Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 148 ... 289 290
arturo

Mijn team:
E. Bernal
P. Roglic
T. Dumoulin
T. Pinot
T. Pogacar
R. Bardet
L. Kämna
D. Martínez
P. Sivakov
J. Alaphilippe
G. van Avermaet
C. Ewan
P. Sagan
S. Bennett
G. Nizzolo
C. Bol
L. Mezgec
W. van Aert
M. Pedersen
M. Hirschi

Hirschi en Pedersen last minute toegevoegd, wilde wat meer onderscheid tov andere teams, in hoeverre dat is gelukt weet ik niet, er zit nogal een wielerflits forum bias in mijn selectie.

Vandaag 244 p, Ewan als captain, fail. Kristoff wel overwogen, maar te duur gezien zijn resultaten de laatste tijd. Enfin, het kan verkeren. Voor nu tevreden, ben benieuwd wat Pedersen morgen kan. Ik stel hem wel op. Ala kopman.

kevinraar

primavoormij ik heb de 9 renners die jij zij ik twijfel alleen of ik niet dumoulin erin moet doen

Berend

Wow, ik sta na dag 1 in de overall Scorito 22e (99.9%). Dat legt wel wat druk op team Berend Botje voor de rest van de Tour! Ik had met een beetje geluk 7 man in de top 10 vandaag (Hup Cees Bol!).

Voor morgen zit ik zelfs met een luxeprobleem, heb 12 renners (AK+Klimmers+Flip) die ik mee wil nemen.
En dan neem ik Sagan enco niet eens mee, ik denk dat het te zwaar is voor alle sprinters?

Flipje maar kopman? :)

jlmr1990

Morgen vind ik wel lastig, gezien vluchters waarschijnlijk weg zullen blijven. Daarom vind ik renners als Chaves, Formolo en Kamna ook wel interessant.

vevie

Ik ga denk ik ook voor Ala als kopman. De acht man kiezen die hem moeten flankeren morgen, wordt wat lastiger.

Pietje Precies

Lange tijd geleden, maar ook ik ben natuurlijk weer van de partij!

De prijzen (en het budget) zijn duidelijk al een poosje geleden (oa pre-Dauphiné) bepaald en dat vind ik jammer. Ik zou het toejuichen als Scorito het spel wat later online zou gooien. Mede daardoor was vrijwel de hele middengroep te duur geprijsd. Buchmann had ik zonder zijn val altijd gehad, maar nu helaas niet.

Mijn selectie is zodoende grotendeels hetzelfde als enkele andere. Bijvoorbeeld die van Imbatido. Ik heb echter Carapaz i.p.v. Quintana. Daardoor Kämna i.p.v. Higuita.

Verder van Avermaet, Benoot en Naesen i.p.v. Coquard, Hirschi en Impey.

-------------------

En waar JimKro voor Ewan is gegaan, ben ik voor Carapaz gegaan. Zodoende bij mij wel Mezgec vs bij jou Higuita. Daardoor had ik een half miljoentje meer. En dat is dan van Avermaet i.p.v. Pedersen. Verder Bol vs Coquard.

Zodoende:
Sagan, Bennett, Nizzolo, Trentin, Bol, Mezgec, van Aert
Bernal, Roglic, Carapaz, Pogacar, Dumoulin, Pinot, G Martin, Daniel Martinez
Alaphilippe, Kämna, van Avermaet, Benoot, Naesen

--------------------

Ik zou het flink toejuichen als Scorito de goedkoopste renners voortaan 0.25 miljoen zou maken. Dan hoef je niet per se twee keer 0.75m te kiezen en kan je er tactisch voor kiezen om plekje 20 haast op te offeren. Nu zijn vrij veel renners sowieso niet interessant om te pakken (voor 0.5m).

Daarnaast zou ik ook 1.25m een mooie toevoeging vinden. De sprong van 1m naar 1.5m is een behoorlijk forse in dit spel. Verder had ik het gewaardeerd als Démare was gestart, maar helaas.

Trentin i.p.v. Coquard vond ik een vrij dure upgrade, maar ik wist ook niet welke 1 miljoen renner ik moest upgraden naar een 2 miljoen renner om er overall beter van te worden. Wordt dat Higuita? Of Sivakov? Of Mollema? etc

Ik acht de kans groot dat één van hen achteraf beter was geweest, maar op voorhand wist ik niet welke van de drie en tevens in de plaats voor welke 1 miljoen renner. Dus toch maar voor Trentin gegaan.

Ik hoop dat Carapaz wederom menigeen gaat verrassen. Verwacht dat hij weinig gekozen zal zijn. Dus daar kan ik écht een verschil mee maken.

Succes allen!

Laatst gewijzigd
Pim96

Ala gaat mee. Denk Gva, Formolo en Gilbert ook. Verder groot raadsel nog.

Jeffrey81

286 punten. Grootste meevaller Pogacar die zoals gehoopt top20 eindigt met een 17e plaats maar ook nog hoop teampunten meepikt. Trentin sprint mee, ook mooi meegenomen, al wordt hij maar 12e.

Met 7 sprinters (of zo u wilt 6 plus Trentin) een acceptabele score. Alle zeven bij de beste 14 👍🏻

Morgen dan..... Ik ga mijn aanvallers opstellen. Ondanks de voorbeschouwingen die het over Sagan en Trentin hebben... Of zelfs Ewan en Bennett. Wie dat geschreven heeft is echt in de mafketel gevallen. Ik zie morgen een vroege vlucht met sterke klimmers vertrekken, en de sterksten daarvan het einde halen. De AK mannen zullen na vandaag gebaat zijn bij een relatief rustige dag.

Alaphillipe, Herrada, Bardet en Nieve (ondanks val) voeren mijn team aan. Herrada krijgt de band denk ik. Ik vul aan met mijn 'mindere' AK mannen Martin, Martinez. Tot slot nog Poga, Dumoulin en Roglic.

Bank: Landa, MAL met bord voor zijn kop, Sivakov in een lappenmand en een Pinot Noir... En de sprinters uiteraard.

Jofferde

Ik zou ook wel eens willen weten of we morgen serieus een top 20 mogen verwachten van mannen als Sagan, Coquard, Mezgec, Nizzolo

Laatst gewijzigd
nasibal

Moguh Pietje! :)

Pietje Precies

Heuj Nasibal! Heb je je selectie/uitleg al gepost?

Ik heb de afgelopen dagen alle (inmiddels) 150 pagina's vlotjes gescand. Eigenlijk puur voor de bijdrages van een selectief groepje forumgangers. Tussen al het 'omslaan' door zag ik wat interessante posts van je voorbijkomen :)

----------

Trouwens snap ik er geen bal van dat Sénéchal niet is geselecteerd na het uitvallen van Stybar. Morkov is een baasje in de laatste 500m, maar daar hoort nog een andere klasbak voor. En Sénéchal is in bloedvorm. Ontbreken van hem kan ze zomaar wat overwinningen kosten denk ik.

Meeste andere teams verprutsten het ook behoorlijk, waardoor ik het toch maar een wat lelijke rommelige sprint vond. Zonde dat Nizzolo werd opgesloten, die was anders minstens 3e geworden.

Kristoff wel verrassend goed. Maar als vervolgens Pedersen 2e weet te worden, dan is het wel duidelijk dat de weersomstandigheden erg bepalend zijn geweest. Flashback naar het WK.

Laatst gewijzigd
Benzardi

De 1ste etappe zijn we niet helemaal fris doorgekomen, zei de interieurverzorger Benzardi.
We hebben een Degenkolb verloren, wat een mooie backup was voor Ewan, die de selectie niet had gehaald.

Vandaag hebben we 200 punten bij elkaar gesprokkeld, maar of we daar tevreden mee zijn is nog maar de vraag?

Morgen hebben we echt zo etappe, waar je een hoop punten kan verliezen.
We gaan er rustig een nachtje over slapen, dat waren de laatste woorden van onze grote vriend Benzardi.

Rawolf

'@Pietje Precies,

Quick Step heeft die klasbak voor Morkov ook meegenomen, hij luistert naar de naam Kasper Asgreen.

Pietje Precies

Nah, Asgreen is zeker een enorme klasbak, maar mijns inziens hoort voor een écht goede trein nog een schakel als Stybar/Sénéchal/Lampaert te zitten tussen Asgreen en Morkov. Die de juiste timing heeft en het tempo wat verder de hoogte in gooit.

Pim96

Van Aert morgen 3 sterren hmmm

nasibal

Heuj Nasibal! Heb je je selectie/uitleg al gepost?

Nog niet. Vanavond ook niet echt de energie meer voor een uitgebreide post. Zal dit morgen inhalen :)

Ik ben het met je eens wat de trein van QS betreft. Styby was natuurlijk wel een onderdeel in eerste instantie en ik denk niet dat Cavagna per definitie een slechtere vervanger is dan de Sénechal en Lampaert. Lampaert DNF in Milaan Turijn samen met slechts 2 anderen. Is hij daar niet hard gevallen? Iets staat me vaag bij, maar kan dat ook gedroomd hebben.

Ik denk vooral dat Jungels dit jaar niet kan brengen wat er van hem verwacht wordt. Devenyns had thuisgelaten kunnen worden, maar denk dat hij stiekem ook van onschatbare waarde is in het voorwerk.

Laatst gewijzigd
JimKro

Ja ik denk ook dat de Quickstep trein snelheid in de laatste 1,5 km gaat missen. Nu is de trein van Ewan ook wel flink gehavend na vandaag, en hoe is Ewan er zelf uitgekomen? Ik heb de sprint nog niet teruggekeken, dus ik weet niet hoe Ewan er bij reed. De Sunweb trein zag er prima uit, ik dacht dat ze te vroeg op kop kwamen, maar ze hielden goed stand. Jammer dat ik Bol dan weer niet in m’n team heb ;)

Mooi team Pietje, leuk je weer te zien op het forum. Ik heb zelf ook wat rustiger aan gedaan de afgelopen tijd. Ik ben benieuwd hoe Carapaz gaat uitpakken!

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Impey voor morgen.

Pietje Precies

Top!

Ja Lampaert heeft laatst zijn sleutelbeen gebroken, dus die was geen optie. Maar zo'n type missen ze nu mijns inziens. Archbold had eventueel ook nog gekund

Devenyns is het maatje van Alaphilippe. Die helpt hem waarschijnlijk zelfs op het toilet

Ewan had/heeft normaal denk ik de mooiste trein. Zat nu in het wiel van Bennett toen die aan de zijkant opschoven. Maar Ewan kon of durfde niet te volgen. Daarna nog een duw met Pogacar en toen was het blijkbaar klaar. Al het achtervolgen zal te veel energie gekost hebben.

Bol miste Pedersen en Arndt vandaag, is denk ik ook een behoorlijke trein. De trein van Trek vind ik ook erg goed, maar Pedersen verprutste het eigenlijk vandaag. Daarna doet ie het vervolgens wel weer erg knap. Die van NTT ben ik niet zo van onder de indruk, goede sprinters zijn niet automatisch goede lead-outs.

Ludi

Pedersen heeft beetje pech dat stuyven graag zelf ook mwesprint haha.

Morgen geen ewan, bennett en ook geen sivakov, bennett. De rest "kan".

Valvuillerdemoz

Om

Laatst gewijzigd
exceed cf

47e na dag 1 ....het had slechter gekund, maar ik denk dat het na morgen wel een stuk lager gaat zij

Nul verstand

213 punten start. Dik tevreden mee! 86%

Valvuillerdemoz

Vandaag 238 punten. Niet ontevreden. Vooral blij dat Pedersen het vandaag zo goed doet.
Leek even dat Van Aert toch ging meesprinten, maar hij haakte helaas toch af voor de laatste kilometers. Toch te grote groep over?
Voor morgen moeilijke keuzes. Heb al vijf aanvallers opgesteld: Madouas, Cosnefroy, Van Aert, Alaphillipe, van Avermaet. Ik denk ook niet dat een sprinter het gaat redden, Ook geen Nizzolo, Coquard of Sagan. Die gaan weer voor etappe drie en proberen morgen te overleven. Verder AK mannen, maar heb nog geen truipunten-zekerheidjes. Gokje op Pogacar, Roglic, Dumoulin, Bernal.

vevie

Sivakov trouwens vandaag binnen op 13.14. Dat is dus volop knechten voor Bernal. Zo kan een gokje meteen op dag 1 al verkeerd uitpakken. Vond de redenen om hem te kiezen op zich wel legitiem. Helaas is dit de Tour en kan iedereen (vooral) in de eerste week op z’n snuffert gaan.

1 2 ... 148 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.