gezamenlijk 9 top 10 plekken te halen. Ik tel zo uit het blote hoofd 7 tot 9 etappes waarin daar kansen voor zijn. Je duo zal dus in meer dan de helft van die etappes ook daadwerkelijk om de knikkers mee moeten gaan doen. Dat is nogal een uitgangspunt voor renners waarvan je niet zeker weet wat ze precies van plan zijn en/of hoe goed ze zijn. En zelfs als ze dat halen, dan zit je 'pas' aan de 300 en heb je het nog niet over het plafond gehad.

Het ene moment neig ik dus naar vervangen van Ewan, het andere moment vraag ik me af hoeveel bonus me dat nou echt op gaat leveren.

.. en dan heb je die Corona-berichtgeving dus nog.

Laatst gewijzigd
InHetGeel

'@puntenjager @Milan Mulder haha ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. Ik heb alleen ook geen vertrouwen in Bernal, maar er zal toch iemand op de eerste plekken moeten eindigen...

Milanjacks

'@DitisDavid

Ik zou Ewan niet inwisselen maar mocht ik ergens nog anderhalf miljoen over hebben dan zou ik wel heel graag Colbrelli en Trentin in plaats van Colbrelli/Trentin en Greipel willen.

@Primavoormij

Ik zou toch graag willen zien hoe op dit profiel een Barguil,Bettiol en Lutsenko los gaan komen van een jagend peloton. Als ze dat al gaat lukken dan zie ik Trentin/Colbrelli/Sagan die sprong ook nog wel maken. Er zijn teveel belangen om een kleinere groep weg te laten gaan. Ik gok op een massasprint met een kleiner peloton(60-70 man)

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2020/stage-1/today/profiles

De Gorilla

'@nasibal was ff zoeken naar optie B. (En nu staat mijn reactie boven die van nasibal)

Hier staat het team. Vervolgens kijk je nog een keer en denk je toch; geen verkeerd parcours voor Tiesj. De enige die ik ervoor zou kunnen wisselen is Kämna en 250.000 overhouden. Lastig...

Laatst gewijzigd
nasibal

Typ ik net een hele verhandeling over Ewan. Bewerk hem vervolgens en dan is hij niet meer zichtbaar. Probeer hem opnieuw te posten, krijg ik de melding dat het een dubbele reactie is. Voor de zekerheid nog maar een keer hieronder dan:

Even los van die corona update is die Ewan kwestie wel een lastige, waar ik al een aantal dagen mee rondloop:

We gaan er even van uit dat de discussie gaat of je náást een Bennet óók een Ewan zou meenemen. In dat geval zou je Bennet altijd kopman maken en Ewan nooit. De vraag is vervolgens of het het dan waard is om een dure Ewan mee te nemen. Overigens kunnen in deze stelling de namen 'Bennet' en 'Ewan' ook omgedraaid worden natuurlijk. Feit blijft, neem je beide dure toppers mee?

Ik denk dat we er redelijkerwijs van uit mogen gaan dat Ewan minstens 3x podium rijdt (anders hoef je hem sowieso niet te overwegen). In 2 andere etappes moet top 5 ook mogelijk zijn. In dat geval kom je al op minimaal (3x 3e en 2x5e) 184 punten uit, maximaal (5x 1e) 250 punten. Laten we dus zeggen dat puur op basis van etappe uitslagen je 200 punten mag verwachten van Ewan. Met wat truipuntjes her en der, en eventueel meer dan 5 etappes waarin hij mee doet kan dit zomaar oplopen. Tegelijk kan hij ook her en der tegenvallen. Eindstand: 200-250 punten voor Ewan lijkt mij een hele redelijke en zekere verwachting.

Ewan kan je niet één op één vervangen met een andere renner van dezelfde prijs. Je zal dus een vervanger voor Ewan moeten vinden en de rest moeten gebruiken voor een upgrade.

De vervanger is het het 'makkelijkste'. Ik denk dat je dan toch al snel gebonden bent aan een 3 miljoen sprinter die nog niet hebt. Trentin/Colbrelli/Nizzolo dus, waarbij laatstgenoemde in veel teams sowieso wel aanwezig zal zijn. Mijn focus ligt hierin dus op de eerste twee.

Dan hou je 1,5 miljoen over voor een upgrade binnen je team. Mijn ervaring is inmiddels dat het zelfs met Bernal/Roglic/Ewan én Bennet het meer dan goed mogelijk is om een prima bergteam bestaand uit 9+ renners te vormen. Een upgrade in je bergteam met de overgebleven Ewan-miljoenen lijkt mij persoonlijk dus al snel overbodig.

Stop je die 1,5 miljoen in een upgrade voor je sprint/aanval team dan kom je toch al snel uit op 2 opties:

A) Een 1,5 milljoen sprinter upgraden naar nog een 3 miljoener
B) Een 500k renner in je team upgraden naar een 2 mijoener

Optie A is het overwegen waard, maar brengt dat nou met zekerheid méér punten op? Misschien als je Venturini hebt, want die gaat -100 punten halen, maar dan nog. Voor optie B kom je dus uit op een 2 miljoener. Gegadigden: Stuyven en Bol/Coquard.

Eindstand: Je komt dus al vrij snel uit op Ewan + 500k'er vs Colbrelli/Trentin + Stuyven/Bol. Elke andere denkbare optie is denk ik sowieso al zonde.

Nu heb ik net gesteld dat je van Ewan redelijkerwijs 200-250 punten mag verwachten. De 500k'ers reken ik altijd als 0 in de basis, maar hebben als het goed is wel een redelijk potentieel plafond. Om een wissel van Ewan rendabel te maken moet het vervangende duo in mijn ogen dus minstens 300 punten halen en dan ook niet direct aan hun plafond zitten.

In principe moet een minimaal renner 3x top 10 eindigen om de grens van 100 punten te halen. Het kan alleen in minder als één van de keren de renner als kopman gebruikt wordt of als de renner 2x 1e wordt. Kopman telt dan nog niet eens 'echt' wanneer in betreffende rit ook een van je andere renners een uitslag rijdt. Het vervangende duo zal dus gezamenlijk minimaal 9 top 10 plekken bij elkaar moeten fietsen om op die 300 punten te komen. Minimaal; want als dat 9 keer een 7e plek is dan ben je er nog niet.

Een duo heeft minimaal 5 etappes nodig om gezamenlijk 9 top 10 plekken te halen. Ik tel zo uit het blote hoofd 7 tot 9 etappes waarin daar kansen voor zijn. Je duo zal dus in meer dan de helft van die etappes ook daadwerkelijk om de knikkers mee moeten gaan doen. Dat is nogal een uitgangspunt voor renners waarvan je niet zeker weet wat ze precies van plan zijn en/of hoe goed ze zijn. En zelfs als ze dat halen, dan zit je 'pas' aan de 300 en heb je het nog niet over het plafond gehad.

Het ene moment neig ik dus naar vervangen van Ewan, het andere moment vraag ik me af hoeveel bonus me dat nou echt op gaat leveren.

.. en dan heb je die Corona-berichtgeving dus nog.

ditisdavid

'@callmeal
Dat is wel de bedoeling ;)

Iets serieuzer, het is de enige naam in mijn team waar ik niet blij mee ben. Probleem is dat de enige logische downgrades in mijn team Ewan en Landa zijn. In beide gevallen komt er 1.5 miljoen vrij waar ik dus te weinig mee kan. Realistisch gezien haalt Greipel wel de 100 punten, maar niet veel meer dan dat, en lever ik een punt of 60 in tov Coquard. Als de andere upgrades met die 1.5 miljoen daarbij in de buurt zouden komen zou hij dus niet mee zijn, maar dat is niet zo helaas.

Milanjacks

'@Nasibal

Je hebt er in ieder geval wel over nagedacht dat moet ik je nageven.

Gladiool

Vind het ook bijzonder dat ik veel plekken lees dat Ewan een betere klimmer is dan Bennett.

Milanjacks

'@Gladiool het enige wat ik tegen die mensen wil zeggen kijk zijn resultaten afgelopen Vuelta en dan vooral deze etappe: https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2019/stage-14

Valvuillerdemoz

'@gladiool: dat denk je al gauw omdat Ewan zo licht is. Maar Bennet is sterk hoor. Ik meen in de laatste Vuelta aardig wat moeten klimmen. En 2 etappes gewonnen, plus vier keer tweede...

Ab Normaal

'@Gladiool
Het maakt mekaar niet veel.
Er wordt hier regelmatig gedaan alsof ie nog geen heuvel over kan.
Dat kunnen ze allebei behoorlijk.
De vorm zal uitmaken wie beter.

Ludi

'@nasibal inderdaad, plus ik denk dat ewan in 6 etappes ongeveer gemiddeld 30-50 punten haalt, met een kleine bonus in etappe 1 door de eerste gele trui en verder 6x 4-6 groene trui punten gewoon door zijn eindoverwinningen. Dit zou dan zon 180-300 punten zijn, gemiddeld rond de 220-260. In mijn geval is het ewan + WvA vs Trentin en colbrelli. Als ik voor ewan in etappe 19 en 21 truipunten opstel komt daar ~12 punten bij. Ik zou colbrelli niet per se vaker opstellen dan die 8 keer. WvA zie ik dan als ik em op stel in alle etappes waar ik trentin op stel niet per se net zoveel minder punten pakken als colbrelli tov ewan in zijn etappes.

Ik vraag me af of ik echt de tweede optie wil. In principe zou ik voor 1 gaan als ik zeker wist dat ewan iig tot etappe 12 fietst (geen corona dingen), ook al maak ik em nooit kopman.

Milanjacks

'@AB Normaal

Ik vind dat Bennett twee grote voordelen heeft waar niemand het over heeft:

1. Het is niet ondenkbaar dat Alaphilipe het geel gaat dragen.

2. QS kan in twijfelachtige sprintetappe een renner naar voren sturen die uiteindelijk de etappe wint(zie Cavagna in de Vuelta). Asgreen/Cavagna en Jungels(in mindere mate) kunnen allemaal een etappe winnen. Dat zie ik bij Lotto een stuk minder en QS staat ook bekend om zijn ijzersterke tactiek.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 124 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.