Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 141 ... 289 290
La Primavera

Bronnen over Coquard..? Of zand..?

Threeohthree

Zand lijkt me, kan niks vinden.

Martijn Sollie

Blij dat het puzzelen klaar is. Nu kunnen we eindelijk los. Mijn team is als volgt:
Bernal
Roglic
Dumoulin
Pinot
Pogacar
Higuita
Sivakov
G. Bennett
Kämna
Martinez
Sagan
S. Bennett
Nizzolo
Trentin
Coquard
Mezgec
Alaphilippe
Stuyven
Van Aert
Van Avermaet

Heel veel succes allemaal!

Daan Brakenhoff

En het gepuzzel is eindelijk voorbij!

nasibal

Mijn last minute wissel in letterlijke de laatste minuut terug gezet naar hoe het was. Vervolgens besloten dat ik toch weer de wissel wilde, maar onder de stress bang zijn dat ik in de overgebleven tijd dat niet meer voor elkaar zou krijgen.

Afin, het staat dus weer zoals het gisteravond stond. We gaan het zien..

04398

Bernal
Roglic
Dumoulin
Pinot
Pogacar
MAL
Mollema
G. Martin
Martinez
Kamna
Alaphillipe
GVA
Hirschi
Sagan
Bennett
Trentin
Nizzolo
Coquard
Mezgec
Venturini

Hier gaan we het mee doen succes mannen

arjenzvob

Na lang klikken en wegen zijn dit mijn keuzes geworden:

Roglic: podium en wellicht winst, tijdrit, afmaker, sterk team
Bernal: podium en wellicht winst, jongere, ijzersterke klimmer
Dumoulin: podium en wellicht winst, tijdrit, sterk team
Pinout: outsider podium, afmaker, ijzersterke klimmer, tijdrit
Pogacar: outsider podium, jongere, ijzersterke klimmer, afmaker
Mollema: wellicht top 10, niet geblesseerd, veel kansen voor hem
Sivakov: wellicht top 10, jongere, sterke klimmer, sterk team
Formolo: in vorm, veel kansen voor hem, sterke aanvaller
Martinez: wellicht top 10, tijdrit, sterke klimmer, goedkoop

Alaphilippe: no-brainer met dit parcours, gaat zijn geld meer dan waard zijn
Van Aert: supervorm, superteam, teampunten, en wellicht eigen kansen
Van Avermaet: een parcours met veel kansen voor hem
Lutsenko: een parcours met veel kansen voor hem, sterke klimmer/puncheur
Mohoric: in vorm, uitstekende daler, sterke aanvaller

Sagan: op dit parcours onmisbaar, winst groen
Bennett: paar keer podium, groene trui wellicht
Trentin: veelzijdig, zal punten scoren, aanvallen,
Nizzolo: sterke sprinter, ook in heuveletappes, in vorm, team rond hem
Bol: zie Nizzolo
Coquard: vaak top 5-10 in sprints, kan een heuvel verteren, eerzucht

Natuurlijk zijn er vele namen die ook op de nominatie stonden, maar niet genomen:
Ewan: voor Bennett gekozen, door hem weg te laten meer geld om in de breedte te besteden
Stuyven: te veel onzekerheid binnen de ploeg
Cosnefroy: potentieel pareltje, maar in dit geweld? Nog gedacht aan meedoen in sprintjes, maar toen kwam Venturini
Higuita: mijn favoriet, maar sentimenten zijn niet handig. Hoe fit is hij?
G. Martin: mijn klimteam was vol, ik vond het wel prima zo.
Kämna: bij het maken van de opstellingen bleef hij vaak als laatste over. Andere keuzes. Potentiële parel, maar ja… 20 plekjes!
1,5 sprinters: tevreden over mijn 6 dure sprinters. 6 vond ik ook genoeg.
3,5 mannen: allemaal wel iets waardoor ik aan ze twijfel. MAL zat nog het dichts bij een plekje.

500k over. Ik zag nergens meer een upgrade. Deze mannen mogen het gaan doen.

Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

MIJN teampje:

Bernal
Roglic
Dumoulin
Pinot
Pogacar
Sivakov
Kamna
Higuita
Formolo
Martinez

Pedersen
Alaphilippe
Stuyven
Van Aert

Sagan
Bennett
Ewan
Nizollo
Mezgec

Cosnefroy

Ludi

Coquard zei op ES zin te hebben en nerveus te zijn want hij heeft nog geen touretappe gewonnen, of iets dergelijks.

Ik heb
Bernal
Roglic
Pogacar
Dumoulin
Pinot
Sivakov
Bennett
Kamna
Martinez
Martin

Sagan
Bennett
Ewan
Nizzolo
Coquard
Venturini
Mezgec
Van aert

Flip
Van avermaet

Overwogen: geen ewan en bennett
Wel: stuyven/bol en lopez/buchmann/landa/quintana

Veel plezier iedereen

Wellens Nietens

We zijn begonnen! Dit is wat ik ervan gebakken heb.

Een paar redeneringen:
- Voor het klassement ben ik gegaan voor 4 duo's, met (naar mijn mening) de twee beste TJV (Roglic + Dumoulin), de twee beste Ineos (Bernal + Sivakov), de twee beste AK mannen van andere teams (Pinot + Pogacar) en de twee beste koopjes (G. Martin + Martinez).
- Ik heb relatief veel geïnvesteerd in het sprintteam. Ik denk dat het ondanks het parcours toch wel belangrijk is om een stuk of 7 sprinters te hebben (uiteraard vooral de sprinters die een heuvel over kunnen), en 10+ AK/klimmers kun je toch niet allemaal tegelijk opstellen.
- Ik heb weinig aanvallers voor de bergen genomen (alleen Alaphilippe), want daar gaat het anders altijd mis met het opstellen. Ondanks dat er op zich veel kansen zijn voor aanvallers in de bergen denk ik dat je gemiddeld minstens zo veel punten haalt over de hele Tour als je in dat soort etappes gewoon de klassementsmannen en evt. wat vaste truipunten opstelt.
- Ik heb wel wel een paar aanvallers voor de heuvels genomen. Die hebben wellicht minder kansen in totaal, maar het is duidelijker wanneer je ze moet opstellen en er is in die etappes minder kans dat de klassementsmannen in de top 20 eindigen. Daarom GvA, Bettiol, Pedersen en Degenkolb geselecteerd, waarbij die laatste ook nog een back-up voor Ewan kan zijn in de sprints.
- Geen Van Aert. Hij zal vast een paar goede uitslagen rijden en misschien zelfs ritten winnen maar het wordt lastig te voorspellen wanneer en in het puntenklassement gaat hij sowieso niet meedoen.
- Ik heb geen rekening gehouden met corona-zorgen door bijv. LTS erbuiten te houden of minder sprinters te nemen gezien de kans dat de 21e etappe in Parijs niet doorgaat oid. Te onvoorspelbaar.
- Tenslotte wil ik nog vermelden dat ik hoge verwachtingen heb van Sivakov.

We gaan het zien, succes allemaal!

Klassementsrenners (5 stuks voor 24M):
1. Bernal
2. Roglic
3. Dumoulin
4. Pinot
5. Pogacar

Klimmers (3 stuks voor 4M):
6. Sivakov
7. G. Martin
8. Martinez

Aanvallers (5 stuks voor 6.5M):
9. Alaphilippe
10. Van Avermaet
11. Bettiol
12. Degenkolb
13. Pedersen

Sprinters (7 stuks voor 23.5M):
14. Sagan
15. S. Bennett
16. Ewan
17. Trentin
18. Nizzolo
19. Coquard
20. Venturini

Opstelling voor etappe 1:
1. S. Bennett (C)
2. Ewan
3. Nizzolo
4. Sagan
5. Trentin
6. Coquard
7. Venturini
8. Alaphilippe
9. Degenkolb

arjenzvob

Na lang klikken en wegen zijn dit mijn keuzes geworden:

Roglic: podium en wellicht winst, tijdrit, afmaker, sterk team
Bernal: podium en wellicht winst, jongere, ijzersterke klimmer
Dumoulin: podium en wellicht winst, tijdrit, sterk team
Pinout: outsider podium, afmaker, ijzersterke klimmer, tijdrit
Pogacar: outsider podium, jongere, ijzersterke klimmer, afmaker
Mollema: wellicht top 10, niet geblesseerd, veel kansen voor hem
Sivakov: wellicht top 10, jongere, sterke klimmer, sterk team
Formolo: in vorm, veel kansen voor hem, sterke aanvaller
Martinez: wellicht top 10, tijdrit, sterke klimmer, goedkoop

Alaphilippe: no-brainer met dit parcours, gaat zijn geld meer dan waard zijn
Van Aert: supervorm, superteam, teampunten, en wellicht eigen kansen
Van Avermaet: een parcours met veel kansen voor hem
Lutsenko: een parcours met veel kansen voor hem, sterke klimmer/puncheur
Mohoric: in vorm, uitstekende daler, sterke aanvaller

Sagan: op dit parcours onmisbaar, winst groen
Bennett: paar keer podium, groene trui wellicht
Trentin: veelzijdig, zal punten scoren, aanvallen,
Nizzolo: sterke sprinter, ook in heuveletappes, in vorm, team rond hem
Bol: zie Nizzolo
Coquard: vaak top 5-10 in sprints, kan een heuvel verteren, eerzucht

Natuurlijk zijn er vele namen die ook op de nominatie stonden, maar niet genomen:
Ewan: voor Bennett gekozen, door hem weg te laten meer geld om in de breedte te besteden
Stuyven: te veel onzekerheid binnen de ploeg
Cosnefroy: potentieel pareltje, maar in dit geweld? Nog gedacht aan meedoen in sprintjes, maar toen kwam Venturini
Higuita: mijn favoriet, maar sentimenten zijn niet handig. Hoe fit is hij?
G. Martin: mijn klimteam was vol, ik vond het wel prima zo.
Kämna: bij het maken van de opstellingen bleef hij vaak als laatste over. Andere keuzes. Potentiële parel, maar ja… 20 plekjes!
1,5 sprinters: tevreden over mijn 6 dure sprinters. 6 vond ik ook genoeg.
3,5 mannen: allemaal wel iets waardoor ik aan ze twijfel. MAL zat nog het dichts bij een plekje.

500k over. Ik zag nergens meer een updrage. Deze mannen mogen het gaan doen.

Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
mschuts

Scorito kan het nu al niet meer aan, 😂

arjenzvob

Ik heb misschien per ongeluk twee keer mijn team gepost... maar ik zie het niet verschijnen!

Westland95

Doet Scorito het bij jullie? Krijg constant foutmeldingen als ik de subpoules wil bekijken.

HansFuentes

Kom op Scorito! Heb je shizzle voor elkaar!

jlmr1990

Nee, Scorito werkt niet echt lekker nu.

04398

81% Bernal gekozen valt me nog best mee. Ewan toch door 73% gekozen. Bijna iedereen uiteraard Roglic.

Daan Brakenhoff

Mijn team:
Ak:
- Roglic
- Bernal
- Dumoulin
- Pinot
- Pogacar
- MAL

Klimmers:
- Formolo
- Martinez
- Martin

Aanvallers:
- Alaphilippe
- Pedersen
- Hirschi

Sprinter:
- Sagan
- Bennett
- Ewan
- Nizzolo
- Coquard
- Mezgec
- Venturini

Knechten:
- Cosnefroy

nasibal

Ik heb misschien per ongeluk twee keer mijn team gepost… maar ik zie het niet verschijnen!

Ik zag hem heel even, en toen was hij weg. Exact hetzelfde probleem als ik wel eens heb.

Als je naar je eigen profiel en dan je posts gaat heb je kans dat hij daar wel tussen staat. Anders moet je in je browser even een paar keer op 'back' klikken tot je op de pagina komt waar je post getypt in het invulveld staat.

In beide gevallen even 'kopieren + plakken" met wat random zinnetjes ervoor zodat hij het niet als een dubbelpost ziet. Dat zou moeten werken.

Rawolf

24% heeft Colbrelli, mooi, dan zitten die teams alvast onder de mijne.

El Mel

Bernal
Roglic
Dumoulin
Pinot
Pogacar
Lopez
Martinez
Kuss
G. Martin

Sagan
Bennett
Trentin
Nizzolo
Coquard
Mezgec

Van Aert
Stuyven
Flip
Naesen
Gilbert

Succes allen!

De Condor van Echt

Een paar weken geleden heeft de Condor zijn helden uitgezwaaid. Hij hoopt dat de jongens uit zijn leefgebied het goed doen: Egan, Nairo, Miguel Angel, Dani, Rigo, Sergio, Richard... Bij Tunja heeft hij nog wat mals kleinvee meegenomen, om lekker te gaan nestelen - voor de televisie wel te verstaan!

Hij mijmert over de vraag of hij verkeerd ziet dat het vandaag een massasprint wordt. Dit speelde zich af in zijn hoofd...

“Er zijn grofweg 3 scenario’s: vluchters, harde koers of (massa)sprint. Laat ik met 1) vluchters beginnen. Lijkt me stug: de belangen zijn te groot, de ploegen nog te fris, het laatste vlakke stuk veel te lang om de vlucht te laten slagen. DQS, NTT, LTS en wellicht SUN, COF, BBV steken een handje toe. En de optie om De Gendt vooruit te sturen zodat LTS niet hoeft te werken? Er zijn zat andere ploegen om te controleren. En het lijkt me niet aannemelijk dat elke sprintersploeg een mannetje meestuurt om de aap niet op de schouder te hebben. Kortom: lijkt me niet.
2) harde afvalkoers. Als het heel slecht weer zou zijn, zou dat kunnen. Maar volgens Meteo France gaat dat meevallen, ‘pluies orageuses’ maar pas later in de middag. En niet veel wind. Wel oppassen in de afdalingen dan, die redelijk tricky zijn, mogelijk dat daar wat druk gezet wordt. Maar dit is geen eendagskoers, maar de eerste rit van de belangrijkste rittenkoers. Met een heel ander type ploegsamenstellingen. En met grote kans dat toch alles bij elkaar komt. En bovendien: welke ploegen hebben én het belang én de kracht het hard te maken? Dat zijn er weinig. Neem bijv. TFS: best mannen die profijt hebben van een harde koers, maar ze hebben ook klassementsrenners. Nee, niet heel waarschijnlijk tenzij het toch al vroeg heel slecht weer wordt.
Kortom: sprint (maar waarschijnlijk zit niet iedereen er nog bij).”

Terwijl ik dit post is de vlucht vertrokken, zonder De Gendt, en lijken we inderdaad op een massasprint af te koersen...

Laatst gewijzigd
vevie

Mijn team:

Bernal: obvious, 1 van de grote favorieten. Al moeten we zien of zijn rug het houdt.
Roglic: wellicht de topfavoriet en ik vermoed de meest gekozen man deze Tour. Kun je denk ik niet omheen. Net als Bernal is het afwachten of ze hersteld zijn.
Dumoulin: hoge verwachtingen van. Ik denk dat hij er weer staat. Top 10 gaat zeker lukken en ik denk stiekem dat top 5 er zeker in zit.
Pogacar: ook hij zal wel in de meeste teams staan. Lijkt ook een no brainer. Dit keer sterker deelnemersveld dan in de Vuelta, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Pinot: grote outsider. De Pinot met het niveau van vorig jaar kan deze Tour winnen. Nu nog eens niks tegenkomen.
Buchmann: toch ondanks zijn blessure hem gekozen. Hele sterke, stabiele renner. Mits hersteld, dan ook sowieso een top 10 kandidaat.
Martinez: ook een dark horse. Mag me verrassen. Mocht hij tegenvallen dan iemand erbij voor in de vluchten.
Higuita: twijfelde tussen hem en Mollema, maar Higuita heeft toch een punch en dat gaat belangrijk zijn deze ronde. Ook hij kan de vluchten in als hij tegenvalt.

Ewan: snelle man, die zich vorig jaar wel bewezen heeft. Denk dat hij dit jaar weer een etappe pakt.
Bennett: hem als kopman voor de eerste etappe. Zal in de sprints ook steeds kort eindigen.
Sagan: wou ‘em eruit laten, maar de groene trui kunnen ze beter de Sagan trui noemen.
Bol: ik geef em een kans. Laat maar zien.
Nizzolo: de man in vorm. Zie hem niet meteen winnen, maar wel steeds kort eindigen.
Mezgec: rappe aankomer, die ik ook wel kort zie eindigen in de spurtersetappes.

Pedersen: een aanvaller die soms zich zal mengen in de sprints, denk ik
Benoot: voor in de vluchten. Ik denk dat hij in de nodige kopgroepen zal zitten.
Naessen: zelfde als Benoot en wellicht sprint hij soms ook mee
Alaphilippe: zal ook wel in de meeste teams zitten. Ook een no brainer. Die gaat weer veel in beeld rijden.
GVA: ik geef den Greg toch weer een kans. Pakt altijd we punten en is meestal wel stabiel in de Tour.
Impey: een vrijbuitersrol, dus ik ben benieuwd wat hij laat zien. Die gooi ik ook maar mee in de etappes die voor de vluchters lijken.

striets

Mijn ploeg:
1.Nizzolo
2.Bennett
3.Sagan
4.Gilbert
5.van Avermaet
6.Alaphilippe
7.Stuyven
8.Coquard
9.Ewan
10.Bernal
11.Bardet
12.Dumoulin
13.Roglic
14.Pinot
15.G. Martin
16.Kamna
17.Sivakov
18.Pogacar
19.Kragh Anderson
20.Hirschi

5 sprinters en back-up sprinter met Stuyven.
5 voor het klassement Bernal/Dumoulin/Roglic/Pinot/Pogacar
4 bergen evt klassement: Sivakov/G.Martin/bardet/Kamna
6Aanvallers: Gilbert/Stuyven/van Avermaet/Kragh Anderson/ Hirsich ( dark horse ook voor de bergen)/Alaphilipe ook voor sommige berg etappes

krypton

Mijn uiteindelijke team na heel wat geschuif (dankjewel Colbrelli... ) gisteravond. Plus een gokje door Van Aert en Alaphilippe toch te slachtofferen en hernieuwd vertrouwen in Quintana dat ik gisteren diep vanbinnen voelde:

Bernal
Roglic
Dumoulin
Pinot
Pogacar
Quintana
Barguil
Martinez
G. Bennett
Kuss

Sagan
S. Bennett
Ewan
Trentin
Nizzolo
Coquard
Mezgec

Naesen
Benoot
Pedersen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 141 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.