Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 142 ... 289 290
arjenzvob

Oke een nieuwe poging, dank je @nasibal

Helaas toch weer veel mensen die zonder enige uitleg namen droppen. Heb je zo lang met elkaar gediscussieerd, valt me dat toch wat tegen. Maar goed...

Na lang klikken en wegen zijn dit mijn keuzes geworden:

Roglic: podium en wellicht winst, tijdrit, afmaker, sterk team
Bernal: podium en wellicht winst, jongere, ijzersterke klimmer
Dumoulin: podium en wellicht winst, tijdrit, sterk team
Pinout: outsider podium, afmaker, ijzersterke klimmer, tijdrit
Pogacar: outsider podium, jongere, ijzersterke klimmer, afmaker
Mollema: wellicht top 10, niet geblesseerd, veel kansen voor hem
Sivakov: wellicht top 10, jongere, sterke klimmer, sterk team
Formolo: in vorm, veel kansen voor hem, sterke aanvaller
Martinez: wellicht top 10, tijdrit, sterke klimmer, goedkoop

Alaphilippe: no-brainer met dit parcours, gaat zijn geld meer dan waard zijn
Van Aert: supervorm, superteam, teampunten, en wellicht eigen kansen
Van Avermaet: een parcours met veel kansen voor hem
Lutsenko: een parcours met veel kansen voor hem, sterke klimmer/puncheur
Mohoric: in vorm, uitstekende daler, sterke aanvaller

Sagan: op dit parcours onmisbaar, winst groen
Bennett: paar keer podium, groene trui wellicht
Trentin: veelzijdig, zal punten scoren, aanvallen,
Nizzolo: sterke sprinter, ook in heuveletappes, in vorm, team rond hem
Bol: zie Nizzolo
Coquard: vaak top 5-10 in sprints, kan een heuvel verteren, eerzucht

Natuurlijk zijn er vele namen die ook op de nominatie stonden, maar niet genomen:
Ewan: voor Bennett gekozen, door hem weg te laten meer geld om in de breedte te besteden
Stuyven: te veel onzekerheid binnen de ploeg
Cosnefroy: potentieel pareltje, maar in dit geweld? Nog gedacht aan meedoen in sprintjes, maar toen kwam Venturini
Higuita: mijn favoriet, maar sentimenten zijn niet handig. Hoe fit is hij?
G. Martin: mijn klimteam was vol, ik vond het wel prima zo.
Kämna: bij het maken van de opstellingen bleef hij vaak als laatste over. Andere keuzes. Potentiële parel, maar ja… 20 plekjes!
1,5 sprinters: tevreden over mijn 6 dure sprinters. 6 vond ik ook genoeg.
3,5 mannen: allemaal wel iets waardoor ik aan ze twijfel. MAL zat nog het dichts bij een plekje.

500k over. Ik zag nergens meer een updrage. Deze mannen mogen het gaan doen.

Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Succes alllemaal!!

Ik ga het doen met:
Roglic
Pinot
Dumoulin
Pogacar
Buchmann
MAL
Mollema
Barguil
G. Martin
Martinez
Sagan
Bennett
Ewan
Nizzolo
Bol
Coquard
Mezgec
Benoot
Cavagna

Aadjenr11

Bernal
Roglic
Pinot
Dumoulin
Pogacar
D. Martinez
Higuita
Kämna
Formolo

Ewan
Benett
Sagan
Nizzolo
Coguard
Mezgec
Venturini

Alaphilippe
van Aert
Lutsenko
Cosnefroy

Primavoormij

Hier gaan we het mee doen. Zoals altijd ben ik er niet 100% tevreden mee.

Bernal
Roglic
Dumoulin
Pogacar
Pinot
Mollema
Higuita
D. Martinez
G. Martin
Kamna

Sagan
S. Bennett
Ewan
Nizzolo
Coquard
Mezgec

Alaphilippe
WvA
GvA
Pedersen

Lang getwijfeld of ik Coquard of Mezgec moest upgraden naar Trentin, ten koste van Mollema. Ook eraan gedacht om Trentin als zevende sprinter toe te voegen ten koste van Mollema en Higuita. Uiteindelijk toch ervoor gekozen om hem niet in mijn team op te nemen. Laten we hopen dat het een beetje goed uitpakt en Trentin zich straks niet bemoeit met iedere sprint, vlucht en tussensprint.

snoek1974

Team voor vandaag

1 Nizzolo (C)
2 Sagan
3 Coquard
4 Bennett
5 Mezgec
6 Stuyven
7 Pedersen
8 Gibbons
9 Alaphalippe

Andere 11

10) Bernal
11) Roglic
12) Dumoulin
13) Pogacar
14) Pinot
15) Quintana
16) Lopez
17) Hiquita
18) Martinez
19) Lutsenko
20) Tejada

Wellens Nietens

Ik sta nu al op 99.7%, dat gaat lekker

De Condor van Echt

Ter aanvulling het team van de Condor:
AK
1 Bernal (zal iedereen hebben, weglaten is een risico)
2 Roglic (wint ook met arm in mitella, stelletje zandstrooiers!)
3 Dumoulin
4 Pinot (hoop dat hij zo laat mogelijk valt)
5 Pogacar
6 Mollema (stabiel en net goedkoop genoeg)
7 Martinez (potentiëel koopje)
8 G Martin (kan een eind komen met aanklampen)
Aanvallende klimmers
9 Bardet
10 Rolland
Aanvallers
11 Alaphilippe (uiteraard)
12 Hirschi (ook voor de heuveletappes en heel misschien jk)
13 Cosnefroy
14 Kämna (ook voor teampunten en jk)
Sprinters
15 Sagan
16 Bennett
17 Ewan (heerlijk, zo’n ruim budget!)
18 Nizzolo
19 Bol (net zoals volgens mij Rawolf zei: laat maar zien!)
20 Coquard

Vandaag:
Sagan
Bennett (C)
Ewan
Nizzolo
Bol
Coquard
Alaphilippe (teampp)
Kämna (idem)
Cosnefroy (mocht het toch heel raar lopen)

Daan Brakenhoff

Toch wel mooi om redelijk wat variatie te zien in de teams. Wat een interview van Colbrelli toch teweeg brengt

sprintgeit

Team:

Sprint:
Ewan, Bennett, Sagan, Bol, Nizzolo, Mezgec, Venturini

In eerdere edities viel het me op dat het gewoon heel veel scheelt om de intrinsiek snelste renners te hebben. Ik ben dan ook blij dat ik de in mijn ogen 5 intrinsiek meest snelle renners heb kunnen selecteren. Ik had dolgraag Stuyven hier nog bij genomen, maar dat gedoe met afwisselen maakte het te onzeker en ik kreeg gewoon echt geen 500k meer vrij. Overigens vond ik het gedoe rond ‘je moet sprinters hebben die een heuveltje over komen‘ wat overtrokken. Een Trentin of Stuyven zijn met hun aanvalslust inderdaad veelzijdiger dan Ewan, maar ik zie weinig sprints waar een Coquard of Kristoff er nog bij zit en iemand als Cees Bol niet (misschien is vandaag wel de grootste kans nog daarop). Het missen van zowel Stuyven als Trentin vind ik wel een beetje een aderlating, maar ik hoop dat op te kunnen vangen met renners in de volgende categorie.

Overig:
Alaphilippe, WvA, GvA

Hoe meer ik las, hoe meer ik het gevoel kreeg dat WvA z’n kansjes wel gaat krijgen. GvA geeft aan voor geel te gaan en 4 a 5 kansen te zien, die gaat z’n geld ook wel opbrengen. Ala is niet in topvorm, maar vind maar eens een renner met een gelijk profiel. Je hebt gewoon van die types waar je niet omheen kan: Sagan, Valverde vroeger en Ala valt voor mij in die categorie. Benoot in vorm had ik hier ook wel overwogen, maar vond dat nu toch te onzeker worden.

Bergen:
Bernal, Rogla, Dumoulin, Pogacar, Pinot, G Martin, D Martinez, Sivakov, Kuss, Kamna

To Bernal or not to Bernal. Tot het laatst heb ik erover getwijfeld. Die rugklachten zijn gewoon niet fijn en als Buchmann fit de Tour in was gegaan dan hadden Venturini, Bernal en Kamna waarschijnlijk plaats moeten maken voor Buchmann, MAL en Stuyven. Maar goed, we gaan de gok wagen. Het idee achter de bergequipe is dat het niveauverschil tussen de nr 6 en 16 in het peloton momenteel vrij klein lijkt. Daarom is de complete middenklasse (Landa, Quintana, MAL) eruit geknikkerd in de hoop dat de klasse eronder het niet veel slechter gaat doen. Voor zowel Sivakov, Kamna, G Martin, Kuss als Martinez geldt dat ze stappen lijken te hebben gezet. Tov de duurdere mannen hebben Kamna (Sagan en jongeren), Sivakov (Jongeren en Bernal), Kuss (Rogla) ook nog eens meer teampuntenpotentie. Als 3 van de 5 daarnaast ook nog eens bevestigen hoop ik spekkoper te zijn.

Verloren zonen:
Trentin: topcoureur, maar z’n topsnelheid lijkt minder te worden en het paste simpelweg niet meer

Benoot: overwogen ipv een Kamna/Kuss in Parijs Nice vorm lagen er veel kansen op dit parcours, maar durfde het risico niet te nemen.

Stuyven: veel over gezegd al, renner met enorme puntenpotentie. Maar ja, die Pedersen hè..

Formolo: mooie renner in goede vorm krijgt een parcours op maar, maar wanneer stel je ‘m op hè?

Pedersen: Ik ben wel fan van deze jongen, en overwoog hem ipv venturini neer te zetten. Mistte dan net weer 500k om een echt serieuze upgrade in m’n klimmersteam te doen en besloot het maar gewoon te laten.

Laatst gewijzigd
hofsje

Ook maar ff mijn team delen

1 Roglic
2 Bernal
3 Pinot
4 Quintana
5 Landa
6 MAL
7 Sivakov
8 Kamna
9 G Martin
10 D Martinez
11 Dumoulin
12 Sam Bennett ( kopman vandaag)
13 Ewan
14 Nizzolo
15 Coquard
16 GVA
17 Alaphillippe
18 Van Aert
19 Mezgec
20 G Benettt

Rawolf

Ik snap niet zo goed waarom Pedersen zo in trek is, Theuns en Stuyven lijken me rapper dus zal weinig uitgespeeld worden. Die ene rit in de Ronde van Polen moet je wel juist interpreteren.

marconeuvel

De top 15 meest gekozen renners heb ik allemaal in mijn team. Iemand die de top 16 of meer heeft?

Primavoormij

Waar zie je de meest gekozen renners?

krypton

'@MarcelMercx
Waar zie je dat dan?

Imbatido

De grote vijf:
Bernal, Roglic, Dumoulin, Pogacar, Pinot

Aangevuld met:
Quintana, Higuita, D. Martinez, G. Martin

Sprinters:
Sagan, Bennett, Nizzolo, Trentin, Bol, Mezgec, Venturini

Overig:
Alaphilippe, Van Aert, Impey, Hirschi

Veel teams met 'de grote vijf' zo te zien. Ik heb Quintana er uiteindelijk bij genomen, de beste klimmer pre-corona. Higuita Monster móest gewoon mee, ook na zijn Dauphiné-val. Anders had iedereen hem misschien wel gehad. Aangevuld met de miljoentjes Daniel Martinez en Guillaume Martin die het haalden voor Kämna en George Bennett/Kuss.

Voor de sprint uiteindelijk Ewan weggelaten en voor Trentin gegaan. Het was voor mij Ewan-Mollema of Trentin-Quintana. Ik wist niet of ik Ewan echt nodig had, en dit parcours is gemaakt voor Trentin (was goed op het EK), die ook kopman kan zijn in vluchtetappes. En met Quintana iets meer zekerheid bergop dan Mollema. Verder Bol verkozen boven Coquard. Bol kan best eens een rit gaan winnen dus moest mee. Mezgec en Venturini mee voor de ereplaatsen.

Daarnaast Alaphilippe en Van Aert. Wanneer ze punten gaan pakken is de vraag, maar dat ze gaan scoren staat vast, al doet Jumbo-Visma wel vrij geheimzinnig. Tot slot twee 500K-koopjes met Impey en Hirschi. Allround, goede klimmers, kunnen mee in de vlucht en hebben een goede sprint.

Primavoormij

'@Rawolf. Dat Theuns en Stuyven rapper zijn is jouw mening. Ik denk dat ze ongeveer allemaal even snel zijn, Theuns misschien iets langzamer. De renners hebben zelf ook meerdere malen aangegeven dat ze de sprints gaan verdelen. In het verleden hebben ze dit ook al gedaan. Pedersen kost 500K en is wereldkampioen, die kan echt wel wat.

Hoe moet je de rit in de Ronde van Polen interpreteren dan volgens jou?

Ragnar Lolbroek

Team Cipolla

Klassement
Bernal: Best duur en had wat last van de rug: bleek echter na de opgave een uurtje extra getraind te hebben. dat was genoeg om het vertrouwen te behouden. een Bernal in vorm kan 2 klassementen winnen en dus veel punten.
Roglic: Klepper. goed klimmer, explosief, betere tijdrit dan Bernal, beste team.
Dumoulin: was in de Dauphiné 1 van de weinige AK renners die gestaag verbeterde. mag dus mee
Pinot: geeft vaak op, true story. Maar voor die opgave lijkt hij 1 van de beste renners en scoort toch nog een groot aantal punten, dit i.t.t. andere notoire pechvogels als Porte of Fuglsanf
MAL: van 3.5 ak renners was MAL de enige die doorheen de Dauphiné verbeterde i.p.v. verslechterde. dit gaf de doorslag
Pogacar: toptalent, nr2 voor wit. was ook 1 van de weinige die in de Dauphiné verbeterde

Klimmer/Klassement
Kämna: na de twijfels over Buchmann en Schachmann wilde ik toch graag een BORA klimmer voor de teampunten van Sagan. is in vorm, klimt goed en heeft overigens een goed tijdrit (ook altijd handig); ook nog wit.
Martinez: In topvorm i.t.t. Uran en Higuita. witte trui, goede tijdrit
G. Martin: in vorm + goedkoop

Aanvaller
Alaphilippe: moet ik dit eigenlijk wel motiveren? iedereen kent zijn kwaliteiten.
GVA: scoort altijd zijn puntjes wel in de tour
Van Aert: teampunten, tijdrit en hopelijk eens eigen kans gaan
Pedersen: had het beste resultaat in de sprint in vergelijking met Theuns en Stuyven. hopelijk sprint hij mee. en anders is het ook niet zo veel geld weggesmeten. De wereldkampioen zal zich toch wel willen laten zien in La Grande Boucle :)
Degendt: teampunten Ewan, ontsnappingskoning, doet hopelijk mee in bergklassement

Sprinter
Bennett: kopman voor vlakke sprints
Ewan: kopman voor oplopende sprints. wilde eigenlijk of Bennett of Ewan. in de voorbereiding vond ik ze echter zo aan elkaar gewaagd dat ik ze allebei heb meegenomen.
Sagan: net als Alaphilippe lijkt de reden mij vrij duidelijk.
Nizzolo: gooi er een brood naartoe en het komt gesneden terug. is dus in vorm en mag dus mee
Mezgec: sprintopvulling
Venturini: sprintopvulling:

Pim96

Oké komt mijn team:

Klassement:
1. Bernal, rijdt voor de winst en jongerenklassement. Zelfs met klachten reed hij in de dauphine in de favorietengroep. Voor mij nooit een twijfel geweest.
2. Roglic, is uitleg nodig?
3. Dumoulin, werd met de dag sterker in Dauphine. Mooi koppel (wow!) met Roglic. Zie hem als kandidaat voor podium en zelfs eindwinst.
4. Pogacar, jongerenklassement en kan goed aankomen. Klimt met de beste mee.
5. Pinot, ik hoop dat dit dan eindelijk zijn tour word. Is voor mij de grote concurrent voor ineos en jumbo.
6. Quintana, rijdt gewoon een heerlijk jaar. Alfijd aanvallend. Zakt hij erdoorheen dan is hij in de 3e week een pre voor in je team.
7. Sivakov, jongerenklassement teampunten en kans op top 10.
8. G.Martin, stond wel op de schoplijst alleen voor 1m gewoon een koopje. Wil in klein groepje ook vooraan eindigen. Reden voor mij om de gok te nemen. Red hij klassement niet dan kan je hem inzetten als (klim) aanvaller
9. Martinez, tja wilde ik toch gokken. Hopen dat Martinez toch net iets beter is dan Higuita.

Sprinters
10. S.Bennett, denk op dit moment net iets betere sprinter dan Ewan. Zal mijn kopman zijn voor de sprints
11. Sagan, durfde ik niet aan om te skippen. Groene trui favoriet en zal vast wel paar keer top 5 sprinten.
12. Nizzolo, geweldig voorseizoen en groot zelfvertrouwen na IK en EK.
13. Coquard, goed in vorm en gaf mij het beste gevoel van de 2m sprinters.
14. Mezgec, gaat hopelijk paar keer meespurten. Kan goed heuvels verteren.
15. Stuyven, kreeg mijn vertrouwen na zijn laatste interview. Sprintte vorig jaar in de vlakke etappes gewoon vaak mee. Kan in de vluchtetappes ook ingezet worden.

Aanvallers/opvulling
16. Gilbert, teampunten voor ewan en inzetbaar in heuveletappes als aanvaller.
17. Formolo, laat goede vorm zien en zal in de laatste week altijd wel in de aanval gaan. Stiekem misschien zelfs top 15 algemeen klassement. Ook meegenomen als een Martin of Martinez tegen val als opvullong voor het klimteam.
18. Van Aert, teampunten en wellicht enkele sprintetappes en tijdrit opstellen.
19. Van Avermaet, zitten paar etappes voor hem bij en zal er in een aanval vaak bijzitten.
20. Alaphilipe, zal niet zoveel punten pakken als vorig jaar. De kans dat hij aanvallend rijdt is gewoon groot. Kan verschillende soorten etappes goed aan. En een absolute afmaker.

vasnd

Kopzwaar teampje deze keer.

Bernal - Carapaz
Roglic - Dumoulin
Pinot
Pogacar
G Martin
D. Martínez

Bennett - Alaphillipe - Cavagna
Trentin - v Avermaet - de Marchi
Benoot

Sagan
Nizzolo
Coquard
Mezgec
Stuyven

Laat de valpartijen dit jaar maar achterwege! Aardig aantal aanvallers en sprinters voor geaccidenteerd terrein.
Ineos verwacht ik voor de verandering met Zuid Amerikaanse schwung. Misschien tegen beter weten in :).

Nul verstand

Als ik de teams van andere deelnemers bekijk, heb ik vaak zoiets vaak: ah, die renner heb ik niet over nagedacht. Maar dat heb ik nu echt niet. De teams lijken echt teveel op elkaar..

Ludi

Pelikaan

Westland95

Ik zag Ewan toch ook liggen bij die val? Iedereen heeft het alleen maar over Bennett.

mart1202

s

John Berger

Bewuste keuzes 2020:
- tot op heden elk jaar meegedaan met wat verrassingen, zonder suc6 dus dit jaar een solide maar saai team gekozen;
- geen van Aert;
- 4 renners van TJV;
- Parijs wordt gehaald;
- bijna geen aanvallers, wanneer moet je ze opstellen en als je ze opstelt zitten ze er vaak niet bij.

Mijn team voor vandaag:
1. Kopman Sam Bennett
2. Caleb Ewan
3. Giacomo Nizzolo
4. Cees Bol
5. Bryan Coquard
6. Niccolo Bonifazio
7. Peter Sagan
8. Edward Theuns
9. Oliver Naesen

Overige 11 renners
10. Julian Alaphilippe
11. Egan Bernal
12. Primoz Roglic
13. Tom Dumoulin
14. Thibaut Pinot
15. Pavel Sivakov
16. George Bennett
17. Sepp Kuss
18. Guillaume Martin
19. Tadej Pogacar
20. Daniel Martinez

Iedereen suc6 met hun team en veel (kijk)plezier tijdens deze editie.

S. Dauert

Veel ‘zelfde’ teams, maar dat was te verwachten met dit (prima) ruime budget door het uitvallen/uit vorm zijn van Froome, Thomas en Kruissie.
Voor mij:

Roglic (geel)
Bernal (wit)
Pogacar
Pinot
Lopez
Dumoulin
G. Martin
Martinez
Higuita
G. Bennett

Sagan (groen)
Ewan
S. Bennett
Nizzolo
Mezgec

Flip
GvA
WvA
M. Pedersen
Impey

Dus:
- 2/4 AK
- 1/4 Sprint
- 1/4 Aanval/opvul

Normaliter is die verhouding meer 1/3 1/3 1/3.
Deze Tour is echter meer een soort Vuelta, veel ‘onzekere’ etappes voor wat betreft uitslagen. Dat betekent de nadruk op AK mannen. De 3,5 categorie was ‘overbezet’ en de bijna enige zónder fysieke klachten is MAL.
Enige keuze was eigenlijk gaan voor TJV of INEOS. Op basis van de voorbereiding en collectief vertrouwen, toch TJV (=investeren in teampunten). INEOS is de mentale underdog na het verliezen van Froome en Thomas, hoewel absoluut een ijzersterk team.
10 man totaal betekent een reserve in de bergen/vluchtetappes. Er valt áltijd iemand uit/tegen.

Voor de sprints ‘slechts’ 4 kanonnen en Mezgec vanwege bollenpotentie voor Chaves/Yates. Om diezelfde reden Impey.
Te weinig absoluut zekere sprints voor meer breedte in de ploeg.

Dan de mannen met ‘geelzucht’. Potentie voor GvA en Flip, WvA daarnaast in de vorm van zijn leven (TJV zonder sprinter, dus gelegenheid) en Pedersen zal de buit moeten verdelen met Stuyven en Mollema. Om die reden de twee laatstgenoemde niet en de ‘wereldkampioen’ wel. Koopje als opvuller. CCC mannen moeten zich overigens in de kijker fietsen.

Wie zijn er afgevallen? Met pijn in het hart Buchmann en Knietana. Ook Sivakov overwogen in combinatie met een Stuyven, totdat de vorm van Nizzolo dusdanig groot bleek dat zij geslachtofferd werden. En de Nies heeft een ploeg die voor hem rijdt. Kämna: topvorm, maar wanneer mag hij? Formolo idem, maar in dienst van Poggi.

Goeie keuzes naar mijn idee verder Lutsenko, Naesen, Benoot, eventueel Cosnefrommel. Mollema toch ook. Als sprinter Bol, een talent.

Bollentrui dit jaar een absolute loterij, van De Marchi of Hirt tot aan Bernal. Niet waard om direct in te investeren.
Zo!
Dank allemaal voor de discussie en tourkoorts! Ben benieuwd!

1 2 ... 142 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.